Škoda 14T (Porschetra)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Vašek
Uživatel
Příspěvky: 175
Registrován: 15.11.2006 19:11

Příspěvek od Vašek » 01.8.2007 17:41

radek31 píše:ad 9120 - a včera jezdila na l. 22
... a 9117 ?

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 31.7.2007 15:05

ad 9120 - a včera jezdila na l. 22

JaHu
Uživatel
Příspěvky: 224
Registrován: 17.5.2006 8:58

Příspěvek od JaHu » 31.7.2007 13:49

Vašek píše:Mohl by sem někdo napsat, v jakém stavu jsou teď neprovozní Poršata? ( 9117, 9120 , ... ) :?:
9120 vypadala dnes před polednem takto:

Vašek
Uživatel
Příspěvky: 175
Registrován: 15.11.2006 19:11

Příspěvek od Vašek » 31.7.2007 11:54

Mohl by sem někdo napsat, v jakém stavu jsou teď neprovozní Poršata? ( 9117, 9120 , ... ) :?:

Designer
Uživatel
Příspěvky: 15
Registrován: 12.2.2007 10:47

Příspěvek od Designer » 30.7.2007 21:40

Gor píše:Jo takhle. Kdovi jak by to dopadlo s 18m Agorou a B741... tipl bych si, ze velmi obdobne.
Myslím, že by byla reálná obsaditelnost těchto dvou busů docela podobná... Řekl bych, že mezi těmito vozidly je rozdíl v prostoru spíš psychologický.

Gor

Příspěvek od Gor » 30.7.2007 18:33

Radek píše:Bylo to tak nějak, že na KT8N došli lidi a ještě by se něco vešlo, u škodovky opačně...
Jo takhle. Kdovi jak by to dopadlo s 18m Agorou a B741... tipl bych si, ze velmi obdobne.

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radek » 27.7.2007 9:19

Gor píše:A jake bylo ocekavani?
Bylo to tak nějak, že na KT8N došli lidi a ještě by se něco vešlo, u škodovky opačně...

JaHu
Uživatel
Příspěvky: 224
Registrován: 17.5.2006 8:58

Příspěvek od JaHu » 27.7.2007 8:24

Honza Šlehofer píše:Tak zase jedne článek ...

Tramvaj Porsche je krásná, ale...
Zdroj: Mladá fronta Dnes

PRO A PROTI TRAMVAJI Každý Pražan má své porsche - jezdí po tramvajových kolejích a mnoho cestujících se mu raději vyhýbá. Vadí jim hluk, dusno i stísněný prostor...
...2. Kvůli sedačkám je uvnitř málo místa Snad nejčastěji si cestující stěžují na umístění sedaček. Ty jsou zasazeny v části vozu naproti sobě bokem ke směru jízdy, a v uličce je tak málo místa pro stojící cestující.
"Do rozestavení sedaček jsme nemohli nijak zasáhnout, i když bychom to rádi udělali. Dopravní podnik schválil vlastní koncepci ještě dřív, než jsme ji my vůbec viděli," uvedl před rokem designér Michal Horáček ze společnosti Exact Technology, která na interiéru pracovala...
Je s podivem, že konečně někde oficiálně vyšel článek s částečnou kritikou 14T. To tu snad ještě nebylo. A hlavně, že je zde uvedeno, že vnitřní uspořádání 14T je pouze a jenom vinou DP a magistrátu. To, že v článku zaměňují dvojsedačky s 1,5 sedačkami je věc jiná, zřejmě pod rozlišovací schopností novinářů.

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jara » 26.7.2007 21:51

Smurfx píše:Jak dopadly ty zkoušky hlučnosti na Libeňském mostě, jak se dělaly se 14T?

.
Jak libenák dopadl se můžeš dočíst zde:
http://dp-arena.cz/1/index.php?option=c ... &Itemid=44

Gor

Příspěvek od Gor » 26.7.2007 21:44

Radek píše:Obsaditelnost škodovky se zkoušela. Dopadlo zcela dle očekávání.
A jake bylo ocekavani?

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radek » 26.7.2007 9:06

Obsaditelnost škodovky se zkoušela. Dopadlo zcela dle očekávání.

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 26.7.2007 0:34

V. Ložek píše:… Místa celkem 279 Místa k sezení 69 Místa ke stání 210 …
Zkoušelo se už umístit do Poršete 210 stojících ?
Fakt bych to chtěl vidět.
Zkoušelo. Na papíře :)

Jak dopadly ty zkoušky hlučnosti na Libeňském mostě, jak se dělaly se 14T?

