Škoda 14T (Porschetra)
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Tommy82
- Uživatel
- Příspěvky: 174
- Registrován: 04.10.2008 19:56
- Bydliště: Praha 10
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Na ZJ se pohybuje ev.č. 9128
Re: Škoda 14T (Porschetra)
14T mají bezúdržbové převodovky na 2 500 000 km. Ve skutečnosti po 250 000 km převodovky odcházejí. DP už přišel na nějaké řešení a na vlastní náklady je opravuje. V Dílenském okénku na páteři jsou i fotky.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 14
- Registrován: 17.2.2007 17:14
- Bydliště: Pha4-opatov
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Když jsem koukal na evidenci tramvají podle vozoven, tak mě hodně překvapilo, kolik 14T a 15T je podbarveno červeně!
Co konkrétně těm vozům je? Přeci nemohou být dlouhodobě odstaveny, když jezdí (některé) pár měsíců. Nemluvím o ještě nezařazených vozech 15T do provozu. Co konkrétně těm vozům je a jak se to bude řešit? - předpokládám, že výrobce případné nedostatky co nejrychleji opraví.
Omlouvám se za laický dotaz a věc, která tady byla jistě už probírána, ale toto fórum je tak neuvěřitelně obsáhlé, že jsem jasnou odpověď bohužel nedohledal.
Díky Vám, Marek
Co konkrétně těm vozům je? Přeci nemohou být dlouhodobě odstaveny, když jezdí (některé) pár měsíců. Nemluvím o ještě nezařazených vozech 15T do provozu. Co konkrétně těm vozům je a jak se to bude řešit? - předpokládám, že výrobce případné nedostatky co nejrychleji opraví.
Omlouvám se za laický dotaz a věc, která tady byla jistě už probírána, ale toto fórum je tak neuvěřitelně obsáhlé, že jsem jasnou odpověď bohužel nedohledal.
Díky Vám, Marek
-
- problémový jedinec
- Příspěvky: 300
- Registrován: 28.1.2011 18:42
- Bydliště: Praha 10
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Kolik za 9165 dostali od pojištovny?, Mohli za ty penize včetně peněz za šrot přidělat další wanu. A né stále nesmyslně rušit T3
Re: Škoda 14T (Porschetra)
9114 s 9165 nijak extra nesouvisí, na 9114 chybělo několik prkotin, které se běžně dodávají.Bald píše:Takže vlastně ano - 9165 byla finančně neopravitelná, protože bylo třeba navařit nové závěsy článků a kompletně vybavit celou tramvaj elektro výzbrojí.
9165 má navíc natržené/utržené ukotvení všech podvozků, zohýbané příčníky a podélníky v oblasti ukotvení podvozků a podvozky samotné jsou na vyhození.
Takže kusová výroba 4 skříní a rozsáhlé GO zbylé jedny vyšlo na cenu jedné kompletní 14T vyrobené v sérii.
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Podle mého byl hlavní důvod smrti 9165 vůz 9114, který do té doby nebylo jak zkompletovat. Články byly opravitelné a pokud by se nějaký musel měnit, tak jen ten poslední. Když je vůle, tak to jde a nevymlouvá se na poškozené nosné části vozu atd, viz článek vozu 9036. Ten měl skutečně smrtelná zranění na všech nosných částech a jak se ukázalo, ÚD je velice dobře a v krátkém čase dokáže kvalitně nahradit. Jinými slovy, Kotlářka vyřešila problém vozu 9114.Brejšín píše:9165 byla finančně neopravitelná...
Takže vlastně ano - 9165 byla finančně neopravitelná, protože bylo třeba navařit nové závěsy článků a kompletně vybavit celou tramvaj elektro výzbrojí.
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Článek nebo jen vozová skříň? Předpokládám, že na tramvaji, jako 14T, jsou nákladná hlavně ty "střeva" (motory, výzbroj...). Dosazení původních komponent do nových vozových skříní 2. - 5. článku by skutečně bylo nákladné skoro jako nová tramvaj - t. j. cca 60 000 000 Kč?Brejšín píše:9165 byla finančně neopravitelná. Jelikož měla vážně poškozené čelníky s úchyty článků. Uschovány z ní jsou první tři články s tím, že je opravitelný pouze 1. U Wroclavských vozů byly vyrobeny nové články a to jen díky tomu, že byly ještě v záruce a bylo před MS ve fotbale..
