Škoda 14T (Porschetra)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Příspěvek od MF » 29.6.2007 23:06

radek31 píše:je potřeba rozlišovat mezi JPT (jednotka provoz tramvaje) a JSVT (jednotka správa vozidel tramvaje)
výpravna je JPT, takže má na starosti řidiče a nemá žádnou moc nad vypravením vozů (prostě dostane seznam vozů - s tím, jak jsou přiřazené na jednotlivá pořadí a na jaké koleji to je a to je vše)
naopak depo patří pod JSVT - takže mají na starosti vozový park a odpovídají za to, že na nízkopodlažním pořadí bude nízkopodlažka atp. - tam se stala chyba a tam by se taky mělo nejvíc zakročit aby se podobná situace neopakovala

PDT (dispečink) tu chybu mohl (a imho měl) napravit, když to vyjelo z vrat (protože dříve, než se řidič nakóduje na linku o tom dispečink nemůže vědět - a to je tak 10-15 minut před výjezdem) - bohužel nikdo neprojevil iniciativu, nebo si nevšimnul - doufám, že se zavedou opatření a příště na to budou dohlížet s větším nasazením (větším než je dosavadní nula)

takže výpravna s tím nemá nic společného, depo je (jako vždy) dost ležérní k potřebám cestujících, dispečink neudělá ani "ň" navíc a odnese to řidič jako první na ráně a nejvíc samozřejmě invalidní cestující
Všichni víte na kterých pořadích 14T má být. Výpravčí předává řidiči klíče a tak již sám může problém depu sdělit. To je jako kdyby místo KT na linku, kde se končí na přejezdu dali T3 a výpravčí by řidiči dal klíč od T3 (kdyby byl) a nestaral se.
Takže vezmu li to laicky: DEPO - pekárna,VÝPRAVNA - obchod, kde si řidič - zákazník jde pro zboží - tramvaj. Cestující jsou děti, kteří místo rohlíků dostanou chleba. Takže děti seřvou matku - zákaznici, že blbě nakoupila, ta se naštve a vrátí se do obchodu, že chtěla rohlíky a ne chleba. Prodavač - výpravčí se ohradí, že nic jiného nemá - má si majitel obchodu tedy zboží u pekárny zajistit. Určitě nebude zákaznice volat na ředitelství pekáren (dispečink) aby zajistil aby v Kotěhůlkách měli o deset rohlíků více. Určitě by je "vyfakovali" s tím, že to je věc prodejny kolik si objedná rohlíků a proč jim je eventuálně nedodali.
Když si JPT objedná u SVT tram 14T, tak by si měl došlápnout na to aby jim byla dodána. Zkrátka Hloch si má došlápnout na Doubka.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 29.6.2007 22:52

stteep píše:Dokonce by podnik kterému záleží na zlepšovaní služeb by informace od techto lidí měl pravidelně sbírat a vyhodnocovat...
Nebyl to podnik kdo sbíral a vyhodnocoval (jen to bylo určitě podnikem iniciováno), ale minulý týden proběhla podnikem anketa společnosti xxx (ach ta skleróza...), prostřednictvím které si podnik zjišťoval spokojenost, sounáležitost a loajalitu zaměstnanců k zaměstnavateli, nadřízeným, odborům, transformaci...
Sice to tradičně těžce haprovalo (nebyly dotazníky, nebyly sběrné boxy, nefungovala odkazovaná tlf.čísla... :( ), takže se zůčastnila tak třetina lidí a z těch se ještě asi polovině nepodařilo osmistránkové dotazníky ani odevzdat, ale přesto by mě zajímaly její výsledky.

zdepa
Uživatel
Příspěvky: 116
Registrován: 15.2.2007 19:03

Příspěvek od zdepa » 29.6.2007 22:22

jak já se jako řidič ráno při příchodu do výpravny dozvím, že pořadí které jsem vyfasoval je ono garantované a že si mám v případě 14T dojít pro čip a klíče od tramvaje ? (počítám samozřejmě že jako řidič mám papíry na vše !)
prostě jako vždy - někdo vymyslel garanci na kterou DP asi ještě nemá, stala se chyba kterou někdo způsobil a jako vždy se to snaží někteří zahrát do autu... jo jo DP

stteep
Uživatel
Příspěvky: 199
Registrován: 02.1.2007 17:39
Bydliště: Praha poblíž smyčky Hostivař=)

