Škoda 14T (Porschetra)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Bobik » 10.10.2014 17:56

Ano, bohužel je to paskvil, nicméně se nabízí otázka - 15T se kupovaly taktéž podle této legislativy? Skutečně nic "levnějšího" nebylo? Nebo bylo, ale "zařídilo" se to tak, aby 15T byl "nejlevnější"?

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od m@rtin » 10.10.2014 16:22

Láďa píše:Nejde jen o to koupit levně, ale jde i o to, aby to nepoložilo provoz. Dacií sice koupím více, ale také s nimi budu častěji jezdit do servisu a více se v nich hrabat.

Krásným příkladem z praxe jsou SORky. Je sice možná fajn, že se koupily nejlevnější autobusy, které koupit šly, ale také rapidně stoupnul počet prostojů (měřeno v hodinách) a stále se pohybujeme nad hodnotami roku 2008.... A to jsou zde první SORky již 5 let. Ale jo, nakoupíme to nejlevnější a co bude následovat, to už je jedno....
Než tu začnete vykřikovat, že se mělo koupit to a to, doporučuji přečíst si Zákon o zadávání veřejných zakázek. Prakticky pro DP neexistuje možnost koupit to co není nejlevnější. Až se budou hlásit do výběrek i čínské firmy, ani SOR si neškrtne. To je bohužel realita tohoto legislativního paskvilu.

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Láďa » 10.10.2014 14:39

Nejde jen o to koupit levně, ale jde i o to, aby to nepoložilo provoz. Dacií sice koupím více, ale také s nimi budu častěji jezdit do servisu a více se v nich hrabat.

Krásným příkladem z praxe jsou SORky. Je sice možná fajn, že se koupily nejlevnější autobusy, které koupit šly, ale také rapidně stoupnul počet prostojů (měřeno v hodinách) a stále se pohybujeme nad hodnotami roku 2008.... A to jsou zde první SORky již 5 let. Ale jo, nakoupíme to nejlevnější a co bude následovat, to už je jedno....

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od trainzjohny » 10.10.2014 14:30

To neříkám, říkám že pokud mám 800 stodvacítek a mám možnost omladit park buď koupením 100 mercedesů, nebo 400 daciií, je podle mě lepší ta dacia ...
Pokud budu mít na 400 meďáků, beru, ale když nemám.

Nakonec i DPP takto rapidně omladil vozový park levnýma sorkama, místo aby koupil nějaké kvalitní busy jako MB nebo tak něco.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od gabuliatko » 10.10.2014 12:19

Nebo primátor či jím pověřený zavolá kamarádovi co pracuje ve fabrice a řekne hele potřebovali bychom tramvaj aby vozíčkáři dali už konečně pokoj.
(je to přehnané, pravda bude někde mezi tím, kde to se nikdy nedovíme)
Ono to je v zásadě stejný jako když kupuješ auto. Vymyslíš si jak by mělo vypadat a pak už jen slevuješ ze svých nároků. Nebo neslevuješ ale pak tomu cena a náklady odpovídaj. A pokud je třeba nepřekonatelný požadavek automat v benzínu a kufr nad 450 litrů (analogie 100% nízké podlahy u tramvaje) zjistíš že to většina automobilek nedělá nebo dělá za cenu o půlku vyšší než základní model. Pokud k tomu přidáš zadní okna ve švihadlech a přední židle v elektrice s pamětí tak zjistíš že to nedělá nikdo.
Podle Tvé rady je lepší rezignovat na automat a koupit Dacia Duster. A já říkám za mě fuj.