Jinak ten článek v MF dnes je výmluvný. Ještě pár takových a třeba se něco změní.

V. Ložek
Uživatel
Příspěvky: 30
Registrován: 18.12.2006 22:17

Příspěvek od V. Ložek » 25.7.2007 21:18

… Místa celkem 279 Místa k sezení 69 Místa ke stání 210 …
Zkoušelo se už umístit do Poršete 210 stojících ?
Fakt bych to chtěl vidět.

Uživatelský avatar
Honza Šlehofer
Uživatel
Příspěvky: 145
Registrován: 23.10.2005 12:42
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza Šlehofer » 25.7.2007 13:56

Tak zase jedne článek ...

Tramvaj Porsche je krásná, ale...
Zdroj: Mladá fronta Dnes

PRO A PROTI TRAMVAJI Každý Pražan má své porsche - jezdí po tramvajových kolejích a mnoho cestujících se mu raději vyhýbá. Vadí jim hluk, dusno i stísněný prostor. Dopravní podnik nechá další soupravy částečně předělat, výrobci je však nevrátí. Jsou totiž nejbezpečnější.
Praha - Pražané už se nedělí pouze na sparťany a slávisty, tedy podle toho, k jakým klubovým barvám je pojí větší sympatie.
Poslední dobou se rozdělují také na další dva nesmiřitelné tábory - na příznivce a odpůrce moderních tramvají Škoda 14T zvané Porsche, podle stejnojmenného studia, které navrhlo design vozu.
Zatímco jedni se nemohou na futuristický design nové pražské tramvaje vynadívat, druzí pro ni nemají jediné vlídné slovo.
Důkazem může být například nedávná anketa mezi čtenáři zpravodajského serveru iDNES.cz o nejhezčí tramvaj: tu bezkonkurenčně vyhrála právě ta s tváří Porsche. Navíc se může pochlubit nejvyšším oceněním Design centra České republiky za vynikající výrobek roku 2007.
Proti nim však stojí cestující, kteří jí vyčítají hlučnost nebo špatně fungující ventilaci.
1. V létě je v ní nesnesitelné horko Obzvlášť v letošních parných dnech cestující mnohdy nepříjemně překvapí nesnesitelné vedro a nedostatek čerstvého vzduchu ve voze.
"Vždy, když se k zastávce blíží porsche, mám radost. Líbí se mi, jak je moderní. Člověk si ale nedokáže představit, že je uvnitř tak příšerně," stěžuje si třeba Karolína Šestáková z Dejvic.
Podle Dopravního podniku však ve voze takové horko být nemusí. "Pro lepší větrání vozu je střecha vybavena ventilátory. Bohužel, někteří řidiči je nezapínají, protože na ostatních tramvajích nebyly," vysvětluje mluvčí Eva Dydová.
"I řidiči si musí na zacházení s novou technikou zvyknout, speciálně na ventilaci byli upozorňováni," omlouvá řidiče mluvčí. Podle ní však tramvaj plně vyhovuje přísným normám na větrání a vytápění. "Při extrémních letních teplotách je to však neřešitelné," dodává.
2. Kvůli sedačkám je uvnitř málo místa Snad nejčastěji si cestující stěžují na umístění sedaček. Ty jsou zasazeny v části vozu naproti sobě bokem ke směru jízdy, a v uličce je tak málo místa pro stojící cestující.
"Do rozestavení sedaček jsme nemohli nijak zasáhnout, i když bychom to rádi udělali. Dopravní podnik schválil vlastní koncepci ještě dřív, než jsme ji my vůbec viděli," uvedl před rokem designér Michal Horáček ze společnosti Exact Technology, která na interiéru pracovala.
Podle městského dopravce je uspořádání sedadel kompromis. "Například mezi koncepcí vozidla, zatížením jednotlivých náprav a maximální možnou šířkou skříně," popisuje komplikace Dydová.
Sedačky jsou umístěny podélně také kvůli tomu, že pod nimi je podvozek. Dopravní podnik totiž požadoval, aby měla tramvaj co nejníž položenou podlahu.
Lidé si občas stěžují i na "dvojsedačky". Ty pomáhají například maminkám, které mohou snáz držet děti na klíně.
