Bohužel nic víc nevím. Zdroj je FB profil Provozní dispečink DP Praha a.s.MOp píše:A zdroj ci cas by nebyl?
Škoda 14T (Porschetra)
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- problémový jedinec
- Příspěvky: 436
- Registrován: 27.3.2009 19:40
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4737
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
A zdroj ci cas by nebyl?
-
- problémový jedinec
- Příspěvky: 436
- Registrován: 27.3.2009 19:40
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Dnes dopoledne na kolejovém propojení Zličín proběhne nakládání vozu 14T 9127 za pomocí KT8N2 na železniční vagón.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Nechtěl jsi napsat tankodromem? (údaj platný v době kdy se projevoval zájem o NP vozidla, teď je stav mnohem lepší)m@rtin píše:Malé město možná, ale jedním s největším, ne-li vůbec největším, tramvajovým provozem na světě.P_V píše:Jsme prostě malé město, vyvíjet nový typ tramvaje pro zanedbatelný odběr 200 ks je pro Alstom nezajímavé
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Malé město možná, ale jedním s největším, ne-li vůbec největším, tramvajovým provozem na světě.P_V píše:Jsme prostě malé město, vyvíjet nový typ tramvaje pro zanedbatelný odběr 200 ks je pro Alstom nezajímavé
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Jsme prostě malé město, vyvíjet nový typ tramvaje pro zanedbatelný odběr 200 ks je pro Alstom nezajímavé
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Tak zrovna Alstomu nějaká chiméra velmi nejisté zakázky pro Prahu rozhodně nikdy nestála za to přemýšlet o vývoji něčeho mimo vlastní výrobní program.
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2599
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
OT: A nezlepšila se celková kvalita SORek NB 12/18 ve srovnání s prvními dodanými kusy z let 2009-2010?
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Asi jako kdybych přišel do VW a tam mi řekli, že si napřed musím vzít přiblblou fábii a pak mi teprve dají auto.m@rtin píše:Gabuliatko:
Nic jsem nenapsal o tom, že byla 15T regulérně vysoutěžena. Jen se mi nelíbí nářky šotoušů, kteří se zastávají firem Siemens, Alstom aj., které se v jiných tendrech chovají úplně stejně. Faktem prostě je, že po tramvaji koncepce 15T dopravní podnik volal už v 90. letech. Kdyby namísto řečí, že taková tramvaj vyrobit nelze a ať Praha bere to, co se vyrábí na Zličíně, Siemens podobnou tramvaj zkreslil, mohl být ve výhodě také.
Nerozumím tomu, proč by výběrová řízení měla dávat prosotr firmám teprve na vývoj. Každá firma by měla být o krok napřed a mít už před VŘ potenciální výrobek připravený.
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Gabuliatko:
Nic jsem nenapsal o tom, že byla 15T regulérně vysoutěžena. Jen se mi nelíbí nářky šotoušů, kteří se zastávají firem Siemens, Alstom aj., které se v jiných tendrech chovají úplně stejně. Faktem prostě je, že po tramvaji koncepce 15T dopravní podnik volal už v 90. letech. Kdyby namísto řečí, že taková tramvaj vyrobit nelze a ať Praha bere to, co se vyrábí na Zličíně, Siemens podobnou tramvaj zkreslil, mohl být ve výhodě také.
Nerozumím tomu, proč by výběrová řízení měla dávat prosotr firmám teprve na vývoj. Každá firma by měla být o krok napřed a mít už před VŘ potenciální výrobek připravený.
Nic jsem nenapsal o tom, že byla 15T regulérně vysoutěžena. Jen se mi nelíbí nářky šotoušů, kteří se zastávají firem Siemens, Alstom aj., které se v jiných tendrech chovají úplně stejně. Faktem prostě je, že po tramvaji koncepce 15T dopravní podnik volal už v 90. letech. Kdyby namísto řečí, že taková tramvaj vyrobit nelze a ať Praha bere to, co se vyrábí na Zličíně, Siemens podobnou tramvaj zkreslil, mohl být ve výhodě také.