Odstraněna zbytečná citace Mod TJ.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od trainzjohny » 10.10.2014 10:23

koci - ale to je problém konstrukční, dopravce to absolutně nezajímá.
Rozhodující kritéria pro pořízení tramvaje jsou pro dopravce logicky :
Pořizovací cena
Cena za provoz (spotřeba, náhradní díly, údržba a pod)
Doba provozu (jak dlouho bez větších investic "přežije")
Obsaditelnost, pohodlnost tedy i věci jako klima a nízkopodlažnost (obecně pohodlnost pro klienty)
Estetičnost (aby se těm klientům i líbila)
a moře jiných samozřejmě

A pokud je něco řádově násobně dražší jak na pořízení tak na provoz, tak je pak velmi na pováženou, zda není lepší mít jen částečně nízkopodlažní vozy, ale víc a levnější na provoz. Ono množství lidí kteří opravdu využijí NP není mnoho, ale pokud těm ostatním mohu nabídnout víc míst k sezení, častější spoje a podobně, je lepší mít víc částečně a nebo zcela nenízkopodlažních vozů, než "pár" high tech zcela NP. To jsou prosté počty.
Neobhajuji wany proti 15T, ale pokud nejsou peníze, přijde mi lepší dělat wany s R.Péčkem (kde se za cenu jedné 15T dá pořídit takových souprav tak 5) a mít levnější provoz (kde pak mohu ušetřit na něco nového), než kupovat drahé 15T, pokud si to nemůžeme dovolit.

koci
Uživatel
Příspěvky: 82
Registrován: 21.4.2010 22:12
Bydliště: Brno

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od koci » 10.10.2014 9:29

Srovnávat životnost T3 s moderními NP tramvajemi mi připadá přinejmenším poněkud diskutabilní. Už jen kvůli tomu, že složitost současných tramvají je oproti T3 úplně někde jinde. A to se musí na životnosti projevit.

Uživatelský avatar
chlapecx
problémový jedinec
Příspěvky: 113
Registrován: 16.8.2012 22:14

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od chlapecx » 09.10.2014 23:11

Bobik píše:
9001 píše: Prostě NP vozí mají jisté parametry a to opravdu nevyřešení delfín, nebo hvězdice na čumáku...
No, právě. A umíme to vyrobit tak, aby to fungovalo (jedno jestli gumokol nebo tramvaj)? Já se obávám že (zatím) neumíme.
:lol:
no a není to o systému? Stejně jako jiná dnes spotřební elektronika třeba? Dřív se pračky opravovaly, dneska se vyhodí a koupí e nová... aby se PRODÁVALO a TRH se TOČIL :-)) Tétrojky vydržely ještě se přežily, ač dneska už to je fakt přežitek.... ale nové tramvaje NEJSOU na 40 LET!!!! prostě NEJSOU!!!! nevím jak to tehdy ti komunsiti udělali, že ty tramvaje je přežily.... ale dneska máme KAPITALISMUS, tak BUDÍČEEEEEEK :zadnice :lol: (-X =D> #-o

Uživatelský avatar
chlapecx
problémový jedinec
Příspěvky: 113
Registrován: 16.8.2012 22:14

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od chlapecx » 09.10.2014 23:05

Filip píše:Prodat nebo trvale odstavit. Pan ředitel je rozumný člověk ve vedení podniku (stejně jako byl Dvořák).
Tunelář Dvořák pterý z DPP vysál co jen mohl na Panenské ostrovy do své kapy a kapes kamarádů, byl OPRAVDU člověkem na svém místě =D> :prase :lol:

Uživatelský avatar
chlapecx
problémový jedinec
Příspěvky: 113
Registrován: 16.8.2012 22:14

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od chlapecx » 09.10.2014 23:00

Absolut píše:To tedy čumím, co se tady píše, když jednou za měsíc zavítám na TF. Umístění 14T do Kobylis NENÍ žádný oficiální plán, jen jsem to někde plácnul jako vhodnou variantu pro výhledový stav až budou 15T v Motole i na Žižkově, to jest konec roku 2016. Tady vidíte, jak se v DP šíří fámy.
a ono už je jasné a rozhodnuté, že další 15T půjdou do Motola a na Žižkov? Motol by byl nabíledni v případě, že by se 14T buď neopravily, nebo nevrátily do Motola, ale jinam.... ačkoliv to byla jen spekulace, tak nebyla úplně pitomá :-)))

