Škoda 14T (Porschetra)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pajda
Uživatel
Příspěvky: 341
Registrován: 02.9.2004 14:44
Bydliště: Zatím ještě v Praze...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pajda » 06.2.2007 0:23

DavidD píše:A od kdy se učí na beta verzích personál?

.
Aha, takže někdo platí testovací řidiče? Kdo DPP nebo Škoda? K čemu jim je testování bez možnosti odzkoušení za normálních podmínek s těmi, kteří nejsou schopni adaptace na nic - jedině tak se dá vyvinout blbuvzdorná verze. Jenže jak jsem pochopil, tak se neučil raději nikdo.

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Příspěvek od DavidD » 06.2.2007 0:17

Pajda píše:Beta verze se platí jako normální verze??????????????? Od kdy??


Mám auto, kde je ruční brzda na levou ruku - tedy zcela jinde, než v minulých autech. Pominu odlišné ovládání houkačky, zadního stěrače a otvírání kufru. Musím taky na přezkoušení nebo na školení?
A od kdy se učí na beta verzích personál?

.

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Příspěvek od DavidD » 06.2.2007 0:14

stteep píše:1) 25řidičů by byl momentálně nádhernej stav v tuto chvíli. 25řidičů na 8vozů (respektive 7 vozů odpočítám-li momentálně neprovozní 9111), to sám uznáš oproti stávajícím 13 (nevím přesně počítám strašnice + motol) by byl naprosto dostačující sta
2) proč bys školil řidiče kteří mají před důchodem 40-50 ještě beru, nad 50 už je to zbytečné plácání peněz. a divil by ses kolik chlapů vě věku 40-50 jsiu technicky zdatní. jinak Nezapomeň že to školení neni zadarmo a dělat školení lidem který ti za rok kdovíjestli neodejdou do duchodu nebo ze zdravotních důvodů... je maření času a penězi, když sami mají dostatek vozů na které mají oprávnění.
3)vidíš tady je řešení, ti co by byli školený na 9111 by dostali papír kde se dočtou změny a nemuselo se čekat na novej soft...

Chce to jen trošku přemejšlet
No zkusím to jinak. Představ si, že máš naučit ty řidiče s Wordem. A budeš je učit v 95 a pak je posadíš s papírem na 2003. Jsi si jist, že to všichni zvládnou a řeknou, ten podnik je dobrej-dal nám blbník? By jsi koukal jak tě poženou.

Sice bych možná koukal kolik jich je zdatných ve věku 40-50, ale zase ty by jsi koukal kolik jich je polen ve věku 20-30!

Uživatelský avatar
Pajda
Uživatel
Příspěvky: 341
Registrován: 02.9.2004 14:44
Bydliště: Zatím ještě v Praze...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pajda » 06.2.2007 0:07

Beta verze se platí jako normální verze??????????????? Od kdy??


Mám auto, kde je ruční brzda na levou ruku - tedy zcela jinde, než v minulých autech. Pominu odlišné ovládání houkačky, zadního stěrače a otvírání kufru. Musím taky na přezkoušení nebo na školení?

stteep
Uživatel
Příspěvky: 199
Registrován: 02.1.2007 17:39
Bydliště: Praha poblíž smyčky Hostivař=)

Příspěvek od stteep » 06.2.2007 0:03

DavidD píše:1)Kdyby jsi to dělal od začátku, tak ani ne 25 řidičů
2)Je vidět, že nemáš páru o školení lidí se softwarem.Chtěl bych vidět, jak vysvětluješ řidičům ve věku 40-60 let, že to tlačítko je jinde než bylo před tím či že najednou z kopce to samo brzdí a 9111 ne atd...Vem si jaké jsou problémy s Apexem a stačí drobná úprava a někteří řidiči, už by kvůli tomu měnili soupravu.
3)Nevím zda měli školení, třeba ano a pokud uděláš změnu v softu, tak asi něco se jim říkat bude, či o tom vyjde nějakej kus papíru, kde se to dočtou..
1) 25řidičů by byl momentálně nádhernej stav v tuto chvíli. 25řidičů na 8vozů (respektive 7 vozů odpočítám-li momentálně neprovozní 9111), to sám uznáš oproti stávajícím 13 (nevím přesně počítám strašnice + motol) by byl naprosto dostačující sta
2) proč bys školil řidiče kteří mají před důchodem 40-50 ještě beru, nad 50 už je to zbytečné plácání peněz. a divil by ses kolik chlapů vě věku 40-50 jsiu technicky zdatní. jinak Nezapomeň že to školení neni zadarmo a dělat školení lidem který ti za rok kdovíjestli neodejdou do duchodu nebo ze zdravotních důvodů... je maření času a penězi, když sami mají dostatek vozů na které mají oprávnění.
3)vidíš tady je řešení, ti co by byli školený na 9111 by dostali papír kde se dočtou změny a nemuselo se čekat na novej soft...

