Samo se to samozřejmě neuvolňuje, samo se to pouze zavírá, pokud více jak 4 sekundy nikdo neprošel dveřmi a je nastaven automat. V opěrce je integrováno tlačítko uvolnění dveří z vnejšku madla a hlášení zastávek z vnitřku madlaOskar píše:(...)Jak je to s automatikou ovládání dveří v 14T? Dnes jsem koukal, že to nějak samo uvolňuje dveře po zastavení v zastávce. Jak to ale pozná zastávku? vyhlášením? A co je to záhadné tlačítko na pravé opěrce ruky?
Škoda 14T (Porschetra)
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
-
- Uživatel
- Příspěvky: 32
- Registrován: 19.2.2007 6:23
- Bydliště: Praha
-
- Uživatel
- Příspěvky: 799
- Registrován: 23.10.2006 15:00
Nachytals mě. Opravdu jsem ještě neměl to štěstí potkat T6A5 s místním ovládáním (a to ne, že bych T6 nepotkával). To co jsem napsal platí beze zbytku pro T3R.P(V) a 14T. KT8D5.RN2P tak 50%.Smurfx píše:Asi si dlouho nejel T6tkou nebo nevím.
Končím s OT:
Jak je to s automatikou ovládání dveří v 14T? Dnes jsem koukal, že to nějak samo uvolňuje dveře po zastavení v zastávce. Jak to ale pozná zastávku? vyhlášením? A co je to záhadné tlačítko na pravé opěrce ruky?
- Smurfx
- Uživatel
- Příspěvky: 352
- Registrován: 27.10.2004 17:39
- Bydliště: Praha - Řepy
- Kontaktovat uživatele:
Ale to je pravda, to se mi taky párkrát stalo. Jako kdyby si řidič nebo počítač rozmysleli, že to neotevřou poptávkově ale centrálně ale pak rozhodnutí změnili. Ale tohle už je fakt OT a nemá to nic společného s 14T.DJ LA DÉFENSE píše:Ale mám otázku, co mate i mě. A stává se mi to skoro pořád, jedu metrem, začne mi to zeleně svítit, tak to zmáčknu, tak mi to bliká, chápu to tak, že se mi dveře otevřou, jedeme jedeme a najednou koukám, že to nesvítí a za chvilinku těsně před stanicí je nutno udělat tento postup znova, to je zkušnost z áčka... Co to je za systém, nebo si z lidí dělaj p*rdel???
Btw. dnes kolem 15:30 dvě 14T na cvičné jízdě hned za sebou pod metronomem, ale na čísla jsem od fakulty nedohlédl
A v té 9117 opravdu ty motory dost vibrují, a to stále. Neví někdo čím to je? Protože u 9113 a 9111 to opravdu bylo mnohem méně, jenom při plném plynu.
Naposledy upravil(a) Smurfx dne 27.2.2007 23:36, celkem upraveno 3 x.
- 2217
- Uživatel
- Příspěvky: 746
- Registrován: 16.11.2006 23:16
- Bydliště: kousíček od Národní Třídy
- Kontaktovat uživatele:
No nevím. Osobně už jsem několikrát do dvěéří nejdřív hezky nabourala, než se uráčili mi ty první dveře otevřít. A vdět mě museli, rptože stávám na karji zastávky u sloupku. A párkrát už mi museli spoluobčané to talčítko smáčknout. J8 ho moc neregistruji a abych se o tramvaj opírala, to nehodlám zavádět. Ale dost už OT...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 799
- Registrován: 23.10.2006 15:00
A jako co jinýho má nemagornej šotouš brát tramvaj proboha???2217 píše:Nehledě na to, že jsou tací kaštani, kteří prostě T6tku nepoznají, i kdyby jim to ta tramvaj sama řekla. Hodt berou tramvaj jako tramvaj a jak vlastně vypadá nebo nedej Bože co je to za typ, to je naprosto nezajímá. Tak co se divit, že nemačkají dveře. Konec konců, to taky nedelám, ale z jiných důvodů. Prostě si nevyslím, že by tramvaj byla tak čistá, aby po ní mohla tlapkat.
Nevím jak u 14T, ale u kachen a erpéček to funguje stejně jako u t6. Stisknutí tlačítka se uloží do paměti a při nejbližším uvolnění se ty dveře otevřou.Smurfx píše:Asi si dlouho nejel T6tkou nebo nevím. 100% je to uděláno tak, že když zvenku stisknu tlačítko, tak to je stejný režim jako zevnitř tzn. uloží se to do paměti a po stisku uvolnit se dveře otevřou. Ověřeno osobně mnohokrát. Teď si ale nevybavím, jestli to tak je i u T3P, KT8D5N a 14T, ale asi by mělo. Nepřipadá vám tohle trochu OT?
Kde jsi přišel na to, že je to na každé trase jinak? Je to všude stejné jen na Béčku dosluhují staré vozy, které vždy otvírají centrálně.Oskar píše:Když pominu, že v metru to mají jinak (a to i na každé trase jinak)
Pokud je fíra nebo řidič rozumnej, tak na zastávce, kde je evidentní, že je potřeba otevřít všechno, otevře všechno a nebude čekat, až si to lidi navolí.
