Škoda 14T (Porschetra)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr » 28.2.2007 13:17

Oskar píše:(...)Jak je to s automatikou ovládání dveří v 14T? Dnes jsem koukal, že to nějak samo uvolňuje dveře po zastavení v zastávce. Jak to ale pozná zastávku? vyhlášením? A co je to záhadné tlačítko na pravé opěrce ruky?
Samo se to samozřejmě neuvolňuje, samo se to pouze zavírá, pokud více jak 4 sekundy nikdo neprošel dveřmi a je nastaven automat. V opěrce je integrováno tlačítko uvolnění dveří z vnejšku madla a hlášení zastávek z vnitřku madla

PavelKT8D5
Uživatel
Příspěvky: 32
Registrován: 19.2.2007 6:23
Bydliště: Praha

Příspěvek od PavelKT8D5 » 28.2.2007 5:54

Pepa píše:Tlačítka jsou tam dvě, jedno je na hlášení zastávek a to druhé...no to kdybych si pamatoval #-o
Jedno je skutečně na hlášení zastávek a druhé je na uvolnění dveří.

Uživatelský avatar
Pepa
Uživatel
Příspěvky: 2152
Registrován: 30.11.2003 9:45
Bydliště: 6004

Příspěvek od Pepa » 28.2.2007 0:02

Oskar píše:A co je to záhadné tlačítko na pravé opěrce ruky?
Tlačítka jsou tam dvě, jedno je na hlášení zastávek a to druhé...no to kdybych si pamatoval #-o

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 27.2.2007 23:57

No a pak se tady vysmíváte, že lidi nechápu "čudliky" :( Neni se co divit, když v tom podnik má bor.. nepořádek

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Oskar » 27.2.2007 23:34

Smurfx píše:Asi si dlouho nejel T6tkou nebo nevím.
Nachytals mě. Opravdu jsem ještě neměl to štěstí potkat T6A5 s místním ovládáním (a to ne, že bych T6 nepotkával). To co jsem napsal platí beze zbytku pro T3R.P(V) a 14T. KT8D5.RN2P tak 50%.

Končím s OT:
Jak je to s automatikou ovládání dveří v 14T? Dnes jsem koukal, že to nějak samo uvolňuje dveře po zastavení v zastávce. Jak to ale pozná zastávku? vyhlášením? A co je to záhadné tlačítko na pravé opěrce ruky?

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 27.2.2007 23:34

DJ LA DÉFENSE píše:Ale mám otázku, co mate i mě. A stává se mi to skoro pořád, jedu metrem, začne mi to zeleně svítit, tak to zmáčknu, tak mi to bliká, chápu to tak, že se mi dveře otevřou, jedeme jedeme a najednou koukám, že to nesvítí a za chvilinku těsně před stanicí je nutno udělat tento postup znova, to je zkušnost z áčka... Co to je za systém, nebo si z lidí dělaj p*rdel???
Ale to je pravda, to se mi taky párkrát stalo. Jako kdyby si řidič nebo počítač rozmysleli, že to neotevřou poptávkově ale centrálně ale pak rozhodnutí změnili. Ale tohle už je fakt OT a nemá to nic společného s 14T.

Btw. dnes kolem 15:30 dvě 14T na cvičné jízdě hned za sebou pod metronomem, ale na čísla jsem od fakulty nedohlédl

A v té 9117 opravdu ty motory dost vibrují, a to stále. Neví někdo čím to je? Protože u 9113 a 9111 to opravdu bylo mnohem méně, jenom při plném plynu.
Naposledy upravil(a) Smurfx dne 27.2.2007 23:36, celkem upraveno 3 x.

Uživatelský avatar
2217
Uživatel
Příspěvky: 746
Registrován: 16.11.2006 23:16
Bydliště: kousíček od Národní Třídy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 2217 » 27.2.2007 23:29

DJ LA DÉFENSE píše:A jako co jinýho má nemagornej šotouš brát tramvaj proboha??? :shock:
Já nikomu nic nevyčítám. Ale potom se není čemu divit, že lidi holt talčítka nepoužívají, když nejstarší T3 to nemaj a lidi enmyslej, do čaho lezou, což je pochopitelný. Ne všichni jsou šotouši.

