Škoda 14T (Porschetra)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
Příspěvky: 501
Registrován: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od slimman » 23.2.2006 22:42

65.110.6.41 píše:jj mluvis mi z duse :-) podelny sedacky jsou na.... tedy abych to upresnil podelne takhle blizko sebe a ty tyce tez. Skoda, ze to nema daleko praktictejsi interier jako ma Vektra.
Ty tyče se podle škodováků budou určitě dávat níž.

65.110.6.41

Příspěvek od 65.110.6.41 » 23.2.2006 19:45

Phabbey píše:Na druhou stranu, Citybusy, které jsou ke stojícím zhruba stejně přívětivé, jezdí a nemyslím si, že by s nimi byla mezi cestujícími nějaká velká nespokojenost.
Citybusy mam rad, tam bych to videl jinak sice je tam taky jen uzka ulicka, ale lidi nesedi proti sobe a nemlati se koleny a alespon jeden clovek mezi sdadly stat muze, tady nad podvozky tezko.

Uživatelský avatar
Phabbey
Uživatel
Příspěvky: 266
Registrován: 24.4.2004 21:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Phabbey » 23.2.2006 19:40

Na druhou stranu, Citybusy, které jsou ke stojícím zhruba stejně přívětivé, jezdí a nemyslím si, že by s nimi byla mezi cestujícími nějaká velká nespokojenost.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2600
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fricoolinek2 » 23.2.2006 19:29

Ještě chci doplnit, že rozhodně si nelze stěžovat na nedostatek místa pro kolena na příčnejch sedačkách, což je dobře....

65.110.6.41

Příspěvek od 65.110.6.41 » 23.2.2006 19:28

Yvona píše:To souhlasím, tramvaj má sice krásný design,ale né vše, co je napovrch krásné musí být krásné uvnitř. Já mám takové zkušenosti, že po praktické stránce je tato tram dobrá pro ty sedící (na dvousedadlech) a pro vozíčkáře,kočárkáře, ale ten, kdo stojí v uličce při výstupu našlapuje na nárty a špičky u nohou těch sedících (divadelní sedačky naproti sobě). Nehledě na to, že tyče u stropů jsou blíže k oknu, což sedící cestující v tomto případě mohou nahnutě stojícím cestujícím,co se drží horní tyče, líbat pupky a né-li něco jiného (pánskému osazenstvu) :oops:.
jj mluvis mi z duse :-) podelny sedacky jsou na.... tedy abych to upresnil podelne takhle blizko sebe a ty tyce tez. Skoda, ze to nema daleko praktictejsi interier jako ma Vektra.

Uživatelský avatar
Sergei-LBC
Uživatel
Příspěvky: 187
Registrován: 19.12.2004 10:38
Bydliště: d-22
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sergei-LBC » 23.2.2006 19:27

Mám oskenovaný článek z gumokolistického časopisu Svět motorů, je o pražských tramvajích, zvláště pak 14T. Věnovali tomu celou dvoustranu (!) a kupodivu mají poměrně správně typová označení..
Kdo chce skenovaný článek poslat, nechť se ozve na mail nebo ICQ.
Mimochodem, objevuje se tam i Petr, zdejší admin, jestli zde už tuto aktivitu prozradil, to nevím :)

Yvona

Příspěvek od Yvona » 23.2.2006 19:23

matus píše:Kam se tech 210 stojicich vejde? V tech zvysenych castech s pricnym sezenim se da stat jenom kdyz jsou sedadla volna, ulicka mezi 2x a 1.5x sedadlem neni moc siroka, max. na sirku 1 cloveka...
Jinak tramvaj hezka, to rozhodne, ale vhodna podobne jak NP bus jen pro sedici cestujici a par, co se vejde do NP prostor, pokud tam neni kocarek nebo vozickar. Jak jsem si to odzkousel v teto tramvaji prakticky nelze stat nikde, aniz byste na zastavce nekomu nezavazali pri nastupovani/vystupovani a to je sakra otravne.
To souhlasím, tramvaj má sice krásný design,ale né vše, co je napovrch krásné musí být krásné uvnitř. Já mám takové zkušenosti, že po praktické stránce je tato tram dobrá pro ty sedící (na dvousedadlech) a pro vozíčkáře,kočárkáře, ale ten, kdo stojí v uličce při výstupu našlapuje na nárty a špičky u nohou těch sedících (divadelní sedačky naproti sobě). Nehledě na to, že tyče u stropů jsou blíže k oknu, což sedící cestující v tomto případě mohou nahnutě stojícím cestujícím,co se drží horní tyče, líbat pupky a né-li něco jiného (pánskému osazenstvu) :oops:.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Příspěvek od P_V » 23.2.2006 19:00

