Demon sem dával fotky? Kde? Ale jinak to je skutečně POUZE oblouk, to o té výhybce je pouze metafora..DJ LA DÉFENSE píše:do oblouku nevypadlo to na vexli zdemonovejch fotek to je vidět
Škoda 14T (Porschetra)
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6707
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Taky na to DÚ skočil, odpoledne byly ÚD zavřeny a probíhalo místní šetření. Samozřejmě není potvrzeno nic, ale o tech.závadě mluví všichni zůčastnění. A že řidič neusnul ani nedostal infarkt je tutovka!Kerberos píše:No nevím, v diskusi tady skoro všichni přehlíží jeden fakt, a to ten základní. Není potvrzeno, že jde o technickou závadu. Všechna vyjádření, která hovoří o důvodu kolize nejsou zatím potvrzená. Kdyby byl jen stín oprávněného podezření, že tramvaji selhaly opravdu brzdy, tak na to skočí drážní úřad a bude utrum.
asi vůbec nevíš, jak to na vyšších místech chodí. Prober se ze sna o spravedlivým světě. A jen k těm pochybnostem - osboně jsem seděl v 9111, když dělala ty samý zkoušky někdy v prosinci, či kdy to bylo. Taky to nebylo bez problému, měla dobrzdit na dynamiku, nicméně ta vypadla a šly jen čelisti. Aspoň to zabrzdilo, to je fakt, ale neprošla. Kdovíco se s tím udělalo, že najednou nám s lidma jezdí .)Kerberos píše: Kdyby byl jen stín oprávněného podezření, že tramvaji selhaly opravdu brzdy, tak na to skočí drážní úřad a bude utrum. Takhle je to asi trochu složitější, ne vážení?
Jinak se skutečně neví, čím to bylo, ale že by zrovna řidič uprostřed zkratovací zkoušky usnul, či dostal infarkt? To je blbá náhoda....
Uvidíme, co nám DP oficálně sdělí v médiích, až se to vyšetří )
- PvvS
- Uživatel
- Příspěvky: 1403
- Registrován: 15.11.2003 20:20
- Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
- Kontaktovat uživatele:
http://fotogalerie.svetmhd.net/index.php?/category/43DJ LA DÉFENSE píše:K těm dveřim, to se musim smát to nemyslíš snad vážně, ne?? Ty se daj taky krásně trhat. Jediný co nerozerveš jsou výkopný. To s těma rychlostma byl příklad. Nevim v jakejch ryclostech se udrží kačena, každopádně ke stavu sítě... no a co se týče prostě při těch vyších rychlostech ten otočnej podovozek najede vždycky do toho oblouku a pak už působí fyzika...
tady je mozny se podivat jak dopadla kt8, ktera vzala prvnim podozkem vyhybku do odblouku, ale druhym uz jela rovne.Navic pak sebou vzala i trakcak. Nejhorsi bylo zbrzdeni casti vozu zpusobeny zapadnutim podvoku do loze. Klouby nastesti udrzely vuz pohromade.
Dosadte si do stejne situace porsetru a vyjde vam hadice na prochazce. oc by se zkroutil predni clanek do jednoho smeru, o to by se nadocil zadni do protivky. [/quote]
- PvvS
- Uživatel
- Příspěvky: 1403
- Registrován: 15.11.2003 20:20
- Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
- Kontaktovat uživatele:
to by tu nejezdilo asi nic. Kazda vyzbroj ma poruchovy misto, U zrychl T3 staci(lo) speceni jednoho stykace a vuz absolutne nebrzdil . KT8D5N zase maji problem pr prestarovavani vozu, kdy ji lze odbrzdit, ale nelze zadat jizdu ani zpetne zabrzdit.Kerberos píše:No nevím, v diskusi tady skoro všichni přehlíží jeden fakt, a to ten základní. Není potvrzeno, že jde o technickou závadu. Všechna vyjádření, která hovoří o důvodu kolize nejsou zatím potvrzená. Jediné oficiálně publikované informace pochází od fýrera odborů, který na místě nebyl, nemá potřebné technické znalosti a tedy prázdně tlachá, jak ovšem je u něj zvykem.
Kdyby byl jen stín oprávněného podezření, že tramvaji selhaly opravdu brzdy, tak na to skočí drážní úřad a bude utrum. Takhle je to asi trochu složitější, ne vážení?
Hezký večer všem přeje strážce podsvětí
A vse jezdi..
