Škoda 14T (Porschetra)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr » 06.2.2007 10:00

Pajda píše:To je ještě zajímavější. Jsou 2 verze 14T (o tom vím :wink: ) a na každou aby byla jiné školení řidičů.
Už začínám chápat dnešní zprávy z tisku, že v DPP je (zhruba) třetina řidičů, třetina obslužného personálu a třetina úředníků. A podle personálního auditu se má přes 1000 lidí propustit.
Vidíte to... Já byl nučen na softwar vozu 9111, do 9113 jsem sedl v neděli odpoledne a nikdo mě s novou podobou neseznámil. Co jsem si nevyzkoušel, to jsem nevěděl. Prostě jsem byl (ale nejen já, ale i nedělní ranní kolega) hozen do vody

Uživatelský avatar
Pajda
Uživatel
Příspěvky: 341
Registrován: 02.9.2004 14:44
Bydliště: Zatím ještě v Praze...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pajda » 06.2.2007 9:44

Smurfx píše:Ano, sám jsem se o tom včera přesvědčil. Dokonce i místo KT8D5.RN2P jela 2x stará T3 a přestože byl večer (19:00), nenamáhal se za celou jízdu řidič zapnout ani osvětlení.
Asi tam byla nová verze SW a on to ještě neuměl. :lol:

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 06.2.2007 9:40

Absolut píše:Tímhle nám dnes Strašnice jezdí na nízkopodlažním pořadí :-) Dobrý úlet :-)
Ano, sám jsem se o tom včera přesvědčil. Dokonce i místo KT8D5.RN2P jela 2x stará T3 a přestože byl večer (19:00), nenamáhal se za celou jízdu řidič zapnout ani osvětlení.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 06.2.2007 9:36

Tímhle nám dnes Strašnice jezdí na nízkopodlažním pořadí :-) Dobrý úlet :-)

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 06.2.2007 9:28

Nevím jestli si to namlouvám, ale v 9113 je o kousíček lepší jízda. Není tam tak odporně výrazný zvuk kolem těch 15 km/h, je jakoby změkčený, nepatrně utlumený a tolik to nerve uši. Také podvozek se mi zdál méně vyrachtaný, ale jeli jsme na devítce, takže namám možnost přímého porovnání na trati, na které jezdila 9111. Všiml jsem si také, že má o něco tišší dveřní mechanismus (v 9111 je opravdu hlučný). Nevím, jestli to jsou trvalé změny nebo jenom způsobené novotou vozu, každopádne potěší.

Ještě zpět k těm podélným lavicím :) , napadlo už někoho, že není potřeba vyklápět tu lavici celou, ale "otevřít" jenom sedáky? To by přece naprosto stačilo a sedačky by možná mohly být blíže k oknu.

Kdo včera řídil 9113 na 9/9 v 19:30 směr Sídliště Řepy? Vzkazuji ať zapíná topení, bylo tam jak v lednici :)
Naposledy upravil(a) Smurfx dne 06.2.2007 9:39, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Pajda
Uživatel
Příspěvky: 341
Registrován: 02.9.2004 14:44
Bydliště: Zatím ještě v Praze...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pajda » 06.2.2007 9:13

To je ještě zajímavější. Jsou 2 verze 14T (o tom vím :wink: ) a na každou aby byla jiné školení řidičů.
Už začínám chápat dnešní zprávy z tisku, že v DPP je (zhruba) třetina řidičů, třetina obslužného personálu a třetina úředníků. A podle personálního auditu se má přes 1000 lidí propustit.

Kerberos
Uživatel
Příspěvky: 45
Registrován: 13.11.2006 17:26
Bydliště: Praha

Příspěvek od Kerberos » 06.2.2007 7:56

stteep píše:rozhodně nebudeš učit někoho na Word 95 a pak mu druhej den vrazíš 2003 :D to by asi fakt mě hnali a to myslim takovej příklad neni u 14T. Tam to je spíš rozdíl word 2000 a word 2003. tak zásadní změny tam rozhodně nebyli a na to ti myslim pár vysvětlení na papíru stačí. blbej příklad. To spíš tebe by hnali kdyby si je učil na Word 95 a druhej den jim šoup 2003 to bys byl sebevrah. Nicméně s polenama s tebou souhlasim, to už je pak na tobě jako řídícím pracovníkovi podle jakého kritéria budeš vybírat adepty... Rozhodně nebudeš dávat blbýho dělníka kterej ani neví kolik je 1+1 do vedení tví firmy (ovšem pokud bys neměl v tom určitý záměry, pak je i to možné :D ) Já si myslím že příklad o příspěvek níže od pajdy je vystihující
Jde o bezpečie. Nový softvér se liší ovládáním omezovača rychlosti a chováním na zadaní jizdy a brzdy. Toto sou veci, které není dobré pro bežné vodiče učit jinak než tak, jak je ve finálné verzi. Softvér na 9111 je schválený a tramvaj s ním može jezdit, provoz s novým softvérom je taky povolený. Změny si vyžádal zákazník, výrobce mu vyhovel - jen nevím za kolik peniažok. Co som slyšel, stálo to pomerně dost sil a po havárii 9112 eště další sily kvoli opakovanému schvalovaniu. Takže všetky procedúry s vozidly ktoré byly dodané sú pravdepodobne v režii dopravného podniku.

