Škoda 14T (Porschetra)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Příspěvek od P_V » 09.1.2006 15:54

8750 píše:Proč vlastně neotočné podvozky více obrušují oblouky :?: Kvůli nápravovému zatížení :?: :roll:
Když vjede do oblouku otočný podvozek, natočí se podvozek. Když tam vjede neotočný, musí se natočit celá tramvaj (článek), takže na kolejnice působí větší síly.

Uživatelský avatar
8750
Uživatel
Příspěvky: 583
Registrován: 17.12.2005 14:54
Bydliště: 2, 3, 17, 21, 92

Příspěvek od 8750 » 09.1.2006 14:47

Proč vlastně neotočné podvozky více obrušují oblouky :?: Kvůli nápravovému zatížení :?: :roll:

Uživatelský avatar
Honza Šlehofer
Uživatel
Příspěvky: 145
Registrován: 23.10.2005 12:42
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza Šlehofer » 09.1.2006 10:05

Patrně další budoucí tramvaj a patrně to bude mít souvislost s příspěvkem od Jenkiho z 5.1:

Když DP Praha vypsal výběrové řízení na 250ks vozidla se specifikací "30m - 100%np - vše otočné - vše hnané - - kopce 12% -nápravové tlaky pražské" s dobou odevzdání nabídek 3 měsíce, tak se od Siemensu, Bombardieru a Alstomu ozval strašlivý řev, že něco takového ještě nikdo nikdy nevyrobil, že i zhruba něco takového vyvinout za 3 měsíce je nesmysl a že je to zase nějaká finta na předem určeného zájemce z Appian Group. Výše uvedené firmy (+ Inekon) požadovaly zrušení řízení, aktuální stav nevím.

Mike Tom

15T

Příspěvek od Mike Tom » 09.1.2006 7:46

jj píše:15T již bude mít otpčné podvozky
A co je 15T?

jj

Příspěvek od jj » 09.1.2006 7:25

15T již bude mít otpčné podvozky

j.k.

Příspěvek od j.k. » 09.1.2006 2:01

Neví někdo, kolik už má 9111 naježděno?

Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
Příspěvky: 501
Registrován: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od slimman » 09.1.2006 0:53

Zdeněk píše: Já myslim, že snad v prvních dvou výběrových řízení byla Škodovka (to se snad ještě kamaradili s Inekonem), Alstom, Bombardier a Siemens.
Pokud vím, tak Škodovka se "nekamarádí" s Inekonem tak od roku 2001 (2002 první Trio :) ). Alstom snad nebyl ani v jednom, ale nevim to stopro.

Uživatelský avatar
Mapl
Uživatel
Příspěvky: 622
Registrován: 11.5.2005 20:42
Bydliště: Praha 2 - Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mapl » 08.1.2006 21:08

8701 píše:Při ekxurzi v Plzni jsem si nevšiml držáků na vlaječky. Je tento problém už uspokojivě vyřešen?

Já si osobně myslím, že vlaječky na každém vozu jsou celkem zbytčnost, no, nevím, je to každého názor. :?

Uživatelský avatar
8701
Uživatel
Příspěvky: 35
Registrován: 07.8.2004 11:01
Bydliště: nedaleko vozovny Motol
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 8701 » 08.1.2006 21:05

Při ekxurzi v Plzni jsem si nevšiml držáků na vlaječky. Je tento problém už uspokojivě vyřešen?

Uživatelský avatar
Zdeněk
Uživatel
Příspěvky: 112
Registrován: 19.12.2005 20:45
Bydliště: Kdysi konečná...mj. šestky

Příspěvek od Zdeněk » 08.1.2006 15:43

slimman píše:
izzy píše: upravy vyberoveho rizeni kam byla nakonec vlozena veta ze vozidlo musi byt schvaleno (homologovano) pro provoz vyustily ve vitezstvi Skodovky nebot Trio v te dobe prochazelo testy (v provozu tusim 1251 Elin a 1252 Europulse
Aha, takhle se to tedy upravilo.
No uvidíme za pár let s těmi tratěmi. I kdyby ale Praha vybrala např Siemense, ketrýžto byl jedním z nejžhavější kandidátů, situace by se asi nezlepšila, spíš naopak. Mimochodem zmiňovaný Alstom se do vyb. říz. vůbec nepřihlásil, tak jak by od něj Praha mohla něco kupovat. :wink:
Já myslim, že snad v prvních dvou výběrových řízení byla Škodovka (to se snad ještě kamaradili s Inekonem), Alstom, Bombardier a Siemens.

