Škoda 14T (Porschetra)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2459
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Proxy » 02.4.2007 18:21

Martin píše:Jenže, tímhle se vyřeší zase jenom spodní linie, nahoře budou okna ve vysokém článku pořád sahat až těsně pod boční plenty na střeše bez červeného pruhu jako v nesených článcích... :(
Na trojwaně jsou dobře vyřešeny i horní okraje oken. Výklopné větračky jsou v jedné rovině v celé délce tramvaje. Bohužel za cenu toho, že v np-části sahají okna až ke stropu. Ve vysoké části jsou mezi okny a stropem umístěny informační tabule. Jenže u poršetry by tohle řešení nebylo hezké zevnitř.
Vyrovnání oken 3wany: http://mhd-ostrava.ic.cz/fotky/2810.JPG a http://mhd-ostrava.ic.cz/fotky/2811.JPG
Interier 3wany: http://mhd-ostrava.ic.cz/fotky/2845.JPG
Interier poršetry: http://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/v ... 11-152.jpg
Co vadí oknům ke stropu v poršetře: http://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/v ... 11-166.jpg

Další možností by bylo u poršetry přidat nad okna np-článků zvenku pruh černě-podbarveného skla nad okna, ale díky různé výšce větraček, by to asi byla také pěst na oko :(
... i když na 06T to nevypadá špatně: http://www.imhd.sk/ba/index.php?img=19200&typ=gm
Martin píše:Ještě dotaz: na trojwaně jsou ale o něco tmavší skla (pokud dobře vidím), že?
Řekl bych, že jsou to podobně tónovaná skla jako u poršetry, trojwany nebo T6 :wink:
Naposledy upravil(a) Proxy dne 02.4.2007 20:50, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od trainzjohny » 02.4.2007 18:13

mechurav píše:myslím, že zatmavení okolí oken by řešilo i rozdíl vrchní hrany, inspirací by mohla být Škoda 06T. bohužel by to asi na 14T vypadalo ještě hůř než teď. nebˇoť by se tím červená část zmenšila na minimum a hlavní by byla černá.
Pak stojí za zvážení lak ala T6, tedy černý vršek a červený pás na bílem po bocích.

mechurav
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 05.1.2007 16:58

Příspěvek od mechurav » 02.4.2007 18:03

myslím, že zatmavení okolí oken by řešilo i rozdíl vrchní hrany, inspirací by mohla být Škoda 06T. bohužel by to asi na 14T vypadalo ještě hůř než teď. nebˇoť by se tím červená část zmenšila na minimum a hlavní by byla černá.

Uživatelský avatar
Martin
Uživatel
Příspěvky: 244
Registrován: 14.3.2007 14:37
Bydliště: Prágl - Strašnice

Příspěvek od Martin » 02.4.2007 17:47

Proxy píše:Myslím, že jsi se trochu nechal zmýlit optickým klamem na trojwaně, kde okna sice kopírují zvedající a klesající podlahu, ale zasklení je stále v rovině a dolní část skla je podbarvena černou barvou - stejný trik je použit také na Solarisu LowEntry :) Domnívám se, že podobně by se to dalo vyřešit i u poršetry.
Pravda pravdoucí, fakt jsem se překoukl - koukal jsem na fotku, kde to není dobře zřetelné. Tak děkuji za opravu. :wink:
Jenže, tímhle se vyřeší zase jenom spodní linie, nahoře budou okna ve vysokém článku pořád sahat až těsně pod boční plenty na střeše bez červeného pruhu jako v nesených článcích... :(
Ještě dotaz: na trojwaně jsou ale o něco tmavší skla (pokud dobře vidím), že?
Naposledy upravil(a) Martin dne 02.4.2007 18:11, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2459
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Proxy » 02.4.2007 17:17

Martin píše:Na trojwaně je hezké, že skla nekopírují přesně výšku podlahy (u kloubů) a že tvoří souvislou plochu, což by u Poršety asi nešlo - sklo by ve vysokém článku bylo přes záda sedaček a asi by to vypadalo divně.
Myslím, že jsi se trochu nechal zmýlit optickým klamem na trojwaně, kde okna sice kopírují zvedající a klesající podlahu, ale zasklení je stále v rovině a dolní část skla je podbarvena černou barvou - stejný trik je použit také na Solarisu LowEntry :) Domnívám se, že podobně by se to dalo vyřešit i u poršetry.

