Škoda 14T (Porschetra)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 07.9.2006 19:18

DJ LA DÉFENSE píše:do oblouku nevypadlo to na vexli zdemonovejch fotek to je vidět
Demon sem dával fotky? Kde? :D Ale jinak to je skutečně POUZE oblouk, to o té výhybce je pouze metafora.. :wink:

DJ LA DÉFENSE

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 07.9.2006 19:15

PvvS píše:jelo se do odbocky ..
do oblouku nevypadlo to na vexli zdemonovejch fotek to je vidět

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6707
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 07.9.2006 19:07

Kerberos píše:No nevím, v diskusi tady skoro všichni přehlíží jeden fakt, a to ten základní. Není potvrzeno, že jde o technickou závadu. Všechna vyjádření, která hovoří o důvodu kolize nejsou zatím potvrzená. Kdyby byl jen stín oprávněného podezření, že tramvaji selhaly opravdu brzdy, tak na to skočí drážní úřad a bude utrum.
Taky na to DÚ skočil, odpoledne byly ÚD zavřeny a probíhalo místní šetření. Samozřejmě není potvrzeno nic, ale o tech.závadě mluví všichni zůčastnění. A že řidič neusnul ani nedostal infarkt je tutovka!

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 07.9.2006 19:07

DJ LA DÉFENSE píše:Pvvs: Já ale vůbec nemluvil o výhybkách, pouze o obloucích, takže to je dost mimo mísu... :lol:
jelo se do odbocky ..

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 07.9.2006 18:46

DJ LA DÉFENSE píše:Goodovi...
Já ti rozumím, jak to myslíš, ale moje myšlenka, je asi takto.
Já ti taky rozumím :) Taky jsem to tak myslel :wink: Je to o rychlosti. Nicméně asi nemá cenu řešit to téma, doufejme, že takových MU bude co nejméně.

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 07.9.2006 18:43

Kerberos píše: Kdyby byl jen stín oprávněného podezření, že tramvaji selhaly opravdu brzdy, tak na to skočí drážní úřad a bude utrum. Takhle je to asi trochu složitější, ne vážení?
asi vůbec nevíš, jak to na vyšších místech chodí. Prober se ze sna o spravedlivým světě. :wink: A jen k těm pochybnostem - osboně jsem seděl v 9111, když dělala ty samý zkoušky někdy v prosinci, či kdy to bylo. Taky to nebylo bez problému, měla dobrzdit na dynamiku, nicméně ta vypadla a šly jen čelisti. Aspoň to zabrzdilo, to je fakt, ale neprošla. Kdovíco se s tím udělalo, že najednou nám s lidma jezdí .)
Jinak se skutečně neví, čím to bylo, ale že by zrovna řidič uprostřed zkratovací zkoušky usnul, či dostal infarkt? To je blbá náhoda....
Uvidíme, co nám DP oficálně sdělí v médiích, až se to vyšetří :))

DJ LA DÉFENSE

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 07.9.2006 18:36

Pvvs: Já ale vůbec nemluvil o výhybkách, pouze o obloucích, takže to je dost mimo mísu... :lol:

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 07.9.2006 18:27

DJ LA DÉFENSE píše:K těm dveřim, to se musim smát to nemyslíš snad vážně, ne?? Ty se daj taky krásně trhat. Jediný co nerozerveš jsou výkopný. :lol: To s těma rychlostma byl příklad. Nevim v jakejch ryclostech se udrží kačena, každopádně ke stavu sítě... no a co se týče prostě při těch vyších rychlostech ten otočnej podovozek najede vždycky do toho oblouku a pak už působí fyzika... Z:idea:
http://fotogalerie.svetmhd.net/index.php?/category/43
tady je mozny se podivat jak dopadla kt8, ktera vzala prvnim podozkem vyhybku do odblouku, ale druhym uz jela rovne.Navic pak sebou vzala i trakcak. Nejhorsi bylo zbrzdeni casti vozu zpusobeny zapadnutim podvoku do loze. Klouby nastesti udrzely vuz pohromade.
Dosadte si do stejne situace porsetru a vyjde vam hadice na prochazce. oc by se zkroutil predni clanek do jednoho smeru, o to by se nadocil zadni do protivky. [/quote]