fricoolinek2 píše:Jenom upřesním, že při 8 lidech na 1 čtverečmí metr, máte pro sebe obdelníkovou plochu o rozměrech 50x25cm.... :o
To je plocha jako papír formátu A3 :o
A jaká je kapacita KT8 nebo T3, pokud by se počítala podle těch 8/m²?

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2600
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fricoolinek2 » 23.2.2006 18:51

syverin píše:Maximální obsaditelnost: když všichni sedí a všechen prostor k stání je zaplněn 8 lidmi na 1 m2..... 69 sedících a 210 stojících .... 279 lidí

Normální obsaditelnost: všichni sedí a stojí 4 lidé na m2 ..... 69 + 1/2*210 = 69 + 105 = 174
Jenom upřesním, že při 8 lidech na 1 čtverečmí metr, máte pro sebe obdelníkovou plochu o rozměrech 50x25cm.... :o

MOp

Příspěvek od MOp » 23.2.2006 18:44

matus píše:Kam se tech 210 stojicich vejde?
to je teoreticko-politicky udaj, praxe je nekde daleko jinde.

Uživatelský avatar
matus
Uživatel
Příspěvky: 68
Registrován: 09.11.2005 15:08
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od matus » 23.2.2006 18:16

syverin píše:Maximální obsaditelnost: když všichni sedí a všechen prostor k stání je zaplněn 8 lidmi na 1 m2..... 69 sedících a 210 stojících .... 279 lidí

Normální obsaditelnost: všichni sedí a stojí 4 lidé na m2 ..... 69 + 1/2*210 = 69 + 105 = 174
Kam se tech 210 stojicich vejde? V tech zvysenych castech s pricnym sezenim se da stat jenom kdyz jsou sedadla volna, ulicka mezi 2x a 1.5x sedadlem neni moc siroka, max. na sirku 1 cloveka...
Jinak tramvaj hezka, to rozhodne, ale vhodna podobne jak NP bus jen pro sedici cestujici a par, co se vejde do NP prostor, pokud tam neni kocarek nebo vozickar. Jak jsem si to odzkousel v teto tramvaji prakticky nelze stat nikde, aniz byste na zastavce nekomu nezavazali pri nastupovani/vystupovani a to je sakra otravne.

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od syverin » 23.2.2006 17:49

Anonymous píše:Nevíte někdo, jakou má Porschetra kapacitu?
Maximální obsaditelnost: když všichni sedí a všechen prostor k stání je zaplněn 8 lidmi na 1 m2..... 69 sedících a 210 stojících .... 279 lidí

Normální obsaditelnost: všichni sedí a stojí 4 lidé na m2 ..... 69 + 1/2*210 = 69 + 105 = 174

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Proxy » 23.2.2006 17:01

Kalič píše:A ještě jedna otázečka, když je tramvaj homologována, kolik musí najezdit vozidlo např. tohoto typu než pude do provozu s cestujícími.
Pokud se nemýlím, tak u každého typu je to různé dle rozhodnutí drážního úřadu. U T3p má pocit, že stačí najezdit 100 km...
... případně mne doplňte nebo opravte.

Kalič
Uživatel
Příspěvky: 79
Registrován: 28.2.2005 23:30
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kalič » 23.2.2006 15:13

Když dopadne homologace dobře, což předpokládám, proč musej bejt oba vozy určený pro výcvik, je jasný že se řidiči musej zaučit, ale na to stačí snad jeden vůz, nebo kdy se předpokládá že by byla v oficiálním provozu. A co kdy má přijít další 9113? A ještě jedna otázečka, když je tramvaj homologována, kolik musí najezdit vozidlo např. tohoto typu než pude do provozu s cestujícími.

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 23.2.2006 14:04


Odpovědět