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Spekulace: První podvozek by vykolejil a pokračoval rovně. Jízdou mimo koleje by se poněkud zbrzdil, takže by se druhý podvozek udržel v oblouku... fuj, to by taky nedopadlo dobře.PvvS píše:....
Pevny podvozky jsou vseobecne nachylnejsi na vykolejeni v oblouku. Kdyby vykolejil i druhy podvozek , tak se tram zkrouti jako housenka. neseny clanky by fungovaly jako deformacni clen....
No nevím, v diskusi tady skoro všichni přehlíží jeden fakt, a to ten základní. Není potvrzeno, že jde o technickou závadu. Všechna vyjádření, která hovoří o důvodu kolize nejsou zatím potvrzená. Jediné oficiálně publikované informace pochází od fýrera odborů, který na místě nebyl, nemá potřebné technické znalosti a tedy prázdně tlachá, jak ovšem je u něj zvykem.I.am.good píše:Taky mi to přijde dost drsný... Vyseká se mi tramvaj kvůli chybě někde ve voze a já druhej kus nechám klíďo jezdit... Jak všude píšou - testy to prošlo.... No jo, pendolina taky prošly a jak to dopadlo )) A to byly naštěstí fakt jenom blbosti To víš, tady jsou všichni frajeři, já bych jim přál, aby se jim 9111 v Modřanech z kopce taky rozsekala, pak bych šel na Vysočanskou a osobně bych odpovědnejm lidem rozsekal já huby
Kdyby byl jen stín oprávněného podezření, že tramvaji selhaly opravdu brzdy, tak na to skočí drážní úřad a bude utrum. Takhle je to asi trochu složitější, ne vážení?
Hezký večer všem přeje strážce podsvětí
K těm dveřim, to se musim smát to nemyslíš snad vážně, ne?? Ty se daj taky krásně trhat. Jediný co nerozerveš jsou výkopný. To s těma rychlostma byl příklad. Nevim v jakejch ryclostech se udrží kačena, každopádně ke stavu sítě... no a co se týče prostě při těch vyších rychlostech ten otočnej podovozek najede vždycky do toho oblouku a pak už působí fyzika...PvvS píše:No abych trochu upresnil KT8 zvladne v 50 km vjet do vyhybky a vybrat ji (bez splitky). Viz brno novolisenks a1706 (vykolejeni dano podhozenim dalsich casti vozu.
Otocny podvozky umoznej rychlejsi prujezd obloukem, ale vuz v nem neudrzi . I otocny podvozky vesele pokracuji rovne, maji li k tomu podminky.
Oproti spejcharu je dnes par rozdilu. Dvere u KT 8 nejsou zdaleka tak snadno roztrhnou a lip drzej v kolejnicich (vraceji li dilny i spodni vedeni). To se o T1 rict neda.
Pevny podvozky jsou vseobecne nachylnejsi na vykolejeni v oblouku. Kdyby vykolejil i druhy podvozek , tak se tram zkrouti jako housenka. neseny clanky by fungovaly jako deformacni clen.
Tady je ale proti provozu jeden drobny rozdil . V normalnim oblouku by se vuz mohl zachytit do protioblouku.
Nedavno se v brne stala podobna nehoda s anitrou. Na teplem deformovanych kolejnicich vykolejila
http://bmhd.goo.cz/DPMB/tramvaje/Anitra/nehody/
- PvvS
- Uživatel
- Příspěvky: 1403
- Registrován: 15.11.2003 20:20
- Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
- Kontaktovat uživatele:
No abych trochu upresnil KT8 zvladne v 50 km vjet do vyhybky a vybrat ji (bez splitky). Viz brno novolisenks a1706 (vykolejeni dano podhozenim dalsich casti vozu.
Otocny podvozky umoznej rychlejsi prujezd obloukem, ale vuz v nem neudrzi . I otocny podvozky vesele pokracuji rovne, maji li k tomu podminky.
Oproti spejcharu je dnes par rozdilu. Dvere u KT 8 nejsou zdaleka tak snadno roztrhnou a lip drzej v kolejnicich (vraceji li dilny i spodni vedeni). To se o T1 rict neda.
Pevny podvozky jsou vseobecne nachylnejsi na vykolejeni v oblouku. Kdyby vykolejil i druhy podvozek , tak se tram zkrouti jako housenka. neseny clanky by fungovaly jako deformacni clen.
Tady je ale proti provozu jeden drobny rozdil . V normalnim oblouku by se vuz mohl zachytit do protioblouku.