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 07.9.2006 18:18

Kerberos píše:No nevím, v diskusi tady skoro všichni přehlíží jeden fakt, a to ten základní. Není potvrzeno, že jde o technickou závadu. Všechna vyjádření, která hovoří o důvodu kolize nejsou zatím potvrzená. Jediné oficiálně publikované informace pochází od fýrera odborů, který na místě nebyl, nemá potřebné technické znalosti a tedy prázdně tlachá, jak ovšem je u něj zvykem.
Kdyby byl jen stín oprávněného podezření, že tramvaji selhaly opravdu brzdy, tak na to skočí drážní úřad a bude utrum. Takhle je to asi trochu složitější, ne vážení?

Hezký večer všem přeje strážce podsvětí :)
to by tu nejezdilo asi nic. Kazda vyzbroj ma poruchovy misto, U zrychl T3 staci(lo) speceni jednoho stykace a vuz absolutne nebrzdil . KT8D5N zase maji problem pr prestarovavani vozu, kdy ji lze odbrzdit, ale nelze zadat jizdu ani zpetne zabrzdit.
A vse jezdi..

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 07.9.2006 18:13

PvvS píše:....
Pevny podvozky jsou vseobecne nachylnejsi na vykolejeni v oblouku. Kdyby vykolejil i druhy podvozek , tak se tram zkrouti jako housenka. neseny clanky by fungovaly jako deformacni clen....
Spekulace: První podvozek by vykolejil a pokračoval rovně. Jízdou mimo koleje by se poněkud zbrzdil, takže by se druhý podvozek udržel v oblouku... fuj, to by taky nedopadlo dobře.

Kerberos

Příspěvek od Kerberos » 07.9.2006 18:13

I.am.good píše:Taky mi to přijde dost drsný... Vyseká se mi tramvaj kvůli chybě někde ve voze a já druhej kus nechám klíďo jezdit... Jak všude píšou - testy to prošlo.... No jo, pendolina taky prošly a jak to dopadlo :))) A to byly naštěstí fakt jenom blbosti :roll: To víš, tady jsou všichni frajeři, já bych jim přál, aby se jim 9111 v Modřanech z kopce taky rozsekala, pak bych šel na Vysočanskou a osobně bych odpovědnejm lidem rozsekal já huby :!:
No nevím, v diskusi tady skoro všichni přehlíží jeden fakt, a to ten základní. Není potvrzeno, že jde o technickou závadu. Všechna vyjádření, která hovoří o důvodu kolize nejsou zatím potvrzená. Jediné oficiálně publikované informace pochází od fýrera odborů, který na místě nebyl, nemá potřebné technické znalosti a tedy prázdně tlachá, jak ovšem je u něj zvykem.
Kdyby byl jen stín oprávněného podezření, že tramvaji selhaly opravdu brzdy, tak na to skočí drážní úřad a bude utrum. Takhle je to asi trochu složitější, ne vážení?

Hezký večer všem přeje strážce podsvětí :)

DJ LA DÉFENSE

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 07.9.2006 17:49

PvvS píše:No abych trochu upresnil KT8 zvladne v 50 km vjet do vyhybky a vybrat ji (bez splitky). Viz brno novolisenks a1706 (vykolejeni dano podhozenim dalsich casti vozu.
Otocny podvozky umoznej rychlejsi prujezd obloukem, ale vuz v nem neudrzi . I otocny podvozky vesele pokracuji rovne, maji li k tomu podminky.
Oproti spejcharu je dnes par rozdilu. Dvere u KT 8 nejsou zdaleka tak snadno roztrhnou a lip drzej v kolejnicich (vraceji li dilny i spodni vedeni). To se o T1 rict neda.
Pevny podvozky jsou vseobecne nachylnejsi na vykolejeni v oblouku. Kdyby vykolejil i druhy podvozek , tak se tram zkrouti jako housenka. neseny clanky by fungovaly jako deformacni clen.
Tady je ale proti provozu jeden drobny rozdil . V normalnim oblouku by se vuz mohl zachytit do protioblouku.
Nedavno se v brne stala podobna nehoda s anitrou. Na teplem deformovanych kolejnicich vykolejila
http://bmhd.goo.cz/DPMB/tramvaje/Anitra/nehody/
K těm dveřim, to se musim smát to nemyslíš snad vážně, ne?? Ty se daj taky krásně trhat. Jediný co nerozerveš jsou výkopný. :lol: To s těma rychlostma byl příklad. Nevim v jakejch ryclostech se udrží kačena, každopádně ke stavu sítě... no a co se týče prostě při těch vyších rychlostech ten otočnej podovozek najede vždycky do toho oblouku a pak už působí fyzika... Z:idea:

