Škoda 14T (Porschetra)
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
G: Otázka je v jakém rozsahu bude oprava. Reko jako v případě RT6 na N2 asi čekat nemůžeme. Jestli praská skřín, tak je to bud na výměnu skříně, svaření skříně a nebo šrot...
Docela by mě zajímal jaký bude důvod... Moc bych se nedivil, kdyby tomu praskání pomohl stav tratí po kterých musely vozy jezdit...
Filip: Ono se nabízí druhé kolo modernizace T3 na R.P... Je vlastně k dostání ještě Progress?
Docela by mě zajímal jaký bude důvod... Moc bych se nedivil, kdyby tomu praskání pomohl stav tratí po kterých musely vozy jezdit...
Filip: Ono se nabízí druhé kolo modernizace T3 na R.P... Je vlastně k dostání ještě Progress?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Není náhodou letošek dodán?Filip píše:A jestli se nepletu, tak když se dodělá letošní dodávka 15T, tak se beztak některých zrychlovačů zase zbavíme.
Jinak co se týče opravy tak mám pocit, že jakákoli oprava musíí býti posvěcena drážním úřadem s potřebnými razítky a zkušebními kilometry. Ale mohu se mýlit.
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Jasně, řešení vytažení zrychlovačů z kopřiv není dlouhodobě udržitelné. Ale proč neobnovit výrobu Wan, popř. zkusit něco na způsob Varia ? Jako řidič musím říct, že mi 14T rozhodně nechybí, pro mě je úplně nejlepší Progress (PLF, RP).
Co si město nakoupilo, to má.
A jestli se nepletu, tak když se dodělá letošní dodávka 15T, tak se beztak některých zrychlovačů zase zbavíme.
Co si město nakoupilo, to má.
A jestli se nepletu, tak když se dodělá letošní dodávka 15T, tak se beztak některých zrychlovačů zase zbavíme.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
parrot: Přece 14T nemá nikdo rád... Půlka řidičů zbožnuje T3, tak je dostali zpátky... Cestující ji prý taky nesnáší.
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Já bych to zase tak s humorem nebral a celou situaci považuju za veliký průšvih! Navíc když se podáš na to v jakých vracích my řidiči musíme teď díky tomu na ŽI a ve VO jezdit. Doufám že se 14T podaří co nejdřív zprovoznit, protože ty vozy byly za nemalou pořizovací cenu, hodně se investovalo do oprav převodovek a teď by měly dopadnout jako RT6? Vůbec tuhle situaci DPP nezávidím. A ani trochu si nedovedu představit co bude pokud se je nepodaří zprovoznit... Bude se investovat do nových wan (výroba = dlouhodobější záležitost), a nebo se zkusí DP domluvit se ŠT na přednostní dodávce 15T pro příští rok a plynule se naváže na letošní dodávku...? I tak to bude za cca 60 ks 14T málo.9001 píše:Máme 59 lapačů prachu?gabuliatko píše:Zkuste prosím rozlišovat politické kecy (na tyto nereagovat) a technickou realitu.
Ad MM-M last Q, na Demon3 zelenožlutých 5.8. napsal:
Jinak upřesňuji, že nejde o prasklé rámy podvozků nýbrž o prasklé rámy skříně v místě uchycení podvozku a praskliny jsou na 6 z 6 kontrolovaných vozů z různých sérií, takže je vysoká pravděpodobnost, že jsou popraskané všechny.
Smím zeptat jak moc technicky náročné je vadnou část opravit? Díky.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Neviděl bych to tak tragicky, BUSE by snad šlo použít do vozů T3SU.9001 píše:Máme 59 lapačů prachu?
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Máme 59 lapačů prachu?gabuliatko píše:Zkuste prosím rozlišovat politické kecy (na tyto nereagovat) a technickou realitu.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Zkuste prosím rozlišovat politické kecy (na tyto nereagovat) a technickou realitu.
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Musíme se s mířit s tím, že se jednou za čas o prodeji 14T bude v novinách psát. Jak ten blbej nápad jednou někomu vypadl na veřejnosti z úst, tak se toho novináři chytli a už se toho nepustí, jen aby měli čím nabobtnávat svoje novinové články. Realita je samozřejmě jinde a 14T NIKDY NEBUDE PRODÁNA k provozu v jiném městě. Navždy budou patřit Praze, teda pokud se je podaří zase zprovoznit.
Ad MM-M last Q, na Demon3 zelenožlutých 5.8. napsal:
Jinak upřesňuji, že nejde o prasklé rámy podvozků nýbrž o prasklé rámy skříně v místě uchycení podvozku a praskliny jsou na 6 z 6 kontrolovaných vozů z různých sérií, takže je vysoká pravděpodobnost, že jsou popraskané všechny.
A pozor, netýká se jen Prahy...
V novinách se samozřejmě pořád bude psát o prasklinách v podvozcích či rámech podvozků, ale to protože tomu novináři nerozumí a širokou veřejnost "detaily" nezajímají.
Ad MM-M last Q, na Demon3 zelenožlutých 5.8. napsal:
Jinak upřesňuji, že nejde o prasklé rámy podvozků nýbrž o prasklé rámy skříně v místě uchycení podvozku a praskliny jsou na 6 z 6 kontrolovaných vozů z různých sérií, takže je vysoká pravděpodobnost, že jsou popraskané všechny.
A pozor, netýká se jen Prahy...
