Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2459
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Proxy » 02.4.2007 18:21
Martin píše:Jenže, tímhle se vyřeší zase jenom spodní linie, nahoře budou okna ve vysokém článku pořád sahat až těsně pod boční plenty na střeše bez červeného pruhu jako v nesených článcích...
Na trojwaně jsou dobře vyřešeny i horní okraje oken. Výklopné větračky jsou v jedné rovině v celé délce tramvaje. Bohužel za cenu toho, že v np-části sahají okna až ke stropu. Ve vysoké části jsou mezi okny a stropem umístěny informační tabule. Jenže u poršetry by tohle řešení nebylo hezké zevnitř.
Vyrovnání oken 3wany:
http://mhd-ostrava.ic.cz/fotky/2810.JPG a
http://mhd-ostrava.ic.cz/fotky/2811.JPG
Interier 3wany:
http://mhd-ostrava.ic.cz/fotky/2845.JPG
Interier poršetry:
http://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/v ... 11-152.jpg
Co vadí oknům ke stropu v poršetře:
http://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/v ... 11-166.jpg
Další možností by bylo u poršetry přidat nad okna np-článků zvenku pruh černě-podbarveného skla nad okna, ale díky různé výšce větraček, by to asi byla také pěst na oko
... i když na 06T to nevypadá špatně:
http://www.imhd.sk/ba/index.php?img=19200&typ=gm
Martin píše:Ještě dotaz: na trojwaně jsou ale o něco tmavší skla (pokud dobře vidím), že?
Řekl bych, že jsou to podobně tónovaná skla jako u poršetry, trojwany nebo T6
Naposledy upravil(a)
Proxy dne 02.4.2007 20:50, celkem upraveno 1 x.
-
trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od trainzjohny » 02.4.2007 18:13
mechurav píše:myslím, že zatmavení okolí oken by řešilo i rozdíl vrchní hrany, inspirací by mohla být Škoda 06T. bohužel by to asi na 14T vypadalo ještě hůř než teď. nebˇoť by se tím červená část zmenšila na minimum a hlavní by byla černá.
Pak stojí za zvážení lak ala T6, tedy černý vršek a červený pás na bílem po bocích.
-
mechurav
- Uživatel
- Příspěvky: 134
- Registrován: 05.1.2007 16:58
Příspěvek
od mechurav » 02.4.2007 18:03
myslím, že zatmavení okolí oken by řešilo i rozdíl vrchní hrany, inspirací by mohla být Škoda 06T. bohužel by to asi na 14T vypadalo ještě hůř než teď. nebˇoť by se tím červená část zmenšila na minimum a hlavní by byla černá.
-
Martin
- Uživatel
- Příspěvky: 244
- Registrován: 14.3.2007 14:37
- Bydliště: Prágl - Strašnice
Příspěvek
od Martin » 02.4.2007 17:47
Proxy píše:Myslím, že jsi se trochu nechal zmýlit optickým klamem na trojwaně, kde okna sice kopírují zvedající a klesající podlahu, ale zasklení je stále v rovině a dolní část skla je podbarvena černou barvou - stejný trik je použit také na Solarisu LowEntry
Domnívám se, že podobně by se to dalo vyřešit i u poršetry.
Pravda pravdoucí, fakt jsem se překoukl - koukal jsem na fotku, kde to není dobře zřetelné. Tak děkuji za opravu.
Jenže, tímhle se vyřeší zase jenom spodní linie, nahoře budou okna ve vysokém článku pořád sahat až těsně pod boční plenty na střeše bez červeného pruhu jako v nesených článcích...
Ještě dotaz: na trojwaně jsou ale o něco tmavší skla (pokud dobře vidím), že?
Naposledy upravil(a)
Martin dne 02.4.2007 18:11, celkem upraveno 1 x.
-
Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2459
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Proxy » 02.4.2007 17:17
Martin píše:Na trojwaně je hezké, že skla nekopírují přesně výšku podlahy (u kloubů) a že tvoří souvislou plochu, což by u Poršety asi nešlo - sklo by ve vysokém článku bylo přes záda sedaček a asi by to vypadalo divně.
Myslím, že jsi se trochu nechal zmýlit optickým klamem na trojwaně, kde okna sice kopírují zvedající a klesající podlahu, ale zasklení je stále v rovině a dolní část skla je podbarvena černou barvou - stejný trik je použit také na Solarisu LowEntry
Domnívám se, že podobně by se to dalo vyřešit i u poršetry.
