Škoda 14T (Porschetra)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od 9001 » 08.9.2014 20:35

G: Otázka je v jakém rozsahu bude oprava. Reko jako v případě RT6 na N2 asi čekat nemůžeme. Jestli praská skřín, tak je to bud na výměnu skříně, svaření skříně a nebo šrot...

Docela by mě zajímal jaký bude důvod... Moc bych se nedivil, kdyby tomu praskání pomohl stav tratí po kterých musely vozy jezdit...

Filip: Ono se nabízí druhé kolo modernizace T3 na R.P... Je vlastně k dostání ještě Progress?

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od gabuliatko » 08.9.2014 20:13

Filip píše:A jestli se nepletu, tak když se dodělá letošní dodávka 15T, tak se beztak některých zrychlovačů zase zbavíme.
Není náhodou letošek dodán?

Jinak co se týče opravy tak mám pocit, že jakákoli oprava musíí býti posvěcena drážním úřadem s potřebnými razítky a zkušebními kilometry. Ale mohu se mýlit.

Filip

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Filip » 08.9.2014 19:28

Jasně, řešení vytažení zrychlovačů z kopřiv není dlouhodobě udržitelné. Ale proč neobnovit výrobu Wan, popř. zkusit něco na způsob Varia ? Jako řidič musím říct, že mi 14T rozhodně nechybí, pro mě je úplně nejlepší Progress (PLF, RP).
Co si město nakoupilo, to má.
A jestli se nepletu, tak když se dodělá letošní dodávka 15T, tak se beztak některých zrychlovačů zase zbavíme.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od 9001 » 08.9.2014 18:33

parrot: Přece 14T nemá nikdo rád... Půlka řidičů zbožnuje T3, tak je dostali zpátky... Cestující ji prý taky nesnáší.

parrot
Uživatel
Příspěvky: 243
Registrován: 25.9.2013 16:26

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od parrot » 08.9.2014 17:05

9001 píše:
gabuliatko píše:Zkuste prosím rozlišovat politické kecy (na tyto nereagovat) a technickou realitu.
Máme 59 lapačů prachu? :lol:
Já bych to zase tak s humorem nebral a celou situaci považuju za veliký průšvih! Navíc když se podáš na to v jakých vracích my řidiči musíme teď díky tomu na ŽI a ve VO jezdit. Doufám že se 14T podaří co nejdřív zprovoznit, protože ty vozy byly za nemalou pořizovací cenu, hodně se investovalo do oprav převodovek a teď by měly dopadnout jako RT6? Vůbec tuhle situaci DPP nezávidím. A ani trochu si nedovedu představit co bude pokud se je nepodaří zprovoznit... Bude se investovat do nových wan (výroba = dlouhodobější záležitost), a nebo se zkusí DP domluvit se ŠT na přednostní dodávce 15T pro příští rok a plynule se naváže na letošní dodávku...? I tak to bude za cca 60 ks 14T málo.

Ad MM-M last Q, na Demon3 zelenožlutých 5.8. napsal:
Jinak upřesňuji, že nejde o prasklé rámy podvozků nýbrž o prasklé rámy skříně v místě uchycení podvozku a praskliny jsou na 6 z 6 kontrolovaných vozů z různých sérií, takže je vysoká pravděpodobnost, že jsou popraskané všechny.


Smím zeptat jak moc technicky náročné je vadnou část opravit? Díky.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od gabuliatko » 08.9.2014 17:03

9001 píše:Máme 59 lapačů prachu? :lol:
Neviděl bych to tak tragicky, BUSE by snad šlo použít do vozů T3SU. :D

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od 9001 » 08.9.2014 15:37

gabuliatko píše:Zkuste prosím rozlišovat politické kecy (na tyto nereagovat) a technickou realitu.
Máme 59 lapačů prachu? :lol:

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od gabuliatko » 08.9.2014 15:34

Zkuste prosím rozlišovat politické kecy (na tyto nereagovat) a technickou realitu.

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od thriller2 » 08.9.2014 13:23

Musíme se s mířit s tím, že se jednou za čas o prodeji 14T bude v novinách psát. Jak ten blbej nápad jednou někomu vypadl na veřejnosti z úst, tak se toho novináři chytli a už se toho nepustí, jen aby měli čím nabobtnávat svoje novinové články. Realita je samozřejmě jinde a 14T NIKDY NEBUDE PRODÁNA k provozu v jiném městě. Navždy budou patřit Praze, teda pokud se je podaří zase zprovoznit.
Ad MM-M last Q, na Demon3 zelenožlutých 5.8. napsal:
Jinak upřesňuji, že nejde o prasklé rámy podvozků nýbrž o prasklé rámy skříně v místě uchycení podvozku a praskliny jsou na 6 z 6 kontrolovaných vozů z různých sérií, takže je vysoká pravděpodobnost, že jsou popraskané všechny.
A pozor, netýká se jen Prahy...

