Škoda 14T (Porschetra)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od DavidD » 02.1.2008 11:31

gabuliatko píše: Nemusi to byt jen vec programu, pripada mi ze je vetsinou obut jen zadek a to bude nejaka systemova chyba.
No nemyslím si, jelokož 9111 najezdila přes 100 tis. km a nějak obutá nebyla..jen dostala nový soft a už to mlátí...Systémovou chybu bych maximálně viděl v tom, že poslední podvozek je nejméně zatížen a proto se snadněji dostane do skluzu/smyku, ale jikož v poslední době se to už obouvá na všech, tak to spíš bude v softu.
Naposledy upravil(a) DavidD dne 02.1.2008 13:39, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Ondrys
Uživatel
Příspěvky: 118
Registrován: 25.11.2004 18:35
Bydliště: Jablonec N/N

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Ondrys » 02.1.2008 5:59

Fořtík píše:Nevím, ale asi to o něčem svědčí, nebo ne? #-o
Svědčí to hlavně o tom, že si stále někdo neuvědomuje, že 6 náprav s malým průměrem kol (14T) má menší adhezní schopnosti než 8 náprav s velkým průměrem kol (2x T3, KT8). Protismyk by měl pouze pomáhat při jízdě, a ne neustále korigovat prasecké zacházení s kniplem.

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Fořtík » 02.1.2008 1:58

Dnes jsem jel od Labutě až po Senovážné náměstí za nějakou Strašidelnickou 14T. Při každém zastavování svítila vzadu taková ta pomocná brzdová světýlka (pokud se nepletu, tak ta svítí vždy, když si tramvaj vyhodnotí, že zpomaluje rychleji, než je přirozené - jistě to nevím a hledat se mi to nechce :oops: ). Každé zastavení - no vlastně i každé zpomalení: zastavení u Labutě, zastavení na SSZ, pak brzda před výhybkama, dojezd na Masaryčku, brzda na Senovážném náměstí... Nevím, ale asi to o něčem svědčí, nebo ne? #-o

VareckaJ
Uživatel
Příspěvky: 359
Registrován: 22.8.2007 20:37
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od VareckaJ » 02.1.2008 0:32

já jí taky dneska viděl teda pardon, včera , hnus ....

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Smurfx » 01.1.2008 23:59

Nin píše:9131 zatim jezdi krasne potichu,ale jakpak jeste dlouho dnes jezdi na d-10 ve 12:52 odjizdela z Ladvi smer Repy.
Tak 9131 tedy potichu už bohužel nejezdí. Dnes jsem s ní jel na l.10 do centra a ve vevnitř byl tak neskutečný randál od obutých podvozků, že ani mluvit mezi sebou nešlo. A obuté jsou opravdu hodně všechny podvozky.

Může mi někdo říct, CO se s tím udělá a KDY? Vždyť je to strašný pro lidi uvnitř tramvaje i obyvatele domů u trati.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od MF » 01.1.2008 21:10

P_V píše:
MF píše:To jo, ale když to vezmeš, tak auta mají taky nárazníky a to dokonce plastový.
Nárazník bych to nenazýval. Auta jsou spotřební zboží, takhle si výrobci sichrujou poptávku po ND.
Na tom něco bude.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od P_V » 01.1.2008 20:51

MF píše:To jo, ale když to vezmeš, tak auta mají taky nárazníky a to dokonce plastový.
Nárazník bych to nenazýval. Auta jsou spotřební zboží, takhle si výrobci sichrujou poptávku po ND.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od MF » 01.1.2008 20:18

P_V píše:Ještě by se dalo rýpnout do toho, že součástka zvaná nárazník je od toho, aby takové přátelské žďuchání zachytila, jako např. u T3, a ne aby byla schována pod drahým kusem laminátu :)
To jo, ale když to vezmeš, tak auta mají taky nárazníky a to dokonce plastový. Nicméně tramvaj by měla mít pořádnou traverzu a spřáhla by se měla aretovat trochu bokem, aby při železárně nedošlo k jejim poškození, protože při malé železárně je většinou hlavní škoda prohlý nosič spřáhla a skříně se ani nedotknout. Divím se, že to ještě nikoho u SVT nenapadlo.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od P_V » 01.1.2008 20:09

Ještě by se dalo rýpnout do toho, že součástka zvaná nárazník je od toho, aby takové přátelské žďuchání zachytila, jako např. u T3, a ne aby byla schována pod drahým kusem laminátu :)

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od radek31 » 01.1.2008 19:38

pokud byla ta 14T vadná a sunula/vlekla se, tak nechápu co dělal přepínač v poloze Trakce - to by byla opravdu zásadní chyba manipulace s vozem

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od MF » 01.1.2008 18:03

P_V píše:
MF píše:Než se pustíte do diskuzí, tak bych rád řekl, že k situaci došlo tak nějak díky neznalosti a nesprávné a samovolné manipulaci řidiče s vozem Z:|
To je poněkud kategorické odsouzení, upřesni prosím. Já na té nepříliš kvalitní fotce vidím ohnutou redukci, takže bych chybu hledal v této součástce. Zdá se mi ve svislém směru tenčí než obě spřáhla, a právě v tom směru se ohnula.
Nerad bych spekuloval, protože nemám úplné informace, neb do práce jdu až zítra. Zatím vím, že řidič nějak zmatkoval a místo aby 14T před couváním jen odbrzdil, tak v při zapnuté trakci a v režimu HP2 zadal (zřejmě nedopatřením - špatná citlivost v ruce?) jízdu. Zběžně na vysvětlenou - vůz se na HP2 chová tak, že tram buď trvale zrychluje, nebo trvale brzdí. Setrvačnost lze jistým grifem udělat taky, ale chce to trochu cviku. No a ono v tom oblouku s pochopitelnou reakcí řidiče, který táhl vůz do vozovny VO a pravděpodobně k zastavení použil besp. spínač v krabičce není divné, že došlo k ohnutí té "nejtenčí" součástky a následně k obouchání čel. Takových nehod z blbosti už bylo a bude - viz Palmovka 2000.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od P_V » 01.1.2008 17:53

MF píše:Než se pustíte do diskuzí, tak bych rád řekl, že k situaci došlo tak nějak díky neznalosti a nesprávné a samovolné manipulaci řidiče s vozem Z:|
To je poněkud kategorické odsouzení, upřesni prosím. Já na té nepříliš kvalitní fotce vidím ohnutou redukci, takže bych chybu hledal v této součástce. Zdá se mi ve svislém směru tenčí než obě spřáhla, a právě v tom směru se ohnula.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od MF » 01.1.2008 15:06

Než se pustíte do diskuzí, tak bych rád řekl, že k situaci došlo tak nějak díky neznalosti a nesprávné a samovolné manipulaci řidiče s vozem Z:|

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1540
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Radek » 01.1.2008 14:36


Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od fricoolinek2 » 31.12.2007 16:19

MF píše:
fricoolinek2 píše: za co by se nám Plzeň měla mstít tímhle chrastidlem :twisted: :?:
Asi za ty vyřazenété-jedničky z Prahy, které byly při jejich dodání tam již v rozkladu :wink:
Možná by líp věděl Plzeňák Honza Šlehofer...

Odpovědět