Kolik jich zatím stojí a kolik už pomalu dojíždí nevíš?MM-Mikulovsky píše:9001: nevracejí - ovšem slyšel jsem nějaké zvěsti, že se už/konečně ví, jak ty jejich vadné převodovky (které se již nevyrábí - snad pro krach jejich výrobce?) technicky nahradit (či opravit?), ale podnik furt nerozhodl, kdo to udělá - byť počty jsou jasné:
Škodovka za opravu jednoho 14T chce prý 800 tis, ale UDDP to mají snad dokázat za 200 tis.!
Škoda 14T (Porschetra)
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Škoda 14T (Porschetra)
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
9001: nevracejí - ovšem slyšel jsem nějaké zvěsti, že se už/konečně ví, jak ty jejich vadné převodovky (které se již nevyrábí - snad pro krach jejich výrobce?) technicky nahradit (či opravit?), ale podnik furt nerozhodl, kdo to udělá - byť počty jsou jasné:
Škodovka za opravu jednoho 14T chce prý 800 tis, ale UDDP to mají snad dokázat za 200 tis.!
Škodovka za opravu jednoho 14T chce prý 800 tis, ale UDDP to mají snad dokázat za 200 tis.!
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Když už Petr nakousl vozy 14T a jejich počty. Jak to vypadá s řešením? Odstavené počty narůstají, ale vrací se nějaké do provozu?
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
9117 a ještě jedna, ale na tu sem neviděl.Tommy82 píše:Věděl by někdo, které vozy 14T stojí odstaveny na nádražíčku ve vozovně Hloubětín?
- Tommy82
- Uživatel
- Příspěvky: 174
- Registrován: 04.10.2008 19:56
- Bydliště: Praha 10
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Věděl by někdo, které vozy 14T stojí odstaveny na nádražíčku ve vozovně Hloubětín?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1183
- Registrován: 28.8.2007 9:37
- Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
co má "alza" za problém? že hučí tak hlubokými tóny...
už jsem si toho všiml minulý týden, když byla také na devítce
už jsem si toho všiml minulý týden, když byla také na devítce
- Tommy82
- Uživatel
- Příspěvky: 174
- Registrován: 04.10.2008 19:56
- Bydliště: Praha 10
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Na l.č. 20 ev.č. 9152 bez reklamy, na l.č. 12 po provedené PÚ ev.č. 9136
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Netušíte někdo kdy naposledy projela 9168 myčkou? (9160 na tom není o moc lépe)
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Tuto snahu jsem tedy nějak nezpozoroval - možná páč se mi zdá, že (kvůli rozměrům/váze) sedí jak přibitá! Tak na mne působí i 14T, ale ta v obloucích se mnou (jedno jestli jako cestujícím či řidičem) škube do stran.gabuliatko píše:Já jsem zas přesvědčen že to se snahou okolků vylézt ze žlábku (chodové vlastnosti v oblouku) pranic nesouvisí.
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Až bude 15T doménou, budou koleje ojeté podle ní. Zase všechno ostatní bude nadskakovat narozdíl od 15T.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Já jsem zas přesvědčen že to se snahou okolků vylézt ze žlábku (chodové vlastnosti v oblouku) pranic nesouvisí.MM-Mikulovsky píše:Ale osobně jsem, přesvědčen, že díky minimalizaci podvozkových článků se hromada bočních tlaků přenesla na čepy zavšení přepravních článků (jež ji ztlumí), což minimalizovalo jejich přenos do interiéru 15T proti 14T, kde způsobují nepohodlí řidiče a cestujících při průjezdu malými oblouky.
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Z mého pohledu kaštánka jsou to z hlediska pohodlí a jízdních vlastností tři dvounápravové vozy..
- BerryML
- Uživatel
- Příspěvky: 438
- Registrován: 27.3.2008 16:25
- Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Je to defakto 5-článková tramvaj. Bezkarosériové články jsou pouze nad 2. a 3. podvozkem. Krajní podvozky jsou otočné, i když nemají čep uložený ve středu podvozku, nýbrž kousek za, resp. před příčnou osou.
Zhoršení chodových vlastností zbůsobují v asi nejvyšší míře nová kola. Jakmile se patřičně ojedou, i taková 14T není v oblouku nejhorší...
Zhoršení chodových vlastností zbůsobují v asi nejvyšší míře nová kola. Jakmile se patřičně ojedou, i taková 14T není v oblouku nejhorší...
Naposledy upravil(a) BerryML dne 15.3.2012 13:30, celkem upraveno 1 x.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Je ve své podstatě 15T skutečně 3-článková TRAM se 4-mi otočnými podvozky?Jabberwocky píše:No, chodové vlastnosti 15T v obloucích tedy nic moc. Tolik postřeh kaštana.
Dle jednoho kolegy vlastně nikoliv - ve skutečnosti je to 7-mi článková TRAM se 4-mi pevnými podvozky(podvozkovými články) mezi něž jsou zavěšeny 3 přepravní (salóní) články!
Ale osobně jsem, přesvědčen, že díky minimalizaci podvozkových článků se hromada bočních tlaků přenesla na čepy zavšení přepravních článků (jež ji ztlumí), což minimalizovalo jejich přenos do interiéru 15T proti 14T, kde způsobují nepohodlí řidiče a cestujících při průjezdu malými oblouky.
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
Re: Škoda 14T (Porschetra)
No, chodové vlastnosti 15T v obloucích tedy nic moc. Tolik postřeh kaštana.