Nedavno se v brne stala podobna nehoda s anitrou. Na teplem deformovanych kolejnicich vykolejila
http://bmhd.goo.cz/DPMB/tramvaje/Anitra/nehody/
Otocny podvozky umoznej rychlejsi prujezd obloukem, ale vuz v nem neudrzi . I otocny podvozky vesele pokracuji rovne, maji li k tomu podminky.
Oproti spejcharu je dnes par rozdilu. Dvere u KT 8 nejsou zdaleka tak snadno roztrhnou a lip drzej v kolejnicich (vraceji li dilny i spodni vedeni). To se o T1 rict neda.
Pevny podvozky jsou vseobecne nachylnejsi na vykolejeni v oblouku. Kdyby vykolejil i druhy podvozek , tak se tram zkrouti jako housenka. neseny clanky by fungovaly jako deformacni clen.
Tady je ale proti provozu jeden drobny rozdil . V normalnim oblouku by se vuz mohl zachytit do protioblouku.
Nedavno se v brne stala podobna nehoda s anitrou. Na teplem deformovanych kolejnicich vykolejila
http://bmhd.goo.cz/DPMB/tramvaje/Anitra/nehody/
Goodovi...
Já ti rozumím, jak to myslíš, ale moje myšlenka, je asi takto. Zatáčku spíš vytočí s pohyblivejma podvozkama, ale jen do určitý rychlosti. Pro příklad, máme zatáčku dejem tomu úzpůsobenou do 20 km/h (ať už poloměrem, tak i sklonovými vlastnostmi) při poruše se do ni řítí vlak KT8D5 rychlostí 40 km/h, dejme tomu, že vlak zatáčku ustojí díky otočným podvozkům, jen s mírným vykolejením, naopak ve stejné situaci pojede vlak 14T, díky pevným podvozkům zatáčku de facto projede rovně. V tomto případě, vyhrála kačena škoda bude nižší, jak na životech, tak po finanční stránce. Ale představme si situaci II, opět kátéčko, ale tentokrát 65-70 km/h, díky otočným podvozkům do zatáčky najede s tím, že kousek i vytočí, jenže odstředivá síla, ji položí na bok, lidé popropadají rozlamovacími dveřmi a okny pod vůz, kerý na ně dopadne, z toho vyplyne velká ujam na životech.Opět ale vůz 14T stejná rychlost tedy 65-70 km/h díky notočným podvozkům projíždí zatáčku na rovno, rozbije si čelo a část prvního článku, ale zbytek je de facto bez poškození, zahyne řidič, když to takhle řeknu, ale lidem se v podstatě s trochou štěstí nemusí nic stát. Chtěl jsme říct tedy, že záleží na rychlosti, čim vyšší, tim je lépe mít pevné podvozky a bourat čelně přes deformační schopnosti čela...
Já ti rozumím, jak to myslíš, ale moje myšlenka, je asi takto. Zatáčku spíš vytočí s pohyblivejma podvozkama, ale jen do určitý rychlosti. Pro příklad, máme zatáčku dejem tomu úzpůsobenou do 20 km/h (ať už poloměrem, tak i sklonovými vlastnostmi) při poruše se do ni řítí vlak KT8D5 rychlostí 40 km/h, dejme tomu, že vlak zatáčku ustojí díky otočným podvozkům, jen s mírným vykolejením, naopak ve stejné situaci pojede vlak 14T, díky pevným podvozkům zatáčku de facto projede rovně. V tomto případě, vyhrála kačena škoda bude nižší, jak na životech, tak po finanční stránce. Ale představme si situaci II, opět kátéčko, ale tentokrát 65-70 km/h, díky otočným podvozkům do zatáčky najede s tím, že kousek i vytočí, jenže odstředivá síla, ji položí na bok, lidé popropadají rozlamovacími dveřmi a okny pod vůz, kerý na ně dopadne, z toho vyplyne velká ujam na životech.Opět ale vůz 14T stejná rychlost tedy 65-70 km/h díky notočným podvozkům projíždí zatáčku na rovno, rozbije si čelo a část prvního článku, ale zbytek je de facto bez poškození, zahyne řidič, když to takhle řeknu, ale lidem se v podstatě s trochou štěstí nemusí nic stát. Chtěl jsme říct tedy, že záleží na rychlosti, čim vyšší, tim je lépe mít pevné podvozky a bourat čelně přes deformační schopnosti čela...