Chce to jen trošku přemejšlet

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Příspěvek od DavidD » 05.2.2007 23:59

Pajda píše:Když to čtu, tak nechápu, jak vůbec mohla 9111 poprvé vyjet z vozovny nebo dokonce na pražské koleje.

Někde jsem četl článek o Inekonu a dodávkách tramvají do USA. V dodacích podmínkách prý bylo, že tramvaj sjede na koleje a bude ihned provozuschopná. Žádné dolaďování woken a podobné nesmysly. Jak je vidět, tak někdy to někde jde a jindy ne.

OT: Když teď DPP nakoupí nové PC, tak bude taky čekat, až Gates dá na trh něco novějšího než XPa Visty? A zatím na nich nikdo nebude pracovat?


9111 byla v Praze už před komunálníma volbama - tedy někdy v říjnu nejpozději, Tak čas snad byl.

A na závěr - ještě, že vedení DPP nemá pod sebou nějakou nemocnici - to by se dodnes přikládaly pijavice. :-)
No ale rozdíl je, že vůz 9111+9112 jsou prototypy a XP i Visty měly beta verze že?

Uživatelský avatar
Pajda
Uživatel
Příspěvky: 341
Registrován: 02.9.2004 14:44
Bydliště: Zatím ještě v Praze...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pajda » 05.2.2007 23:53

Když to čtu, tak nechápu, jak vůbec mohla 9111 poprvé vyjet z vozovny nebo dokonce na pražské koleje.

Někde jsem četl článek o Inekonu a dodávkách tramvají do USA. V dodacích podmínkách prý bylo, že tramvaj sjede na koleje a bude ihned provozuschopná. Žádné dolaďování woken a podobné nesmysly. Jak je vidět, tak někdy to někde jde a jindy ne.

OT: Když teď DPP nakoupí nové PC, tak bude taky čekat, až Gates dá na trh něco novějšího než XPa Visty? A zatím na nich nikdo nebude pracovat?


9111 byla v Praze už před komunálníma volbama - tedy někdy v říjnu nejpozději, Tak čas snad byl.

A na závěr - ještě, že vedení DPP nemá pod sebou nějakou nemocnici - to by se dodnes přikládaly pijavice. :-)

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Příspěvek od DavidD » 05.2.2007 23:49

stteep píše:1)si spočítej jak dlouho byla k použití pouze 9111, když bys jí stáhnul jednou za 14 dnů tak máš hned o několik řidičů navíc
2)soft máš už jen kosmetickou záležitost, je to věc na kterou si šáhnout nemůžeš, kdežto tramvaj stojí pevně nic se na ní neměnilo, má ruční řízení které je 9111 i 9113 a vejš, kola to má stejný soft je jen jakási pomocná ruka k tý lidský a to už se dá pak jen teorii vysvětlit
3) kdyby kůli softu odlišnýmu softu nemohli probíhat na 9111 školení protože by to bylo na nic tak proč teda řidiči co jezdili s 9111 mohou jezdit nyní s 9113, to chceš říct že museli projít kůli softu celím školením znova :?: :?: :?: to by bylo asi na hlavu padlí to by pak všech tvejch 200 motolskej řidičů muselo při každý změně nebo úpravě softu znova do kurzu.... to bych chtěl vidět co by v praze jezdilo místo 20ks 14T když by došlo jen ke změně softu a všichni museli znova do kurzu kůli tomu? Netahá tě to za uši co říkáš :?:
1)Kdyby jsi to dělal od začátku, tak ani ne 25 řidičů
2)Je vidět, že nemáš páru o školení lidí se softwarem.Chtěl bych vidět, jak vysvětluješ řidičům ve věku 40-60 let, že to tlačítko je jinde než bylo před tím či že najednou z kopce to samo brzdí a 9111 ne atd...Vem si jaké jsou problémy s Apexem a stačí drobná úprava a někteří řidiči, už by kvůli tomu měnili soupravu.
3)Nevím zda měli školení, třeba ano a pokud uděláš změnu v softu, tak asi něco se jim říkat bude, či o tom vyjde nějakej kus papíru, kde se to dočtou..

stteep
Uživatel
Příspěvky: 199
Registrován: 02.1.2007 17:39
Bydliště: Praha poblíž smyčky Hostivař=)

