Škoda 14T (Porschetra)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jara » 28.1.2006 21:38

nic se neděje. Každej občas zapomene či si neuvědomí. Jsme lidi, Ale co jsem dnes zkoušel tak když to člověk zmáčkne tak to začne svítit a pak se to otevře. Jinak já si všimnul že když se začnou otevírat dveře tak to škubne. Nevím proč :lol:

Uživatelský avatar
Phabbey
Uživatel
Příspěvky: 266
Registrován: 24.4.2004 21:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Phabbey » 28.1.2006 21:35

Přiznávám se, že na toto tlačítko u tramvají jsem zapomněl :oops:
Stejně bych ale řekl, že na plošině stiskne dotyčný spíš jen znamení k řidiči a dveře si bude snažit otevřít až na zastávce - podobně jako někdo mačká tlačítko dveří stokrát, dokud se dveře skutečně neotevřou, prostě nějak není důvěra v to, že když to stisknu předem (a nedej bože jinde než jsou skutečně dveře), opravdu se dveře otevřou. Ale to je jenom moje domněnka.
Další věc je, že dveře u 14T opravdu nějak blbnou, často se některé nezavřou, dokonce se na několika po sobě jdoucích stanicích vždy první dveře pro cestující zavíraly později než ostatní (že by automatické zavírání?). A pak taky nějak špatně reagují právě tlačítka dveří. Alespoň se mi to zdá.
Taky nevím, jak to signalizuje navolení otevření, řekl bych, že narozdíl od T6 apod. ten zelený kroužek svítí stále (bez ohledu na stisknutí/nestisknutí). Ale toho si běžný cestující ani nevšimne.

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jara » 28.1.2006 21:24

Phabbey píše:Ještě k těm tlačítkům na dveřích: ony mají jedno velké minus, které zrovna u NP tramvají dost vynikne: když někdo vystupuje s kočárkem nebo s invalidním vozíkem, těžko se mu mačká tlačítko přes kočárek (viz metro), takhle by s kočárkem najel do dveřního prostoru a tlačítko zmáčkl. Proč není tlačítko dveří na dveřích u T3/T6 chápu, ale proč je na dveřích u Anitry, už chápu míň. U RT6 je to taky tak, bohužel, žádná tramvaj není dokonalá :wink:
Podobně je to s tlačítky zvenku na T6, ale i M1, 8171M, prostě na většině vozidel vyjma T3-DVC: nejdříve se vystupuje, lidé vevnitř ale mačkají tlačítka někde daleko od dveří (T6), zatímco lidé nastupující si musí stoupnout přímo před dveře (argument, že jim otevřou ti vevnitř, neberu, netrpěliví jsou všichni) :?
Nesouhlasím. U vozů rekonstruovaných i T6ky je na místě kde má být kočárek tak je tam u té otočené sedačky tlačítko pro poptávku dveří a znamení k řidiči z tohoto důvodu. A myslím že je to tak i tady v této tramvaji.Foto jsem našel http://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/v ... 111-48.jpg

Uživatelský avatar
Phabbey
Uživatel
Příspěvky: 266
Registrován: 24.4.2004 21:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Phabbey » 28.1.2006 21:19

Ještě k těm tlačítkům na dveřích: ony mají jedno velké minus, které zrovna u NP tramvají dost vynikne: když někdo vystupuje s kočárkem nebo s invalidním vozíkem, těžko se mu mačká tlačítko přes kočárek (viz metro), takhle by s kočárkem najel do dveřního prostoru a tlačítko zmáčkl. Proč není tlačítko dveří na dveřích u T3/T6 chápu, ale proč je na dveřích u Anitry, už chápu míň. U RT6 je to taky tak, bohužel, žádná tramvaj není dokonalá :wink:
Podobně je to s tlačítky zvenku na T6, ale i M1, 8171M, prostě na většině vozidel vyjma T3-DVC: nejdříve se vystupuje, lidé vevnitř ale mačkají tlačítka někde daleko od dveří (T6), zatímco lidé nastupující si musí stoupnout přímo před dveře (argument, že jim otevřou ti vevnitř, neberu, netrpěliví jsou všichni) :?

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jara » 28.1.2006 21:11

chemik píše:Původně jsem měl jít fotit sám, pak jsme se dohodli, že on pojede autem. Je to rychlejší a pohodlnější... a taky praktičtější
Ano to je jasný. Já to dnes musel kombinovat pouze s metrem.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2601
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fricoolinek2 » 28.1.2006 21:02

Tonda Ježek píše:Tak tento argument rychle napiš na Drážní úřad, protože to je důvod k okamžitýmu zrušení povolení k jízdám s cestujícími. Z:idea:
Chápu, že to zní trochu divně, ale já rád sleduju údaje o jízdě/letu....