Nerozumím tomu, proč by výběrová řízení měla dávat prosotr firmám teprve na vývoj. Každá firma by měla být o krok napřed a mít už před VŘ potenciální výrobek připravený.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
že by, protože potřeboval něco na obnovu vozového parku TRAM "hned" a zároveň aby to bylo NP? (= možná ŠT slíbila: "Vyvineme pro Vás TRAM Vámi požadované koncepce, ale odeberete určité množství našeho současného produktu.)gabuliatko píše:....
Kdyžtak proč kupoval 14T?DP Praha deklaroval již na konci 90. let, že o tramvaj této koncepce stojí
....
Vždyť, kdyby nepotřeboval obnovovat park, tak přeci nedělal ani REKO původních T3!
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Kdyžm@rtin píše: Jestli se nepřihlásily ostatní formy do tendru z toho či onoho důvodu, je úplně jedno. DP Praha deklaroval již na konci 90. let, že o tramvaj této koncepce stojí. Pokud tehdy Siemens prohlásil, že takovou tramvaj za stávajících fyzikálních podmínek nelze vyrobit, proč si pak za 7 let stěžoval, že bylo málo času na přípravu? Mít připravený výrobek na papíře není nic, co by se vymykalo jiným kontraktům v zahraničí. Než podepsal Airbus kontrakty na stovky letadel A380, taky se podepisovaly s šejkama smlouvy ještě nad papírama. Vyrobit nový inovativní výrobek a pak jít do soutěže, koleduj si výrobce, že ho v rámci průmyslové špionáže někdo okopíruje a předběhne ho.
tak proč kupoval 14T?DP Praha deklaroval již na konci 90. let, že o tramvaj této koncepce stojí
Nezlob se, ale tomu že 15T byla regulerně vysoutěžená nevěřím. Ono i v tom letectví to není tak čisté jak by se zdálo a Qantasí 380 měla víc štěstí než rozumu.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
1.) já četl pořádně - poslední odkazovaný odstavec obsahuje, že všechny podmínky musí splnit alespoň 2 firmy (že se to vlastně dá obejít dvěma zastoupeními jednoho výrobce už tu v reakci zaznělo)jeffer píše:......
MMM: Čo píšem v poslednom odstavci? Najprv poriadne prečítaj, potom reaguj… IMHO daný počet dverí nemôže byť limitujúci v tom zmysle, že ho nikto iný v danú chvíľu nevyrába. Čo sa týka toho, že menej širších dverí je funkčne ekvivalentných s väčším počtom užších, to už je práve na posúdenie ÚOHS.
.......
No a nezmyselné podmienky sú dané aj tým, že nemôžem špecifikovať, čo to má dokázať (napríklad výmenu 100 cestujúcich – 50 von, 50 dnu – v priebehu 30 s), ale ako to má dokázať (napríklad 5 dverí, každé so svetlosťou aspoň 1,75 m). (Toto je z vlastnej skúsenosti.)
.....
2.) nesouhlasím, že ekvivalent je na posouzení ÚOHS - ten (dle mne) automaticky soutěž zruší
3.) nemůžeš nastavovat podmínky nesmyslně - nezměřitelně, protože jejich "postavení" je ovlivnitelné "třetí mocí" (= neovlivnitelnými/proměnlivými okolními vlivy - stářím/zdravotním stavem uživatelů věci), takže velikost/počet dveří musíš nastavit "pro urychlení výměny cestujících požaduji zvýšený počet dveří o minimální šířce jedněch/celkové (tato vyjádřena konkrétním číslem či v % z délky bočnice)"
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Střední podvozek se vůči skříním obou článků, které na tom jednom podvozku spočívají, může nezávisle otáčet, tudíž je lež že jsou neootočné. To, že ve skutečnosti konstrukce podvozku se dvěma otočnými čepy funguje trošku jako samostatný pevný článek je věc druhá. Neotočný podvozek je pevnou součástí skříně vozu a to střední podvozky 15T nejsou
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Drobný ale z hlediska zadání podstatný detail je, že 15T nemá otočné střední podvozky. Že to Siemens nenapadl?