Škoda 14T (Porschetra)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jara » 02.9.2007 21:01

9001 píše:Určitě je to Zvonařka. Cca. před měsícem tam byly cedule "pravidelný provoz tram"
A vůz 14T byl jeden den na natáčení. Nemohl být vypraven na linku 9 z toho důvodu. Takže by to nemusela být ani žádná fotomontáž.

VareckaJ
Uživatel
Příspěvky: 359
Registrován: 22.8.2007 20:37
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od VareckaJ » 02.9.2007 20:42

koukám že jí vidělo víc lidí v jeden čas :) le tušim že sem to viděl později :)

viva.tv1
Uživatel
Příspěvky: 410
Registrován: 22.12.2006 15:31
Bydliště: 1, 5, 6, 9, 11, 16, 19, A22, A25, A26, A27, A53, A55, A56 i S5
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od viva.tv1 » 02.9.2007 20:24

MF píše:No to jo, akorát ta reklama je tak rychlá, že není ani pořádně vidět kde to je točené. Tuším Zvonařku, ale nic o tom nevím a řekl bych (teda jestli to tam je), že jede na couvací koleji obráceně (z výstupní čumákem dolů), takže asi pěkná montáž.
Mě se ta reklama stejně nelíbí a na tý tramvaji stejně neni vidět evideční číslo!

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9742
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 9001 » 02.9.2007 20:20

Určitě je to Zvonařka. Cca. před měsícem tam byly cedule "pravidelný provoz tram"

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Příspěvek od MF » 02.9.2007 20:15

viva.tv1-T6A5 píše:14T se objevila v reklamě na Diskíto Čokíto Hvězdičky od Opavie
No to jo, akorát ta reklama je tak rychlá, že není ani pořádně vidět kde to je točené. Tuším Zvonařku, ale nic o tom nevím a řekl bych (teda jestli to tam je), že jede na couvací koleji obráceně (z výstupní čumákem dolů), takže asi pěkná montáž.

viva.tv1
Uživatel
Příspěvky: 410
Registrován: 22.12.2006 15:31
Bydliště: 1, 5, 6, 9, 11, 16, 19, A22, A25, A26, A27, A53, A55, A56 i S5
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od viva.tv1 » 02.9.2007 20:10

14T se objevila v reklamě na Diskíto Čokíto Hvězdičky od Opavie

Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
Příspěvky: 451
Registrován: 17.6.2004 10:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adam_r » 02.9.2007 11:59

mechurav píše:všude ne! mnoho tramvají v SRN apod. mají podvozky pevné! bohužel se to někomu neznalému může zdát jako nemodernost! 90% tramvají v Berlíně má pevné podvozky, 80% tramvají v Mnichově a Norimberku mají také pevné podvozky! takže mluvit o tom, že je Škoda zaostalá je poněkud scestné. bohužel těch výrobců co vyrábí nízkopodlažní tramvaj s otočnými podvozky a která by nevycházela z T3 je v ČR a v Evropě poněkud málo. zkuste mi vyjemovat všechny výrobce tramvají od ČR na západ co vyrábí nízkopodlažní tramvaje a pak se koukněte co vyrábí (tramvaje s pevnými i otočnými podvozky)
Ve Francii taktez jsou vetsinou vozy s pevnymi podvozky. Jako zajimavost bych uvedl Montpelier, kde na lince "1" jezdi vozy ala "RT6" - tedy s prvnim a poslednim otocnym podvozkem, zatimco o 5 let pozdeji pro linku "2" nakoupili vozy s pevnymi podvozky. A rozhodne to nebylo kvuli nedostatku penez.

Celkove je NP tramka s pevnymi podvozky konstrukcne jednodussi, a tedy i levnejsi a jednodussi na udrzbu. Ve vysledku to klidne muze byt tak, ze vymena koleje v oblouku (pri vyluce o vikendu) jednou za cas vyjde radove levneji nez nakup a provoz vozu s otocnymi podvozky. Ale treba "Skoda 15T" bude prijemne prekvapeni.

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Příspěvek od m@rtin » 02.9.2007 11:07

Mayg:
Pokud je mi známo, tak opce přešla pod pevnou objednávku. Takže 60 14T tu nakonec opravdu bude.

Uživatelský avatar
MayG
Uživatel
Příspěvky: 21
Registrován: 06.11.2004 16:42
Bydliště: V noci slyším vláčky, a anténu na televizi taky nepotřebuju

Příspěvek od MayG » 02.9.2007 11:03

Omlouvám se za stupidní dotaz, sice toto téma sleduju, ale asi jsem něco zaspal. Vždy jsem měl dojem že Pošeter má být 20 a pod slovem opce sem si představoval že je to MOŽNOST koupě dalších vozů a ne povinnost, stalo se snad něco co jsem zaspal že se tady bavíte o 60vozech které jsou jisté?