-
Martin
- Uživatel
- Příspěvky: 244
- Registrován: 14.3.2007 14:37
- Bydliště: Prágl - Strašnice
Příspěvek
od Martin » 02.4.2007 16:32
Neral píše:Taky si myslím. Jinak se mi design tramvaje celkem líbí, ale paradoxně když to člověk porovná třeba s Ostravskou trojwanou, tak ta vypadá mnohem nízkopodlažněji (tedy ve střední části), díky nátěru okolo oken...
Na trojwaně je hezké, že skla nekopírují přesně výšku podlahy (u kloubů) a že tvoří souvislou plochu, což by u Poršety asi nešlo - sklo by ve vysokém článku bylo přes záda sedaček a asi by to vypadalo divně.
-
m@rtin
- Uživatel
- Příspěvky: 598
- Registrován: 02.1.2007 19:29
- Bydliště: Praha - Ruzyně
Příspěvek
od m@rtin » 02.4.2007 15:59
Od půlky dubna garantované Poršetry na linkách 9 a 26.
-
Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Příspěvek
od Absolut » 02.4.2007 15:41
To se Ti nezdá, to je pravda.
-
Vašek
- Uživatel
- Příspěvky: 175
- Registrován: 15.11.2006 19:11
Příspěvek
od Vašek » 02.4.2007 14:59
trainzjohny píše:Jenomže oni by tam T6ky taky vytáhli 60, ale díky DP mají přiškrcené motory a tak nejedou... hold pokrok nezastvíš.
A proč se mi zdá, že to škrcení dělali kvůli Barrandovu? Co vím tak po dodání líné nebyly.
-
ŠKODA 14T
Příspěvek
od ŠKODA 14T » 02.4.2007 12:47
Mr.Cross píše:jj pravda pravda v Ostravě tam T6 frčí to je paráda!
To máš pravdu já jsem v Ostravě jezdil T6 a jezdily perfektně.
-
Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Příspěvek
od Absolut » 02.4.2007 10:39
ad Trainzjohny: Třeba je to součást strategie "za 10 let prodáme T6 na východ"
-
Mr.Cross
- Uživatel
- Příspěvky: 117
- Registrován: 05.11.2006 23:22
Příspěvek
od Mr.Cross » 02.4.2007 9:48
trainzjohny píše:A kdyby si mohli vzít alespoň 500A na vůz kolik by asi jeli
je škoda že z nich DP udělal líné potvůrky táhnoucí se po moderní trati necelých 50.
jj pravda pravda v Ostravě tam T6 frčí to je paráda!
-
trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od trainzjohny » 02.4.2007 9:43
Mr.Cross píše:k těm T6 jsou to sice lenoši ale Barandov vyjede rychlostí 47-50km/h(jak která...)
A kdyby si mohli vzít alespoň 500A na vůz kolik by asi jeli
je škoda že z nich DP udělal líné potvůrky táhnoucí se po moderní trati necelých 50.
-
Mr.Cross
- Uživatel
- Příspěvky: 117
- Registrován: 05.11.2006 23:22
Příspěvek
od Mr.Cross » 02.4.2007 9:38
Smurfx píše:Jak zvládá 14T stoupání na Barrandov? Předpokládám že nemá problém tam těch svých maximálních 60 km/h jet a rozhodně nedopadne jako ubohé T6, které se tam plahočí 40tkou
14t na Barandovskejch estakádách s velkejma rezervama 60km/h Nad Trojou-Hercovka jen tak tak ale 60km/h tam je!
A k těm T6 jsou to sice lenoši ale Barandov vyjede rychlostí 47-50km/h(jak která...)
A když už jsme u toho tak T3rp něco přes 55km/h.
-
trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od trainzjohny » 02.4.2007 9:35
Smurfx píše:jj, u 14T je střední článek a výška jeho oken jako pěst na oko
Jak zvládá 14T stoupání na Barrandov? Předpokládám že nemá problém tam těch svých maximálních 60 km/h jet a rozhodně nedopadne jako ubohé T6, které se tam plahočí 40tkou
Jenomže oni by tam T6ky taky vytáhli 60, ale díky DP mají přiškrcené motory a tak nejedou... hold pokrok nezastvíš.