Tak lepšího Zastavím takhle s linkou 10 v zastávce Karlovo náměstí do centra. Vše probíhá OK lidé nastupují a vystupují až tedy na to, že můj čumák již kříží protisměrnou kolej a 6, 22 a 23 opravdu přeze mne neprojedou. Já vystupuju z vozu, jdu zpátky ke sloupku a čekám až mi na čočkách padne volno pro odbočení. Pak běžím zpátky do kabiny a rozjíždím seKáem píše:R31 a přední dveře 14T: Otázka měla být položena jinak (tazatel ještě nedosáhl mé prudivosti) : Proč nezastavují 14T prvními dveřmi pro cestující tam, co ostatní tramvaje zastavují prvními dveřmi pro cestující (tedy u sloupku)? HE?
Jo a nechci slyšet o výhybkách, kontrolních bodech a podobné vaše vnitropodnikové voloviny, které klienta, čekajího spořádaně tam kde má, nezajímají. Něco lepšího.
Když vůz 14T v Praze začal jezdit, snažili jsme se, v zastávkách, kde to bylo možné, sloupky opravdu přejíždět a první dveře pro cestující dostávat co nejblíže ke sloupku. Bohužel následná novelizace našeho předpisu D 1/2, který je pro nás zákonem, stejně jako pro automobilu Zákon o provozu na pozemních komunikacích nám tuto možnost jednoznačně zakázala. A přiznám se, že nikdy nezapomenu, když jsem takto stanicoval v zastávce Jindřišská směr Václavské náměstí, u sloupku stál pán a paní o berlích, oba se odpíchli a doslova se plazili k těm mým prvním dveřím, ač jsem jim přímo před nos upíchl široké dveře s nízkopodlažním vstupem. Pak mi začali omlacovat přední dveře, následně na mně začali řvát, a nebyli sto si přečíst informační piktogramy. Když jsem jim tedy ústně vysvětlil v čem je problém, byl jsem označen za ignoranta, který nemá pochopení pro jejich situaci. Ovšem to, že, zdůrazňuji, přimo u sloupku se jim před nosem otevřely široké dveře s nízkým vstupem už nebylo bráno v potaz. Oni prostě zbytečně kvůli blbému řidiči museli dopředu a zase zpátky.... A asi s tím pocitem žijí doteď