Škoda 14T (Porschetra)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
7045
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 02.2.2007 12:12

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od 7045 » 29.1.2008 8:52

V dnešní aktualizaci čtu, že stav vozovna Motol + 9136, 9137, to vůz 9137 dorazil již dnes nebo dorazí zítra a je to předběžná aktualizace? Díky za odpověd

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6141
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od demon » 28.1.2008 20:51

Nene, v Motole už se podívat byla...
Kdybyste býval chodil včas, věděl by jste, že pár okamžiků před přehlídkou procházela TBZ !

Pepa: Dík za potvrzení, není to tedy se mnou ještě tak špatné... =D>

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4665
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od MOp » 28.1.2008 20:42

A co ta 9135 ? Zatím uskladněná před převozem do Motola?

Uživatelský avatar
Pepa
Uživatel
Příspěvky: 2152
Registrován: 30.11.2003 9:45
Bydliště: vozovnu Strašnice znám jenom z vyprávění
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Pepa » 28.1.2008 20:36

Jo byla to 9124 :wink:

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6141
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od demon » 28.1.2008 20:28

Dnes se na soustruhu vystřídaly hned tři 14T a to 9131, 9119 a nějaká strašnická 912x (něco mi říká že x -> 4, ach ta hlava... :cry: ).

Zároveň probíhala v Plzni přejímka a zítra v ranních hodinách očekáváme skládání čísla 9137.

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2412
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 7, 21, 904
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Proxy » 28.1.2008 19:10

adam_r píše:Co jsem pochopil, tak vozy 16T maji brzdy Knorr (tedy nemecke/rakouske). A nerachtaji proto, ze rachtani desticek od Knorru pri jizde po "kvalitnich tratich" resil DPO+Inekon s Knorrem u vozu Trio pred par lety. U brzd DAKO se to resilo az u 14T. Tedy napr Trio Olomouc rachta (brzdy DAKO), zatimco Trio Ostrava ne (brzdy Knorr).
Já myslel, že rachtání na olomouckých triích už v Inekonu vyřešili :?: Tedy vycházím z toho, že olomoucké Astry, které mají také Dako, byly předloni poslány na úpravy do dílen DPO v Martinově... nebo se tam upravovalo něco jiného :?:

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2330
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od pawel » 28.1.2008 18:27

Petr: ok. jen jsem prodával, jak jsem koupil, resp. co jsem si z toho pamatoval. a adamovi r dekuji za upresneni.

Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
Příspěvky: 451
Registrován: 17.6.2004 10:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od adam_r » 28.1.2008 17:19

Petr píše:Opět velmi zajímavá informace. Na podvozcích rachtají brzdové destičky firmy DAKO. Přidává se k nim tedy jakási vzpěra (pružina, či jak to nazvat), která je fixuje v dané pozici. Nevím o tom, že by došlo k záměně českých brzdových destiček firmy DAKO za nějaké zahraniční. Ani nevím o tom, že by ty pružiny vyráběla nějaká zahraniční firma.
Co jsem pochopil, tak vozy 16T maji brzdy Knorr (tedy nemecke/rakouske). A nerachtaji proto, ze rachtani desticek od Knorru pri jizde po "kvalitnich tratich" resil DPO+Inekon s Knorrem u vozu Trio pred par lety. U brzd DAKO se to resilo az u 14T. Tedy napr Trio Olomouc rachta (brzdy DAKO), zatimco Trio Ostrava ne (brzdy Knorr).

