Škoda 14T (Porschetra)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Phabbey
Uživatel
Příspěvky: 266
Registrován: 24.4.2004 21:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Phabbey » 29.5.2006 15:50

Jen k tomu poptávkovému otevírání dveří: v Praze je u všech vozidel s pamětí, takže nebylo na co si zvykat (kromě jiného umístění tlačítek) :wink: (trochu problematičtější je to s pamětí jen u 81-71M, kde se tlačítko během jízdy "vypíná")

Uživatelský avatar
Ondrys
Uživatel
Příspěvky: 118
Registrován: 25.11.2004 18:35
Bydliště: Jablonec N/N

Příspěvek od Ondrys » 29.5.2006 12:14

Tak jsem se v pátek svezl tou Vaší novou škodovkou, a byl jsem velmi mile překvapen jízdními vlastnostmi oproti Astrám nebo Triu. To natáčení podvozků tomu hodně pomáhá. Snad jediné co mě na voze štve, jsou sedačky 1,5, nebo podélné sezení. Jinak jízda i na nekvalitním povrchu je příjemná, to rachtání od podvozků je snad společným znakem všech tramvají podobné koncepce ve světě. Na to že jezdí jen jeden vůz, si lidé hodně rychle zvykli na to že musí nastupovat až od druhých dveří, nebo na další prvky jako poptávkové otevíraní dveří s pamětí. Ani ve špičce se mi nezdálo že by tramvaj nezvládla nápor cestujícících.
Během jízdy na Modřany musela tramvaj za zastávkou škola Braník zastavit kvůli kačeně. Nemám však na mysli vůz KT8, ale živou kačenu s mláďaty která se vesele procházela mezi kolejemi. Dost jsme se zdrželi protože kačenkám trvalo trochu déle něž se vyšplhali přes kolej, ale ostatní cestující to brali s humorem, kromě jedné protivné důchodkyně která asi někam pospíchala.
Doufám, že dodávky dalších vozů budou probíhat ve větším množství, kvalitě přepravy to jenom prospěje.

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 26.5.2006 22:42

14T bude asi v neděli jezdit na 8/3

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 24.5.2006 8:05

ad pawel: Však taky za posledních 10 let se du úseku Újezd-Pohořelec nasypaly nehorázné prachy - a já musím říct, že je to vidět.

Jsou horší úseky než Korunní. Palackého most je děs běs, ale tam jsou dost na vine bludne proudy

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Příspěvek od pawel » 23.5.2006 21:18

20: jojo, souhlasím. ale nejezdí přes václavák, takže to steiner nedovolí....

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 23.5.2006 20:58

imho by pro 14T z pohledu stavu a profilu trati + obsazenosti cestujícíma byla nejlepší linka 20

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Příspěvek od pawel » 23.5.2006 20:52

Absolut píše:Ad Proxy: Nechci prudit, ale Ostrava je v o dost lepším stavu, než Praha. V Praze máš místo leckterých oblouků spíš polygony. Vylezlé zákrytové panely po zimě jsou sice nepříjemné, ale pro trať méně škodlivé, než propadlé BKV.

Centrum Olomouce beru, to je asi tak ve stavu, jako trať Újezd-Malostranská před rokem 1994. Pamatuju tehdy jízdy d-22 po drasticky házející trati od Újezda až na Pohořelec. Přejezd na BKV do Bělohorské byl tehdy úlevou a dnes je to skoro naopak.

Musím ale přiznat, že v Praze se za posledních 10 let fakt dost zlepšilo.
já skládám "své" 22 všechny pokolny. dnes jsem totiž jel 10 ze Žižkova až na Anděl a byl to fakt zážitek - Korunní a Palackého most jsou něco neuvěřitelnýho. ale hlavně ta Korunní mě dostala - věděl jsem, že není nic moc, ale tohle jsem doopravdy nečekal. skoro se mi zdá, že co do stavu tratí by pro 14T byla nejlepší 23 8-) ... ovšem odhlédnuto od množství oblouků :?

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Příspěvek od DavidD » 23.5.2006 9:33

Absolut píše:Ad Proxy: Nechci prudit, ale Ostrava je v o dost lepším stavu, než Praha. V Praze máš místo leckterých oblouků spíš polygony. Vylezlé zákrytové panely po zimě jsou sice nepříjemné, ale pro trať méně škodlivé, než propadlé BKV.

Centrum Olomouce beru, to je asi tak ve stavu, jako trať Újezd-Malostranská před rokem 1994. Pamatuju tehdy jízdy d-22 po drasticky házející trati od Újezda až na Pohořelec. Přejezd na BKV do Bělohorské byl tehdy úlevou a dnes je to skoro naopak.

