Škoda 14T (Porschetra)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
Příspěvky: 451
Registrován: 17.6.2004 10:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od adam_r » 28.1.2008 17:19

Petr píše:Opět velmi zajímavá informace. Na podvozcích rachtají brzdové destičky firmy DAKO. Přidává se k nim tedy jakási vzpěra (pružina, či jak to nazvat), která je fixuje v dané pozici. Nevím o tom, že by došlo k záměně českých brzdových destiček firmy DAKO za nějaké zahraniční. Ani nevím o tom, že by ty pružiny vyráběla nějaká zahraniční firma.
Co jsem pochopil, tak vozy 16T maji brzdy Knorr (tedy nemecke/rakouske). A nerachtaji proto, ze rachtani desticek od Knorru pri jizde po "kvalitnich tratich" resil DPO+Inekon s Knorrem u vozu Trio pred par lety. U brzd DAKO se to resilo az u 14T. Tedy napr Trio Olomouc rachta (brzdy DAKO), zatimco Trio Ostrava ne (brzdy Knorr).

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Petr » 28.1.2008 17:06

pawel píše:Petr: Že se hluk podvozků zcela vážně řešil celou dobu, že se zkoumalo, v čem může být problém
zajímavé je, že Pavel Tarant na K-r se k celé věci vyjádřil v tom smyslu, jako by příčina rachotu byla od počátku jasná - nějaký CZ komponent, který stačilo vyměnit za DE. vratislavské 16T ostatně mají toto řešení již z výroby a nerachtají.
politika v tom určitě je, ale nehledal bych za vším spiknutí. navíc politické body oblíbenosti těžko mohl získat, když "akci odhlučnění" sotvakdo z běžných cestujících zpozoroval.
Opět velmi zajímavá informace. Na podvozcích rachtají brzdové destičky firmy DAKO. Přidává se k nim tedy jakási vzpěra (pružina, či jak to nazvat), která je fixuje v dané pozici. Nevím o tom, že by došlo k záměně českých brzdových destiček firmy DAKO za nějaké zahraniční. Ani nevím o tom, že by ty pružiny vyráběla nějaká zahraniční firma. A pokud se o původu rachtání tolik vědělo od počátku, je zajímavé, že se při repasi vozu 9111 v ŠT tolik zkoumaly podvozky, je zajímavé, že zástupci ŠT a Daka tak valily očima, když jsme jim názorně na panelech BKV před vozovnou Motol předváděli, jak jsou podvozky hlučné a ještě zajímavější je, že to tak zkoušely na voze 9117, kterému odstranili brzdové destičky ze 2 podvozků a v areálu vozovny zjistili, že hluk je najednou u těchto podvozků při jízdě pryč.... Nevím no. Byl jsem sice u toho, ale asi jsem sledoval něco jiného.... Navíc já nehledám za ničím spiknutí, jen jsem svým stylem na tvém příkladu dokázal, že pokud se objeví mediálně líbivá tvářička, která začně vykládat, že si dupla, zrovna ve chvíli, kdy je problém vyřešen, má politické plusové body a lidi mu na to skočí, ač se jen shodou šťastných okolností objevil u vyřešeného problému.... Nebo si snad psal něco jiného?
pawel píše:osobně se domnívám, že první skutečné dupnutí se už konalo - a následkem bylo odstranění "příborníkového efektu" z 14T (mimochodem, kdy budou 9111-13?). vůbec do toho nevidím, ale dokážu si představit, jak nezaujatý a provozně nedeformovaný dvořák na ulici viděl novou tramvaj a divil se, že pokaždé vydává takový rámus... tak doufejme, že to nebylo dupnutí poslední.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od pawel » 28.1.2008 16:12

Petr: Že se hluk podvozků zcela vážně řešil celou dobu, že se zkoumalo, v čem může být problém
zajímavé je, že Pavel Tarant na K-r se k celé věci vyjádřil v tom smyslu, jako by příčina rachotu byla od počátku jasná - nějaký CZ komponent, který stačilo vyměnit za DE. vratislavské 16T ostatně mají toto řešení již z výroby a nerachtají.
politika v tom určitě je, ale nehledal bych za vším spiknutí. navíc politické body oblíbenosti těžko mohl získat, když "akci odhlučnění" sotvakdo z běžných cestujících zpozoroval.

