Škoda 14T (Porschetra)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
8681
Uživatel
Příspěvky: 48
Registrován: 06.12.2005 21:27
Bydliště: Praha 4

Re: Porsche je vějička

Příspěvek od 8681 » 07.1.2006 23:31

Alstom by ty tramvaje udělal stejně nebo hůř než škoda a za vyšší peníze
a po pendolinech bych k nám nic od alstomu raději nekupoval

no a jentak mimochodemym kdybyse někdo při tom výběrovém řízení zajímaly ČD aspoň trchu se zkušenostmi s těmi pendoliny v zahraničí tak by zjistili, že finove měli před několika lety podobé potíže se schvalováním jako u nás tudíž ten, kdo se neřídí jenom penězma tak by koupil ICE a pendolina by těm taliánum tak akorát omlátil o hlavu

Uživatelský avatar
Šmaky
Uživatel
Příspěvky: 113
Registrován: 12.12.2005 19:12
Bydliště: Prague

Re: Porsche je vějička

Příspěvek od Šmaky » 06.1.2006 12:11

Paulie píše:
TraI píše:Svět je dávno někde dál než je 14T z Plzně. Než o 15% levnější "Porschem" přemaskovanou Anitru, která bude z 50% nízkopodlažní a jakkoli v interiéru trochu světovější, stejně pořád vrzající, pískající a hlučnější, to raději za normální cenu 100% nízkopodlažní a komplet bezchybný výrobek Němců nebo Francouzů! Jestli si myslíme, že by žádná "jejich" tramvaj v Praze poměry nevyjezdila, dodali by briskně stejně perfektní, která by vyjezdila...
Jo technika je dál a cena.. radši nemluvit,ale teď už je to jedno.Vyšší moc podepsala,ať už v tom bylo nebo nebylo cokoli a tím to prozatím hasne..
To je nekonečný téma, kdyby se koupila tramka od francouzů skvělá a bezchybná, našel by se někdo kdo bude nadávat, že se měla koupit tram česká protože a protože (třeba protože cokoliv český je vždycky levnější, dokud se to nezačne vyrábět... ( viz třeba Premier, kterej se nejdřív stašně prodražil a pak ČKD koupil Siemens a začal to vyrábět v rámci firmy italskej ex. Fiat Fer. dneska už taky Siemens, bez ohledu na předchozí plány atd. jako Pendolino...(lepší než sme čekali, že jo...)) Stejně jako T3 budou jezdit v Praze navěky, protože "přece neodmyslitelně patří ke koloritu Prahy" ...

Uživatelský avatar
themuf
ovocnář
Příspěvky: 62
Registrován: 18.11.2005 22:25

Neunávně jezdí na zkušebkách...

Příspěvek od themuf » 06.1.2006 11:37

Tak sem jí dnes zase potkal kolem 10:30 na Zkušebkách na trase: Anděl - Sídliště Řepy - Anděl - Smíchovské nádraží - a zase zpět na Sídliště Řepy. Mezi Andělem a Sídlištěm Řepy byla plná lidí (nejspíš z podniku), na Andělu zase všichni vystoupili a zbyli v ní jen depáci, kteří potom jeli na Smíchovské nádraží.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Lister
Uživatel
Příspěvky: 166
Registrován: 22.1.2004 9:17
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lister » 06.1.2006 0:32

Jenki to celkem vystihl. Neni vsechno tak jednoduche jak se zda a jiz nyni 14T odsuzovat mi prijde predcasne. Pokud vim, tak zatim jezdi. Co bude dal se uvidi.

Jenki

Příspěvek od Jenki » 05.1.2006 17:31

Muhehe... normálně se teď musím zastat Škodovky, ač je to pro mě konkurence :

Než o 15% levnější "Porschem" přemaskovanou Anitru, která bude z 50% nízkopodlažní a jakkoli v interiéru trochu světovější, stejně pořád vrzající, pískající a hlučnější, to raději za normální cenu 100% nízkopodlažní a komplet bezchybný výrobek Němců nebo Francouzů!
O bezchybnosti bych pomlčel. K 15% přidejte ještě 15% a ještě 15%...

