Jo všichni koukali co je to za tramvaj když přijela poprvé do Prahy a chválily si jí a říkali jaká to bude tramvaj a ted by jí rozmlátily.aspirine píše:14T tu snad pozná každej i když jí nevidídí.Má takovej hlubokej chrastící zvuk jinak při rozjezdech piští ale to je jedno každá tramvaj ma jíný zvuk,ale poršetra to je hnus v tomhle a ve vzhledu taky nic moc a to mi potvrdilo už něco lidí
Škoda 14T (Porschetra)
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Smurfx
- Uživatel
- Příspěvky: 352
- Registrován: 27.10.2004 17:39
- Bydliště: Praha - Řepy
- Kontaktovat uživatele:
naprosto přesné, dobře si to vystihlXSC píše:Podle mých pozorování vychází 14T také hlučnější než T3/T6. U těch jde o zvuky, které bych od tramvaje čekal - valení kol, převody, motorgenerátor, výzbroj. Kromě MG většinou zvuky závislé na rychlosti jízdy a trati. U 14T mi tyto zvuky přijdou tišší, jenže se přidává to, co mi připomíná pojízdné železářství. Stačí sebemenší nerovnost na trati, nemusí se jednat o oblouk a celá tramvaj se otřese. Je to podobné jako v klasické KT8 zevnitř, jenže tam se třepal umakart, tady je to železo.
Díky tomu si 14T všimnu kdykoliv, když projíždí kolem, i v případě kdy se na trať nedívám.
- pan Vedoucí
- Uživatel
- Příspěvky: 209
- Registrován: 07.12.2006 10:23
- Bydliště: Praha
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Podle mých pozorování vychází 14T také hlučnější než T3/T6. U těch jde o zvuky, které bych od tramvaje čekal - valení kol, převody, motorgenerátor, výzbroj. Kromě MG většinou zvuky závislé na rychlosti jízdy a trati. U 14T mi tyto zvuky přijdou tišší, jenže se přidává to, co mi připomíná pojízdné železářství. Stačí sebemenší nerovnost na trati, nemusí se jednat o oblouk a celá tramvaj se otřese. Je to podobné jako v klasické KT8 zevnitř, jenže tam se třepal umakart, tady je to železo.
Díky tomu si 14T všimnu kdykoliv, když projíždí kolem, i v případě kdy se na trať nedívám.
Díky tomu si 14T všimnu kdykoliv, když projíždí kolem, i v případě kdy se na trať nedívám.
- Smurfx
- Uživatel
- Příspěvky: 352
- Registrován: 27.10.2004 17:39
- Bydliště: Praha - Řepy
- Kontaktovat uživatele:
Je otázka kde a jak se to měří. Nejde o trvalý hluk odvalujících se kol. Na úseku národní divadlo - újezd, kde je výborná trať jede 14T opravdu krásně a je rozhodně tišší než T3. Jedná se však právě o hluk, který vydává navíc při nekvalitní trati, zatáčkách, výhybkách apod - čehož je v Praze většina.Kerberos píše:Co som pozeral meracie protokoly zo srovnavacich merani co si organizoval na takmer vsetkych typoch elektriciek prazsky dopravny podnik je 14T prokazatelne tichsia
Je sice pěkné, že na rovné kvalitní trati je tichá, ale když o pár metrů dál se při překonání spoje podvozky rozvibrují a zarezonují, je to o něčem jiném. T3 vydávají konstantí hluk, který slyším v noci z mého obydlí minimálně, kdežto 14T k němu ještě přidává řahtání a rezonanci, která se stále mění jak svou intenzitou, tak charakterem. Tvrzení, že je 14T tišší je opravdu podezřelé a měření mohlo být prováděno na zrovna kvalitním úseku například v neseném článku.
T3 nieje tichsia ak 14T. Ma len jiné spektrum hluka na ktore nieje nikto zvyknuty (aj me sa to nepaci ked sa sveziem). Co som pozeral meracie protokoly zo srovnavacich merani co si organizoval na takmer vsetkych typoch elektriciek prazsky dopravny podnik je 14T prokazatelne tichsia (2-3dB) oproti T3 a vsetkemu inemu co v Prahe jazdi. (Nepozeral som merania z WANy a neviem ci sa robila.admirak píše:To ví jenom Bůh, asi se ho zajedu zejtrazeptat.
Nedava, Lekov si dodava co ho napadne a potom se presvihne, ze ten novy aj Lekov nemá schvaleny.izzy píše:Trosku si zase rypnu...od vozu 9115 byl instalovan sberac Lekov EPDE 3100 ale od vozu 9118 se na strechu vratil stary znamy Lekov EPDE 2600...co se deje? Nespokojenost? Nebo si tam Skodofffka dava co ji napadne?
To ví jenom Bůh, asi se ho zajedu zejtrazeptat.Smurfx píše:Bydlím v Řepích a pojízdné železářství poznám už zdaleka, nezaměnitelný zvuk. Zajímalo by mě, co vlastně ten randál dělá? Proč je T3 o tolik tišší, když je o 40 let starší? Připadá mi, že v 14T celý podvozek rezonuje a přitom by stačilo více zapřemýšlet a nějakým způsobem to utlumit. Už i malé děti při jízdě říkají "na to že je nová je teda pěkně hlučná, žejo mami" (několikrát osobní zkušenost)
Západní tramvaje s pevnými podvozky jsou mnohem tišší. Samozřejmě to závisí i na kvalitě svršku, ale i při pouhém přejezdu kolejové spojky vydá 14T zvuk, jako by spadla v garáži police s nářadím. U Bombardierů, Combin apod. jsem toto opravdu nepozoroval a to jsou navíc 100% nízkopodlažní, tedy méně prostoru pro technická řešení.
Čím je tedy to železářství vyrobené v naší české kotlince způsobeno?
- Smurfx
- Uživatel
- Příspěvky: 352
- Registrován: 27.10.2004 17:39
- Bydliště: Praha - Řepy
- Kontaktovat uživatele:
Bydlím v Řepích a pojízdné železářství poznám už zdaleka, nezaměnitelný zvuk. Zajímalo by mě, co vlastně ten randál dělá? Proč je T3 o tolik tišší, když je o 40 let starší? Připadá mi, že v 14T celý podvozek rezonuje a přitom by stačilo více zapřemýšlet a nějakým způsobem to utlumit. Už i malé děti při jízdě říkají "na to že je nová je teda pěkně hlučná, žejo mami" (několikrát osobní zkušenost)admirak píše:No to jo, když jede přes výhybky a srdíčka tak to dělá rachot jak prase. Kdybych bydlel u tramvají a projížděla tam ráno pravidelné poršetra tak kolem 7:00...mohl bych to mít jako budíček.
Západní tramvaje s pevnými podvozky jsou mnohem tišší. Samozřejmě to závisí i na kvalitě svršku, ale i při pouhém přejezdu kolejové spojky vydá 14T zvuk, jako by spadla v garáži police s nářadím. U Bombardierů, Combin apod. jsem toto opravdu nepozoroval a to jsou navíc 100% nízkopodlažní, tedy méně prostoru pro technická řešení.
Čím je tedy to železářství vyrobené v naší české kotlince způsobeno?