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 1955
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Petr » 28.1.2008 17:06

pawel píše:Petr: Že se hluk podvozků zcela vážně řešil celou dobu, že se zkoumalo, v čem může být problém
zajímavé je, že Pavel Tarant na K-r se k celé věci vyjádřil v tom smyslu, jako by příčina rachotu byla od počátku jasná - nějaký CZ komponent, který stačilo vyměnit za DE. vratislavské 16T ostatně mají toto řešení již z výroby a nerachtají.
politika v tom určitě je, ale nehledal bych za vším spiknutí. navíc politické body oblíbenosti těžko mohl získat, když "akci odhlučnění" sotvakdo z běžných cestujících zpozoroval.
Opět velmi zajímavá informace. Na podvozcích rachtají brzdové destičky firmy DAKO. Přidává se k nim tedy jakási vzpěra (pružina, či jak to nazvat), která je fixuje v dané pozici. Nevím o tom, že by došlo k záměně českých brzdových destiček firmy DAKO za nějaké zahraniční. Ani nevím o tom, že by ty pružiny vyráběla nějaká zahraniční firma. A pokud se o původu rachtání tolik vědělo od počátku, je zajímavé, že se při repasi vozu 9111 v ŠT tolik zkoumaly podvozky, je zajímavé, že zástupci ŠT a Daka tak valily očima, když jsme jim názorně na panelech BKV před vozovnou Motol předváděli, jak jsou podvozky hlučné a ještě zajímavější je, že to tak zkoušely na voze 9117, kterému odstranili brzdové destičky ze 2 podvozků a v areálu vozovny zjistili, že hluk je najednou u těchto podvozků při jízdě pryč.... Nevím no. Byl jsem sice u toho, ale asi jsem sledoval něco jiného.... Navíc já nehledám za ničím spiknutí, jen jsem svým stylem na tvém příkladu dokázal, že pokud se objeví mediálně líbivá tvářička, která začně vykládat, že si dupla, zrovna ve chvíli, kdy je problém vyřešen, má politické plusové body a lidi mu na to skočí, ač se jen shodou šťastných okolností objevil u vyřešeného problému.... Nebo si snad psal něco jiného?
pawel píše:osobně se domnívám, že první skutečné dupnutí se už konalo - a následkem bylo odstranění "příborníkového efektu" z 14T (mimochodem, kdy budou 9111-13?). vůbec do toho nevidím, ale dokážu si představit, jak nezaujatý a provozně nedeformovaný dvořák na ulici viděl novou tramvaj a divil se, že pokaždé vydává takový rámus... tak doufejme, že to nebylo dupnutí poslední.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2330
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od pawel » 28.1.2008 16:12

Petr: Že se hluk podvozků zcela vážně řešil celou dobu, že se zkoumalo, v čem může být problém
zajímavé je, že Pavel Tarant na K-r se k celé věci vyjádřil v tom smyslu, jako by příčina rachotu byla od počátku jasná - nějaký CZ komponent, který stačilo vyměnit za DE. vratislavské 16T ostatně mají toto řešení již z výroby a nerachtají.
politika v tom určitě je, ale nehledal bych za vším spiknutí. navíc politické body oblíbenosti těžko mohl získat, když "akci odhlučnění" sotvakdo z běžných cestujících zpozoroval.

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 1955
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Petr » 28.1.2008 12:29