Příspěvek od stteep » 29.6.2007 21:16

radek31 píše:je potřeba rozlišovat mezi JPT (jednotka provoz tramvaje) a JSVT (jednotka správa vozidel tramvaje)
výpravna je JPT, takže má na starosti řidiče a nemá žádnou moc nad vypravením vozů (prostě dostane seznam vozů - s tím, jak jsou přiřazené na jednotlivá pořadí a na jaké koleji to je a to je vše)
naopak depo patří pod JSVT - takže mají na starosti vozový park a odpovídají za to, že na nízkopodlažním pořadí bude nízkopodlažka atp. - tam se stala chyba a tam by se taky mělo nejvíc zakročit aby se podobná situace neopakovala

PDT (dispečink) tu chybu mohl (a imho měl) napravit, když to vyjelo z vrat (protože dříve, než se řidič nakóduje na linku o tom dispečink nemůže vědět - a to je tak 10-15 minut před výjezdem) - bohužel nikdo neprojevil iniciativu, nebo si nevšimnul - doufám, že se zavedou opatření a příště na to budou dohlížet s větším nasazením (větším než je dosavadní nula)

takže výpravna s tím nemá nic společného, depo je (jako vždy) dost ležérní k potřebám cestujících, dispečink neudělá ani "ň" navíc a odnese to řidič jako první na ráně a nejvíc samozřejmě invalidní cestující
Děkuji za vysvětlení teď už chápu jak si své předchozí řádky myslel.

S tím že to odnese nejvíc řidič... to je bohužel klasika, vždycky všechno odserou lidé kteří jsou nejníž... S tím už se něják musí počítat.

Ale zase nadruhou stranu právě ten co je nejníž (v tomto případě řidič) by měl nějákým způsobem informovat své nadřízené o nedostatcích.... Do konce by podnik kterému záleží na zlepšovaní služeb by informace od techto lidí měl pravidelně sbírat a vyhodnocovat, jelikož co si budeme povídat: nejcenější informace má vždy ten člověk kterej v tom plave až po uši.... Jenže podnik nejspíš raději dává více důvěru informacím které jsou sesbírány v nějákých hromadných průzkumech lidmi kteří v tom nepracují denně a ve výsledku... připomínky a návrhy na zlepšení, či změny ze strany řidičů jsou okamžitě schazovány ze stolu jako bezcené

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 29.6.2007 20:57

je potřeba rozlišovat mezi JPT (jednotka provoz tramvaje) a JSVT (jednotka správa vozidel tramvaje)
výpravna je JPT, takže má na starosti řidiče a nemá žádnou moc nad vypravením vozů (prostě dostane seznam vozů - s tím, jak jsou přiřazené na jednotlivá pořadí a na jaké koleji to je a to je vše)
naopak depo patří pod JSVT - takže mají na starosti vozový park a odpovídají za to, že na nízkopodlažním pořadí bude nízkopodlažka atp. - tam se stala chyba a tam by se taky mělo nejvíc zakročit aby se podobná situace neopakovala

PDT (dispečink) tu chybu mohl (a imho měl) napravit, když to vyjelo z vrat (protože dříve, než se řidič nakóduje na linku o tom dispečink nemůže vědět - a to je tak 10-15 minut před výjezdem) - bohužel nikdo neprojevil iniciativu, nebo si nevšimnul - doufám, že se zavedou opatření a příště na to budou dohlížet s větším nasazením (větším než je dosavadní nula)

takže výpravna s tím nemá nic společného, depo je (jako vždy) dost ležérní k potřebám cestujících, dispečink neudělá ani "ň" navíc a odnese to řidič jako první na ráně a nejvíc samozřejmě invalidní cestující

stteep
Uživatel
Příspěvky: 199
Registrován: 02.1.2007 17:39
Bydliště: Praha poblíž smyčky Hostivař=)

Příspěvek od stteep » 29.6.2007 20:42

zdepa píše:zažil jsem, že před půlnocí zazvonil v SA telefon a páni z Plzně řekli ta a ta 14T bude ráno doma. mistr, který píše ranní výjezd sklapl podpatky a přepsal výjezd. náhodou byly 14T-ka po kupě. kdyby nebyli tak nevím....
Kdyby po kupě nebyli tak předpokládám že mistr by se ohradil, proti požadavku a pokud ne tak by to bylo asi to samí co v MO. Pejsek, kterej skáče tak jak pán zapíská...

stteep
Uživatel
Příspěvky: 199
Registrován: 02.1.2007 17:39
Bydliště: Praha poblíž smyčky Hostivař=)