Uživatelský avatar
Martin
Uživatel
Příspěvky: 244
Registrován: 14.3.2007 14:37
Bydliště: Prágl - Strašnice

Příspěvek od Martin » 02.4.2007 16:32

Neral píše:Taky si myslím. Jinak se mi design tramvaje celkem líbí, ale paradoxně když to člověk porovná třeba s Ostravskou trojwanou, tak ta vypadá mnohem nízkopodlažněji (tedy ve střední části), díky nátěru okolo oken...
Na trojwaně je hezké, že skla nekopírují přesně výšku podlahy (u kloubů) a že tvoří souvislou plochu, což by u Poršety asi nešlo - sklo by ve vysokém článku bylo přes záda sedaček a asi by to vypadalo divně.

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Příspěvek od m@rtin » 02.4.2007 15:59

Od půlky dubna garantované Poršetry na linkách 9 a 26.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 02.4.2007 15:41

To se Ti nezdá, to je pravda.

Vašek
Uživatel
Příspěvky: 175
Registrován: 15.11.2006 19:11

Příspěvek od Vašek » 02.4.2007 14:59

trainzjohny píše:Jenomže oni by tam T6ky taky vytáhli 60, ale díky DP mají přiškrcené motory a tak nejedou... hold pokrok nezastvíš.
A proč se mi zdá, že to škrcení dělali kvůli Barrandovu? Co vím tak po dodání líné nebyly.

ŠKODA 14T

Příspěvek od ŠKODA 14T » 02.4.2007 12:47

Mr.Cross píše:jj pravda pravda v Ostravě tam T6 frčí to je paráda!
To máš pravdu já jsem v Ostravě jezdil T6 a jezdily perfektně.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 02.4.2007 10:39

ad Trainzjohny: Třeba je to součást strategie "za 10 let prodáme T6 na východ"

Uživatelský avatar
Mr.Cross
Uživatel
Příspěvky: 117
Registrován: 05.11.2006 23:22

Příspěvek od Mr.Cross » 02.4.2007 9:48

trainzjohny píše:A kdyby si mohli vzít alespoň 500A na vůz kolik by asi jeli :( je škoda že z nich DP udělal líné potvůrky táhnoucí se po moderní trati necelých 50.
jj pravda pravda v Ostravě tam T6 frčí to je paráda!

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od trainzjohny » 02.4.2007 9:43

Mr.Cross píše:k těm T6 jsou to sice lenoši ale Barandov vyjede rychlostí 47-50km/h(jak která...)
A kdyby si mohli vzít alespoň 500A na vůz kolik by asi jeli :( je škoda že z nich DP udělal líné potvůrky táhnoucí se po moderní trati necelých 50.

Uživatelský avatar
Mr.Cross
Uživatel
Příspěvky: 117
Registrován: 05.11.2006 23:22

Příspěvek od Mr.Cross » 02.4.2007 9:38

Smurfx píše:Jak zvládá 14T stoupání na Barrandov? Předpokládám že nemá problém tam těch svých maximálních 60 km/h jet a rozhodně nedopadne jako ubohé T6, které se tam plahočí 40tkou :)
14t na Barandovskejch estakádách s velkejma rezervama 60km/h Nad Trojou-Hercovka jen tak tak ale 60km/h tam je!
A k těm T6 jsou to sice lenoši ale Barandov vyjede rychlostí 47-50km/h(jak která...)
A když už jsme u toho tak T3rp něco přes 55km/h.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od trainzjohny » 02.4.2007 9:35

Smurfx píše:jj, u 14T je střední článek a výška jeho oken jako pěst na oko :(

Jak zvládá 14T stoupání na Barrandov? Předpokládám že nemá problém tam těch svých maximálních 60 km/h jet a rozhodně nedopadne jako ubohé T6, které se tam plahočí 40tkou :)
Jenomže oni by tam T6ky taky vytáhli 60, ale díky DP mají přiškrcené motory a tak nejedou... hold pokrok nezastvíš.

Odpovědět