Škoda 14T (Porschetra)
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Já mám po 7 letech provozu ( ) tento dotaz: Proč je zavěšení mezi 3. a 4. článkem jiné než mezi všemi ostatními (tedy mezi 1. a 2., mezi 2. a 3. a mezi 4. a 5.)
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Ted viděna na 22 v Hostivaři 14T. Výjmečné okolnosti, výjmečné řešení
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Vzhledem k tomu, že se nekupuje 250 15T kvůli tomu, aby se nahradilo PŘESNĚ 500 kusů T, tak nějaká jedna "chybějící" 14T nikomu vadit nebude. Stejně do té doby klidně může dojít k nějaké další vyřazovací nehodě.matyaspilz píše:Jak to bude po roce 2018 s náhradou za 9165? Zachráněj se 2 erpa, nebo bude náhrada 15T?
- matyaspilz
- Uživatel
- Příspěvky: 35
- Registrován: 30.4.2013 20:54
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Jak to bude po roce 2018 s náhradou za 9165? Zachráněj se 2 erpa, nebo bude náhrada 15T?
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Dnes:
9167 MO => HL
9168 HL => MO.
9167 MO => HL
9168 HL => MO.
- Radim7227
- Uživatel
- Příspěvky: 338
- Registrován: 10.8.2007 20:41
- Bydliště: Tram 4,13,22,97,99
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
9138 odpoledne na zkusebce .
Re: Škoda 14T (Porschetra)
To platí u všeho, i u pedálů. Tady to je bohužel jedno.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Pokud s tím jezdím denně souhlas. Pokud se na to ovšem dostanu akorát v úterý a v dubnu....Brejšín píše: Takže, kdokoli se rozjíždí ze stání tak, že okamžitě páku přesune nad 2. stupeň je prostě šfec non plus ultra, to samé v brzdě.
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Na zkušebce dnes alza 9113.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Asi běžná výměna na trati za garantovaný spoj? Podobně jezdila přece i 15T za vozovnu 7.DG7021 píše:Nevím, jaká je souvislost s točením NP vozů 14T/15T na Pankráci, ale dnes na 16/408 jezdila kačena 9054.
(Pardon za nedržení se tématu).
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Nevím, jaká je souvislost s točením NP vozů 14T/15T na Pankráci, ale dnes na 16/408 jezdila kačena 9054.
(Pardon za nedržení se tématu).
(Pardon za nedržení se tématu).
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
von Š: Nerozporuji - mohl si mít (narozdíl od mne) "štěstí" na nějaký "pěkně vypečený" kousek = opět musím souhlasit s tvým
von Špilberk píše:Zlatá tramvaj, která nemyslí
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Tak já jsem snad ještě nikdy nepustil 14T ani 15T od Modřanské rokle dolů přes 50 km/h a stejně mi omezení 30 občas naskočilo (většinou naskočí 40 těsně před zastávkou a to mi nevadí). Dokonce si pamatuji, že jsem se u jednoho kusu 15T pokusil omezení na 30 (když jsem jel dolů podruhé) předejít tím, že jsem nastavil omezovač právě na 40, a stejně to nepomohlo. Možná je u 15T zase nějaká jiná vychytávka než u 14T.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Také děkuji za popis, jak sklonový omezovač TRAM zjišťuje velikost sklonu - ovšem nemá jej jen 14T, ale i 15T a u jejích kousků, jimž zasahoval kolem Libušského potoka DC jsem si (asi narozdíl i od von Š ) vše odzkoušel - nemusí to být jen (tebou popsaným) rychlým rozjezdem, protože mne tam opakovaně zasáhl i v případě rozjezdu z Modřanské rokle DC pouhým odbržděním, ale při následném překročení 50km.Brejšín píše:V mém měřítku netvoří "šefce" technická znalost či neznalost, ale právě technika jízdy. Takže, kdokoli se rozjíždí ze stání tak, že okamžitě páku přesune nad 2. stupeň je prostě šfec non plus ultra, to samé v brzdě.
Na Modřanské rokli proto nastavuji omezovač na uvedenou míru a ještě se mi při tom nestalo, že mne 15T následně omezí na 30 - občas před zastavením na Libušském potoku naskočí 40, ale většinou zase hned ještě tam zmizne = bezpečně (i při "zůstalém" omezovači na 40) "stíhám" a projíždím SSZ řízené následné křížení s IAD.
von Š: 100% souhlas
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Škoda 14T (Porschetra)
To jo. Rozjíždět 14T a 15T na manipulaci a až pak přidávat nás učili. A to se snažím dodržovat. A ne jen kvůli cestujícím, ale i kvůli sobě. Přece nepojedu tak, abych škubal i sám se sebou. Ale občas se stane. Někdy se hodně spěchá, někdy není člověk úplně ve formě. A taky ta páka není na všech vozech stejná a někdy prostě zadám větší jízdu nebo brzdu než sám chci (hlavně brzdu).
Ale s tou technickou neznalostí jsem to myslel víc obecně. Ona ta technická znalost s technikou jízdy prostě souvisí. Zkrátka když obsluha ví, jak přesně stroj funguje, tak se dá očekávat, že bude stroj obsluhovat kvalitněji. A to už nemluvím o nějakých "fíglech", jak si poradit s tramvají s nějakým problémem.
Ale s tou technickou neznalostí jsem to myslel víc obecně. Ona ta technická znalost s technikou jízdy prostě souvisí. Zkrátka když obsluha ví, jak přesně stroj funguje, tak se dá očekávat, že bude stroj obsluhovat kvalitněji. A to už nemluvím o nějakých "fíglech", jak si poradit s tramvají s nějakým problémem.