Ale Žižkov? tam by se prvně msuela zrekonstruovat vozovna ne? :-)) ale zase složení souprav - samý šrot, by tomu taky odpovídalo, aby na Žižkově taky měli něco modernějšího :lol: =D>

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od 9001 » 09.10.2014 20:32

Bobik: Smysl je v tom, že vozy vyrobit lze a fungují. Jenom se musí jakýkoli DP smířit s tím, že náklady na provoz nebudou nikdy jako u starých vozů... I provozy v Polsku střízliví, když postupně zjištují, že za peníze z EU koupí super nové vozy, ale provoz je o proti Konstalům trochu jinde...

Že by možná u těch busů byl problém spíš po čem to jezdí, než co na tom udělat lépe... A i tramvajím ty tankodromy moc nepřidávají...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Bobik » 09.10.2014 19:56

9001 píše: Prostě NP vozí mají jisté parametry a to opravdu nevyřešení delfín, nebo hvězdice na čumáku...
No, právě. A umíme to vyrobit tak, aby to fungovalo (jedno jestli gumokol nebo tramvaj)? Já se obávám že (zatím) neumíme.
Jinak nic ve zlém, ale poněkud mi uniká smysl tvých reakcí. Já narážím na to, že to je jako kdybys chtěl vyrobit kulomet ve středověku. I kdybys ho vymyslel (vynalezl), s tehdejšími možnostmi bys moc funkčních kusů neudělal, protože by na to tehdy prostě nebyly vhodné možnosti, nástroje a materál. A výkřiky typu "lehký kulomet, zbraň božího bojovníka vhodná do 15. století, přece nebudem tahat furt cepy", tomu rozhodně nepomůžou a na funkčnosti nepřidaj. :lol:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od 9001 » 09.10.2014 19:33

Bobík: To asi jezdíma jinýma SORama... V porovnání s "užasným" Citybusem moc rozdíl nevidím. Prostě NP vozí mají jisté parametry a to opravdu nevyřešení delfín, nebo hvězdice na čumáku...
Navíc jestli za životnost 15T utratím 1/3 její ceny za tři busy a ještě ušetřím na provozu. Pouhé počty...

Von Špilberk: To je právě to na čem se nedokážeme shodnout... Já píšu reakci politika, kdyby se prodávaly 14T. Ty píšeš realitu. :wink:
Navíc co si budeme nalhávat, po ukončení dodávek 15T bude tlak obměnit i zbytek vozů...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od von Špilberk » 09.10.2014 18:18

Já myslím, že diskutujeme o voze i o koze. Já reagoval :
von Špilberk píše:
9001 píše: Nezapomínejte, že i novinář si dokáže najít, že první R.P jsou na konci životnosti :wink:
Vzhledem k tomu, jaká pozornost se věnuje v Dílnách původním šumperákům, tak bych řekl, že to s tou odhadovanou životností dopadne úplně jinak. Sice se psalo, že modernizace na RP je na 10 - 15 let, ale hádám, že to skončí úplně jinak: T3 = 35 - 40 let provozu, modernizace na RP = dalších 35 - 40 let provozu. :D
Tím jsem chtěl říct, že životnost RP byl zkrátka odhad. Tvrdit, že vozům životnost skončila, je, bez znalosti jejich stavu, blbost. Pokud jsou nosné části v pořádku, není důvod k vyřazování, zvlášť když aktuálně na nic jiného nejsou peníze.
To, že všechny nové tramvaje, které se někdy v budoucnu koupí, budou více (či méně) NP, je bez debat.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Bobik » 09.10.2014 17:52

Na SOR se vztahuje totéž. Mimochodem mám pocit, že zrovna SORky se rozpadají už teď.... :D

Odpovědět