Škoda 14T (Porschetra)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 01.4.2007 23:14

Neral píše:Taky si myslím. Jinak se mi design tramvaje celkem líbí, ale paradoxně když to člověk porovná třeba s Ostravskou trojwanou, tak ta vypadá mnohem nízkopodlažněji (tedy ve střední části), díky nátěru okolo oken...
jj, u 14T je střední článek a výška jeho oken jako pěst na oko :(

Jak zvládá 14T stoupání na Barrandov? Předpokládám že nemá problém tam těch svých maximálních 60 km/h jet a rozhodně nedopadne jako ubohé T6, které se tam plahočí 40tkou :)

Uživatelský avatar
Neral
Uživatel
Příspěvky: 312
Registrován: 19.11.2003 22:46
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Neral » 01.4.2007 23:12

Smurfx píše:Zamrzí hlavně do očí bijící okna v různé výšce. Vynikne to hlavně u středního článku při pohledu z levé strany, to je do očí bijící :(
Taky si myslím. Jinak se mi design tramvaje celkem líbí, ale paradoxně když to člověk porovná třeba s Ostravskou trojwanou, tak ta vypadá mnohem nízkopodlažněji (tedy ve střední části), díky nátěru okolo oken...

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 01.4.2007 22:38

Jabberwocky píše:Chm, tak zrovna čela se mi na 14T líbí úplně nejvíc.
Souhlas. Čela tramvaje jsou opravdu krásné a designově povedené, na těch rozhodně nic neměnit. Zamrzí hlavně do očí bijící okna v různé výšce. Vynikne to hlavně u středního článku při pohledu z levé strany, to je do očí bijící :(

Spíš než ucházejícím zevnějškem se Škoda měla zabývat uspořádáním interiéru a rachtajícími podvozky.

mechurav
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 05.1.2007 16:58

Příspěvek od mechurav » 01.4.2007 18:41

nátěr je dobrý, jen bych to chtělo nějak zlikvidovat různou výšku oken, na straně dveří to není tak nápadné jako na straně bez dveří. ale lepší nátěr má již zmíněné ULF od stejného designerského studia

Uživatelský avatar
Martin
Uživatel
Příspěvky: 244
Registrován: 14.3.2007 14:37
Bydliště: Prágl - Strašnice

Příspěvek od Martin » 01.4.2007 17:49

mechurav píše:bohužel má celkově DPP špatný barevný design. mnohem líp je na tom Ostrava, Plzeň či Liberec. Praha a Brno - jedna tramvaj taková a jedna taková. naštěstí alespoň autobusy se v Praze drží jednoty až na výjimky.
No neřekl bych přímo že špatný, ale spíš typově rozmanitý - chápu třeba, že u ČKD byla barevné koncepce součástí návrhu a zákazníka se neptaly, jak to chce nastříkat, ale když se Škodovka šila Praze na míru, mohl se nechat ten lak přizpůsobit již existujícím nátěrům. Dokázal bych si jí představit v barvách nízkopodlažní kačeny.

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 01.4.2007 17:34

Chm, tak zrovna čela se mi na 14T líbí úplně nejvíc.

mechurav
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 05.1.2007 16:58

Příspěvek od mechurav » 01.4.2007 15:07

bohužel má celkově DPP špatný barevný design. mnohem líp je na tom Ostrava, Plzeň či Liberec. Praha a Brno - jedna tramvaj taková a jedna taková. naštěstí alespoň autobusy se v Praze drží jednoty až na výjimky.

mechurav
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 05.1.2007 16:58

Příspěvek od mechurav » 01.4.2007 15:01

Design Porsche v akci, jen je rozdíl pár let...... nechám na vás co je hezčí jestli ULF nebo 14T....
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Martin
Uživatel
Příspěvky: 244
Registrován: 14.3.2007 14:37
Bydliště: Prágl - Strašnice

Příspěvek od Martin » 01.4.2007 13:17

Tombus píše:Tuším, že to byl "dar" od Škodovky :).
A já myslel, že šlo o těžce zaplacenou položku. :-k To je od nich hrozně hezký, že nám dali takovejhle dárek. :D Asi přehodnotím marketingové schopnosti Škodováků. =D>

Tombus
Uživatel
Příspěvky: 263
Registrován: 02.12.2003 21:04
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tombus » 01.4.2007 13:02

Martin píše:Jak se vlastně k projektu 14T dostalo Porsche? DPP chtěl, aby to malovali oni nebo s tím přišla Škodovka, aby mohla zákazníkovi nabídnout něco netradičního?
Tuším, že to byl "dar" od Škodovky :).

Uživatelský avatar
Martin
Uživatel
Příspěvky: 244
Registrován: 14.3.2007 14:37
Bydliště: Prágl - Strašnice

Příspěvek od Martin » 01.4.2007 12:28

Vašek píše:Změnit nátěr by byl rozhodně přínos, protože na moderní tramvaj by se přeci jenom hodilo něco výraznějšího ( viz nátěry Poršáků pro Polsko ).
Souhlas, barevný koncept pro Polsko se mi taky líbí - ta bílá linka hezky rozbíjí velkou jednobarevnou plochu, na čele naopak ta modrá linka ruší jednobarevnou plochu stříbrnou. Akorát ta stříbrnošená (nebo co je to za barvu) je zvláštní, vyměnil bych jí za bílou - k té modré polské bílá sedí a pražská červená by musela být červenější - jako je na návrzích.
mechurav píše:asi jsi špatně informovaný, Porsche navrhlo pouze čela, takže nesené články a vlastě články jako takové jsou od ing. arch. Pelikána co navrhl Astru(jen mě zaráží, že se oháníš Astrou a přitom je to to samé ale podle tebe lepší) 14T je prostě Astra/Vektra pouze s jinými čely - tedy jen co se týká designu a jeho autora
Jak se vlastně k projektu 14T dostalo Porsche? DPP chtěl, aby to malovali oni nebo s tím přišla Škodovka, aby mohla zákazníkovi nabídnout něco netradičního?

mechurav
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 05.1.2007 16:58

Příspěvek od mechurav » 01.4.2007 12:06

Radim píše:Nový design ne od firmy porsche.např.RT6,Astra,Kotas,
asi jsi špatně informovaný, Porsche navrhlo pouze čela, takže nesené články a vlastě články jako takové jsou od ing. arch. Pelikána co navrhl Astru(jen mě zaráží, že se oháníš Astrou a přitom je to to samé ale podle tebe lepší) 14T je prostě Astra/Vektra pouze s jinými čely - tedy jen co se týká designu a jeho autora

Vašek
Uživatel
Příspěvky: 175
Registrován: 15.11.2006 19:11

Příspěvek od Vašek » 01.4.2007 12:05

Změnit nátěr by byl rozhodně přínos, protože na moderní tramvaj by se přeci jenom hodilo něco výraznějšího ( viz nátěry Poršáků pro Polsko ).
Ad. Radim - proč uříznout čela?

Radim

Příspěvek od Radim » 01.4.2007 11:26

XSC píše:Stačil by kýbl barvy. Nabarvit to tak, aby se opticky vyrovnala různá výška oken v jednotlivých článcích.
Hlavně uříznout čela.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Příspěvek od XSC » 01.4.2007 11:21

Vašek píše:Jak by jsi, prosím tě, chtěl dořešovat exteriér?
Stačil by kýbl barvy. Nabarvit to tak, aby se opticky vyrovnala různá výška oken v jednotlivých článcích.

Odpovědět