Kerberos
Uživatel
Příspěvky: 45
Registrován: 13.11.2006 17:26
Bydliště: Praha

Příspěvek od Kerberos » 06.2.2007 7:30

Pajda píše:Tak to jsem rád, že dnes 9113 jezdí na sekeru. Aspoň nějaká pozitivní informace. Díky za ní. :D
9113 je prevzatá.

stteep
Uživatel
Příspěvky: 199
Registrován: 02.1.2007 17:39
Bydliště: Praha poblíž smyčky Hostivař=)

Příspěvek od stteep » 06.2.2007 1:01

Petr píše:No, tramvaje se platí, až když jsou kompletně převzaté... Takže nyní snad jen 9111 a 9112 :lol: Tudíž to s těma úrokama neobstojí, neb ty se tvoří :lol:
A nevíš jak to vypadá s ostaníma 14T s 9113 vyjedou dneska či nevyjedou :?: a kam nám vyjedou jestli vůbec nějáký vyjedou :D

Uživatelský avatar
Pajda
Uživatel
Příspěvky: 341
Registrován: 02.9.2004 14:44
Bydliště: Zatím ještě v Praze...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pajda » 06.2.2007 0:52

Petr píše:No, tramvaje se platí, až když jsou kompletně převzaté... Takže nyní snad jen 9111 a 9112 :lol: Tudíž to s těma úrokama neobstojí, neb ty se tvoří :lol:
Tak to jsem rád, že dnes 9113 jezdí na sekeru. Aspoň nějaká pozitivní informace. Díky za ní. :D

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr » 06.2.2007 0:44

Pajda píše:Tak ještě jinak - jedna 14T stojí asi 50 000 000,- Kč. Kolik by asi tak byl úrok z téhle částky, kdyby se na měsíc uložila do banky. A těch měsíců je plno. Pamatuju, jak se volalo po čísi hlavě za úroky z podobné částky.
Vidím, že stačilo tramvaje objednat o dva měsíce později a byly bychom na tom stejně. Nebyly by řidiči, jen mohlo být pár korun na úrocích.

Pokud na 14T nemají všichni řidiči, tak těm co na to mají přidejme a ostaním zase seberme část platu. V souhrnu to vyjde nastejno. To snad odbory pochopí. :wink:
No, tramvaje se platí, až když jsou kompletně převzaté... Takže nyní snad jen 9111 a 9112 :lol: Tudíž to s těma úrokama neobstojí, neb ty se tvoří :lol:

Uživatelský avatar
Pajda
Uživatel
Příspěvky: 341
Registrován: 02.9.2004 14:44
Bydliště: Zatím ještě v Praze...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pajda » 06.2.2007 0:37

Tak ještě jinak - jedna 14T stojí asi 50 000 000,- Kč. Kolik by asi tak byl úrok z téhle částky, kdyby se na měsíc uložila do banky. A těch měsíců je plno. Pamatuju, jak se volalo po čísi hlavě za úroky z podobné částky.
Vidím, že stačilo tramvaje objednat o dva měsíce později a byly bychom na tom stejně. Nebyly by řidiči, jen mohlo být pár korun na úrocích.

Pokud na 14T nemají všichni řidiči, tak těm co na to mají přidejme a ostaním zase seberme část platu. V souhrnu to vyjde nastejno. To snad odbory pochopí. :wink:

stteep
Uživatel
Příspěvky: 199
Registrován: 02.1.2007 17:39
Bydliště: Praha poblíž smyčky Hostivař=)

Příspěvek od stteep » 06.2.2007 0:29

Pajda píše:Aha, takže někdo platí testovací řidiče? Kdo DPP nebo Škoda? K čemu jim je testování bez možnosti odzkoušení za normálních podmínek s těmi, kteří nejsou schopni adaptace na nic - jedině tak se dá vyvinout blbuvzdorná verze. Jenže jak jsem pochopil, tak se neučil raději nikdo.
Jestli tím chceš říct že dávat na moderní techniku blbce neschopné se adaptovat na změny, pokud jim neproběhne několikaměsíční dovysvětlovací školení, je sebevražda tak stebou souhlasím

Uživatelský avatar
Pajda
Uživatel
Příspěvky: 341
Registrován: 02.9.2004 14:44
Bydliště: Zatím ještě v Praze...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pajda » 06.2.2007 0:27

Je někde sečtené kolik tramvajodní :lol: jsou 14T v Praze? Celkem od časů 9111?

Jak jem pochopil, tak jen polepení číslíčky trvá klidně mnoho dní.
O co go.......

stteep
Uživatel
Příspěvky: 199
Registrován: 02.1.2007 17:39
Bydliště: Praha poblíž smyčky Hostivař=)

Příspěvek od stteep » 06.2.2007 0:24

DavidD píše:No zkusím to jinak. Představ si, že máš naučit ty řidiče s Wordem. A budeš je učit v 95 a pak je posadíš s papírem na 2003. Jsi si jist, že to všichni zvládnou a řeknou, ten podnik je dobrej-dal nám blbník? By jsi koukal jak tě poženou.

Sice bych možná koukal kolik jich je zdatných ve věku 40-50, ale zase ty by jsi koukal kolik jich je polen ve věku 20-30!
rozhodně nebudeš učit někoho na Word 95 a pak mu druhej den vrazíš 2003 :D to by asi fakt mě hnali a to myslim takovej příklad neni u 14T. Tam to je spíš rozdíl word 2000 a word 2003. tak zásadní změny tam rozhodně nebyli a na to ti myslim pár vysvětlení na papíru stačí. blbej příklad. To spíš tebe by hnali kdyby si je učil na Word 95 a druhej den jim šoup 2003 to bys byl sebevrah. Nicméně s polenama s tebou souhlasim, to už je pak na tobě jako řídícím pracovníkovi podle jakého kritéria budeš vybírat adepty... Rozhodně nebudeš dávat blbýho dělníka kterej ani neví kolik je 1+1 do vedení tví firmy (ovšem pokud bys neměl v tom určitý záměry, pak je i to možné :D ) Já si myslím že příklad o příspěvek níže od pajdy je vystihující

Odpovědět