Když vjede do oblouku otočný podvozek, natočí se podvozek. Když tam vjede neotočný, musí se natočit celá tramvaj (článek), takže na kolejnice působí větší síly.8750 píše:Proč vlastně neotočné podvozky více obrušují oblouky Kvůli nápravovému zatížení
Škoda 14T (Porschetra)
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Honza Šlehofer
- Uživatel
- Příspěvky: 145
- Registrován: 23.10.2005 12:42
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Patrně další budoucí tramvaj a patrně to bude mít souvislost s příspěvkem od Jenkiho z 5.1:
Když DP Praha vypsal výběrové řízení na 250ks vozidla se specifikací "30m - 100%np - vše otočné - vše hnané - - kopce 12% -nápravové tlaky pražské" s dobou odevzdání nabídek 3 měsíce, tak se od Siemensu, Bombardieru a Alstomu ozval strašlivý řev, že něco takového ještě nikdo nikdy nevyrobil, že i zhruba něco takového vyvinout za 3 měsíce je nesmysl a že je to zase nějaká finta na předem určeného zájemce z Appian Group. Výše uvedené firmy (+ Inekon) požadovaly zrušení řízení, aktuální stav nevím.
Když DP Praha vypsal výběrové řízení na 250ks vozidla se specifikací "30m - 100%np - vše otočné - vše hnané - - kopce 12% -nápravové tlaky pražské" s dobou odevzdání nabídek 3 měsíce, tak se od Siemensu, Bombardieru a Alstomu ozval strašlivý řev, že něco takového ještě nikdo nikdy nevyrobil, že i zhruba něco takového vyvinout za 3 měsíce je nesmysl a že je to zase nějaká finta na předem určeného zájemce z Appian Group. Výše uvedené firmy (+ Inekon) požadovaly zrušení řízení, aktuální stav nevím.
Já myslim, že snad v prvních dvou výběrových řízení byla Škodovka (to se snad ještě kamaradili s Inekonem), Alstom, Bombardier a Siemens.slimman píše:Aha, takhle se to tedy upravilo.izzy píše: upravy vyberoveho rizeni kam byla nakonec vlozena veta ze vozidlo musi byt schvaleno (homologovano) pro provoz vyustily ve vitezstvi Skodovky nebot Trio v te dobe prochazelo testy (v provozu tusim 1251 Elin a 1252 Europulse
No uvidíme za pár let s těmi tratěmi. I kdyby ale Praha vybrala např Siemense, ketrýžto byl jedním z nejžhavější kandidátů, situace by se asi nezlepšila, spíš naopak. Mimochodem zmiňovaný Alstom se do vyb. říz. vůbec nepřihlásil, tak jak by od něj Praha mohla něco kupovat.
Aha, takhle se to tedy upravilo.izzy píše: upravy vyberoveho rizeni kam byla nakonec vlozena veta ze vozidlo musi byt schvaleno (homologovano) pro provoz vyustily ve vitezstvi Skodovky nebot Trio v te dobe prochazelo testy (v provozu tusim 1251 Elin a 1252 Europulse
No uvidíme za pár let s těmi tratěmi. I kdyby ale Praha vybrala např Siemense, ketrýžto byl jedním z nejžhavější kandidátů, situace by se asi nezlepšila, spíš naopak. Mimochodem zmiňovaný Alstom se do vyb. říz. vůbec nepřihlásil, tak jak by od něj Praha mohla něco kupovat.
Presne tak u nas taky nekdo chtel Skodovku a vlekly dohady Skoda vs. Dpo-Inekon po jejich rozpadu a upravy vyberoveho rizeni kam byla nakonec vlozena veta ze vozidlo musi byt schvaleno (homologovano) pro provoz vyustily ve vitezstvi Skodovky nebot Trio v te dobe prochazelo testy (v provozu tusim 1251 Elin a 1252 Europulse)...stav trati po jizdach techto brusu neni nikterak slavny a napr. znama ostra a prudce klesajici zatacka z Husove na Pekarskou je obrousena az az a to v obou smerech...nedivim se proto ze Liberec s rekonstruovanym kolejistem Astry/Tria odmitl a pustil se cestou wan...
Pokud si vzpomínám, tak stejně tak měl někdo Škodovku rád u vás v Brně, a proto Anitry. Fakt je, že kdyby tehdá vyhrál Inekon, dodal by tramvaje koncepčně stejné.izzy píše:...nekdo z vyssich rad chtel Skodovku a ma je tu...
Ale hlavně bych se chtěl zeptat, jak moc se zhoršil stav tratí po zhruba 4 letech provozu Aniter ? Není to zas tak dlouho, ale projevilo se to v nákladech na údržbu (opravy oblouků atd.)?? Pořád se mluví o tom, jak moc to zhoršuje stav tratí, ale chtěl by vidět nějaké konkrétní výsledky. I když by asi bylo lepší se zeptat v Ostravě nebo v Plzni.
Nevim co proti Alstomu (Siemensu) mate...proste zadny z tuzemskych vyrobcu nedokaze dat dohromady to co Alstom, Bombardier atd...Pendolina nejsou az tak otazkou vyrobce ale toho kdo je tu chtel mit takze at si problemy resi CD...jinak nadava se tu ze Pendolina sou stare trosky akorat v modernim stavu...takze 14T je troska s upravenymi krajnimi clanky, zkracenymi nesenymi a novymi cely...nic jineho nez Astra/Anitra/Vektra neboli koncept tramvaje vyrabene uz temer 10let...a popravde chci videt jak se povede vasim tratim po rekneme roce provozu techhle brusu...v kazdym meste kde Astry jezdi sou oblouky obrouseny uplne priserne a to se stavem nekterych useku v Praze bude docela sranda...nemyslim to jako urazku ale spis se snazim poukazat na to ze vetsina dovolim si rict odborne verejnosti pusobici zde na foru se stavi k 14T nejak tak odmitave...a sme u situace jako s Pendoliny...nekdo z vyssich rad chtel Skodovku a ma je tu...