Škoda 14T (Porschetra)
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Přiznávám se, že na toto tlačítko u tramvají jsem zapomněl
Stejně bych ale řekl, že na plošině stiskne dotyčný spíš jen znamení k řidiči a dveře si bude snažit otevřít až na zastávce - podobně jako někdo mačká tlačítko dveří stokrát, dokud se dveře skutečně neotevřou, prostě nějak není důvěra v to, že když to stisknu předem (a nedej bože jinde než jsou skutečně dveře), opravdu se dveře otevřou. Ale to je jenom moje domněnka.
Další věc je, že dveře u 14T opravdu nějak blbnou, často se některé nezavřou, dokonce se na několika po sobě jdoucích stanicích vždy první dveře pro cestující zavíraly později než ostatní (že by automatické zavírání?). A pak taky nějak špatně reagují právě tlačítka dveří. Alespoň se mi to zdá.
Taky nevím, jak to signalizuje navolení otevření, řekl bych, že narozdíl od T6 apod. ten zelený kroužek svítí stále (bez ohledu na stisknutí/nestisknutí). Ale toho si běžný cestující ani nevšimne.
Stejně bych ale řekl, že na plošině stiskne dotyčný spíš jen znamení k řidiči a dveře si bude snažit otevřít až na zastávce - podobně jako někdo mačká tlačítko dveří stokrát, dokud se dveře skutečně neotevřou, prostě nějak není důvěra v to, že když to stisknu předem (a nedej bože jinde než jsou skutečně dveře), opravdu se dveře otevřou. Ale to je jenom moje domněnka.
Další věc je, že dveře u 14T opravdu nějak blbnou, často se některé nezavřou, dokonce se na několika po sobě jdoucích stanicích vždy první dveře pro cestující zavíraly později než ostatní (že by automatické zavírání?). A pak taky nějak špatně reagují právě tlačítka dveří. Alespoň se mi to zdá.
Taky nevím, jak to signalizuje navolení otevření, řekl bych, že narozdíl od T6 apod. ten zelený kroužek svítí stále (bez ohledu na stisknutí/nestisknutí). Ale toho si běžný cestující ani nevšimne.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 16.11.2003 17:38
- Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
- Kontaktovat uživatele:
Nesouhlasím. U vozů rekonstruovaných i T6ky je na místě kde má být kočárek tak je tam u té otočené sedačky tlačítko pro poptávku dveří a znamení k řidiči z tohoto důvodu. A myslím že je to tak i tady v této tramvaji.Foto jsem našel http://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/v ... 111-48.jpgPhabbey píše:Ještě k těm tlačítkům na dveřích: ony mají jedno velké minus, které zrovna u NP tramvají dost vynikne: když někdo vystupuje s kočárkem nebo s invalidním vozíkem, těžko se mu mačká tlačítko přes kočárek (viz metro), takhle by s kočárkem najel do dveřního prostoru a tlačítko zmáčkl. Proč není tlačítko dveří na dveřích u T3/T6 chápu, ale proč je na dveřích u Anitry, už chápu míň. U RT6 je to taky tak, bohužel, žádná tramvaj není dokonalá
Podobně je to s tlačítky zvenku na T6, ale i M1, 8171M, prostě na většině vozidel vyjma T3-DVC: nejdříve se vystupuje, lidé vevnitř ale mačkají tlačítka někde daleko od dveří (T6), zatímco lidé nastupující si musí stoupnout přímo před dveře (argument, že jim otevřou ti vevnitř, neberu, netrpěliví jsou všichni)
Ještě k těm tlačítkům na dveřích: ony mají jedno velké minus, které zrovna u NP tramvají dost vynikne: když někdo vystupuje s kočárkem nebo s invalidním vozíkem, těžko se mu mačká tlačítko přes kočárek (viz metro), takhle by s kočárkem najel do dveřního prostoru a tlačítko zmáčkl. Proč není tlačítko dveří na dveřích u T3/T6 chápu, ale proč je na dveřích u Anitry, už chápu míň. U RT6 je to taky tak, bohužel, žádná tramvaj není dokonalá
Podobně je to s tlačítky zvenku na T6, ale i M1, 8171M, prostě na většině vozidel vyjma T3-DVC: nejdříve se vystupuje, lidé vevnitř ale mačkají tlačítka někde daleko od dveří (T6), zatímco lidé nastupující si musí stoupnout přímo před dveře (argument, že jim otevřou ti vevnitř, neberu, netrpěliví jsou všichni)
Podobně je to s tlačítky zvenku na T6, ale i M1, 8171M, prostě na většině vozidel vyjma T3-DVC: nejdříve se vystupuje, lidé vevnitř ale mačkají tlačítka někde daleko od dveří (T6), zatímco lidé nastupující si musí stoupnout přímo před dveře (argument, že jim otevřou ti vevnitř, neberu, netrpěliví jsou všichni)
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Tak tento argument rychle napiš na Drážní úřad, protože to je důvod k okamžitýmu zrušení povolení k jízdám s cestujícími.fricoolinek2 píše: Ale věc, která mi strašně vadí je to, že není šance ze salónu vidět na LCD displej, potom se špatně srovnává zrychlení a kultivovanost jízdy s ostatními vozy DPP..
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
ad přední dveře: tramvajáky asi musí těšit že místo malý kabinky (T3) mají křízence kabiny s kanceláří...
To, že se nedostanu do vozu předkem mi taky příliš nevadí...
Ale věc, která mi strašně vadí je to, že není šance ze salónu vidět na LCD displej, potom se špatně srovnává zrychlení a kultivovanost jízdy s ostatními vozy DPP..