Příspěvek od stteep » 05.2.2007 23:38

DavidD píše:Nevěřím tomu, že jsou v Motole kmenový řidiči bez oprávnění na T6!No hlavně nechápu tu pointu, proč učit lidi s něčím co nikdy nepoužijou (což se týká softu v 9111). Pro mě je to dost pádný důvod. A pokud by ta tramvaj nejezdila 3 dny, tak vyškolíš jednoho řidiče a to nikoho nevytrhne :smt120
1)si spočítej jak dlouho byla k použití pouze 9111, když bys jí stáhnul jednou za 14 dnů tak máš hned o několik řidičů navíc
2)soft máš už jen kosmetickou záležitost, je to věc na kterou si šáhnout nemůžeš, kdežto tramvaj stojí pevně nic se na ní neměnilo, má ruční řízení které je 9111 i 9113 a vejš, kola to má stejný soft je jen jakási pomocná ruka k tý lidský a to už se dá pak jen teorii vysvětlit
3) kdyby kůli softu odlišnýmu softu nemohli probíhat na 9111 školení protože by to bylo na nic tak proč teda řidiči co jezdili s 9111 mohou jezdit nyní s 9113, to chceš říct že museli projít kůli softu celím školením znova :?: :?: :?: to by bylo asi na hlavu padlí to by pak všech tvejch 200 motolskej řidičů muselo při každý změně nebo úpravě softu znova do kurzu.... to bych chtěl vidět co by v praze jezdilo místo 20ks 14T když by došlo jen ke změně softu a všichni museli znova do kurzu kůli tomu? Netahá tě to za uši co říkáš :?:

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Příspěvek od DavidD » 05.2.2007 23:27

stteep píše:Tak stejnak i když má jiný soft než 9113, tak chceš tvrdit že ti řidiči co jezdí s 9113 maj speciální nový školení a jízdy znova na tramvaj s novym softem :?: to je myslim blbost, to by asi teď momentálně na 9113 a vejš neměl oprávnění nikdo. No a co, když by se stáhla na 3 dny tak by jedna nová tramvaj nikomu nechyběla zas tak moc, hlavně by se vyškolili řidiči (nicméně by se nemoh DP chlubit novotou, což asi vyhrálo). neříkám že během měsíce by mělo bejt na 14T vyškoleno všech 200motolskejch řidiču (na T6 v motole taky nemá oprávnění každej) stačilo by kdyby se vyškolil takovej počet řidičů aby bylo možno využít všechny 14T (k provozu schválené) tzn. nemusí mít oprávnění pro začátek každej motolák a každej strašničák. A to že školení na 9111 neprobíhalo kůli softu myslím je slabá výmluva DP. Zase nesmíš věřit všemu 8-)
Nevěřím tomu, že jsou v Motole kmenový řidiči bez oprávnění na T6!No hlavně nechápu tu pointu, proč učit lidi s něčím co nikdy nepoužijou (což se týká softu v 9111). Pro mě je to dost pádný důvod. A pokud by ta tramvaj nejezdila 3 dny, tak vyškolíš jednoho řidiče a to nikoho nevytrhne :smt120

stteep
Uživatel
Příspěvky: 199
Registrován: 02.1.2007 17:39
Bydliště: Praha poblíž smyčky Hostivař=)

Příspěvek od stteep » 05.2.2007 23:20

DavidD píše:Jo a já zapoměl, v 9111 je jiný soft a proto nechtěl dp s tímto vozem provádět školení. Bylo by v celku k níčemu.
Tak stejnak i když má jiný soft než 9113, tak chceš tvrdit že ti řidiči co jezdí s 9113 maj speciální nový školení a jízdy znova na tramvaj s novym softem :?: to je myslim blbost, to by asi teď momentálně na 9113 a vejš neměl oprávnění nikdo. No a co, když by se stáhla na 3 dny tak by jedna nová tramvaj nikomu nechyběla zas tak moc, hlavně by se vyškolili řidiči (nicméně by se nemoh DP chlubit novotou, což asi vyhrálo). neříkám že během měsíce by mělo bejt na 14T vyškoleno všech 200motolskejch řidiču (na T6 v motole taky nemá oprávnění každej) stačilo by kdyby se vyškolil takovej počet řidičů aby bylo možno využít všechny 14T (k provozu schválené) tzn. nemusí mít oprávnění pro začátek každej motolák a každej strašničák. A to že školení na 9111 neprobíhalo kůli softu myslím je slabá výmluva DP. Zase nesmíš věřit všemu 8-)

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Příspěvek od DavidD » 05.2.2007 23:10

Jo a já zapoměl, v 9111 je jiný soft a proto nechtěl dp s tímto vozem provádět školení. Bylo by v celku k níčemu.