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 08.1.2006 15:25

Nemuzu si pomoct, ale navarovat oblouky nebo vyhybky vidam v poslednich letech az nechutne casto. Pricemz na linkach kde nejezdej anitry , nebo minimalne, je moc nevidam.

Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
Příspěvky: 501
Registrován: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od slimman » 08.1.2006 15:23

izzy píše: upravy vyberoveho rizeni kam byla nakonec vlozena veta ze vozidlo musi byt schvaleno (homologovano) pro provoz vyustily ve vitezstvi Skodovky nebot Trio v te dobe prochazelo testy (v provozu tusim 1251 Elin a 1252 Europulse
Aha, takhle se to tedy upravilo.
No uvidíme za pár let s těmi tratěmi. I kdyby ale Praha vybrala např Siemense, ketrýžto byl jedním z nejžhavější kandidátů, situace by se asi nezlepšila, spíš naopak. Mimochodem zmiňovaný Alstom se do vyb. říz. vůbec nepřihlásil, tak jak by od něj Praha mohla něco kupovat. :wink:

Uživatelský avatar
izzy
Uživatel
Příspěvky: 190
Registrován: 28.5.2005 15:03
Bydliště: Brno, Ostrava (VSB-TU)

Příspěvek od izzy » 08.1.2006 13:42

Presne tak u nas taky nekdo chtel Skodovku a vlekly dohady Skoda vs. Dpo-Inekon po jejich rozpadu a upravy vyberoveho rizeni kam byla nakonec vlozena veta ze vozidlo musi byt schvaleno (homologovano) pro provoz vyustily ve vitezstvi Skodovky nebot Trio v te dobe prochazelo testy (v provozu tusim 1251 Elin a 1252 Europulse)...stav trati po jizdach techto brusu neni nikterak slavny a napr. znama ostra a prudce klesajici zatacka z Husove na Pekarskou je obrousena az az a to v obou smerech...nedivim se proto ze Liberec s rekonstruovanym kolejistem Astry/Tria odmitl a pustil se cestou wan...

Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
Příspěvky: 501
Registrován: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od slimman » 08.1.2006 12:09

izzy píše:...nekdo z vyssich rad chtel Skodovku a ma je tu...
Pokud si vzpomínám, tak stejně tak měl někdo Škodovku rád u vás v Brně, a proto Anitry. :wink: Fakt je, že kdyby tehdá vyhrál Inekon, dodal by tramvaje koncepčně stejné.
Ale hlavně bych se chtěl zeptat, jak moc se zhoršil stav tratí po zhruba 4 letech provozu Aniter ? Není to zas tak dlouho, ale projevilo se to v nákladech na údržbu (opravy oblouků atd.)?? Pořád se mluví o tom, jak moc to zhoršuje stav tratí, ale chtěl by vidět nějaké konkrétní výsledky. I když by asi bylo lepší se zeptat v Ostravě nebo v Plzni.

Uživatelský avatar
izzy
Uživatel
Příspěvky: 190
Registrován: 28.5.2005 15:03
Bydliště: Brno, Ostrava (VSB-TU)

Příspěvek od izzy » 08.1.2006 11:39

Nevim co proti Alstomu (Siemensu) mate...proste zadny z tuzemskych vyrobcu nedokaze dat dohromady to co Alstom, Bombardier atd...Pendolina nejsou az tak otazkou vyrobce ale toho kdo je tu chtel mit takze at si problemy resi CD...jinak nadava se tu ze Pendolina sou stare trosky akorat v modernim stavu...takze 14T je troska s upravenymi krajnimi clanky, zkracenymi nesenymi a novymi cely...nic jineho nez Astra/Anitra/Vektra neboli koncept tramvaje vyrabene uz temer 10let...a popravde chci videt jak se povede vasim tratim po rekneme roce provozu techhle brusu...v kazdym meste kde Astry jezdi sou oblouky obrouseny uplne priserne a to se stavem nekterych useku v Praze bude docela sranda...nemyslim to jako urazku ale spis se snazim poukazat na to ze vetsina dovolim si rict odborne verejnosti pusobici zde na foru se stavi k 14T nejak tak odmitave...a sme u situace jako s Pendoliny...nekdo z vyssich rad chtel Skodovku a ma je tu...

Odpovědět