Škoda 14T (Porschetra)
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Jak je na tom 9134? Je ve vozovně nebo je stále v dílnách? (Jestli to tu bylo, tak sorry za OT)
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6707
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Otázkou je, co tady nebo tam chceš vyřešit ?pawel píše:to ticho tady i na k-r okolo obutých 14T je doopravdy podezřelé...
Fakta jsou jasná, řešení v nedohlednu...
Zítra by se do dílen měla přesunout 9112 na opravu po havárii, výhledově i 9111 na výměnu kol (a nebo že by to pořadí bylo obráceně... ).
Re: Škoda 14T (Porschetra)
to ticho tady i na k-r okolo obutých 14T je doopravdy podezřelé...
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Dnes motolske 14T-ka cisel 9123 a 9127 na zkusebce,ale ta 9123 pekne dupe...
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Co se hnusného pištění týče, kam se DP hrabe na ČD. Nedávno jsem jel jakýmisi prastarými Bmo a musel jsem zdrhnout, protože ten kakofonický řev byl k nepřežití.
- PvvS
- Uživatel
- Příspěvky: 1403
- Registrován: 15.11.2003 20:20
- Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Radsi se ani neptej ) . U SS zapojeni to zapaluje snad nahodnym vybuchem a u tranzistoraku (korozy vrakosy) je to pulsni menic .. Kazdopadne je dost zajimavy zapojeni a pro delsim poslechu bes.. Skoda ze vyrobce to nezene nad 20kHz , pac aspon by to hnusne nepistelo.
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Mohl by být, ale není, neb je to zbytečné - zářivka to přežije a cestující také. Nezapomeň, že zářivky v KT8, T6 a určitě i 14T jsou napájeny 24V, ač je tam klasická trubice 220V/36W. Provedeno je to tak, že kolíčky na koncích trubice jsou zkratovány a je na ně přivedeno napětí o vysoké frekvenci (na střídači je, nemýlím-li se, 10kHz). Jakým způsobem se tam natáhne oblouk, aby to začlo svítit, to netuším, ale funguje to.DavidD píše:A neměl by být u těch zářivek kondenzátor co toto rušení odstraňuje?Bald píše:Stejné zakolísání napájení zářivek se děje a vždy dělo u KT8 (u T6 nevím, v životě jsem s ní jel sotva pětkrát jako cestující, ale mělo by to fungovat stejně), pokud je v úseku ještě jiný vůz v režimu jízdy. Při sepnutí do trakce dojde k velkému odběru a poklesu napětí, což se projeví díky oslabenému měniči i na spotřebičích ve voze. V extrémech to může být u KT8 provázeno i zacvakáním relátek SM.
Re: Škoda 14T (Porschetra)
A neměl by být u těch zářivek kondenzátor co toto rušení odstraňuje?Bald píše:Stejné zakolísání napájení zářivek se děje a vždy dělo u KT8 (u T6 nevím, v životě jsem s ní jel sotva pětkrát jako cestující, ale mělo by to fungovat stejně), pokud je v úseku ještě jiný vůz v režimu jízdy. Při sepnutí do trakce dojde k velkému odběru a poklesu napětí, což se projeví díky oslabenému měniči i na spotřebičích ve voze. V extrémech to může být u KT8 provázeno i zacvakáním relátek SM.
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Stejné zakolísání napájení zářivek se děje a vždy dělo u KT8 (u T6 nevím, v životě jsem s ní jel sotva pětkrát jako cestující, ale mělo by to fungovat stejně), pokud je v úseku ještě jiný vůz v režimu jízdy. Při sepnutí do trakce dojde k velkému odběru a poklesu napětí, což se projeví díky oslabenému měniči i na spotřebičích ve voze. V extrémech to může být u KT8 provázeno i zacvakáním relátek SM.
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Všimli jste si někdo, že při každém rozjezdu 14T mírně probliknou zářivky ...to je tak nepřijemné...
Re: Škoda 14T (Porschetra)
To je az neuveritelne co vedia stvarat zo softverom. Pocul som, ze na prazsku elektricku zaviedli cosi zo softvera elektricky z Brna a privela to k sebe nepasovalo. Malo by to ale byt uz porobene, tak som zvedavy. Bol som dlho prec a pokusim sa coskoro zviezt.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Naskakování se používalo mnoho let a je to překonaná metoda. Nebylo úplně bezpečné. Můj spolupracovník při něm přišel o nohu...
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Okolo 15:00 se v zastávce Nad Primaskou na voze 9130 nezavíraly 5. dveře (4. dvoukřídlé). Chvíli se řidič hrabal v dveřním mechanizmu, pak to vzdal, vysadil substrát a s otevřenými dveřmi odjel krokem směrem ke Strašnické (kam dál, netuším). Ale za tu chvíli se za ním vytvořila celkem slušná fronta i s vlaky vyjíždějícími z vozovny na trasu.
Tak mě přitom napadlo, že by se mohlo obnovit ježdění s otevřenými dveřmi a využít možnost naskakování za jízdy (samozřejmě na vlastní nebezpečí).
Tak mě přitom napadlo, že by se mohlo obnovit ježdění s otevřenými dveřmi a využít možnost naskakování za jízdy (samozřejmě na vlastní nebezpečí).
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Přece nemůžou nahrát SW, který chyby nemá, by přišli zase o práci ... politika, politika nebo neshopnost?Petr píše:Ano, je prý velmi povedená. Má zpátky chyby, co tam byly původně a zběsile omezuje při jízdě z kopce, když jsou ve voze jen dvě osobyslimman píše:Na 9121 se už prý zkouší nová verze softu.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6707
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
To je právě ta politika, politika, politika...I.am.good píše:Nechal bych výrobci uhradit veškeré náklady na brus a následné brzské přezování kol, která se předčasně zničí..
Výrobci se věsměs neúčtují ani náklady za ZÁRUČNÍ opravy, protože si s ním přece nechceme rozházet dobré vztahy...
Notabene co kdyby nás náhodou chtěl třeba koupit...
A kola ?
Na 9111 jsou objednaná již 10 měsíců (ano, slovy deset měsíců), ještě stále tu nejsou (ale už prý na ně číňani vytěžili rudu...) a to za cenu, za kterou si můžu koupit luxusní káru střední třídy...