Jestli si myslíme, že by žádná "jejich" tramvaj v Praze poměry nevyjezdila, dodali by briskně stejně perfektní, která by vyjezdila...
Když DP Praha vypsal výběrové řízení na 250ks vozidla se specifikací "30m - 100%np - vše otočné - vše hnané - - kopce 12% -nápravové tlaky pražské" s dobou odevzdání nabídek 3 měsíce, tak se od Siemensu, Bombardieru a Alstomu ozval strašlivý řev, že něco takového ještě nikdo nikdy nevyrobil, že i zhruba něco takového vyvinout za 3 měsíce je nesmysl a že je to zase nějaká finta na předem určeného zájemce z Appian Group. Výše uvedené firmy (+ Inekon) požadovaly zrušení řízení, aktuální stav nevím.

jak je možné, že třeba Citadisy nebo podobná vozítka, "nevyhánějí" cestující do nosných článků (navíc vozidla jsou obousměrá, takže v nesených článcích je daleko více místa + uspořádání sedadel 1+1.)
Protože se používají v nově budovaných provozech, které jsou uzpůsobeny pro výrazně vyšší nápravové zatížení než máme v ČSN. Pustit tohle do Prahy tak se to propadne do metra nebo do Vltavy...

-jaktože mohou být 100% nízkopodlažní=podélně umístěné motory
Takovéto uspořádání je prakticky neodpružitelné. Pokud máte alespoň trošku tankodromální svršek tak vám ho to dynamickými účinky zlikviduje zcela. Totéž kolové motory. Doporučuji poptat se v DP Brusel, jak si nechali rozšrotovat tratě na maděru...

-proč musí mít 14T na střeše nevzhledné bedny, když např. Citadisy mají střechu nádherně rovnou.....
Protože díky vyššímu nápravovému zatížení u nových provozů zbylo projektantovi dost váhy na pěkné zadeklování (které v údržbě akorát překáží)...

Alstom také umí tramvaje s otočnýmy podvozky (a kvůli tomu mají jenom JEDEN NÍZKÝ schod a žádné další obludnosti.
A malé motory, malé převodovky, běžné podvozky a dynamické vlastnosti asi tak na úrovni K2...

....a chrlí jednu tramvaj za druhou. Jezdí ve 14 městech a dalších 5 už má podepsanou smlouvu....To asi bude něco znamenat.
Jo, třeba trošku větší HDP, solventnost místních a městských rozpočtů a ochranu domácího trhu...

Martin-KT8D5.RN2P

Příspěvek od Martin-KT8D5.RN2P » 05.1.2006 17:24

Zdeněk píše:
Martin-KT8D5.RN2P píše:No ano převzali zakázku, na kterou neměli, nechal bych je solit do blba, za tenhle průser.
A kdyby se toho nikdo nechytnul...?
Mohli jsme mít od Siemensu za tu samou cenu 5x ICE2 jenže to někdo byl hamounskej a za tu smaou cenu je 7 těhlech pseduorychlovlaků. Ale to je odbočení.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2601
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fricoolinek2 » 05.1.2006 17:18

V jakym stádiu jsou další 14T ? Tedy 9113,9114....

Návštěvník

Re: Porsche je vějička

Příspěvek od Návštěvník » 05.1.2006 17:09

anonym píše:
TraI píše:Svět je dávno někde dál než je 14T z Plzně. Než o 15% levnější "Porschem" přemaskovanou Anitru, která bude z 50% nízkopodlažní a jakkoli v interiéru trochu světovější, stejně pořád vrzající, pískající a hlučnější, to raději za normální cenu 100% nízkopodlažní a komplet bezchybný výrobek Němců nebo Francouzů! Jestli si myslíme, že by žádná "jejich" tramvaj v Praze poměry nevyjezdila, dodali by briskně stejně perfektní, která by vyjezdila...
No ja bych byl s tema bezchybnejma vyrobkama opatrnej.
http://www.helsinginsanomat.fi/english/ ... 6152790124

http://www.railwaygazette.com/Articles/ ... track.html[/url]
Spatne uvedenej link
http://www.railwaygazette.com/Articles/ ... track.html