Musím ale přiznat, že v Praze se za posledních 10 let fakt dost zlepšilo.
Ano souhlasim, došlo k velkému zlepšení, ale mam pocit, že za posledný 2 roky rekonstrukce tratí spíše stagnuje. Tratě se pouze flikují. :(
Snad to bude další leta lepší! :roll: (I když tomu samozřemě nevěřim!)

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 23.5.2006 8:40

Ad Proxy: Nechci prudit, ale Ostrava je v o dost lepším stavu, než Praha. V Praze máš místo leckterých oblouků spíš polygony. Vylezlé zákrytové panely po zimě jsou sice nepříjemné, ale pro trať méně škodlivé, než propadlé BKV.

Centrum Olomouce beru, to je asi tak ve stavu, jako trať Újezd-Malostranská před rokem 1994. Pamatuju tehdy jízdy d-22 po drasticky házející trati od Újezda až na Pohořelec. Přejezd na BKV do Bělohorské byl tehdy úlevou a dnes je to skoro naopak.

Musím ale přiznat, že v Praze se za posledních 10 let fakt dost zlepšilo.

rhomosapienc
Uživatel
Příspěvky: 193
Registrován: 27.4.2006 22:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

15T

Příspěvek od rhomosapienc » 22.5.2006 17:18

tak sem zvědavej jak bude 15 t vypadat a jestli bude třeba 14t podobná nakonec to třeba dopadne jako T3 a T6A5 tam se podoba nezapře

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Proxy » 20.5.2006 17:55

pawel píše: jediné, co je u nás skutečně výjimečné, jsou kopce...a - a to především - stav kolejového svršku, který se jen tak nezlepší, poukd se celkově nezmění přístup k celé této problematice. současná koncepce znamená, že i když se rekonstruuje a opravuje, mnohé tratě, co jsou teď ok, budou za pár let vypadat jak řepy a další @3656
Bohužel taková situace je v celé republice :cry: většina tratí v Ostravě je lemována "vídeňskými zastávkami" z rozhýbaných zákrytových panelů. V centru Olomouce je také "otevřený" svršek krytý dlažbou. Situaci v dalších městech neznám, ale asi to také nebude žádná sláva.
:shock:

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Příspěvek od pawel » 20.5.2006 16:21

ostré oblouky s malými poloměry nejsou žádným pražským specifikem. řek bych, že se praha dělá až moc výjimečnou. v německu je podle mě běžný provoz tram i v daleko užších ulicích, síť bývá o dost komplikovanější a různé splítky a průjezdy domy nejsou nicím až tak zvláštním. jediné, co je u nás skutečně výjimečné, jsou kopce...a - a to především - stav kolejového svršku, který se jen tak nezlepší, poukd se celkově nezmění přístup k celé této problematice. současná koncepce znamená, že i když se rekonstruuje a opravuje, mnohé tratě, co jsou teď ok, budou za pár let vypadat jak řepy a další @3656

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom » 20.5.2006 16:03

Phabbey píše:No, ale první 15T by měly přijít za tři roky...
A co to, že se o nich píše jako o "Porsche"? Myslel jsem, že design 15T bude od Kotase - aspoň to tu někde někdo psal...
Od Kotase? Nene... škodovka spolupracuje s jeho protivnikem Františkem Pelikánem. Nicméně řekl že bych že nebudou riskovat a přenechají to opět porsche... nebo jen poupraví projekt a čelo zůstane stejný... nechme se překvapit.

http://www.uud.zcu.cz/prezentace/pelikan/zivotopis.doc
Myslím že je i autorem ostravské bulvy ...

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom » 20.5.2006 15:56

9001 píše:No nevím. Chotkova se asi těžko narovná. Malostranská splítka se asi těžko zvětší a stoupání Barrandov a Trojská se asi taky nezmenší. :wink:
ano, to jsou ty velmi specifické podmínky :)
ostatní tankodromy na BKV samozřejmě budou muset zmizet...

Uživatelský avatar
Phabbey
Uživatel
Příspěvky: 266
Registrován: 24.4.2004 21:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Phabbey » 20.5.2006 15:46

Tom píše:Za nějakých 10 let už bude snad jen pár tratí s velmi specifickými podmínkami :)
No, ale první 15T by měly přijít za tři roky...
A co to, že se o nich píše jako o "Porsche"? Myslel jsem, že design 15T bude od Kotase - aspoň to tu někde někdo psal...

Odpovědět