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Petr » 28.1.2008 12:29

MayG píše:Chtěl jsem se zeptat, jak je tedy u Vás řešena ta garance nízkopodlažního spoje na kolik vozů v provozu připadne kolik záložních? (ono to tady z diskuse vypada že záložní=neprovozní)
U nás v Ostravě si pamatuju jak jednou po zdechnutí nízkopodlažní d-11 (provozována výhradně solo vozy) přijela na jedno či dvě kola nízkopodlažní kačka.
V případě motolských 14T velmi zajímavě. Klekne-li náhodou tahle tramvaj, bez všech skrupulí tam depo vyšle vysokopodlažní T6A5 (-X
pawel píše:osobně se domnívám, že první skutečné dupnutí se už konalo - a následkem bylo odstranění "příborníkového efektu" z 14T (mimochodem, kdy budou 9111-13?). vůbec do toho nevidím, ale dokážu si představit, jak nezaujatý a provozně nedeformovaný dvořák na ulici viděl novou tramvaj a divil se, že pokaždé vydává takový rámus... tak doufejme, že to nebylo dupnutí poslední.
O tomhle je politika... Že se hluk podvozků zcela vážně řešil celou dobu, že se zkoumalo, v čem může být problém nikoho nezajímá. Politicky líbivé je totiž to, že vyřešení se objevilo zrovinka ve chvíli, kdy se v čele DP objevila nová tvářička. Vypadá to, jak když si dupla právě ona... Inu i tak se získávají politické body oblíbenosti. Tím, že se chlubím cizím peřím.... :^o
Kerberos píše:No neviem, s tou olejovou náplnou v prevodovke sa mi to nepozdava. Tych 6 000 kilometrov mi pripomina vymenu oleja po zabehe prevodovky. Ak sa olej meni zrazu po prichodu elektricky do Prahy tak podla mna len preto, aby sa po 6 000 km vymenil poznovu. A vyrobca je povinny pouzit olej presne taky aky ma napisany v technickych podmienkach vyrobca prevodovky, aby neztratil zaruku.
Jak jsem koupil, tak prodávám... Ona je prý ta výměna nutná také kvůli zvýšenému výskytu špon v oleji.... Nebyl jsem u toho, neviděl jsem, jen tlumočím to, co mi řekli lidé, jenž k této problematice mají více než blízko.

Uživatelský avatar
MayG
Uživatel
Příspěvky: 21
Registrován: 06.11.2004 16:42
Bydliště: V noci slyším vláčky, a anténu na televizi taky nepotřebuju

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od MayG » 28.1.2008 11:59

Chtěl jsem se zeptat, jak je tedy u Vás řešena ta garance nízkopodlažního spoje na kolik vozů v provozu připadne kolik záložních? (ono to tady z diskuse vypada že záložní=neprovozní)
U nás v Ostravě si pamatuju jak jednou po zdechnutí nízkopodlažní d-11 (provozována výhradně solo vozy) přijela na jedno či dvě kola nízkopodlažní kačka.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od pawel » 28.1.2008 11:27

osobně se domnívám, že první skutečné dupnutí se už konalo - a následkem bylo odstranění "příborníkového efektu" z 14T (mimochodem, kdy budou 9111-13?). vůbec do toho nevidím, ale dokážu si představit, jak nezaujatý a provozně nedeformovaný dvořák na ulici viděl novou tramvaj a divil se, že pokaždé vydává takový rámus... tak doufejme, že to nebylo dupnutí poslední.