Uživatelský avatar
2217
Uživatel
Příspěvky: 746
Registrován: 16.11.2006 23:16
Bydliště: kousíček od Národní Třídy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 2217 » 27.2.2007 23:27

No nevím. Osobně už jsem několikrát do dvěéří nejdřív hezky nabourala, než se uráčili mi ty první dveře otevřít. A vdět mě museli, rptože stávám na karji zastávky u sloupku. A párkrát už mi museli spoluobčané to talčítko smáčknout. J8 ho moc neregistruji a abych se o tramvaj opírala, to nehodlám zavádět. :lol: Ale dost už OT...

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 27.2.2007 23:24

2217 píše:Nehledě na to, že jsou tací kaštani, kteří prostě T6tku nepoznají, i kdyby jim to ta tramvaj sama řekla. :lol: Hodt berou tramvaj jako tramvaj a jak vlastně vypadá nebo nedej Bože co je to za typ, to je naprosto nezajímá. Tak co se divit, že nemačkají dveře. Konec konců, to taky nedelám, ale z jiných důvodů. Prostě si nevyslím, že by tramvaj byla tak čistá, aby po ní mohla tlapkat. :idea:
A jako co jinýho má nemagornej šotouš brát tramvaj proboha??? :shock:

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Příspěvek od 7080 » 27.2.2007 23:20

Smurfx píše:Asi si dlouho nejel T6tkou nebo nevím. 100% je to uděláno tak, že když zvenku stisknu tlačítko, tak to je stejný režim jako zevnitř tzn. uloží se to do paměti a po stisku uvolnit se dveře otevřou. Ověřeno osobně mnohokrát. Teď si ale nevybavím, jestli to tak je i u T3P, KT8D5N a 14T, ale asi by mělo. Nepřipadá vám tohle trochu OT?
Nevím jak u 14T, ale u kachen a erpéček to funguje stejně jako u t6. Stisknutí tlačítka se uloží do paměti a při nejbližším uvolnění se ty dveře otevřou.
Oskar píše:Když pominu, že v metru to mají jinak (a to i na každé trase jinak)
Kde jsi přišel na to, že je to na každé trase jinak? Je to všude stejné jen na Béčku dosluhují staré vozy, které vždy otvírají centrálně.
Pokud je fíra nebo řidič rozumnej, tak na zastávce, kde je evidentní, že je potřeba otevřít všechno, otevře všechno a nebude čekat, až si to lidi navolí.

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 27.2.2007 23:08

Oskar píše:Přesně. Tady jsem to rozváděl podrobně, takže ve zkratce:
@3632 Do poslední chvíle tramvaj (tedy ani cestující) neví, jestli se bude otevírat centrálně, nebo poptávkově.
@3632 Když pominu, že v metru to mají jinak (a to i na každé trase jinak), tak pořád tramvaj vede tím, že se poptávkové dveře ovládají jinak zvenku a jinak zevnitř.
@3632 Vůbec nejhorší je, že není možné zvenčí nárokovat otevření dveří. Takže je potřeba čekat, až se řidič uráčí stisknout tlačítko Uvolnit. A co znám lidi, tak ti
a) vůbec nevědí, že mají čekat na zelenou
b) když se po zmačknutí nic neděje, zvyšují přítlačnou sílu a tlačítka tak zbytečně likvidují.
Kdyby se tlačítka zvenku chovala stejně jako ta vnitřní, bylo by to imho lepší.

