Škoda 14T (Porschetra)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3432
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Karosák » 02.2.2015 13:47

Ano, 9136 na 17/201, ale pro změnu je ze hry 9150-cirka 12:45 měla MU s IAD na přejezdu Invalidovna > Urxova. Pomuchlany levý bok 1. článku.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od MF » 02.2.2015 6:56

Už ten krám na 17 dneska jezdí.

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Fořtík » 02.2.2015 6:00

koci píše:MM-M: Podle mě si to trochu představuješ jak Hurvínek válku. :).
Milan je totiž trochu jako Kim Čong Un - taky rozumí všemu. :lol: Jediný rozdíl je, že jeho proslovy nikdo nehltá a nikdo si nedělá zápisky do notýsku. ;-)

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od m@rtin » 01.2.2015 19:55

Mohla by mi nějaká dobrá duše napsat odjezdy z konečné pořadí 17/1 ?

Děkuji

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1531
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od XSC » 31.1.2015 20:44

Jak dlouhý provoz se u nich ještě dá čekat, než se objeví stejné vady? Nebo už jsou upraveny?

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od MF » 31.1.2015 20:20

m_f píše:V čem jsou 9151 a 9160 lepší, že právě ty dvě můžou jezdit? Mimochodem nejezdí i další? Viděl jsem v lednu na zkušební jízdě minimálně i 9136...
Tyto tri vozy jsou jako jediné po kontrole v pořádku. Zbylych 54 ceka na opravu.

m_f
Uživatel
Příspěvky: 2
Registrován: 31.1.2015 15:51
Bydliště: Suck doll

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od m_f » 31.1.2015 16:09

V čem jsou 9151 a 9160 lepší, že právě ty dvě můžou jezdit? Mimochodem nejezdí i další? Viděl jsem v lednu na zkušební jízdě minimálně i 9136...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9692
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od 9001 » 31.1.2015 10:24

willyjeff píše:
m@rtin píše:Jak to vůbec vypadá s vozy 14T? Děje se v tomto směru vůbec něco?
Díky
Od 2.2 bude kobyliská 17/1 negarantované 14T pořadí.
A bude pro tu opravenou a nebo pro tu co jezdí?

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od m@rtin » 31.1.2015 10:19

A chystá se oprava zbývajících, a pokud ano, ví se už jak?

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od willyjeff » 31.1.2015 10:07

m@rtin píše:Jak to vůbec vypadá s vozy 14T? Děje se v tomto směru vůbec něco?
Díky
Od 2.2 bude kobyliská 17/1 negarantované 14T pořadí.

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od m@rtin » 31.1.2015 10:05

Jak to vůbec vypadá s vozy 14T? Děje se v tomto směru vůbec něco?
Díky

koci
Uživatel
Příspěvky: 82
Registrován: 21.4.2010 22:12
Bydliště: Brno

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od koci » 30.1.2015 22:52

Akorát Thriller2 to myslel sarkasticky. Ostatně sám to v jeho příspěvku píše. Nebýt deformačních zón na čelech, dopadlo by to jak v T3 a jejich klonech, kde při větším nárazu je řidič sešrotován spolu s čelem. Varianta s podepřením naráží minimálně na fakt, že potřebuješ i torzní tuhost, aby se ti ten skelet nekroutil.

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 930
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Bobek » 26.1.2015 20:38

MM-Mikulovsky píše:tak snad není problém podélně/tlakově deformovatelné prvky příslušně podepřít tuhými částmi, se kterými by nebyli pevně spojeny!!!
Což o to, od klávesnice jde leccos, akorát
hmotnost vzhůru letí
k radosti svých dětí
hned se svrškem se snoubí
vlát budem zas až mlátí to jak ďas

(a vono už tak...)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 26.1.2015 19:57

koci píše:.........
Když už nic, tak liché články nesou hmotnost těch sudých, takže jak jejich skelety, tak kloubová spojení musí mít dostatečnou tuhost a únosnost, aby ty síly byly schopné přenést. Požadavek na tuhost a zároveň deformovatelnost v tlaku je protichůdný. To prostě nejde. Navíc cokoliv deformuješ v tlaku, tak ti vybočí. V tomto případě by to bylo do prostoru cestujících... V podstatě jediný prostor, kde lze něco řízeně deformovat, a tím pohlcovat energii, aniž by to ohrozilo cestující, nebo řidiče je právě čelo. Tuhé čelo by taky byla blbost.

Pasivní bezpečnost má za cíl hlavně chránit posádku. Vozidlo je až druhořadé.
1.) když potřebuji tuhost/únosnost v kolmém směru, tak snad není problém podélně/tlakově deformovatelné prvky příslušně podepřít tuhými částmi, se kterými by nebyli pevně spojeny!!!
2.) a) ve variantě provedení "narážedly" by nemělo být směrové vychýlení deformačních prvků
b) ve variantě zničení předem daných deformačních prvků se (např. jejich tvarem) dá směrovat jejich vybočení mimo interiér - zejména do boků či vzhůru!!!
3.) nějak ti asi viditelně nevadí, že si zcela odporuješ s thriller2, který (dle mne správně) upozorňuje, že deformační zóny v čelech TRAMvají jsou nebezpečím pro řidiče (vepředu) a cestující (zejména vzadu)??!

koci
Uživatel
Příspěvky: 82
Registrován: 21.4.2010 22:12
Bydliště: Brno

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od koci » 26.1.2015 19:23

MM-M: Podle mě si to trochu představuješ jak Hurvínek válku. :)

Když už nic, tak liché články nesou hmotnost těch sudých, takže jak jejich skelety, tak kloubová spojení musí mít dostatečnou tuhost a únosnost, aby ty síly byly schopné přenést. Požadavek na tuhost a zároveň deformovatelnost v tlaku je protichůdný. To prostě nejde. Navíc cokoliv deformuješ v tlaku, tak ti vybočí. V tomto případě by to bylo do prostoru cestujících... V podstatě jediný prostor, kde lze něco řízeně deformovat, a tím pohlcovat energii, aniž by to ohrozilo cestující, nebo řidiče je právě čelo. Tuhé čelo by taky byla blbost.

Pasivní bezpečnost má za cíl hlavně chránit posádku. Vozidlo je až druhořadé. 14T už pár velkých nehod měly, a jestli se nepletu, tak v nich při nich zatím nikdo nezemřel, takže pasivní bezpečnost evidentně funguje. Tím, ale nechci tvrdit, že to nešlo udělat ještě lépe, na to nemám znalosti.

Odpovědět