Zatímco se sedačkami je možné udělat pramálo, Dopravní podnik vyhověl cestujícím alespoň v tom, že přestaví stropní madla pro stojící. Příště už se proto nebudou muset naklánět tak blízko k sedícím lidem. 3. Píská a chrastí, jako by se měla rozpadnout Pokud jdete po chodníku vedle tramvajové trati, bezpečně poznáte, že se k vám zezadu blíží Porsche. Při jízdě totiž vydává charakteristický pískavý zvuk. "Také tam podivně chrastí, vypadá to, jako by se měla každou chvíli rozpadnout," doplňuje zkušenosti Tereza Kozlová.
"S dodavatelem měříme hlučnost nových tramvají. Pokud se ukáže, že jsou závadné, dodavatel bude mít povinnost hluk odstranit," uklidňuje Pražany ředitel Dopravního podniku Martin Dvořák.
Za velký hluk však nemůže jenom tramvaj. Koleje jsou v Praze často tak opotřebované a plné nerovností, že na nich více než 30 metrů dlouhá souprava poskakuje.
Za to může patrně i konstrukce podvozku, který v ostrých pražských zatáčkách skřípe.
4. Předními dveřmi nastoupí jen řidič Velkou nevýhodou moderních tramvají je to, že na rozdíl od ostatních typů souprav do nich nemohou lidé nastupovat předními dveřmi - ty totiž vedou pouze do kabiny řidiče.
S tím mohou mít problémy zejména nevidomí cestující a pak ti, kteří při dobíhání spoje ze zvyku zamíří k řidiči. Kolem soupravy pak jen bezmocně poskakují.
Oddělenou kabinu vítají řidiči. Zajišťuje jim větší bezpečí a pohodu při řízení.
Plzeňská továrna Škoda Holding, která tramvaje vyrábí i pro Brno nebo Wroclaw, však už má typy vozů, kde mohou předními dveřmi nastupovat i cestující.
Velkým plusem nové tramvaje jsou kamery, kterými řidič sleduje dění ve voze i kolem něj. Cestující mohou v případě nouze mluvit s řidičem prostřednictvím intercomu. 5. Pohodlně nastoupíte. Tedy pokud víte jak Výhodou moderní tramvaje je i to, že je částečně nízkopodlažní. Podvozek má jen 35 centimetrů nad kolejemi, takže umožňuje pohodlný nástup na většině pražských zastávek.
Pokud nemá zastávka nástupní ostrůvek, může cestující s kočárkem nebo na vozíku použít nájezdovou rampu, kterou mu spustí řidič. Otéto možnosti však cestující nemají ani ponětí.
***
Škoda zvaná Porsche
Parametry vozu Délka 30,25 m Šířka 2,46 m Výška 3,40 m Výška podlahy nad kolejí 35 cm Hmotnost prázdného vozu 38,3 t Místa celkem 279 Místa k sezení 69 Místa ke stání 210 Maximální rychlost 60 km/h Výrobce Škoda Transportation Design Porsche Design Group První vyrobený vůz 2005 Cena vozu 57 mil. korun Nyní v Praze jezdí 12 vozů Do konce roku 2007 27 vozů Do konce roku 2010 60 vozů
Co si zaslouží pochvalu - je částečně nízkopodlažní - má moderní design - je pohodlná pro řidiče - má kamerový systém ve voze - cestující komunikují s řidičem prostřednictvím intercomu Na co si cestující stěžují - je příliš hlučná - je v ní málo místa - přední dveře jen pro řidiče - nefunguje vzduchová ventilace Poruchy na tramvajích leden 2006 Mluvilo se o vadném softwaru, ale ukázalo se, že počítač, který tramvaj ovládá, jen zbytečně vážně vyhodnotil drobnou závadu. září 2006 Tramvaj v plné rychlosti vylétla ze zkušební tratě. Vyšetřování ukázalo, že při testech nouzové brzdy chyboval řidič. červenec 2007 Před týdnem se objevila konstrukční závada na jednom vozu. Dopravní podnik proto preventivně stáhl z provozu i všechny další soupravy. Vady odstraňuje výrobce, protože soupravy jsou ještě v záruce.
Foto popis: HLUČNÁ A NEPOHODLNÁ. Anketu o nejhezčí tramvaj sice Škoda s designem Porsche vyhrála, ale cestující v Praze si na ni stále stěžují. Je v ní prý příliš velký hluk, nedá se v ní skoro dýchat a ani jízda není příliš komfortní.

zdepa
Uživatel
Příspěvky: 116
Registrován: 15.2.2007 19:03

Příspěvek od zdepa » 24.7.2007 23:35

středa + čtvrtek bude 9120 na KP v MO

Odpovědět