Škoda 14T (Porschetra)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
admirak

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od admirak » 15.1.2008 22:02

Jak je na tom 9134? Je ve vozovně nebo je stále v dílnách? (Jestli to tu bylo, tak sorry za OT)

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6707
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od demon » 15.1.2008 20:55

pawel píše:to ticho tady i na k-r okolo obutých 14T je doopravdy podezřelé...
Otázkou je, co tady nebo tam chceš vyřešit ?
Fakta jsou jasná, řešení v nedohlednu... :roll:

Zítra by se do dílen měla přesunout 9112 na opravu po havárii, výhledově i 9111 na výměnu kol (a nebo že by to pořadí bylo obráceně... 8-) ).

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od pawel » 15.1.2008 20:32

to ticho tady i na k-r okolo obutých 14T je doopravdy podezřelé...

Nin
Uživatel
Příspěvky: 216
Registrován: 30.10.2007 9:12

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Nin » 15.1.2008 17:45

Dnes motolske 14T-ka cisel 9123 a 9127 na zkusebce,ale ta 9123 pekne dupe...

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Jabberwocky » 15.1.2008 15:09

Co se hnusného pištění týče, kam se DP hrabe na ČD. Nedávno jsem jel jakýmisi prastarými Bmo a musel jsem zdrhnout, protože ten kakofonický řev byl k nepřežití.

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od PvvS » 15.1.2008 15:03

Radsi se ani neptej :)) . U SS zapojeni to zapaluje snad nahodnym vybuchem :) a u tranzistoraku (korozy vrakosy) je to pulsni menic .. Kazdopadne je dost zajimavy zapojeni a pro delsim poslechu bes.. Skoda ze vyrobce to nezene nad 20kHz , pac aspon by to hnusne nepistelo.

I.am.good

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od I.am.good » 15.1.2008 13:53

DavidD píše:
Bald píše:Stejné zakolísání napájení zářivek se děje a vždy dělo u KT8 (u T6 nevím, v životě jsem s ní jel sotva pětkrát jako cestující, ale mělo by to fungovat stejně), pokud je v úseku ještě jiný vůz v režimu jízdy. Při sepnutí do trakce dojde k velkému odběru a poklesu napětí, což se projeví díky oslabenému měniči i na spotřebičích ve voze. V extrémech to může být u KT8 provázeno i zacvakáním relátek SM.
A neměl by být u těch zářivek kondenzátor co toto rušení odstraňuje?
Mohl by být, ale není, neb je to zbytečné - zářivka to přežije a cestující také. Nezapomeň, že zářivky v KT8, T6 a určitě i 14T jsou napájeny 24V, ač je tam klasická trubice 220V/36W. Provedeno je to tak, že kolíčky na koncích trubice jsou zkratovány a je na ně přivedeno napětí o vysoké frekvenci (na střídači je, nemýlím-li se, 10kHz). Jakým způsobem se tam natáhne oblouk, aby to začlo svítit, to netuším, ale funguje to. :D

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od DavidD » 15.1.2008 13:18

Bald píše:Stejné zakolísání napájení zářivek se děje a vždy dělo u KT8 (u T6 nevím, v životě jsem s ní jel sotva pětkrát jako cestující, ale mělo by to fungovat stejně), pokud je v úseku ještě jiný vůz v režimu jízdy. Při sepnutí do trakce dojde k velkému odběru a poklesu napětí, což se projeví díky oslabenému měniči i na spotřebičích ve voze. V extrémech to může být u KT8 provázeno i zacvakáním relátek SM.
A neměl by být u těch zářivek kondenzátor co toto rušení odstraňuje?

Uživatelský avatar
Bald
Uživatel
Příspěvky: 248
Registrován: 09.6.2005 13:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Bald » 15.1.2008 12:44

Stejné zakolísání napájení zářivek se děje a vždy dělo u KT8 (u T6 nevím, v životě jsem s ní jel sotva pětkrát jako cestující, ale mělo by to fungovat stejně), pokud je v úseku ještě jiný vůz v režimu jízdy. Při sepnutí do trakce dojde k velkému odběru a poklesu napětí, což se projeví díky oslabenému měniči i na spotřebičích ve voze. V extrémech to může být u KT8 provázeno i zacvakáním relátek SM.

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od DavidD » 15.1.2008 10:57

Všimli jste si někdo, že při každém rozjezdu 14T mírně probliknou zářivky :?: ...to je tak nepřijemné...

Kerberos
Uživatel
Příspěvky: 45
Registrován: 13.11.2006 17:26
Bydliště: Praha

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Kerberos » 14.1.2008 21:06

To je az neuveritelne co vedia stvarat zo softverom. Pocul som, ze na prazsku elektricku zaviedli cosi zo softvera elektricky z Brna a privela to k sebe nepasovalo. Malo by to ale byt uz porobene, tak som zvedavy. Bol som dlho prec a pokusim sa coskoro zviezt.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Absolut » 14.1.2008 16:57

Naskakování se používalo mnoho let a je to překonaná metoda. Nebylo úplně bezpečné. Můj spolupracovník při něm přišel o nohu...

Uživatelský avatar
Martin
Uživatel
Příspěvky: 244
Registrován: 14.3.2007 14:37
Bydliště: Prágl - Strašnice

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Martin » 14.1.2008 15:59

Okolo 15:00 se v zastávce Nad Primaskou na voze 9130 nezavíraly 5. dveře (4. dvoukřídlé). Chvíli se řidič hrabal v dveřním mechanizmu, pak to vzdal, vysadil substrát a s otevřenými dveřmi odjel krokem směrem ke Strašnické (kam dál, netuším). Ale za tu chvíli se za ním vytvořila celkem slušná fronta i s vlaky vyjíždějícími z vozovny na trasu.
Tak mě přitom napadlo, že by se mohlo obnovit ježdění s otevřenými dveřmi a využít možnost naskakování za jízdy (samozřejmě na vlastní nebezpečí). 8-[

davidtk
Uživatel
Příspěvky: 335
Registrován: 04.1.2008 13:25

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od davidtk » 13.1.2008 18:09

Petr píše:
slimman píše:Na 9121 se už prý zkouší nová verze softu.
Ano, je prý velmi povedená. Má zpátky chyby, co tam byly původně a zběsile omezuje při jízdě z kopce, když jsou ve voze jen dvě osoby #-o
Přece nemůžou nahrát SW, který chyby nemá, by přišli zase o práci ... politika, politika nebo neshopnost?

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6707
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od demon » 13.1.2008 15:47

I.am.good píše:Nechal bych výrobci uhradit veškeré náklady na brus a následné brzské přezování kol, která se předčasně zničí.. :?
To je právě ta politika, politika, politika...
Výrobci se věsměs neúčtují ani náklady za ZÁRUČNÍ opravy, protože si s ním přece nechceme rozházet dobré vztahy...
Notabene co kdyby nás náhodou chtěl třeba koupit... ](*,)
A kola ?
Na 9111 jsou objednaná již 10 měsíců (ano, slovy deset měsíců), ještě stále tu nejsou (ale už prý na ně číňani vytěžili rudu...) a to za cenu, za kterou si můžu koupit luxusní káru střední třídy... :x

Odpovědět