- Smurfx
- Uživatel
- Příspěvky: 352
- Registrován: 27.10.2004 17:39
- Bydliště: Praha - Řepy
- Kontaktovat uživatele:
Asi si dlouho nejel T6tkou nebo nevím. 100% je to uděláno tak, že když zvenku stisknu tlačítko, tak to je stejný režim jako zevnitř tzn. uloží se to do paměti a po stisku uvolnit se dveře otevřou. Ověřeno osobně mnohokrát. Teď si ale nevybavím, jestli to tak je i u T3P, KT8D5N a 14T, ale asi by mělo. Nepřipadá vám tohle trochu OT?Oskar píše:Přesně. Tady jsem to rozváděl podrobně, takže ve zkratce:
Do poslední chvíle tramvaj (tedy ani cestující) neví, jestli se bude otevírat centrálně, nebo poptávkově.
Když pominu, že v metru to mají jinak (a to i na každé trase jinak), tak pořád tramvaj vede tím, že se poptávkové dveře ovládají jinak zvenku a jinak zevnitř.
Vůbec nejhorší je, že není možné zvenčí nárokovat otevření dveří. Takže je potřeba čekat, až se řidič uráčí stisknout tlačítko Uvolnit. A co znám lidi, tak ti
a) vůbec nevědí, že mají čekat na zelenou
b) když se po zmačknutí nic neděje, zvyšují přítlačnou sílu a tlačítka tak zbytečně likvidují.
Kdyby se tlačítka zvenku chovala stejně jako ta vnitřní, bylo by to imho lepší.
Navíc ze zkušenosti, přestože už nějaký ten pátek musí všichni všude používat POD, minimálně 50% na to kašle. Nesvítící zelené zvenku je prozrazují.
Přesně. Tady jsem to rozváděl podrobně, takže ve zkratce:Pajda píše:Kdyby ten systé fungoval vždycky stejně, tak si lidi zvyknou. Jenže jeden řidič to ovládá sám, druhý ne a pak jsou všichni zmateni.
Do poslední chvíle tramvaj (tedy ani cestující) neví, jestli se bude otevírat centrálně, nebo poptávkově.
Když pominu, že v metru to mají jinak (a to i na každé trase jinak), tak pořád tramvaj vede tím, že se poptávkové dveře ovládají jinak zvenku a jinak zevnitř.
Vůbec nejhorší je, že není možné zvenčí nárokovat otevření dveří. Takže je potřeba čekat, až se řidič uráčí stisknout tlačítko Uvolnit. A co znám lidi, tak ti
a) vůbec nevědí, že mají čekat na zelenou
b) když se po zmačknutí nic neděje, zvyšují přítlačnou sílu a tlačítka tak zbytečně likvidují.
Kdyby se tlačítka zvenku chovala stejně jako ta vnitřní, bylo by to imho lepší.
Navíc ze zkušenosti, přestože už nějaký ten pátek musí všichni všude používat POD, minimálně 50% na to kašle. Nesvítící zelené zvenku je prozrazují.
- 2217
- Uživatel
- Příspěvky: 746
- Registrován: 16.11.2006 23:16
- Bydliště: kousíček od Národní Třídy
- Kontaktovat uživatele:
Nehledě na to, že jsou tací kaštani, kteří prostě T6tku nepoznají, i kdyby jim to ta tramvaj sama řekla. Hodt berou tramvaj jako tramvaj a jak vlastně vypadá nebo nedej Bože co je to za typ, to je naprosto nezajímá. Tak co se divit, že nemačkají dveře. Konec konců, to taky nedelám, ale z jiných důvodů. Prostě si nevyslím, že by tramvaj byla tak čistá, aby po ní mohla tlapkat.Pajda píše:Kdyby ten systé fungoval vždycky stejně, tak si lidi zvyknou. Jenže jeden řidič to ovládá sám, druhý ne a pak jsou všichni zmateni.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6707
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Co může být zmatečného na POD ?Pajda píše:Kdyby ten systé fungoval vždycky stejně, tak si lidi zvyknou. Jenže jeden řidič to ovládá sám, druhý ne a pak jsou všichni zmateni.
Prostě chci vystupovat/nastupovat, tak stisknu tlačítko a ostatní mi může být jedno. Prostor pro nějaký zmatek nenacházim...
Neotevřou-li se mi dveře samy, navolím si jejich otevření sám.
Otevřou-li se, je mi zcela je lhostejné, jestli si jejich otevření navolil někdo zevnitř, případně někdo jiným tlačítkem, nebo to byl řidič.
- Pajda
- Uživatel
- Příspěvky: 341
- Registrován: 02.9.2004 14:44
- Bydliště: Zatím ještě v Praze...
- Kontaktovat uživatele:
Kdyby ten systé fungoval vždycky stejně, tak si lidi zvyknou. Jenže jeden řidič to ovládá sám, druhý ne a pak jsou všichni zmateni.admirak píše:Asi 10 let u nás jezdí T6ky, ale spousta lidi ještě na zastávce ukazuje na řidiče prostředníček, že mu se mu neotevřeli ty jeho dveře. Přitom má před sebou Ne zrovna malé, žluté tlačítko které by mohly zmáčknout...