Navíc ze zkušenosti, přestože už nějaký ten pátek musí všichni všude používat POD, minimálně 50% na to kašle. Nesvítící zelené zvenku je prozrazují.
Asi si dlouho nejel T6tkou nebo nevím. 100% je to uděláno tak, že když zvenku stisknu tlačítko, tak to je stejný režim jako zevnitř tzn. uloží se to do paměti a po stisku uvolnit se dveře otevřou. Ověřeno osobně mnohokrát. Teď si ale nevybavím, jestli to tak je i u T3P, KT8D5N a 14T, ale asi by mělo. Nepřipadá vám tohle trochu OT?

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Oskar » 27.2.2007 23:03

Pajda píše:Kdyby ten systé fungoval vždycky stejně, tak si lidi zvyknou. Jenže jeden řidič to ovládá sám, druhý ne a pak jsou všichni zmateni.
Přesně. Tady jsem to rozváděl podrobně, takže ve zkratce:
@3632 Do poslední chvíle tramvaj (tedy ani cestující) neví, jestli se bude otevírat centrálně, nebo poptávkově.
@3632 Když pominu, že v metru to mají jinak (a to i na každé trase jinak), tak pořád tramvaj vede tím, že se poptávkové dveře ovládají jinak zvenku a jinak zevnitř.
@3632 Vůbec nejhorší je, že není možné zvenčí nárokovat otevření dveří. Takže je potřeba čekat, až se řidič uráčí stisknout tlačítko Uvolnit. A co znám lidi, tak ti
a) vůbec nevědí, že mají čekat na zelenou
b) když se po zmačknutí nic neděje, zvyšují přítlačnou sílu a tlačítka tak zbytečně likvidují.
Kdyby se tlačítka zvenku chovala stejně jako ta vnitřní, bylo by to imho lepší.

Navíc ze zkušenosti, přestože už nějaký ten pátek musí všichni všude používat POD, minimálně 50% na to kašle. Nesvítící zelené zvenku je prozrazují.

Uživatelský avatar
2217
Uživatel
Příspěvky: 746
Registrován: 16.11.2006 23:16
Bydliště: kousíček od Národní Třídy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 2217 » 27.2.2007 21:56

Pajda píše:Kdyby ten systé fungoval vždycky stejně, tak si lidi zvyknou. Jenže jeden řidič to ovládá sám, druhý ne a pak jsou všichni zmateni.
Nehledě na to, že jsou tací kaštani, kteří prostě T6tku nepoznají, i kdyby jim to ta tramvaj sama řekla. :lol: Hodt berou tramvaj jako tramvaj a jak vlastně vypadá nebo nedej Bože co je to za typ, to je naprosto nezajímá. Tak co se divit, že nemačkají dveře. Konec konců, to taky nedelám, ale z jiných důvodů. Prostě si nevyslím, že by tramvaj byla tak čistá, aby po ní mohla tlapkat. :idea:

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 27.2.2007 21:54

Pajda píše:Kdyby ten systé fungoval vždycky stejně, tak si lidi zvyknou. Jenže jeden řidič to ovládá sám, druhý ne a pak jsou všichni zmateni.
Co může být zmatečného na POD ?
Prostě chci vystupovat/nastupovat, tak stisknu tlačítko a ostatní mi může být jedno. Prostor pro nějaký zmatek nenacházim...
Neotevřou-li se mi dveře samy, navolím si jejich otevření sám.
Otevřou-li se, je mi zcela je lhostejné, jestli si jejich otevření navolil někdo zevnitř, případně někdo jiným tlačítkem, nebo to byl řidič.

Uživatelský avatar
Pajda
Uživatel
Příspěvky: 341
Registrován: 02.9.2004 14:44
Bydliště: Zatím ještě v Praze...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pajda » 27.2.2007 21:41

admirak píše:Asi 10 let u nás jezdí T6ky, ale spousta lidi ještě na zastávce ukazuje na řidiče prostředníček, že mu se mu neotevřeli ty jeho dveře. Přitom má před sebou Ne zrovna malé, žluté tlačítko které by mohly zmáčknout...
Kdyby ten systé fungoval vždycky stejně, tak si lidi zvyknou. Jenže jeden řidič to ovládá sám, druhý ne a pak jsou všichni zmateni.

Odpovědět