Škoda 14T (Porschetra)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od von Špilberk » 23.6.2013 12:59

Já mám po 7 letech provozu ( :lol: #-o ) tento dotaz: Proč je zavěšení mezi 3. a 4. článkem jiné než mezi všemi ostatními (tedy mezi 1. a 2., mezi 2. a 3. a mezi 4. a 5.) :?: :?:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od 9001 » 03.6.2013 18:34

Ted viděna na 22 v Hostivaři 14T. Výjmečné okolnosti, výjmečné řešení

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od thriller2 » 02.5.2013 10:58

matyaspilz píše:Jak to bude po roce 2018 s náhradou za 9165? Zachráněj se 2 erpa, nebo bude náhrada 15T?
Vzhledem k tomu, že se nekupuje 250 15T kvůli tomu, aby se nahradilo PŘESNĚ 500 kusů T, tak nějaká jedna "chybějící" 14T nikomu vadit nebude. Stejně do té doby klidně může dojít k nějaké další vyřazovací nehodě.

Uživatelský avatar
matyaspilz
Uživatel
Příspěvky: 35
Registrován: 30.4.2013 20:54
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od matyaspilz » 02.5.2013 9:40

Jak to bude po roce 2018 s náhradou za 9165? Zachráněj se 2 erpa, nebo bude náhrada 15T?

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od willyjeff » 16.3.2013 10:01

Dnes:
9167 MO => HL
9168 HL => MO.

Uživatelský avatar
Radim7227
Uživatel
Příspěvky: 338
Registrován: 10.8.2007 20:41
Bydliště: Tram 4,13,22,97,99
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Radim7227 » 26.2.2013 14:49

9138 odpoledne na zkusebce .

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Brejšín » 25.2.2013 18:07

To platí u všeho, i u pedálů. Tady to je bohužel jedno. #-o

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Bobik » 25.2.2013 17:36

Brejšín píše: Takže, kdokoli se rozjíždí ze stání tak, že okamžitě páku přesune nad 2. stupeň je prostě šfec non plus ultra, to samé v brzdě.
Pokud s tím jezdím denně souhlas. Pokud se na to ovšem dostanu akorát v úterý a v dubnu....

Uživatelský avatar
DG7021
Uživatel
Příspěvky: 972
Registrován: 08.11.2010 12:07

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od DG7021 » 25.2.2013 15:02

Na zkušebce dnes alza 9113.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od 9001 » 24.2.2013 23:02

DG7021 píše:Nevím, jaká je souvislost s točením NP vozů 14T/15T na Pankráci, ale dnes na 16/408 jezdila kačena 9054.

(Pardon za nedržení se tématu).
Asi běžná výměna na trati za garantovaný spoj? Podobně jezdila přece i 15T za vozovnu 7.

Uživatelský avatar
DG7021
Uživatel
Příspěvky: 972
Registrován: 08.11.2010 12:07

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od DG7021 » 24.2.2013 22:52

Nevím, jaká je souvislost s točením NP vozů 14T/15T na Pankráci, ale dnes na 16/408 jezdila kačena 9054.

(Pardon za nedržení se tématu).

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 24.2.2013 13:08

von Š: Nerozporuji - mohl si mít (narozdíl od mne) "štěstí" na nějaký "pěkně vypečený" kousek = opět musím souhlasit s tvým
von Špilberk píše:Zlatá tramvaj, která nemyslí [-o<

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od von Špilberk » 24.2.2013 12:59

Tak já jsem snad ještě nikdy nepustil 14T ani 15T od Modřanské rokle dolů přes 50 km/h a stejně mi omezení 30 občas naskočilo (většinou naskočí 40 těsně před zastávkou a to mi nevadí). Dokonce si pamatuji, že jsem se u jednoho kusu 15T pokusil omezení na 30 (když jsem jel dolů podruhé) předejít tím, že jsem nastavil omezovač právě na 40, a stejně to nepomohlo. :roll: Možná je u 15T zase nějaká jiná vychytávka než u 14T. :roll:

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 24.2.2013 11:59

Brejšín píše:V mém měřítku netvoří "šefce" technická znalost či neznalost, ale právě technika jízdy. Takže, kdokoli se rozjíždí ze stání tak, že okamžitě páku přesune nad 2. stupeň je prostě šfec non plus ultra, to samé v brzdě.
Také děkuji za popis, jak sklonový omezovač TRAM zjišťuje velikost sklonu - ovšem nemá jej jen 14T, ale i 15T a u jejích kousků, jimž zasahoval kolem Libušského potoka DC jsem si (asi narozdíl i od von Š ) vše odzkoušel - nemusí to být jen (tebou popsaným) rychlým rozjezdem, protože mne tam opakovaně zasáhl i v případě rozjezdu z Modřanské rokle DC pouhým odbržděním, ale při následném překročení 50km.
Na Modřanské rokli proto nastavuji omezovač na uvedenou míru a ještě se mi při tom nestalo, že mne 15T následně omezí na 30 - občas před zastavením na Libušském potoku naskočí 40, ale většinou zase hned ještě tam zmizne = bezpečně (i při "zůstalém" omezovači na 40) "stíhám" a projíždím SSZ řízené následné křížení s IAD.

von Š: 100% souhlas

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od von Špilberk » 24.2.2013 7:22

To jo. Rozjíždět 14T a 15T na manipulaci a až pak přidávat nás učili. A to se snažím dodržovat. A ne jen kvůli cestujícím, ale i kvůli sobě. Přece nepojedu tak, abych škubal i sám se sebou. :D Ale občas se stane. Někdy se hodně spěchá, někdy není člověk úplně ve formě. A taky ta páka není na všech vozech stejná a někdy prostě zadám větší jízdu nebo brzdu než sám chci (hlavně brzdu).
Ale s tou technickou neznalostí jsem to myslel víc obecně. Ona ta technická znalost s technikou jízdy prostě souvisí. Zkrátka když obsluha ví, jak přesně stroj funguje, tak se dá očekávat, že bude stroj obsluhovat kvalitněji. A to už nemluvím o nějakých "fíglech", jak si poradit s tramvají s nějakým problémem.

Odpovědět