No nemyslím si, jelokož 9111 najezdila přes 100 tis. km a nějak obutá nebyla..jen dostala nový soft a už to mlátí...Systémovou chybu bych maximálně viděl v tom, že poslední podvozek je nejméně zatížen a proto se snadněji dostane do skluzu/smyku, ale jikož v poslední době se to už obouvá na všech, tak to spíš bude v softu.gabuliatko píše: Nemusi to byt jen vec programu, pripada mi ze je vetsinou obut jen zadek a to bude nejaka systemova chyba.
Škoda 14T (Porschetra)
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Naposledy upravil(a) DavidD dne 02.1.2008 13:39, celkem upraveno 1 x.
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Svědčí to hlavně o tom, že si stále někdo neuvědomuje, že 6 náprav s malým průměrem kol (14T) má menší adhezní schopnosti než 8 náprav s velkým průměrem kol (2x T3, KT8). Protismyk by měl pouze pomáhat při jízdě, a ne neustále korigovat prasecké zacházení s kniplem.Fořtík píše:Nevím, ale asi to o něčem svědčí, nebo ne?
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Dnes jsem jel od Labutě až po Senovážné náměstí za nějakou Strašidelnickou 14T. Při každém zastavování svítila vzadu taková ta pomocná brzdová světýlka (pokud se nepletu, tak ta svítí vždy, když si tramvaj vyhodnotí, že zpomaluje rychleji, než je přirozené - jistě to nevím a hledat se mi to nechce ). Každé zastavení - no vlastně i každé zpomalení: zastavení u Labutě, zastavení na SSZ, pak brzda před výhybkama, dojezd na Masaryčku, brzda na Senovážném náměstí... Nevím, ale asi to o něčem svědčí, nebo ne?
Re: Škoda 14T (Porschetra)
já jí taky dneska viděl teda pardon, včera , hnus ....
- Smurfx
- Uživatel
- Příspěvky: 352
- Registrován: 27.10.2004 17:39
- Bydliště: Praha - Řepy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Tak 9131 tedy potichu už bohužel nejezdí. Dnes jsem s ní jel na l.10 do centra a ve vevnitř byl tak neskutečný randál od obutých podvozků, že ani mluvit mezi sebou nešlo. A obuté jsou opravdu hodně všechny podvozky.Nin píše:9131 zatim jezdi krasne potichu,ale jakpak jeste dlouho dnes jezdi na d-10 ve 12:52 odjizdela z Ladvi smer Repy.
Může mi někdo říct, CO se s tím udělá a KDY? Vždyť je to strašný pro lidi uvnitř tramvaje i obyvatele domů u trati.
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Na tom něco bude.P_V píše:Nárazník bych to nenazýval. Auta jsou spotřební zboží, takhle si výrobci sichrujou poptávku po ND.MF píše:To jo, ale když to vezmeš, tak auta mají taky nárazníky a to dokonce plastový.
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Nárazník bych to nenazýval. Auta jsou spotřební zboží, takhle si výrobci sichrujou poptávku po ND.MF píše:To jo, ale když to vezmeš, tak auta mají taky nárazníky a to dokonce plastový.
Re: Škoda 14T (Porschetra)
To jo, ale když to vezmeš, tak auta mají taky nárazníky a to dokonce plastový. Nicméně tramvaj by měla mít pořádnou traverzu a spřáhla by se měla aretovat trochu bokem, aby při železárně nedošlo k jejim poškození, protože při malé železárně je většinou hlavní škoda prohlý nosič spřáhla a skříně se ani nedotknout. Divím se, že to ještě nikoho u SVT nenapadlo.P_V píše:Ještě by se dalo rýpnout do toho, že součástka zvaná nárazník je od toho, aby takové přátelské žďuchání zachytila, jako např. u T3, a ne aby byla schována pod drahým kusem laminátu
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Ještě by se dalo rýpnout do toho, že součástka zvaná nárazník je od toho, aby takové přátelské žďuchání zachytila, jako např. u T3, a ne aby byla schována pod drahým kusem laminátu
-
- Moderátor
- Příspěvky: 1713
- Registrován: 02.7.2004 16:41
- Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského
Re: Škoda 14T (Porschetra)
pokud byla ta 14T vadná a sunula/vlekla se, tak nechápu co dělal přepínač v poloze Trakce - to by byla opravdu zásadní chyba manipulace s vozem
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Nerad bych spekuloval, protože nemám úplné informace, neb do práce jdu až zítra. Zatím vím, že řidič nějak zmatkoval a místo aby 14T před couváním jen odbrzdil, tak v při zapnuté trakci a v režimu HP2 zadal (zřejmě nedopatřením - špatná citlivost v ruce?) jízdu. Zběžně na vysvětlenou - vůz se na HP2 chová tak, že tram buď trvale zrychluje, nebo trvale brzdí. Setrvačnost lze jistým grifem udělat taky, ale chce to trochu cviku. No a ono v tom oblouku s pochopitelnou reakcí řidiče, který táhl vůz do vozovny VO a pravděpodobně k zastavení použil besp. spínač v krabičce není divné, že došlo k ohnutí té "nejtenčí" součástky a následně k obouchání čel. Takových nehod z blbosti už bylo a bude - viz Palmovka 2000.P_V píše:To je poněkud kategorické odsouzení, upřesni prosím. Já na té nepříliš kvalitní fotce vidím ohnutou redukci, takže bych chybu hledal v této součástce. Zdá se mi ve svislém směru tenčí než obě spřáhla, a právě v tom směru se ohnula.MF píše:Než se pustíte do diskuzí, tak bych rád řekl, že k situaci došlo tak nějak díky neznalosti a nesprávné a samovolné manipulaci řidiče s vozem
Re: Škoda 14T (Porschetra)
To je poněkud kategorické odsouzení, upřesni prosím. Já na té nepříliš kvalitní fotce vidím ohnutou redukci, takže bych chybu hledal v této součástce. Zdá se mi ve svislém směru tenčí než obě spřáhla, a právě v tom směru se ohnula.MF píše:Než se pustíte do diskuzí, tak bych rád řekl, že k situaci došlo tak nějak díky neznalosti a nesprávné a samovolné manipulaci řidiče s vozem
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Než se pustíte do diskuzí, tak bych rád řekl, že k situaci došlo tak nějak díky neznalosti a nesprávné a samovolné manipulaci řidiče s vozem
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2599
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Možná by líp věděl Plzeňák Honza Šlehofer...MF píše:Asi za ty vyřazenété-jedničky z Prahy, které byly při jejich dodání tam již v rozkladufricoolinek2 píše: za co by se nám Plzeň měla mstít tímhle chrastidlem