anonym

Re: Porsche je vějička

Příspěvek od anonym » 05.1.2006 17:06

TraI píše:Svět je dávno někde dál než je 14T z Plzně. Než o 15% levnější "Porschem" přemaskovanou Anitru, která bude z 50% nízkopodlažní a jakkoli v interiéru trochu světovější, stejně pořád vrzající, pískající a hlučnější, to raději za normální cenu 100% nízkopodlažní a komplet bezchybný výrobek Němců nebo Francouzů! Jestli si myslíme, že by žádná "jejich" tramvaj v Praze poměry nevyjezdila, dodali by briskně stejně perfektní, která by vyjezdila...
No ja bych byl s tema bezchybnejma vyrobkama opatrnej.
http://www.helsinginsanomat.fi/english/ ... 6152790124

http://www.railwaygazette.com/Articles/ ... track.html[/url]

Uživatelský avatar
Zdeněk
Uživatel
Příspěvky: 112
Registrován: 19.12.2005 20:45
Bydliště: Kdysi konečná...mj. šestky

Příspěvek od Zdeněk » 05.1.2006 16:56

Martin-KT8D5.RN2P píše:
Zdeněk píše: Ale co vim, tak původní projekt Alstomu to nebyl. Koupili krachující Fiat Ferroviaria, takový případ jako naše ČKD a Simens. A tak se dostali k pendolinům, takže s nimi tolik zkušeností nemají.
No ano převzali zakázku, na kterou neměli, nechal bych je solit do blba, za tenhle průser.
A kdyby se toho nikdo nechytnul...?

Martin-KT8D5.RN2P

Příspěvek od Martin-KT8D5.RN2P » 05.1.2006 16:52

Zdeněk píše:
Martin-KT8D5.RN2P píše:Alstom třeba tramvaje umí, ale viděli jsme, že na pendolino jaksi nestačil...
Ale co vim, tak původní projekt Alstomu to nebyl. Koupili krachující Fiat Ferroviaria, takový případ jako naše ČKD a Simens. A tak se dostali k pendolinům, takže s nimi tolik zkušeností nemají.
No ano převzali zakázku, na kterou neměli, nechal bych je solit do blba, za tenhle průser.

Uživatelský avatar
Zdeněk
Uživatel
Příspěvky: 112
Registrován: 19.12.2005 20:45
Bydliště: Kdysi konečná...mj. šestky

Příspěvek od Zdeněk » 05.1.2006 16:46

Martin-KT8D5.RN2P píše:Alstom třeba tramvaje umí, ale viděli jsme, že na pendolino jaksi nestačil...
Ale co vim, tak původní projekt Alstomu to nebyl. Koupili krachující Fiat Ferroviaria, takový případ jako naše ČKD a Simens. A tak se dostali k pendolinům, takže s nimi tolik zkušeností nemají.

Uživatelský avatar
Paulie
Uživatel
Příspěvky: 153
Registrován: 20.6.2005 13:34

Re: Porsche je vějička

Příspěvek od Paulie » 05.1.2006 16:36

Zdeněk píše: (...)
Jezdí ve 14 městech a dalších 5 už má podepsanou smlouvu....To asi bude něco znamenat.
Jistě,že znamená.. Ale evidentně chtěli podpořit "českej" podnik..
Ad tramka na fotce:Docela hezky prosklená.. Tam jim evidentně sloupky jako u T3R nevadí..

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Re: Porsche je vějička

Příspěvek od PvvS » 05.1.2006 16:34

Zdeněk píše: -proč musí mít 14T na střeše nevzhledné bedny, když např. Citadisy mají střechu nádherně rovnou.....
Kdyz se podrobne podivas na fotku tak ti neunikne rada kontejneru, ve kterych je skryta vyzbroj . Pouze lepe zakrytovane

Martin-KT8D5.RN2P

Příspěvek od Martin-KT8D5.RN2P » 05.1.2006 16:32

Alstom třeba tramvaje umí, ale viděli jsme, že na pendolino jaksi nestačil...

Odpovědět