Mohli by ukazovat tah+rychlost+distance do zastávky vedle hodin... :lol:

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tonda Ježek » 28.1.2006 20:59

fricoolinek2 píše: Ale věc, která mi strašně vadí je to, že není šance ze salónu vidět na LCD displej, potom se špatně srovnává zrychlení a kultivovanost jízdy s ostatními vozy DPP..
Tak tento argument rychle napiš na Drážní úřad, protože to je důvod k okamžitýmu zrušení povolení k jízdám s cestujícími. Z:idea:

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2601
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fricoolinek2 » 28.1.2006 20:58

ad přední dveře: tramvajáky asi musí těšit že místo malý kabinky (T3) mají křízence kabiny s kanceláří...

To, že se nedostanu do vozu předkem mi taky příliš nevadí...

Ale věc, která mi strašně vadí je to, že není šance ze salónu vidět na LCD displej, potom se špatně srovnává zrychlení a kultivovanost jízdy s ostatními vozy DPP..

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jara » 28.1.2006 20:53

Pěkné vypravění. A nešikanuje tě takhle ten bratr, to oni bráškové dělají. Že tě posadil do auta a vždy když bylo potřeba fotit tak tě poslal aby jsi vyběhnul :lol: . Ale fotky jsou fakt pěkná. Super práce hoši z KGX Fořt

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tonda Ježek » 28.1.2006 20:43

U RT6 byla také tlačítka na dveřích a u ostatních tramvají ze Škody jsou taky.
K těm prvním dveřím. je to opatření, jak dostat méně pohyblivé cestující do nízkopodlažního prostoru. Protože zkušdenosti z RT6 byly takové, že starší cestující se drápali prvními dveřmi, kde byly dva schody (a docela velké), tudíž se vůbec neurychlilo odbavení cestujících, jak by bylo možno u nízkopodlažních vozů předpokládat, ale spíše naopak. Takhle až si na to zvyknou, budou nastupovat jen do NP části. A tan zamíří k první sedačce, protože nebudou chtít stát při rozjezdu vozu. Je to celkem zajímavé a účelné řešení.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Příspěvek od pawel » 28.1.2006 20:32

tlačítka jsou zevnitř u T6 na tyčích hlavně proto, že nejde o np vůz a nikdo nečeká, že kvůli tlačítku bude cestující ještě před stanicí slejzat na schody. u T3 totéž + staré dveře, kde není tlačítko kam umístit. jinak je tlačítko na dveřích standard a zdá se mi to i logické.

ad přední dveře pro řidiče: mně se to naopak líbí čím dál tím víc - představa důchodců, jak se mydlej v úzkých jednokřídlých dveřích se schodem je pořád lepší než houf migrující s hořekováním k širokému np vstupu, který poskytují 2.dveře. navíc vznikne takovej pohodovej plácek za řidičem, kam netáhne - na dlouhý zimní cesty jak dělaný (jedinou vadou na kráse je podélný sezení). když jedu starou T3, tj. bez DVC (což je v 99% případů) a do tramvaje se v zastávce obuje na tom našem kopci pořádnej vichr, neni to zrovna nic moc.

ještě ad podlélné sezení: zdá se to doopravdy úzké a neprůchozí. nešlo by aspoň trošku vykuchat prostor pod sedačkou, aby se tam daly stáhnout nohy? vím, že tam jsou kola ( :) ), ale pár čísel by pomohlo.

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jara » 28.1.2006 20:21

Phabbey píše:.....
Pak taky nevím, jestli je dobré řešení dávat tlačítka dveří v interiéru stejně jako v exteriéru, když všechny ostatní vozy je mají na tyčích po stranách dveří. Že by v interiéru působily rušivě? Ale asi si lidi zvyknou.
Pravda. Ale má to takto metro. A pokud to má prostě jeden typ takto tak si lidé zvyknout. T6ka má venku poptávku také jinak než T3s poptávkou

Uživatelský avatar
Phabbey
Uživatel
Příspěvky: 266
Registrován: 24.4.2004 21:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Phabbey » 28.1.2006 20:17

Místa na stání a procházení je dost málo, ale tramvaj mi nepřijde tak strašně malá jak to vypadalo z fotek. Řekl bych, že co se týče průchodnosti to není o moc horší než CityBus nebo T6A5 2+1. Akorát to druhé místo pro kočárek a 1,5 sedačky.. A samozřejmě přední dveře (i když asi taky půjde spíš o zvyk, co se týče výstupu z prvního článku, není moc problém).
Pak taky nevím, jestli je dobré řešení dávat tlačítka dveří v interiéru stejně jako v exteriéru, když všechny ostatní vozy je mají na tyčích po stranách dveří. Že by v interiéru působily rušivě? Ale asi si lidi zvyknou.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2601
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fricoolinek2 » 28.1.2006 20:09

Ty tyče u dalších 14T by snad mohli být níže umístěný...

(Oznamuji-neříkám zbožné přání !)

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jara » 28.1.2006 19:59

Mě se to také dost libí. Více než na tom návrhu. Je to fakt povedené. I ty dveře přední docela jsou dobře vyřešené. A lidi na to dost rychle přijdou že to není pro ně. Jen co je docela velké mínus jsou ty sedačky. Je tam pak dost málo místo. Dal bych tam třeba jen 2+1 a bude to super. Jinak se mi ten vůz velmi líbí.

Odpovědět