V novinách se samozřejmě pořád bude psát o prasklinách v podvozcích či rámech podvozků, ale to protože tomu novináři nerozumí a širokou veřejnost "detaily" nezajímají.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
9001: 1.) Dle mne nejde o to opravit všechno, ale zjistit jestli známá závada je vůbec opravitelná - jak/za jakou cenu/ s jakou trvanlivostí.
2.) DPP (alespoň dle mne) nadává (jako já), že 14T (a obecně TRAM s pevnými podvozky) je viditelně zcela nevhodná (pro jím provozované) tratě s množstvím oblouků o malých poloměrech (potažmo s mnoha výhybkami v běžných uličních křižovatkách) = existuje-li dopravce "mající k dispozici" - respektive provozující linku/y na co nejdelší(ch) trati/ích vedené/ých přímo či jen s dlouhými/táhlými oblouky o větších až velkých poloměrech a malé poloměry má jen v obratištích na konečných, tak by (dle mne) mohl být se 14T (a obecně TRAM s pevnými podvozky) spokojen.
Může někdo vysvětlit mé dosavadní váhání/nechápání, kde je nyní řešená závada 14T:
1.) a) přímo na podvozku (- jeho rámu, což by byla obdoba s M1) = nejdražší, ale nejistější (pro délku dalšího provozu) opravou je výměna podvozků
b) součástce propojující podvozek s rámem skříně = opravou je výměna jen té propojovací (případně jiné vadné součástky) a její smontování s ostatními dosud sloužícími součástkami (které jsou však již také dosavadním provozem či přímo tou známou závadou ovlivněny- zatím neznatelně poškozeny)
2.) žel až na rámu skříně TRAM - řešením je jen nějaká oprava (asi pouhé zavaření praskliny či případné dodatečné vyztužení konstrukce), které však bude mít velmi nejisté dopady na délku následujícího provozu vozu.
2.) DPP (alespoň dle mne) nadává (jako já), že 14T (a obecně TRAM s pevnými podvozky) je viditelně zcela nevhodná (pro jím provozované) tratě s množstvím oblouků o malých poloměrech (potažmo s mnoha výhybkami v běžných uličních křižovatkách) = existuje-li dopravce "mající k dispozici" - respektive provozující linku/y na co nejdelší(ch) trati/ích vedené/ých přímo či jen s dlouhými/táhlými oblouky o větších až velkých poloměrech a malé poloměry má jen v obratištích na konečných, tak by (dle mne) mohl být se 14T (a obecně TRAM s pevnými podvozky) spokojen.
Může někdo vysvětlit mé dosavadní váhání/nechápání, kde je nyní řešená závada 14T:
1.) a) přímo na podvozku (- jeho rámu, což by byla obdoba s M1) = nejdražší, ale nejistější (pro délku dalšího provozu) opravou je výměna podvozků
b) součástce propojující podvozek s rámem skříně = opravou je výměna jen té propojovací (případně jiné vadné součástky) a její smontování s ostatními dosud sloužícími součástkami (které jsou však již také dosavadním provozem či přímo tou známou závadou ovlivněny- zatím neznatelně poškozeny)
2.) žel až na rámu skříně TRAM - řešením je jen nějaká oprava (asi pouhé zavaření praskliny či případné dodatečné vyztužení konstrukce), které však bude mít velmi nejisté dopady na délku následujícího provozu vozu.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Prodej mi přijde jako blbost... Když už se nasypou miliony do opravy, tak at to aspon něco odjezdí...
A za druhé, který DP by si koupil tramvaj u které minulý dopravce nadává na každém rohu...
A za druhé, který DP by si koupil tramvaj u které minulý dopravce nadává na každém rohu...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Vrátí se ještě někdy tramvaje 14T Porsche do Prahy? Praha se jich nejspíš zbaví
http://www.metro.cz/vrati-se-jeste-nekd ... e-deje_row
http://www.metro.cz/vrati-se-jeste-nekd ... e-deje_row
....
Dopravní podnik předpokládá, že do konce září by jedna z tramvají mohla být zkušebně opravena. „O dalším možném postupu a případném návrhu technického řešení jednáme a samozřejmě v tomto směru komunikujeme i s dodavatelem tramvají 14T – Škodou Transportation,“ řekl Metru mluvčí dopravního podniku Jiří Štábl. Probíhající jednání potvrzuje i výrobce.
.....
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4
- Registrován: 22.7.2014 17:24
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Pardon, samozřejmě jsem myslel Vratislav . To je tak, když člověk píše už moc unavenej... Díky za opravuSmasska píše:V Poznani leda RT6, 16T a 19T se vyskytují ve Wroclawi.
Re: Škoda 14T (Porschetra)
V Poznani leda RT6, 16T a 19T se vyskytují ve Wroclawi.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4
- Registrován: 22.7.2014 17:24
Re: Škoda 14T (Porschetra)
A můžu se pro zajímavost zeptat, jak to vypadá v Brně s 13T a v Poznani s 16T a 19T? Konstrukčně jsou to téměř totožné vozy se 14T, pokud se tedy nepletu? Je pravděpodobné, že tenhle prů..r se objeví (nebo už objevil) v podobné míře (100 % zkoumaných tramvají ) i tam? Nebo ten jiný profil tratí (obzvláště v Poznani) má pozitivní vliv v tom smyslu, že se tramvaje tolik nenamáhají? Díky případně za odpověďMOp píše:Vypada to velice spatne. Vozy budou odstaveny dlouhodobe (ne-li vubec). Pripravuje se protypova oprava.