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
9001: Naopak osobně proti retro stylu wan naprosto nic nemám - dokonce jsem přesvědčen, že tato "léty odzkoušená" konstrukce velmi pravděpodobně může přežít ty "snahy o inovaci", ve kterých osobně stále vidím základ z Kotasova nezdařeného díla, z nějž v Praze zůstal naštěstí jen památník v UDDP!
Jediné co mne na všech pražských RP (včetně wan) mrzí je, že bylo repasováno pedálové řízení místo dosazení nového ručního řadiče - tak jak to udělali i v tebou uvedené Plzni a Liberci.
Jediné co mne na všech pražských RP (včetně wan) mrzí je, že bylo repasováno pedálové řízení místo dosazení nového ručního řadiče - tak jak to udělali i v tebou uvedené Plzni a Liberci.
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 26.9.2012 11:08, celkem upraveno 1 x.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
MM: Částečně s tebou souhlasím. Vario ala Brno/Ostrava neměl bych problém. Bohužel retrostyl co se provedl u nás si nezaslouží víc než těch 33 kusů. Třeba u Liberce/Plzně jsem ho akceptoval, protože jsou to města, které nemají takové možnosti.
Jinak souhlas, že i těch 150 kusů díky ROPIDím hrátkám by se uživilo...
Jinak souhlas, že i těch 150 kusů díky ROPIDím hrátkám by se uživilo...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Že DPP nemá dostatek NP vozů je zejména výsledek špatného rozhodnutí ukončit "reko" T3 na wany po dosažení jejich počtu pouhých 33 kusů! Několikrát jsme se tu zhodli, že "Praha by jich určo uživila" 100 až 150ks.9001 píše:MM: Já od tebe rád nejsem. Škoda NP vozu, který mohl sloužit lidem a při vyloučení třeba na linku 11,20 a jím podobné jako ideální vůz.
Testování TRAM (např. 14T s opravenými/novými převodovkami) v UDDP možné je: jednoduchou "pakárnou" (pro jejího řidiče) = jízdou neustále dokolečka po objízdné!
Ovšem jsem přesvědčen, že právě toto je správnou zkušební zátěží TRAM s pevnými podvozky - dovolím si vyvozovat závěr, že brzké odcházení převodovek 14T přímo souvisí s nevhodností TRAM s pevnými podvozky na TT plné oblouků o malých poloměrech! Já vždy tvrdil, že tu TRAM jízdou takovými místy přímo "trápíme".
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
HOnzula: Upřímně si nedokážu představit jak to chlapci v dílnách můžou testovat. Počítám rovnou do provozu nebo minimálně zkušebního provozu. Škoda, že sem už nechodí Demon. Ten by nám to napsal naprosto přesně.
Re: Škoda 14T (Porschetra)
9165 byla finančně neopravitelná. Jelikož měla vážně poškozené čelníky s úchyty článků. Uschovány z ní jsou první tři články s tím, že je opravitelný pouze 1. U Wroclavských vozů byly vyrobeny nové články a to jen díky tomu, že byly ještě v záruce a bylo před MS ve fotbale..
Re: Škoda 14T (Porschetra)
No za dnešní den jsem si tu nasekal už dva faily, tak nevim jestli si nezadělám na další, ale stejně se zeptám. V dílenském okénku jsou již k vidění opravené převodové skříně. Budou se ještě nějak testovat, nebo se rovnou vsadí do vozu a tradá do provozu?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Škoda 14T (Porschetra)
pokud máš na mysli 20 v trase Podbaba - Šárka tak no problem. 14T v Chotkových sadech a na Malé Straně ...9001 píše:MM: Já od tebe rád nejsem. Škoda NP vozu, který mohl sloužit lidem a při vyloučení třeba na linku 11,20 a jím podobné jako ideální vůz.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Ono to ani nebyly moc podobné nehody. Přece jenom náraz Konstalu a náraz T6 v 60 km/h je dost velký rozdíl.
MM: Já od tebe rád nejsem. Škoda NP vozu, který mohl sloužit lidem a při vyloučení třeba na linku 11,20 a jím podobné jako ideální vůz.
MM: Já od tebe rád nejsem. Škoda NP vozu, který mohl sloužit lidem a při vyloučení třeba na linku 11,20 a jím podobné jako ideální vůz.