Kerberos
Uživatel
Příspěvky: 45
Registrován: 13.11.2006 17:26
Bydliště: Praha

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Kerberos » 26.1.2008 10:44

No neviem, s tou olejovou náplnou v prevodovke sa mi to nepozdava. Tych 6 000 kilometrov mi pripomina vymenu oleja po zabehe prevodovky. Ak sa olej meni zrazu po prichodu elektricky do Prahy tak podla mna len preto, aby sa po 6 000 km vymenil poznovu. A vyrobca je povinny pouzit olej presne taky aky ma napisany v technickych podmienkach vyrobca prevodovky, aby neztratil zaruku.

I.am.good

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od I.am.good » 26.1.2008 10:23

Petr píše: Proč si ale DP nedupne a 14T nepřijíždí u tramvaje za 60 mega rovnou s tímhle typem oleje je ve hvězdách.
A proč si DPP nedupne a nechce uhradit plnou částku za obnovování profilu na všech obutých 14T, proč si nedupne, že když ta tramvaj stojí kvůli nějaké nevyladěné vadě od výrobce, tak výrobce má platit ty její prostoje....

Já ti ty hvězdy vysvětlím - on někdo na magistrátu či ve vedení DPP (spíš teda obojí) z toho slavného kontraktu určitě něco má a pak se dají škodovácké prohřešky přehlížet. Vždyť to přece platí daňoví poplatnící, dotyční určitě ne... :wink:

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Petr » 26.1.2008 9:34

dušan píše:Ta 14 mne dost překvapila, když jsem ji potkal na palačáku, tu jsem ani nečekal. Proto jsem psal o té 9127 na 9, protože přeci nebyl žádný problém vyklopit řidiče ve výstupní zastávce u vozovny a rychle hurá na Řepy. Mluvil jsem o tom s výpravčím a on mi říkal, že už to řeší dispečink, že prý musí mluvit s Bláhou (pamatuji si to jméno dobře?) takže se to bude řešit až pak.Prostě je škoda, že nefunguje ta operativnost a logika. Podnik neustále něco říká o kvalitě a přístupu k cestujícím, následně nezajistí ani takovou "maličkost". Mám-li něco garantovat, musím mít rezervu. Já jsem se strašně omlouval té slečně s maminkou na vozíčku a pomáhal nahoru i dolu, naštěstí maminka mohla nakonec zavěšená do mne nastoupit sama, vystoupit též. Ale já je přemlouval,aby si stěžovaly, že prostě ta tram nebyla nízkopodlažní tak, jak to píše jř. Doufám, že to napíší, protože jinak se nic nezmění, na některý šlendrián nic jiného neplatí.
Dost často se na šejdrové pořadí linky dává vůz, který je schopen provozu, ale v pauze na něm depo musí provést nějaké úpravy....
Jinak jsem se dozvěděl jednu velmi úsměvnou historku :-) Škodovka údajně používá do převodovek velmi nekvalitní olej, který se musí po ujetí 6 000 km vylévat a měnit za v DP používaný Castrol. Protože se to DP nelíbí, nasadil novou metodu. Vůz přijede z výroby, je odstaven a okamžitě mu je olej vyměněn (nyní se to děje 9135). Castrol údajně vydrží 100 000 km... Proč si ale DP nedupne a 14T nepřijíždí u tramvaje za 60 mega rovnou s tímhle typem oleje je ve hvězdách.

Uživatelský avatar
dušan
Uživatel
Příspěvky: 655
Registrován: 03.4.2004 10:02
Bydliště: v roce 2015 u nové tramvajové trati, tedy dá-li Bůh,Bém a DP

