Škoda 14T (Porschetra)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od P_V » 18.9.2015 19:19

fricoolinek2 píše:Tohle mne vždycky fascinovalo - o jakém případu tu hovoříme? Že by byly vysoké nápravové tlaky při dobytčáku 8 os/m2? Nebo jak se ty nápravové tlaky berou? Je tam jen jedna maximální hodnota 100, která nesmí být NIKDY překročena a jinak si to klidně může jezdit třeba s hodnotou 99 jak dloouho chce či třeba s hodnotou 99 by to měla jezdit max. 5% času a ve zbylém čase by ta hodnota zatížení měla být maximálně třeba do hodnoty 70?
Prostě pokud výpočtem vyjde, že se tam vejde víc osob než snese nápravové zatížení, tak se to nedá schválit do provozu. Měli jsme v paneláku výtah pro 6 osob, a když se po letech rekonstruoval, najednou je pro 13 osob, aniž by byl větší. Ale výpočtem podle aktuálních norem vyšlo, že by se tam těch 13 osob vešlo, tak se tak musel udělat. (Už při těch 6 osobách je v něm poněkud těsno...)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od 9001 » 18.9.2015 17:47

von Špilberk píše:
fricoolinek2 píše:Tak prý oprava bude stát 1,8 mega/kus. To mi nepřijde zas hrozné.
To sice ne, ale už se opravovaly převodovky (to taky něco stálo), a je otázka, co se podělá příště. [-o<
A převodovky platil DP?

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od fricoolinek2 » 18.9.2015 17:30

cap píše:S nevhodností uspořádání souhlasím s Martinem Š. Ale plno věcí kolem omezení v interiéru mělo za cíl snížit počet osob a tím nápravové tlaky, které by jinak nevycházely.
Tohle mne vždycky fascinovalo - o jakém případu tu hovoříme? Že by byly vysoké nápravové tlaky při dobytčáku 8 os/m2? Nebo jak se ty nápravové tlaky berou? Je tam jen jedna maximální hodnota 100, která nesmí být NIKDY překročena a jinak si to klidně může jezdit třeba s hodnotou 99 jak dloouho chce či třeba s hodnotou 99 by to měla jezdit max. 5% času a ve zbylém čase by ta hodnota zatížení měla být maximálně třeba do hodnoty 70?

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od von Špilberk » 18.9.2015 17:28

fricoolinek2 píše:Tak prý oprava bude stát 1,8 mega/kus. To mi nepřijde zas hrozné.
To sice ne, ale už se opravovaly převodovky (to taky něco stálo), a je otázka, co se podělá příště. [-o<

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od fricoolinek2 » 18.9.2015 17:23

Tak prý oprava bude stát 1,8 mega/kus.

To mi nepřijde zas hrozné.

Za kolik by to prodali někam ven (v akutálním nepojídzném stavu)? Za 30? Za 40 mil.?

A opět se zeptám - čím by se to nahradilo? Přiobjednalo by se dalších 60 ks vozů 15T?

cap
Uživatel
Příspěvky: 3
Registrován: 17.1.2014 18:05

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od cap » 17.9.2015 18:51

S nevhodností uspořádání souhlasím s Martinem Š. Ale plno věcí kolem omezení v interiéru mělo za cíl snížit počet osob a tím nápravové tlaky, které by jinak nevycházely.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od fricoolinek2 » 17.9.2015 16:44

http://static.bmhd.cz/data/bmhd-aktuali ... -1920i.jpg

Takže takto.... No lepší než stávající, nicmé ten malý schůdek navíc by nikomu neublížil (stále by to bylo mnohem lepší než ve waně a kachně) a prostornost by se tím zlepšila neskutečně.

Viz. návrhy M. Šubrta

http://subrt.blog.idnes.cz/c/154515/Pro ... -radi.html
http://blog.idnes.cz/blog/1191/154515/vozy3.jpg

Uživatelský avatar
Bába Foutéř
Šťoura
Příspěvky: 65
Registrován: 23.1.2007 19:25

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Bába Foutéř » 17.9.2015 16:22

fricoolinek2 píše:http://byznys.lidovky.cz/neoblibena-tra ... prava_pave

Ví někdo něco více o tý změně vnitřku? Logicky by se mělo jednat o zvýšení podlahy lichých článcích, aby tam vznikla rovná plocha a tu osadit sedačkami 4+4 příčně místo 6+6 podélně. Ale je to vůbec dost dobře možný? Ať už technicky či legislativně.
Nikoliv, podlaha zůstane samozřejmě nadále zvýšená (ostatně kvůli podvozkům snížit nejde a zvýšení v uličce znamená nepraktický schod navíc) a na ní jsou kupátkově rozložené sedačky (dle 13T Brno). Úpravy se dotýkají 3 a 5 článku.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od fricoolinek2 » 17.9.2015 15:02

http://byznys.lidovky.cz/neoblibena-tra ... prava_pave

Ví někdo něco více o tý změně vnitřku? Logicky by se mělo jednat o zvýšení podlahy lichých článcích, aby tam vznikla rovná plocha a tu osadit sedačkami 4+4 příčně místo 6+6 podélně. Ale je to vůbec dost dobře možný? Ať už technicky či legislativně.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od von Špilberk » 15.8.2015 10:00

Hlavně ona už tu podobná zpráva byla: http://praha.idnes.cz/tramvaje-porsche- ... zpravy_bur.
Tramvaje by se po opravě měly do pražských ulic začít vracet od června v počtu jednoho až dvou kusů měsíčně.
Povšimněte si prosím data vydání článku. 8-)

modroko: v Plzni už dávno zapomněli, že tu tramvaj kdy vyráběli. :wink:

modroko
Uživatel
Příspěvky: 259
Registrován: 02.4.2011 12:26

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od modroko » 14.8.2015 20:11

1 za měsíc? To máme 57 měsíců skoro 5 let než budou v provozu všechny :D Tak to si asi Škoda do referencí nedá co?

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od von Špilberk » 14.8.2015 17:14


Uživatelský avatar
Pepa
Uživatel
Příspěvky: 2152
Registrován: 30.11.2003 9:45
Bydliště: 6004

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Pepa » 17.6.2015 12:58

slonik píše:Tipuji přesun do Vokovic, je to tak?
Ano, souhlasí :wink:

Uživatelský avatar
slonik
Uživatel
Příspěvky: 407
Registrován: 02.12.2008 16:15
Bydliště: 1, 6, 14, 25, 54

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od slonik » 17.6.2015 12:53

Dneska jsem potkal na Maninách konvoj 9129, 9139 a 9169 a k tomu jsem ještě nějaké slyšel. Jely ve směru od Hloubětína někam dál... Tipuji přesun do Vokovic, je to tak?

romanek763
problémový jedinec
Příspěvky: 300
Registrován: 28.1.2011 18:42
Bydliště: Praha 10

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od romanek763 » 12.6.2015 23:40

9112 je u Nás.foto mam i na FB ,vali se tu všech 5 článků

Odpovědět