Škoda 14T (Porschetra)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr » 03.4.2007 8:54

Káem píše:R31 a přední dveře 14T: Otázka měla být položena jinak (tazatel ještě nedosáhl mé prudivosti) : Proč nezastavují 14T prvními dveřmi pro cestující tam, co ostatní tramvaje zastavují prvními dveřmi pro cestující (tedy u sloupku)? HE?
Jo a nechci slyšet o výhybkách, kontrolních bodech a podobné vaše vnitropodnikové voloviny, které klienta, čekajího spořádaně tam kde má, nezajímají. Něco lepšího.
Tak lepšího :-) Zastavím takhle s linkou 10 v zastávce Karlovo náměstí do centra. Vše probíhá OK lidé nastupují a vystupují až tedy na to, že můj čumák již kříží protisměrnou kolej a 6, 22 a 23 opravdu přeze mne neprojedou. Já vystupuju z vozu, jdu zpátky ke sloupku a čekám až mi na čočkách padne volno pro odbočení. Pak běžím zpátky do kabiny a rozjíždím se :lol:
Když vůz 14T v Praze začal jezdit, snažili jsme se, v zastávkách, kde to bylo možné, sloupky opravdu přejíždět a první dveře pro cestující dostávat co nejblíže ke sloupku. Bohužel následná novelizace našeho předpisu D 1/2, který je pro nás zákonem, stejně jako pro automobilu Zákon o provozu na pozemních komunikacích nám tuto možnost jednoznačně zakázala. A přiznám se, že nikdy nezapomenu, když jsem takto stanicoval v zastávce Jindřišská směr Václavské náměstí, u sloupku stál pán a paní o berlích, oba se odpíchli a doslova se plazili k těm mým prvním dveřím, ač jsem jim přímo před nos upíchl široké dveře s nízkopodlažním vstupem. Pak mi začali omlacovat přední dveře, následně na mně začali řvát, a nebyli sto si přečíst informační piktogramy. Když jsem jim tedy ústně vysvětlil v čem je problém, byl jsem označen za ignoranta, který nemá pochopení pro jejich situaci. Ovšem to, že, zdůrazňuji, přimo u sloupku se jim před nosem otevřely široké dveře s nízkým vstupem už nebylo bráno v potaz. Oni prostě zbytečně kvůli blbému řidiči museli dopředu a zase zpátky.... A asi s tím pocitem žijí doteď

Uživatelský avatar
Martin
Uživatel
Příspěvky: 244
Registrován: 14.3.2007 14:37
Bydliště: Prágl - Strašnice

Příspěvek od Martin » 03.4.2007 1:59

Káem píše:R31 a přední dveře 14T: Otázka měla být položena jinak (tazatel ještě nedosáhl mé prudivosti) : Proč nezastavují 14T prvními dveřmi pro cestující tam, co ostatní tramvaje zastavují prvními dveřmi pro cestující (tedy u sloupku)? HE?
Jo a nechci slyšet o výhybkách, kontrolních bodech a podobné vaše vnitropodnikové voloviny, které klienta, čekajího spořádaně tam kde má, nezajímají. Něco lepšího.
Zkus si na některých zastávkách všimnout, že jsou hned za sloupkem (nebo do zhruba 2 metrů dál) občas přechody pro chodce (mapř. Moráň). Nějak si nedokážu představit, že se tramvaj při stanicování postaví čumákem do přechodu a stojí tam třeba minutu. Lidi tu tramvaj budou obíhat všude možně mimo přechod a akorát si někdo naběhne pod auťák.
A taky většina lidí na podobných přechodech čeká, že tramvaj zastaví u sloupku, tak začnou před brzdící tramvají klidně přecházet.

Přitom mě napadá jeden dotaz: Z čeho vlastně vychází předpis, kdy i služební vlak musí zastavit u zastávkového sloupku?

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 02.4.2007 23:59

Dnes jsem byl cestou ze vzdělávací instituce ve 14T na lince 9 svědkem celkem otřesné události. Prostor oblíbený zejména u dětí i dospělích je místo mezi přechodovým vnitřním měchem (to velké šedé lamelové co se vevnitř otáčí při zatáčení :) ) a tou horizontální tyčí u něj, která odděluje np část od vp. I dnes se tam vozila holčička, která ale měla neneštěstí hlavu ve stejné výši, jako ona horizontální tyč.

