Škoda 14T (Porschetra)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od 9001 » 14.9.2014 0:47

T6 aspon podle toho co píše demon nejsou v extra dobrém stavu a hlavně v čem by spočívala GO?
Reinkarnace SU na klasické R.P? Dnes už úlet i když ekonomicky velmi snadno obhajitelný... Politicky prosaditelné bych viděl wany v socko verzi, kde už nebude tak velký rozdíl oproti GO na R.P...

Bohužel se DPP dostal do fáze výběru nejlepšího řešení z nejhorších...

Dábělská myšlenka. Existuje v Praze tram linka, kterou by projel bus po kolejích místo tram? :devilsmokin

Uživatelský avatar
jendelin.i
Uživatel
Příspěvky: 219
Registrován: 22.9.2008 10:56
Bydliště: 1500m přes kopec k 10 (+17 už teď 2000m)

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od jendelin.i » 14.9.2014 0:09

MM-Mikulovsky píše:SUčka na Wany, které mají uvedené výhody ve vyprojektovanosti a hlavně "přidané hodnotě pro cestující" (alespoň částečné NP)!
Záleží, jak by se k reko přistupovalo. Pokud čistě ekonomicko-technicky, vzhledem k "mládí" T3 SU by vyšla asi drtivá většina T3 RP "vysokopodlažních".
MM-Mikulovsky píše:dle mých důvěryhodných informací trhliny jsou na příčnících (nevím v jakém procentu na jednotlivých vozech - ovšem, že určitě na každém z již 30-ti zkontrolovaných vozech, ale snad menší závažnost vady má být na prvních 3 kusech z tzv. předsunuté série) v podlaze skříní a funkční opravou je jedině výměna vadných částí.
= pokud se bude opravovat, tak by uvedená přestavba uspořádání interiéru/sedadel v podvozkových článcích byla logickým krokem!
Projevují se trhiny ve všech člácních stejně, tj. krajní versus střední, to by mě zajímalo?!?
Naposledy upravil(a) jendelin.i dne 14.9.2014 1:56, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Petrpes » 13.9.2014 23:47

Co je levnější? SU na wanu = nová skříň, nebo GO T6...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 13.9.2014 23:20

koci píše:Prvním T6 už pomalu táhne na 20. rok provozu, tak bych řekl, že pro další dlouhodobější provoz jistě vyvstane potřeba jejich generálních oprav.
....................
snad stále platí, že TRAM má vydržet minimálně 25let provozu = reálně v pohodě i 30let bez GO a po ní následně skoro stejný čas = celkem 50 až 60let = T6 mají skutečně 5 až 10 let na GO čas a prvně jsou tedy na GO v (smysluplné) řadě SUčka na Wany, které mají uvedené výhody ve vyprojektovanosti a hlavně "přidané hodnotě pro cestující" (alespoň částečné NP)!
jendelin.i píše:koci: Když už jsi tu otázku, visící ve vzduchu, takto položil, určitě bude zajímavá cena opravy trhlin ve 14T. Co to přinese za související práce. Pokud se bude muset interiér "vykuchat", aby nezahořel, spojit to s nějakou úpravou a lá novější brněnské 13T, aby se v podvozkových článcích dalo projít? ....
dle mých důvěryhodných informací trhliny jsou na příčnících (nevím v jakém procentu na jednotlivých vozech - ovšem, že určitě na každém z již 30-ti zkontrolovaných vozech, ale snad menší závažnost vady má být na prvních 3 kusech z tzv. předsunuté série) v podlaze skříní a funkční opravou je jedině výměna vadných částí.
= pokud se bude opravovat, tak by uvedená přestavba uspořádání interiéru/sedadel v podvozkových článcích byla logickým krokem!

Uživatelský avatar
jendelin.i
Uživatel
Příspěvky: 219
Registrován: 22.9.2008 10:56
Bydliště: 1500m přes kopec k 10 (+17 už teď 2000m)

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od jendelin.i » 13.9.2014 22:02

koci: Když už jsi tu otázku, visící ve vzduchu, takto položil, určitě bude zajímavá cena opravy trhlin ve 14T. Co to přinese za související práce. Pokud se bude muset interiér "vykuchat", aby nezahořel, spojit to s nějakou úpravou a lá novější brněnské 13T, aby se v podvozkových článcích dalo projít? Zvážit budoucí provozní náklady, pravděpodobnost, že se ještě něco potentí?
A tu cenu bych prioritně srovnával s T3 SU -> RP, což mi přijde aktuálnější než nějaká akce s T6.

koci
Uživatel
Příspěvky: 82
Registrován: 21.4.2010 22:12
Bydliště: Brno

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od koci » 13.9.2014 21:44

Prvním T6 už pomalu táhne na 20. rok provozu, tak bych řekl, že pro další dlouhodobější provoz jistě vyvstane potřeba jejich generálních oprav. Pak se nabízí otázka nakolik by byla samotná GO, či nějaká modernizace rentabilní.