To, že se nedostanu do vozu předkem mi taky příliš nevadí...
Ale věc, která mi strašně vadí je to, že není šance ze salónu vidět na LCD displej, potom se špatně srovnává zrychlení a kultivovanost jízdy s ostatními vozy DPP..
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
U RT6 byla také tlačítka na dveřích a u ostatních tramvají ze Škody jsou taky.
K těm prvním dveřím. je to opatření, jak dostat méně pohyblivé cestující do nízkopodlažního prostoru. Protože zkušdenosti z RT6 byly takové, že starší cestující se drápali prvními dveřmi, kde byly dva schody (a docela velké), tudíž se vůbec neurychlilo odbavení cestujících, jak by bylo možno u nízkopodlažních vozů předpokládat, ale spíše naopak. Takhle až si na to zvyknou, budou nastupovat jen do NP části. A tan zamíří k první sedačce, protože nebudou chtít stát při rozjezdu vozu. Je to celkem zajímavé a účelné řešení.
K těm prvním dveřím. je to opatření, jak dostat méně pohyblivé cestující do nízkopodlažního prostoru. Protože zkušdenosti z RT6 byly takové, že starší cestující se drápali prvními dveřmi, kde byly dva schody (a docela velké), tudíž se vůbec neurychlilo odbavení cestujících, jak by bylo možno u nízkopodlažních vozů předpokládat, ale spíše naopak. Takhle až si na to zvyknou, budou nastupovat jen do NP části. A tan zamíří k první sedačce, protože nebudou chtít stát při rozjezdu vozu. Je to celkem zajímavé a účelné řešení.
tlačítka jsou zevnitř u T6 na tyčích hlavně proto, že nejde o np vůz a nikdo nečeká, že kvůli tlačítku bude cestující ještě před stanicí slejzat na schody. u T3 totéž + staré dveře, kde není tlačítko kam umístit. jinak je tlačítko na dveřích standard a zdá se mi to i logické.
ad přední dveře pro řidiče: mně se to naopak líbí čím dál tím víc - představa důchodců, jak se mydlej v úzkých jednokřídlých dveřích se schodem je pořád lepší než houf migrující s hořekováním k širokému np vstupu, který poskytují 2.dveře. navíc vznikne takovej pohodovej plácek za řidičem, kam netáhne - na dlouhý zimní cesty jak dělaný (jedinou vadou na kráse je podélný sezení). když jedu starou T3, tj. bez DVC (což je v 99% případů) a do tramvaje se v zastávce obuje na tom našem kopci pořádnej vichr, neni to zrovna nic moc.
ještě ad podlélné sezení: zdá se to doopravdy úzké a neprůchozí. nešlo by aspoň trošku vykuchat prostor pod sedačkou, aby se tam daly stáhnout nohy? vím, že tam jsou kola ( ), ale pár čísel by pomohlo.
ad přední dveře pro řidiče: mně se to naopak líbí čím dál tím víc - představa důchodců, jak se mydlej v úzkých jednokřídlých dveřích se schodem je pořád lepší než houf migrující s hořekováním k širokému np vstupu, který poskytují 2.dveře. navíc vznikne takovej pohodovej plácek za řidičem, kam netáhne - na dlouhý zimní cesty jak dělaný (jedinou vadou na kráse je podélný sezení). když jedu starou T3, tj. bez DVC (což je v 99% případů) a do tramvaje se v zastávce obuje na tom našem kopci pořádnej vichr, neni to zrovna nic moc.
ještě ad podlélné sezení: zdá se to doopravdy úzké a neprůchozí. nešlo by aspoň trošku vykuchat prostor pod sedačkou, aby se tam daly stáhnout nohy? vím, že tam jsou kola ( ), ale pár čísel by pomohlo.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 16.11.2003 17:38
- Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
- Kontaktovat uživatele:
Pravda. Ale má to takto metro. A pokud to má prostě jeden typ takto tak si lidé zvyknout. T6ka má venku poptávku také jinak než T3s poptávkouPhabbey píše:.....
Pak taky nevím, jestli je dobré řešení dávat tlačítka dveří v interiéru stejně jako v exteriéru, když všechny ostatní vozy je mají na tyčích po stranách dveří. Že by v interiéru působily rušivě? Ale asi si lidi zvyknou.
Místa na stání a procházení je dost málo, ale tramvaj mi nepřijde tak strašně malá jak to vypadalo z fotek. Řekl bych, že co se týče průchodnosti to není o moc horší než CityBus nebo T6A5 2+1. Akorát to druhé místo pro kočárek a 1,5 sedačky.. A samozřejmě přední dveře (i když asi taky půjde spíš o zvyk, co se týče výstupu z prvního článku, není moc problém).
Pak taky nevím, jestli je dobré řešení dávat tlačítka dveří v interiéru stejně jako v exteriéru, když všechny ostatní vozy je mají na tyčích po stranách dveří. Že by v interiéru působily rušivě? Ale asi si lidi zvyknou.
Pak taky nevím, jestli je dobré řešení dávat tlačítka dveří v interiéru stejně jako v exteriéru, když všechny ostatní vozy je mají na tyčích po stranách dveří. Že by v interiéru působily rušivě? Ale asi si lidi zvyknou.
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 16.11.2003 17:38
- Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
- Kontaktovat uživatele:
Mě se to také dost libí. Více než na tom návrhu. Je to fakt povedené. I ty dveře přední docela jsou dobře vyřešené. A lidi na to dost rychle přijdou že to není pro ně. Jen co je docela velké mínus jsou ty sedačky. Je tam pak dost málo místo. Dal bych tam třeba jen 2+1 a bude to super. Jinak se mi ten vůz velmi líbí.