Škoda 14T (Porschetra)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Hhoonnzzaa
Uživatel
Příspěvky: 209
Registrován: 09.5.2009 18:15

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Hhoonnzzaa » 02.11.2012 7:30

Dnes je 9128 na lince 10. Je krásně čistá. Nicméně mě překvapuje, že za rok v dílnách se "nestihlo" upravit tyče, je tam stále původní rozložení...

Uživatelský avatar
tramvajka
Uživatel
Příspěvky: 769
Registrován: 11.8.2009 16:43
Bydliště: Bohužel už u "S7"
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od tramvajka » 31.10.2012 13:47

Radim7227 píše:Včera tj. 30.10.2012 po hodně dlouhé době v provozu 9128 na 20 . =D>
Bavil jsem se o tom s Tommym82, a ten jí má naposledy v evidenci 30.10.2011, tak že by včera byla přesně po roce? :lol: :D

Uživatelský avatar
Radim7227
Uživatel
Příspěvky: 338
Registrován: 10.8.2007 20:41
Bydliště: Bus 118,124,170,905,910,956 .
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Radim7227 » 31.10.2012 0:34

Včera tj. 30.10.2012 po hodně dlouhé době v provozu 9128 na 20 . =D>

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1623
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od DavidD » 22.10.2012 18:11

fricoolinek2 píše:No a pokud vše dopadne dobře, tak jak rychlym tempem bude možný tu 14Téčkovou marodku kurýrovat? Třeba 2-3 ks/týden jsou reálný?
No spíš pokud to dopadne dobře, tak 2 ks/ měsíc..

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2434
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od fricoolinek2 » 21.10.2012 23:48

No a pokud vše dopadne dobře, tak jak rychlym tempem bude možný tu 14Téčkovou marodku kurýrovat? Třeba 2-3 ks/týden jsou reálný?

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4548
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Bobik » 19.10.2012 5:54

Ve vlákně o patnáctkách se na to narazilo. Prý zatím první vlaštovka na zkušebkách.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od gabuliatko » 18.10.2012 15:59

Láďa píše:14T mají bezúdržbové převodovky na 2 500 000 km. Ve skutečnosti po 250 000 km převodovky odcházejí. DP už přišel na nějaké řešení a na vlastní náklady je opravuje. V Dílenském okénku na páteři jsou i fotky.
Fotky jsou jedna věc, zprovoznění opravené 14T věc druhá. Může někdo naznačit jak to vypadá? (v souvislosti s 15T v Motole je to zajímavé téma)

Uživatelský avatar
Tommy82
Uživatel
Příspěvky: 174
Registrován: 04.10.2008 19:56
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Tommy82 » 18.10.2012 9:45

Na ZJ se pohybuje ev.č. 9128 \:D/

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Láďa » 28.9.2012 20:32

14T mají bezúdržbové převodovky na 2 500 000 km. Ve skutečnosti po 250 000 km převodovky odcházejí. DP už přišel na nějaké řešení a na vlastní náklady je opravuje. V Dílenském okénku na páteři jsou i fotky.

Marek 5516
Uživatel
Příspěvky: 14
Registrován: 17.2.2007 17:14
Bydliště: Pha4-opatov

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Marek 5516 » 28.9.2012 17:17

Když jsem koukal na evidenci tramvají podle vozoven, tak mě hodně překvapilo, kolik 14T a 15T je podbarveno červeně!

Co konkrétně těm vozům je? Přeci nemohou být dlouhodobě odstaveny, když jezdí (některé) pár měsíců. Nemluvím o ještě nezařazených vozech 15T do provozu. Co konkrétně těm vozům je a jak se to bude řešit? - předpokládám, že výrobce případné nedostatky co nejrychleji opraví.

Omlouvám se za laický dotaz a věc, která tady byla jistě už probírána, ale toto fórum je tak neuvěřitelně obsáhlé, že jsem jasnou odpověď bohužel nedohledal.

Díky Vám, Marek

romanek763
problémový jedinec
Příspěvky: 300
Registrován: 28.1.2011 18:42
Bydliště: Praha 10

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od romanek763 » 27.9.2012 21:32

Kolik za 9165 dostali od pojištovny?, Mohli za ty penize včetně peněz za šrot přidělat další wanu. A né stále nesmyslně rušit T3

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Brejšín » 26.9.2012 18:34

Bald píše:Takže vlastně ano - 9165 byla finančně neopravitelná, protože bylo třeba navařit nové závěsy článků a kompletně vybavit celou tramvaj elektro výzbrojí.
9114 s 9165 nijak extra nesouvisí, na 9114 chybělo několik prkotin, které se běžně dodávají.
9165 má navíc natržené/utržené ukotvení všech podvozků, zohýbané příčníky a podélníky v oblasti ukotvení podvozků a podvozky samotné jsou na vyhození.
Takže kusová výroba 4 skříní a rozsáhlé GO zbylé jedny vyšlo na cenu jedné kompletní 14T vyrobené v sérii.

Uživatelský avatar
Bald
Uživatel
Příspěvky: 248
Registrován: 09.6.2005 13:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Bald » 26.9.2012 11:46

Brejšín píše:9165 byla finančně neopravitelná...
Podle mého byl hlavní důvod smrti 9165 vůz 9114, který do té doby nebylo jak zkompletovat. Články byly opravitelné a pokud by se nějaký musel měnit, tak jen ten poslední. Když je vůle, tak to jde a nevymlouvá se na poškozené nosné části vozu atd, viz článek vozu 9036. Ten měl skutečně smrtelná zranění na všech nosných částech a jak se ukázalo, ÚD je velice dobře a v krátkém čase dokáže kvalitně nahradit. Jinými slovy, Kotlářka vyřešila problém vozu 9114.
Takže vlastně ano - 9165 byla finančně neopravitelná, protože bylo třeba navařit nové závěsy článků a kompletně vybavit celou tramvaj elektro výzbrojí.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2434
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od fricoolinek2 » 26.9.2012 2:02

Brejšín píše:9165 byla finančně neopravitelná. Jelikož měla vážně poškozené čelníky s úchyty článků. Uschovány z ní jsou první tři články s tím, že je opravitelný pouze 1. U Wroclavských vozů byly vyrobeny nové články a to jen díky tomu, že byly ještě v záruce a bylo před MS ve fotbale.. Z:idea:
Článek nebo jen vozová skříň? Předpokládám, že na tramvaji, jako 14T, jsou nákladná hlavně ty "střeva" (motory, výzbroj...). Dosazení původních komponent do nových vozových skříní 2. - 5. článku by skutečně bylo nákladné skoro jako nová tramvaj - t. j. cca 60 000 000 Kč?

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 26.9.2012 0:51

9001: Naopak osobně proti retro stylu wan naprosto nic nemám - dokonce jsem přesvědčen, že tato "léty odzkoušená" konstrukce velmi pravděpodobně může přežít ty "snahy o inovaci", ve kterých osobně stále vidím základ z Kotasova nezdařeného díla, z nějž v Praze zůstal naštěstí jen památník v UDDP!

Jediné co mne na všech pražských RP (včetně wan) mrzí je, že bylo repasováno pedálové řízení místo dosazení nového ručního řadiče - tak jak to udělali i v tebou uvedené Plzni a Liberci.
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 26.9.2012 11:08, celkem upraveno 1 x.

Odpovědět