Pokud by šlo o GO s výměnou TV3 za progress, tak bych se vůbec nedivil kdyby to bylo ve výsledku dražší, než stavba T3R.PLF. T3R.PLF znamená investovat do pořízení skříně, ale zase se ušetří čas a práce na karosářské opravě T6. Výzbroj se musí pořídit v obou případech. Kompletace wany je technologicky zvládnutá, kdežto GO na T6 zatím v Praze nikdo nedělal, navíc přestavba na progress by se musela vyprojektovat a schválit, což taky není zadarmo. Navíc ve výsledku je wana alespoň částečně NP, kdežto T6 s progressem bude pořád jen VP, což cestujícím žádnou přidanou hodnotu nepřinese.

EDIT: Možná by bylo zajímavé porovnání velikosti investice do GO, případně i modernizace soupravy T6A5 a investice do opravy jedné 14T.

Uživatelský avatar
jendelin.i
Uživatel
Příspěvky: 219
Registrován: 22.9.2008 10:56
Bydliště: 1500m přes kopec k 10 (+17 už teď 2000m)

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od jendelin.i » 13.9.2014 21:13

Geniální nápad :idea:
Já nejdřív myslel ty skládací při reko, ale ono by stačilo vyměnit za štětinové ty stávající výklopné dveře Z:idea:
Člověče, máš už to někde patentované nebo registrované či co, že to takhle klidně vrazíš na fórum?

Mimochodem, opatřování tramvají dveřmi byl jeden z nejotravnějších modernizačních výmyslů, skoro jako nízkopodlažnost :wink:

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od kruťák » 13.9.2014 20:53

Nebo dveře dole poněkud zkrátit a opatřit štětinama :)

Uživatelský avatar
jendelin.i
Uživatel
Příspěvky: 219
Registrován: 22.9.2008 10:56
Bydliště: 1500m přes kopec k 10 (+17 už teď 2000m)

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od jendelin.i » 13.9.2014 20:42

Petrpes: Z hlediska unifikace i životního cyklu vozů by každopádně bylo aktuálnější SU -> RP než nějaké T6.Rx - ty zatím můžou jezdit jak jsou (vadí jen ty dveře vůči zvyšování nástupních hran).
Btw, pro instalaci skládacích dveří by se musel vyříznout a upravit střední schod, aby se měly dveře kam skládat, ale to by jistě bylo řešitelné.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od XSC » 13.9.2014 20:30

Petrpes píše:Ale Milane, co to zase vymýšlíš? Normálně opravit po vzoru pražských KTN, ale žádné zásahy do skříně vozu. Prostě maximálně unifikovat s KTN a T3RP, opravit skříň podvozky, dát skládací dveře a nechat VP.
Taky vyměnit TV3 za Progress?

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Petrpes » 13.9.2014 20:25

Ale Milane, co to zase vymýšlíš? Normálně opravit po vzoru pražských KTN, ale žádné zásahy do skříně vozu. Prostě maximálně unifikovat s KTN a T3RP, opravit skříň podvozky, dát skládací dveře a nechat VP.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 13.9.2014 19:55

Petrpes píše:A co takové technické zhovnocení vozů T6 po vzoru KTN, včetně skládacích dveří ;)
jestli zhoDnocení po vzoru KTN znamená
ze dvou vozů udělat přední a zadní článek a mezi ně vložit nový střední NP článek,
tak to mi tu už před několika lety bylo rozporováno (údajnou) nízkou tuhostí rámů T6 - musím se však ptát, jestli by případný tento nedostatek nebyl v rámci REKOnstrukce odstranitelný nějakým zpevněním/vyztužením

Ovšem musím uznat minimálně jednu velkou nevýhodu T6 (proti T3 i KT) = podvozky, jejichž konstrukce "může" minimálně za výše položenou podlahu = vyšší schody proti ostatním typům TRAMvají!

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Petrpes » 13.9.2014 19:22

A co takové technické zhovnocení vozů T6 po vzoru KTN, včetně skládacích dveří ;)

Uživatelský avatar
jendelin.i
Uživatel
Příspěvky: 219
Registrován: 22.9.2008 10:56
Bydliště: 1500m přes kopec k 10 (+17 už teď 2000m)

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od jendelin.i » 13.9.2014 18:13

Martin Šubrt píše:SU na RP a wany. Stejně to tak skončí...
Já jsem si myslel, že T3 SU jsou mnohem mladší, než byly T3 na přelomu tisíciletí, v době masového RPokroku, ale jak tak počítám, ony už se nyní dostávají do let mladších z T3 v té době Z:idea:
Proti dalším RP nic nemám, proces je zvládnutý v pražských dílnách, stroje osvědčené (jen ta vysoká podlaha). Když se včas začne, může se to dělat postupně v menších dávkách, než když se to honilo v době nedostatku vozů.
Ale i když je to relativně levné, z něčeho se to zaplatit musí. A DPP je na léta zatížen nákupem 15T, kromě toho, nejsou jen tramvaje...
A že se najde zájemce o 14T za cenu /pro DPP/ >> šrot, v tom jsem čím dál skeptičtější :(

romanek763
problémový jedinec
Příspěvky: 300
Registrován: 28.1.2011 18:42
Bydliště: Praha 10

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od romanek763 » 09.9.2014 19:21

říkalo se ,že skončej T6 ,nakonec ty t6 ještě přežijou 14T .Myslim si ,že 14T sou odpískány.Hurá na Wany.

Odpovědět