MayG píše:Chtěl jsem se zeptat, jak je tedy u Vás řešena ta garance nízkopodlažního spoje na kolik vozů v provozu připadne kolik záložních? (ono to tady z diskuse vypada že záložní=neprovozní)
U nás v Ostravě si pamatuju jak jednou po zdechnutí nízkopodlažní d-11 (provozována výhradně solo vozy) přijela na jedno či dvě kola nízkopodlažní kačka.
V případě motolských 14T velmi zajímavě. Klekne-li náhodou tahle tramvaj, bez všech skrupulí tam depo vyšle vysokopodlažní T6A5 (-X
pawel píše:osobně se domnívám, že první skutečné dupnutí se už konalo - a následkem bylo odstranění "příborníkového efektu" z 14T (mimochodem, kdy budou 9111-13?). vůbec do toho nevidím, ale dokážu si představit, jak nezaujatý a provozně nedeformovaný dvořák na ulici viděl novou tramvaj a divil se, že pokaždé vydává takový rámus... tak doufejme, že to nebylo dupnutí poslední.
O tomhle je politika... Že se hluk podvozků zcela vážně řešil celou dobu, že se zkoumalo, v čem může být problém nikoho nezajímá. Politicky líbivé je totiž to, že vyřešení se objevilo zrovinka ve chvíli, kdy se v čele DP objevila nová tvářička. Vypadá to, jak když si dupla právě ona... Inu i tak se získávají politické body oblíbenosti. Tím, že se chlubím cizím peřím.... :^o
Kerberos píše:No neviem, s tou olejovou náplnou v prevodovke sa mi to nepozdava. Tych 6 000 kilometrov mi pripomina vymenu oleja po zabehe prevodovky. Ak sa olej meni zrazu po prichodu elektricky do Prahy tak podla mna len preto, aby sa po 6 000 km vymenil poznovu. A vyrobca je povinny pouzit olej presne taky aky ma napisany v technickych podmienkach vyrobca prevodovky, aby neztratil zaruku.
Jak jsem koupil, tak prodávám... Ona je prý ta výměna nutná také kvůli zvýšenému výskytu špon v oleji.... Nebyl jsem u toho, neviděl jsem, jen tlumočím to, co mi řekli lidé, jenž k této problematice mají více než blízko.

Uživatelský avatar
MayG
Uživatel
Příspěvky: 21
Registrován: 06.11.2004 16:42
Bydliště: V noci slyším vláčky, a anténu na televizi taky nepotřebuju

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od MayG » 28.1.2008 11:59

Chtěl jsem se zeptat, jak je tedy u Vás řešena ta garance nízkopodlažního spoje na kolik vozů v provozu připadne kolik záložních? (ono to tady z diskuse vypada že záložní=neprovozní)
U nás v Ostravě si pamatuju jak jednou po zdechnutí nízkopodlažní d-11 (provozována výhradně solo vozy) přijela na jedno či dvě kola nízkopodlažní kačka.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2330
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od pawel » 28.1.2008 11:27

osobně se domnívám, že první skutečné dupnutí se už konalo - a následkem bylo odstranění "příborníkového efektu" z 14T (mimochodem, kdy budou 9111-13?). vůbec do toho nevidím, ale dokážu si představit, jak nezaujatý a provozně nedeformovaný dvořák na ulici viděl novou tramvaj a divil se, že pokaždé vydává takový rámus... tak doufejme, že to nebylo dupnutí poslední.

Kerberos
Uživatel
Příspěvky: 45
Registrován: 13.11.2006 17:26
Bydliště: Praha

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Kerberos » 26.1.2008 10:44

No neviem, s tou olejovou náplnou v prevodovke sa mi to nepozdava. Tych 6 000 kilometrov mi pripomina vymenu oleja po zabehe prevodovky. Ak sa olej meni zrazu po prichodu elektricky do Prahy tak podla mna len preto, aby sa po 6 000 km vymenil poznovu. A vyrobca je povinny pouzit olej presne taky aky ma napisany v technickych podmienkach vyrobca prevodovky, aby neztratil zaruku.

I.am.good

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od I.am.good » 26.1.2008 10:23

Petr píše: Proč si ale DP nedupne a 14T nepřijíždí u tramvaje za 60 mega rovnou s tímhle typem oleje je ve hvězdách.
A proč si DPP nedupne a nechce uhradit plnou částku za obnovování profilu na všech obutých 14T, proč si nedupne, že když ta tramvaj stojí kvůli nějaké nevyladěné vadě od výrobce, tak výrobce má platit ty její prostoje....

Já ti ty hvězdy vysvětlím - on někdo na magistrátu či ve vedení DPP (spíš teda obojí) z toho slavného kontraktu určitě něco má a pak se dají škodovácké prohřešky přehlížet. Vždyť to přece platí daňoví poplatnící, dotyční určitě ne... :wink:

Odpovědět