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Příspěvek od DavidD » 05.2.2007 23:08

stteep píše:Tak snad se vědělo už dávno že bude potřeba zaškolit řidiče, to není myslím pro nikoho novinka (pokud jo tak má teda docela pomalý vedení). A pokud nebyla 9112 k použití tak stačilo jen upravid JŘ 14T na lince 3 tak aby 9111 jezdila jen ve špičkách a mimo špičku byla k dispozici na zácvik řidičů, nebo byla možnost kdykoli jí na jeden či dva dny stáhnout z trojky, zaškolit na ní pár adeptů a zase vrátit. já myslím že ty dva dny kdyby nebyla v provozu by nikomu moc nevadilo. Se teď podívej: 9111 jezdila s lidma jak jen mohla a teď když už tu 14T jsou tak nemá snima kdo jezdit. Upřímě se zapřemejšlej: co je lepší? Mít jedinou provozuschopnou 14T permanentně v provozu s cestujícíma nebo párkrát jí stáhnout podle potřeby na zácvik. Já myslim že ta druhá varianta je rozumnější a myslí na budoucnost. jenže jak koukám tak lidé V Dp řeší současnost nikoli budoucnost stejně asi jako ty si se nad budoucností nezamyslel
No podle toho co se tu psalo, tak by jí museli stáhnout na delší dobu než dva dny. Jeden řidič musí najezdit 16 hodin s tímto vozem, což jsou 2 dny a další 2 dny má seznámení a školení(po 8h).Na školení vůz být přítomný asi nemusí, ale na seznámení asi ano a na jízdy určitě a z toho plyne, že na jednoho řidiče potřebuješ 3 dny.No pravda na seznámení těch řidičů může být víc.Nezapomeň, že jen Motol má cca 200 kmenových řidičů, tak si to spočítej.---Nic jiného by nedělala.

stteep
Uživatel
Příspěvky: 199
Registrován: 02.1.2007 17:39
Bydliště: Praha poblíž smyčky Hostivař=)

Příspěvek od stteep » 05.2.2007 23:00

DavidD píše:Můžeš mi teda říct, kdy ty řidiče měli vyškolit? Když 9112 byla po bouračnce a nový soft přišel s 9113 a byl schválen někdy nedávno.
Tak snad se vědělo už dávno že bude potřeba zaškolit řidiče, to není myslím pro nikoho novinka (pokud jo tak má teda docela pomalý vedení). A pokud nebyla 9112 k použití tak stačilo jen upravid JŘ 14T na lince 3 tak aby 9111 jezdila jen ve špičkách a mimo špičku byla k dispozici na zácvik řidičů, nebo byla možnost kdykoli jí na jeden či dva dny stáhnout z trojky, zaškolit na ní pár adeptů a zase vrátit. já myslím že ty dva dny kdyby nebyla v provozu by nikomu moc nevadilo. Se teď podívej: 9111 jezdila s lidma jak jen mohla a teď když už tu 14T jsou tak nemá snima kdo jezdit. Upřímě se zapřemejšlej: co je lepší? Mít jedinou provozuschopnou 14T permanentně v provozu s cestujícíma nebo párkrát jí stáhnout podle potřeby na zácvik. Já myslim že ta druhá varianta je rozumnější a myslí na budoucnost. jenže jak koukám tak lidé V Dp řeší současnost nikoli budoucnost stejně asi jako ty si se nad budoucností nezamyslel

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom » 05.2.2007 22:57

Pajda píše:Nedovedu si představit, že si na ředitelství DPP koupěj nová služební auta a bojej se s tím půl roku po zakoupení vyjet a jezděj raději dál starýma škodovkama 120. Octavie nechávaj na CD v garážích až se přeškolej řidiči.
Směšná představa, že. Proč se takhle chovaj ke svým platícím (i neplatícím) zákazníkům.

Jak je to vlastně se zárukou na 14T - od kdy běží. Od dodání nebo od počátku používání?
Dám malý dodatek... například metro (pár souprav 81-71M na trase B), v roce 2005 se dodělala modernizace a již brzy některým nejezdícím vyprší dvouletá záruka aniž by byť jen jednou soupravy vyjely :lol: Můžeme jen doufat že tramvaje něbudou dva roky někde hnít jako metro... :wink: Našemu DP to totiž není vůbec cizí.

Odpovědět