Příspěvek od stteep » 29.6.2007 20:37

radek31 píše:"my" v MO nevoláme nikam, protože "my" jsme JPT a ne JSVT - jsi asi poslední, kdo to nechápe

nevím, jestli se to vědělo den předem, ale když to ráno vyjelo z vrat, stal se z toho problém dispečinku - bohužel dispečink to tak asi nevidí, ale jsem si jistý, že se velmi brzo objeví nějaká směrnice, která pracovníkům JSVT a PDT objasní, jak v podobné situaci postupovat
Možná to taky nechápu, ale mám dojem, že je logické a v normální společnosti by to mělo být běžné pokud:

a)pokud se vědělo v MO již o den dříve že nebude co vypravit na garanci, mělo okamžitě se alespoň pokusit zajistit adekvátní náhradu, buďto ze SA nebo HL, což jak je vidět se o to nikdo ani nepokusil pokud to tak bylo.

b) pokud příkaz o odeslání tramvaje na natáčení, nebo cokoliv jiného, motol dostal až v inkriminovaný den, tak se proti tomuto příkazu měli lidé zajišťující vypravení ohradit a odmítnout tramvaj poskytnout z oduvodnením že by nebylo co vypravit z MO na garantované pořadí, čož myslím je dost pádný argument, který se jentak podkopat nedá. A pokud se už tak stalo měli opět žhavit linky do SA a HL s dotazem na zápůjčky NP

Musíš brát také to, že ne každý, ať je zaměstnancem podniku nebo není, nezná stavy tramvají, vypravení atd. prostě vše okolo co víš ty. Pokud výpravna MO nařízení (žádosti) vyhověla i s vědomím že nebude co vypravit na garanci, tak je to jejich průser, jelikož předpokládám že je to jejich starost a ne provozního dispečinku, který za výpravnu bude zjišťovat kde je nějáká volná provozní NP. Máš pravdu v tom že provozní dispečink se mohl iniciativně pokusit zařídit zajištění garance, ale proč by to dělal pokud to nemá v popisu práce, nejsou bohužel všichni jako třeba ty že svojí práci vykonává nad rámec svích povinosti.

ještě jsi mě nevysvětlil (nebo jsem to nepochopil) jak se to dělá, když není dostatek vozů ve vozovně na pokrytí přidělených spojů, kdo zařizuje zápůjčku.... Domívám se správně že je to výpravna dané vozovny a nebo se mýlím?

zdepa
Uživatel
Příspěvky: 116
Registrován: 15.2.2007 19:03

Příspěvek od zdepa » 29.6.2007 20:10

zažil jsem, že před půlnocí zazvonil v SA telefon a páni z Plzně řekli ta a ta 14T bude ráno doma. mistr, který píše ranní výjezd sklapl podpatky a přepsal výjezd. náhodou byly 14T-ka po kupě. kdyby nebyli tak nevím. tohle hrozilo ve čtvrtek a protože byly 2xgarantované l.26, 2x mrtvolky 9112, 9118, 9116 potřebovali plzeňáci, 9114 musela do ÚD na měření kol a jednu chtěli školáci (to je 7), tak 9114 byla na měření kol hned ráno a školáci si pro ní zajeli do ÚD od kud vyjeli s mírným zpožděním.
opravu 9118 bude dělat ÚD (karosérie), kontrolu a opravu toho "zlomeného" článku prý zvládnou škodovkáři v SA. dnes byl dán do kupy PTG do kterého narazil ten odražený prasklý vak

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 29.6.2007 18:59

9001 píše:Jenže provozní dispečink by neměl řešit věci o kterých se ví den dopředu. To taky v Motole voláte na provozní dispečink,když máte nedostatek vozů z důvodů nehod, oprav atd. :?:
"my" v MO nevoláme nikam, protože "my" jsme JPT a ne JSVT - jsi asi poslední, kdo to nechápe

nevím, jestli se to vědělo den předem, ale když to ráno vyjelo z vrat, stal se z toho problém dispečinku - bohužel dispečink to tak asi nevidí, ale jsem si jistý, že se velmi brzo objeví nějaká směrnice, která pracovníkům JSVT a PDT objasní, jak v podobné situaci postupovat

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 29.6.2007 18:50

Já bych za tento problém být ing. Dvořákem postihl velice citelně finančně vedoucího jSVT. A to by ho třeba donutilo starat se o své podřízené, aby tam byli skuteční odborníci a lidi, co se starají. :wink:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 9001 » 29.6.2007 18:46

Jenže provozní dispečink by neměl řešit věci o kterých se ví den dopředu. To taky v Motole voláte na provozní dispečink,když máte nedostatek vozů z důvodů nehod, oprav atd. :?:

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 29.6.2007 18:24

stteep píše:ad radek31:
Ty tu shazuješ vinu na provozní dispečink, ...
ty nečteš co píšu!
cituji sám sebe:
imho by dispečink měl zachránit to, co někdo jiný podělal a současně na to okamžitě podávat SH
to, že někdo jinej udělá blbost (pošle jednu 14T na natáčení a pak nevypraví), přece neznamená, že vy jí nemůžete napravit
pokud depo MO nezvládne zajistit nízkopodlažku (a 9115 prý byla na nějakém natáčení!!! to je teda důvod nebrat vozíčkáře), tak se do toho má vložit PDT a okamžitě tu 14T z l. 22 přesunout na l. 9 a pokud by ani to nešlo, tak vzít nízkou kačenu z HL i s řidičem (z linky nebo zálohy) a dát ho tam místo 14T
a teď mi ukaž, kde jsem shazoval vinu na dispečink a nebo omlouval Motol

1) za nevypravení může JSVT - ta nemá s výpravnou v MO a JPT nic společného - řidič jen jezdí s tím, co mu depo dodá - výpravna to neovlivní
2) provozní dispečink tu je od toho, aby se staral o mimořádné situace a provoz - nezajištění garantovaného nízkopodlažního spoje to toho dle mého názoru spadá

stteep
Uživatel
Příspěvky: 199
Registrován: 02.1.2007 17:39
Bydliště: Praha poblíž smyčky Hostivař=)

Příspěvek od stteep » 29.6.2007 12:44

MF má svím způsobem pravdu i když do struktury fungování DP nevidim. Pokud je vozovna vedena jako samostatný subjekt který má vlastní vedení a má na starosi vypravení přidělených spojů, tak by tyto situace měla řešit samotná vozovna, respektive její výpravna. V případě že nemá vozovna dostatek NP vozů na garance nebo nemá dostatek vozů na vypravení tak snad neni problém zvednout sluchátko telefonu najít číslo na jinou vozouvnu a zeptat se jak je to u nich, jestli by něco nebylo třeba na jeden den k vypůjčení. Proč by to měl dělat provozní dispečink? provozní dispečink je snad maminka která musí každý vozovně utřít prýlku? Pokud Motol nevypravil garanci tak je to chyba Motola, obzvlášť pokud o tom že nebude mít co na danou garanci vypravit, věděl už o den dříve (jak sem tu pochopil). To opravdu není žádná mimořádná situace, ale lajdáctví jistých odpovědných lidí v Motole, bohužel a nelze to schazovat na provozní dispečink, hold je vidět že ani v Motole nejsou všichni dokonalí....

ad radek31:

Ty tu shazuješ vinu na provozní dispečink, ale pak mě vysvětli(mě nezasvěcenému) kdo zařizuje zapůjčení vozů z jiné vozovny pokud daná vozovna nemá dostatek provozních vozů na pokrytí svích spojů? Viz situace Motola cca před necelím rokem jestlí se nemýlím. Motol neměl dostek vozů na pokrytí spojů, tedy si půjčoval vozy z jiných vozoven... kdo tyto zápůjčky zařizoval? Sama vozovna a nebo provozní dispečink (nedostatek vozů vozovny je určitě stejně mimořádná situace jako nedostetek NP tram na garance. Tedy jako nezasvědcený bych předpokládal podle toho co tu píšeš že by to měl mít také na starosti provozní dispečink)

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 29.6.2007 12:08

MF píše:Chapci pozorte! Ta tramvaj, to 14T to je na takovéto občásné ježdění toto. A když jich néjni? Depo má náhradní žudro. Na takové to trvalejší ježdění.

Ale no tak. Ony nejsou jen 14T, že. V Hloubětíně mají taky pár np. Ale to je vono, že každá vozovna je samostatná.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MOp » 29.6.2007 11:57

MF píše:A to už se to vztahuje i na TRAM? Není to ještě jakási zkušební doba? DP vždy vše vyzkoučené musí sám léta zkoušet aby zjistil že to jde!
Pakliže je spoj zvýrazněn v JŘ, nejedná se dle mého o zkušební provoz. Kdyby se na JŘ vyskytovalo nějaké jiné označení - třeba čas odjezdu barvičkou a dole byla poznámka - na takto označených spojích se může vyskytnout NP spoj, je to něco jiného. Ale pakliže tam je vozíček, je spoj garantován a měl by za to dopravce nést následky! Není-li schopen zajistit dostatečný počet garantovaných spojů , tak ať jenezřizuje..
Příkladem budiž linka 25 - jelikož má Hloubětín již dostatečný počet np kachen, posílá tam 1 pravidelně. Otázkou však zůstává, proč nejsou garantovány na jedničce, kde jezdí pravidelně 3!
Jediné rozumné východisko pro případy výpadku garance vidím ve zřízení np X v Hloubětínské vozovně. Ráno by z vozovny A někdo zavolal - nemůžu vypravit garanci, přivez nám to tam a tam, řidiče si dodáme sami..

Odpovědět