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 01.9.2007 12:57

pokud je oblouk kvalitně udělaný, tak se dá se 14T jet v pohodě stejně rychle jako s T6
problém nastane např. pokud je oblouk zlomený (třeba ten 35m za zast. Smích. nádr. ZC), to se pak jede třeba 7 km/h

ale obecně to dle mého názoru není zase takový problém, jak se všude řeší

hluk je ale opravdu nepříjemný, souhlasím - třeba takový Stross napříč přes křížení je slyšel snad až na Letné

mechurav
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 05.1.2007 16:58

Příspěvek od mechurav » 01.9.2007 10:46

I.am.good píše:No právě. Zatímco ty dvounápravové vozy postavil první Ing.František Křižík někdy v roce 1891, tak nám tu staví Škoda to samé, jen spojené, jak říkáš, np články o stopatnáct let později. To teda taky nic moc. :roll:
Navíc dřív se s nima mimo jiné kvůli těm chodovým vlastnostem v obloucích a podobně, jezdilo pomalu. Ale doba trochu pokročila a nevím, jestli by uspěl DP, který bude mít tramvaje jezdící maximálně tak 20-30km/hod. :wink:
Právě pro zvýšení rychlosti a kvůli lepším chodovým vlastnostem se vyvinuly podvozky otočné. A všude v kolejové dopravě se k nim přešlo. :wink:
všude ne! mnoho tramvají v SRN apod. mají podvozky pevné! bohužel se to někomu neznalému může zdát jako nemodernost! 90% tramvají v Berlíně má pevné podvozky, 80% tramvají v Mnichově a Norimberku mají také pevné podvozky! takže mluvit o tom, že je Škoda zaostalá je poněkud scestné. bohužel těch výrobců co vyrábí nízkopodlažní tramvaj s otočnými podvozky a která by nevycházela z T3 je v ČR a v Evropě poněkud málo. zkuste mi vyjemovat všechny výrobce tramvají od ČR na západ co vyrábí nízkopodlažní tramvaje a pak se koukněte co vyrábí (tramvaje s pevnými i otočnými podvozky)

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1397
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 01.9.2007 10:37

Mno a kolik se jezdi do oblouku ted ?

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 01.9.2007 10:32

PvvS píše:Vzdyt v podstate porse je jenoom souprava 3 dvounapravovych vozu (2 metry rozvor nebyl az tak vyjimecny) spojenych np clankama. Chovani v oblouku je uplne stejny.
No právě. Zatímco ty dvounápravové vozy postavil první Ing.František Křižík někdy v roce 1891, tak nám tu staví Škoda to samé, jen spojené, jak říkáš, np články o stopatnáct let později. To teda taky nic moc. :roll:
Navíc dřív se s nima mimo jiné kvůli těm chodovým vlastnostem v obloucích a podobně, jezdilo pomalu. Ale doba trochu pokročila a nevím, jestli by uspěl DP, který bude mít tramvaje jezdící maximálně tak 20-30km/hod. :wink:
Právě pro zvýšení rychlosti a kvůli lepším chodovým vlastnostem se vyvinuly podvozky otočné. A všude v kolejové dopravě se k nim přešlo. :wink:

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2412
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 7, 21, 904
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Proxy » 01.9.2007 10:23

Smurfx píše:V žádném případě! To by byla největší hloupost vzhledem k uspořádání 1.článků. Důchodci se budou šplhat do úzkých dveří a schodů a pak si nesednou, tak se budou muset prodírat úzkou uličkou a zase schodama dolů. V lepší případě by je někdo pustil, a pak by se on musel vyhýbat, prodírat atd. ](*,)
Souhlasím, a dokonce bych šel dál - zakázal bych nástup i do posledních dveří, které by byly pouze pro výstup. Nebo vyhodit tu dvousedačku z posledního článku :wink:

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1397
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 01.9.2007 9:51

MNo a co ty pridavny maticky a spoje (cepy, klouby) udelaji na nekvalitnim svrsku ? Za chvili to zas bude tam kde to bylo. Levnejsi reseni neni vzdy to spravny. Zacit seale musi s obojm. JAk doladit vozy (rozdil v hlucnosti mezi anitrou a triem je dukazem ze to jde), tak i s tratema. Kdyz sly upravivat trate a trakcni vedeni po dvounapravakach , tak to pujde i ted. Vzdyt v podstate porse je jenoom souprava 3 dvounapravovych vozu (2 metry rozvor nebyl az tak vyjimecny) spojenych np clankama. Chovani v oblouku je uplne stejny.

Odpovědět