V novinách se samozřejmě pořád bude psát o prasklinách v podvozcích či rámech podvozků, ale to protože tomu novináři nerozumí a širokou veřejnost "detaily" nezajímají.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 08.9.2014 11:26

9001: 1.) Dle mne nejde o to opravit všechno, ale zjistit jestli známá závada je vůbec opravitelná - jak/za jakou cenu/ s jakou trvanlivostí.
2.) DPP (alespoň dle mne) nadává (jako já), že 14T (a obecně TRAM s pevnými podvozky) je viditelně zcela nevhodná (pro jím provozované) tratě s množstvím oblouků o malých poloměrech (potažmo s mnoha výhybkami v běžných uličních křižovatkách) = existuje-li dopravce "mající k dispozici" - respektive provozující linku/y na co nejdelší(ch) trati/ích vedené/ých přímo či jen s dlouhými/táhlými oblouky o větších až velkých poloměrech a malé poloměry má jen v obratištích na konečných, tak by (dle mne) mohl být se 14T (a obecně TRAM s pevnými podvozky) spokojen.

Může někdo vysvětlit mé dosavadní váhání/nechápání, kde je nyní řešená závada 14T:
1.) a) přímo na podvozku (- jeho rámu, což by byla obdoba s M1) = nejdražší, ale nejistější (pro délku dalšího provozu) opravou je výměna podvozků
b) součástce propojující podvozek s rámem skříně = opravou je výměna jen té propojovací (případně jiné vadné součástky) a její smontování s ostatními dosud sloužícími součástkami (které jsou však již také dosavadním provozem či přímo tou známou závadou ovlivněny- zatím neznatelně poškozeny)
2.) žel až na rámu skříně TRAM - řešením je jen nějaká oprava (asi pouhé zavaření praskliny či případné dodatečné vyztužení konstrukce), které však bude mít velmi nejisté dopady na délku následujícího provozu vozu.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od 9001 » 08.9.2014 10:07

Prodej mi přijde jako blbost... Když už se nasypou miliony do opravy, tak at to aspon něco odjezdí...

A za druhé, který DP by si koupil tramvaj u které minulý dopravce nadává na každém rohu...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 08.9.2014 10:01

Vrátí se ještě někdy tramvaje 14T Porsche do Prahy? Praha se jich nejspíš zbaví
http://www.metro.cz/vrati-se-jeste-nekd ... e-deje_row
....
Dopravní podnik předpokládá, že do konce září by jedna z tramvají mohla být zkušebně opravena. „O dalším možném postupu a případném návrhu technického řešení jednáme a samozřejmě v tomto směru komunikujeme i s dodavatelem tramvají 14T – Škodou Transportation,“ řekl Metru mluvčí dopravního podniku Jiří Štábl. Probíhající jednání potvrzuje i výrobce.
.....

martin_ploutev
Uživatel
Příspěvky: 4
Registrován: 22.7.2014 17:24

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od martin_ploutev » 07.9.2014 22:44

Smasska píše:V Poznani leda RT6, 16T a 19T se vyskytují ve Wroclawi.
Pardon, samozřejmě jsem myslel Vratislav #-o 8-[ . To je tak, když člověk píše už moc unavenej... Díky za opravu :wink:

Uživatelský avatar
Smasska
Uživatel
Příspěvky: 50
Registrován: 06.10.2010 19:27
Bydliště: Holomóc, metropole Moravy

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Smasska » 07.9.2014 22:28

V Poznani leda RT6, 16T a 19T se vyskytují ve Wroclawi.

martin_ploutev
Uživatel
Příspěvky: 4
Registrován: 22.7.2014 17:24

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od martin_ploutev » 07.9.2014 21:52

MOp píše:Vypada to velice spatne. Vozy budou odstaveny dlouhodobe (ne-li vubec). Pripravuje se protypova oprava.
A můžu se pro zajímavost zeptat, jak to vypadá v Brně s 13T a v Poznani s 16T a 19T? Konstrukčně jsou to téměř totožné vozy se 14T, pokud se tedy nepletu? Je pravděpodobné, že tenhle prů..r se objeví (nebo už objevil) v podobné míře (100 % zkoumaných tramvají :) ) i tam? Nebo ten jiný profil tratí (obzvláště v Poznani) má pozitivní vliv v tom smyslu, že se tramvaje tolik nenamáhají? Díky případně za odpověď

Odpovědět