Při odbočování na Andělu se měch jako vždy vzdul a přimáčknul hlavu holčičce na tyč a ona se nemohla hnout. Spustila opravdu hysterický pláč, tatínek se ji snažil z prostoru vysvobodit ale ndařilo se. Za pár vteřin odbočování přestalo a hlavička byla uvolněna. Celou cestu na Řepy pak děvčátko plakalo a při každém doteku hlavy začala ječet. Nakonec se rodiče s podezřením na pohmoždění hlavy rozhodli pro návštěvu nemocnice.

Předně se jednalo o nezodpovědnost rodičů, ale na druhou stranu ten prostor nepůsobí na běžného cestujícího (a natož dítě) nebezpečně. Ovšem až do chvíle odbočování, kdy se prostor najednou zmenší. Umístění tyče je tam v takových případech dost nešťastné, jednou se může stát i něco váznějšího... Tohle by se mělo možná u škodovky nějak vyřešit.

jo a btw. to vrzání kloubů u 9113 začíná být celkem otravné...

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 02.4.2007 23:27

Káem píše:Proč nezastavují 14T prvními dveřmi pro cestující tam, co ostatní tramvaje zastavují prvními dveřmi pro cestující (tedy u sloupku)? HE?
Jo a nechci slyšet o výhybkách, kontrolních bodech a podobné vaše vnitropodnikové voloviny, které klienta, čekajího spořádaně tam kde má, nezajímají. Něco lepšího.
A co takhle bezpečnost, to ti nic neřiká ?

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 02.4.2007 23:24

Káem píše:R31 a přední dveře 14T: Otázka měla být položena jinak (tazatel ještě nedosáhl mé prudivosti) : Proč nezastavují 14T prvními dveřmi pro cestující tam, co ostatní tramvaje zastavují prvními dveřmi pro cestující (tedy u sloupku)? HE?
Jo a nechci slyšet o výhybkách, kontrolních bodech a podobné vaše vnitropodnikové voloviny, které klienta, čekajího spořádaně tam kde má, nezajímají. Něco lepšího.
imho je to jen a pouze z jediného důvodu - někdo vysoko v DPP se bojí, že nějaký cestující vleze před zastavující tramvaj (jak je to v Praze zvykem) a ta ho přejede, protože chce stavit až 7m za sloupkem -> průser pro odpovědnou osobu (a u DPP nikdo neriskne naprosto nic)

Uživatelský avatar
Neral
Uživatel
Příspěvky: 312
Registrován: 19.11.2003 22:46
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Neral » 02.4.2007 23:06

I.am.good píše: Proč Praha, jako snad jediné město na světě, má ten luxus prvních dveří jen pro řidiče a první dveře pro cestující až ve druhém článku, nějakých 7 metrů od sloupku????? :?: :?: :?:
S tím už jsem se docela smířil, a asi to má opravdu u této své výhody, jak tu píšou jiní.
Ale spíš by mě zajímalo, jestli by bylo možné, aby 14T zastavovala těmi prvními dveřmi použitelnými pro cestující blíž k zastávkovému sloupku, takže by čumákem o pár metrů přečnívala před zastávku, anebo tomu brání nějaké předpisy?

edit: Aha, KM mě předběhl... :)

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 02.4.2007 23:03

R31 a přední dveře 14T: Otázka měla být položena jinak (tazatel ještě nedosáhl mé prudivosti) : Proč nezastavují 14T prvními dveřmi pro cestující tam, co ostatní tramvaje zastavují prvními dveřmi pro cestující (tedy u sloupku)? HE?
Jo a nechci slyšet o výhybkách, kontrolních bodech a podobné vaše vnitropodnikové voloviny, které klienta, čekajího spořádaně tam kde má, nezajímají. Něco lepšího.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 02.4.2007 22:41

trainzjohny píše:A kdyby si mohli vzít alespoň 500A na vůz kolik by asi jely ...
Co já vim, tak regulátor je pořád nastavenej na 550 A na vůz a maxík na 750 A, jak jsi přišel na to přiškrcení ?
radek31 píše:...ale když se podíváš, jak je ta tramvaj řešená, je to imho jediná možná varianta...
Naprostej souhlas !
I.am.good píše:...Nové motto DP: Konečně začínáme myslet alespoň trochu na řidiče. Ale vy, kaštani, nám polibte řiť!...
Doporučil bych ti článek v MF z konce minulýho týdne (pojednávající o loajalitě)...

mechurav
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 05.1.2007 16:58

Příspěvek od mechurav » 02.4.2007 22:25

měl jsem tu možnost vidět naživo 16T a musím říct, že nástup prvními dveřmi není žádný luxus jak tady někteří píší. ulička je díky zástěně řidiče, zkosení a schodům tak úzká že tam zle ztěží projít. navíc jak víte, řešení článků z podvozky není nejlepší a tak vlastně přední dveře ztrácejí smysl ne jako u T3 nebo KT8 kdy jimi projdete až na konec vozu. u 14T jen při prázdné tramvaji. a už vidím pražský důchodce jak tím příšerným otvorem, dveře se to nazvat nedá, do 14T lezou.