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 07.9.2006 17:43

No abych trochu upresnil KT8 zvladne v 50 km vjet do vyhybky a vybrat ji (bez splitky). Viz brno novolisenks a1706 (vykolejeni dano podhozenim dalsich casti vozu.
Otocny podvozky umoznej rychlejsi prujezd obloukem, ale vuz v nem neudrzi . I otocny podvozky vesele pokracuji rovne, maji li k tomu podminky.
Oproti spejcharu je dnes par rozdilu. Dvere u KT 8 nejsou zdaleka tak snadno roztrhnou a lip drzej v kolejnicich (vraceji li dilny i spodni vedeni). To se o T1 rict neda.
Pevny podvozky jsou vseobecne nachylnejsi na vykolejeni v oblouku. Kdyby vykolejil i druhy podvozek , tak se tram zkrouti jako housenka. neseny clanky by fungovaly jako deformacni clen.
Tady je ale proti provozu jeden drobny rozdil . V normalnim oblouku by se vuz mohl zachytit do protioblouku.
Nedavno se v brne stala podobna nehoda s anitrou. Na teplem deformovanych kolejnicich vykolejila
http://bmhd.goo.cz/DPMB/tramvaje/Anitra/nehody/

DJ LA DÉFENSE

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 07.9.2006 17:24

Goodovi...
Já ti rozumím, jak to myslíš, ale moje myšlenka, je asi takto. Zatáčku spíš vytočí s pohyblivejma podvozkama, ale jen do určitý rychlosti. Pro příklad, máme zatáčku dejem tomu úzpůsobenou do 20 km/h (ať už poloměrem, tak i sklonovými vlastnostmi) při poruše se do ni řítí vlak KT8D5 rychlostí 40 km/h, dejme tomu, že vlak zatáčku ustojí díky otočným podvozkům, jen s mírným vykolejením, naopak ve stejné situaci pojede vlak 14T, díky pevným podvozkům zatáčku de facto projede rovně. V tomto případě, vyhrála kačena škoda bude nižší, jak na životech, tak po finanční stránce. Ale představme si situaci II, opět kátéčko, ale tentokrát 65-70 km/h, díky otočným podvozkům do zatáčky najede s tím, že kousek i vytočí, jenže odstředivá síla, ji položí na bok, lidé popropadají rozlamovacími dveřmi a okny pod vůz, kerý na ně dopadne, z toho vyplyne velká ujam na životech.Opět ale vůz 14T stejná rychlost tedy 65-70 km/h díky notočným podvozkům projíždí zatáčku na rovno, rozbije si čelo a část prvního článku, ale zbytek je de facto bez poškození, zahyne řidič, když to takhle řeknu, ale lidem se v podstatě s trochou štěstí nemusí nic stát. Chtěl jsme říct tedy, že záleží na rychlosti, čim vyšší, tim je lépe mít pevné podvozky a bourat čelně přes deformační schopnosti čela...

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6707
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 07.9.2006 17:09

I.am.good píše:Jak všude píšou - testy to prošlo.... To víš, tady jsou všichni frajeři, já bych jim přál, aby se jim 9111 v Modřanech z kopce taky rozsekala,
Já bych to rozhodně nepřál NIKOMU! Ale 9111 bych stáhnul taky, 9112 tuhle zkoušku asi nedělala poprvé.

Odpovědět