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 02.4.2007 22:05

I.am.good píše:Proč Praha, jako snad jediné město na světě, má ten luxus prvních dveří jen pro řidiče a první dveře pro cestující až ve druhém článku, nějakých 7 metrů od sloupku?????
už se to tu řešilo x-krát - ty jsi jak KM

dovedeš si to vůbec v reálu představit, nebo si jen chceš zaprudit a nic nového tě nenapadá?

představ si, jak se hordy důchodců derou dveřma o poloviční velikosti po 2 schodech do velmi úzké uličky mezi obsazené sedačky, rozráží všechny kolem, ohání se průkazkama atd atd. - a nezapomeň, že by se těma dveřma stejný počet lidí tlačil i ven
1) neskutečné zdržování (mnoho minut na kolo)
2) strašnej bordel, kdy se v docela stísněné tramvaji neustále přesouvají lidi vyhození ze sedaček do už tak přeplněné nízkopodlažní části
3) už nikdy by se nepodařilo naučit důchodce chodit do jiných než prvních dveří

taky jsem se divil, když jsem poprvé slyšel o prvních dveřích jen pro řidiče (btw bylo to v roce 2005), ale když se podíváš, jak je ta tramvaj řešená, je to imho jediná možná varianta

btw je fakt vidět, že jsi řidič - manipulák, jinak bys to chápal

Uživatelský avatar
8681
Uživatel
Příspěvky: 48
Registrován: 06.12.2005 21:27
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od 8681 » 02.4.2007 21:58

Radim píše:Nový design ne od firmy porsche.např.RT6,Astra,Kotas,
já vím, že šotouše slinajcího po RT6, KT8 a T3 porshe nepotěší, ale podle tohoto se tramvaje posuzovat nedají. design je věcí názoru a znám lidi, kterým se porshe naopak líbí

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 02.4.2007 21:44

adam_r píše:Ale leckde maji predni dvere pouze pro rodice.
... a zadní dveře zase jen pro bezdětné ;-)

Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
Příspěvky: 451
Registrován: 17.6.2004 10:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adam_r » 02.4.2007 20:47

I.am.good píše: Proč Praha, jako snad jediné město na světě, má ten luxus prvních dveří jen pro řidiče a první dveře pro cestující až ve druhém článku, nějakých 7 metrů od sloupku?????
Ale leckde maji predni dvere pouze pro rodice. Akorat ze vypadaji spise jako dvere do lokomotivy, takze se na ne nikdo nedobyva. (napr. Alstom TSF, ty Drazdanske zazraky, ...) Navic casto se jedna o provozy, kde se nikdy prednimi dvermi nenastupovalo a neco jako "oznacnik" (pristresek s jizdnimi rady, automat na jizdenky, casy do odjezdu) se nachazi uprostred nastupiste.

Pokud jich bude jezdit hodne, tak si lidi za chvili zvyknou. Zvykli si na nastupovani jen zadem, jen predem, jen prostredkem, ...

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 02.4.2007 20:18

Proxy píše:... i když na 16T to nevypadá špatně
Na obrázku máš ale 06T :). Ale to je fuk. Jen při shládnutí mě opět napadá otázka:
Proč Praha, jako snad jediné město na světě, má ten luxus prvních dveří jen pro řidiče a první dveře pro cestující až ve druhém článku, nějakých 7 metrů od sloupku????? :?: :?: :?:

Nové motto DP: Konečně začínáme myslet alespoň trochu na řidiče. Ale vy, kaštani, nám polibte řiť!. :lol: :roll: :?

Uživatelský avatar
Martin
Uživatel
Příspěvky: 244
Registrován: 14.3.2007 14:37
Bydliště: Prágl - Strašnice

Příspěvek od Martin » 02.4.2007 20:07

To Proxy: Mě ta různá okna ani tak nevadí. Bylo to tak naprojektované a jakýkoliv zásah by tomu moc neprospěl. Aspoň to není jedna dlouhá nudle. Osobně bych byl jenom pro jinou červenou a podobný bílý pruh, jako mají Poláci + možná ten prolis na čele bych vyplnil taky červenou (podobně jako je ta polská varianta vyplněná modrou).

Ď za fotky, nevzpomněl jsem si na tuhle trojwaní adresu.

Odpovědět