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od dušan » 26.1.2008 8:14

Petr píše:Pokud by jedna 14T vesele nebrázdila na tůrové lince 14, neřeknu ani popel. Situace není jednoduchá. Ale pokud něco garantuji, prostě musím umět být operativní. Jaký je problém z linky 14 vůz stáhnout a poslat ho na onu linku 10
Ta 14 mne dost překvapila, když jsem ji potkal na palačáku, tu jsem ani nečekal. Proto jsem psal o té 9127 na 9, protože přeci nebyl žádný problém vyklopit řidiče ve výstupní zastávce u vozovny a rychle hurá na Řepy. Mluvil jsem o tom s výpravčím a on mi říkal, že už to řeší dispečink, že prý musí mluvit s Bláhou (pamatuji si to jméno dobře?) takže se to bude řešit až pak.Prostě je škoda, že nefunguje ta operativnost a logika. Podnik neustále něco říká o kvalitě a přístupu k cestujícím, následně nezajistí ani takovou "maličkost". Mám-li něco garantovat, musím mít rezervu. Já jsem se strašně omlouval té slečně s maminkou na vozíčku a pomáhal nahoru i dolu, naštěstí maminka mohla nakonec zavěšená do mne nastoupit sama, vystoupit též. Ale já je přemlouval,aby si stěžovaly, že prostě ta tram nebyla nízkopodlažní tak, jak to píše jř. Doufám, že to napíší, protože jinak se nic nezmění, na některý šlendrián nic jiného neplatí.

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Petr » 25.1.2008 19:09

MF píše:A oba jsou spokojení jinde :D
Bohužel, mně tam chybí :roll:

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od MF » 25.1.2008 19:05

Petr píše:Pokud by jedna 14T vesele nebrázdila na tůrové lince 14, neřeknu ani popel. Situace není jednoduchá. Ale pokud něco garantuji, prostě musím umět být operativní. Jaký je problém z linky 14 vůz stáhnout a poslat ho na onu linku 10... Jenže na dispečinku by tohle asi uměli jen dva dispečeři, shodou okolností oba Martinové a oba tam již nejsou :roll:
A oba jsou spokojení jinde :D

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Petr » 25.1.2008 18:59

MF píše:No s těmi vozy je to špatný. Zítra potřebuji 14T na školní jízdu a už před týdnem mi mistr říkal, že je jen jedna jako rezervo a tak ať si zavolám. No a tak jsem tam teď volal a zatím stále nemám vůz slíben, protože nějaký jiný křísí. Takže tam musím volat ještě okolo 22 hod, jestli tedy vůbec vůz bude k dispozici. No a jestli ne, tak je to pěkně na houby. Možná by měli v Bubustatu, ale to budu zkoumat až po 22 hod.

No a před tím týdnem tam bylo hafo vozů (byl jsem tam tuším o víkendu). Mistr říká, že tahle skupinka je obutá, že nezasahuje do provozu, tenhle je pro školní jízdu a křísí ho už pátým restartem, sice se to povedlo, ale byl taky obutý, ale prý méně než ty odstavené. Takže ono to asi není lehké. jestli mohli vůz vyměnit to nevím, možná že na něm dělali třeba KP? či něco jiného.
Pokud by jedna 14T vesele nebrázdila na tůrové lince 14, neřeknu ani popel. Situace není jednoduchá. Ale pokud něco garantuji, prostě musím umět být operativní. Jaký je problém z linky 14 vůz stáhnout a poslat ho na onu linku 10... Jenže na dispečinku by tohle asi uměli jen dva dispečeři, shodou okolností oba Martinové a oba tam již nejsou :roll:

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2601
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od fricoolinek2 » 25.1.2008 18:52

fricoolinek2 píše:14/9 je 14. pořadí devítky nebo 9. pořadí čtrnáctky?

14./9 stačí?
jistě, tady člověk vidí, co jedna tečka dokáže...

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od MF » 25.1.2008 18:43

No s těmi vozy je to špatný. Zítra potřebuji 14T na školní jízdu a už před týdnem mi mistr říkal, že je jen jedna jako rezervo a tak ať si zavolám. No a tak jsem tam teď volal a zatím stále nemám vůz slíben, protože nějaký jiný křísí. Takže tam musím volat ještě okolo 22 hod, jestli tedy vůbec vůz bude k dispozici. No a jestli ne, tak je to pěkně na houby. Možná by měli v Bubustatu, ale to budu zkoumat až po 22 hod.

No a před tím týdnem tam bylo hafo vozů (byl jsem tam tuším o víkendu). Mistr říká, že tahle skupinka je obutá, že nezasahuje do provozu, tenhle je pro školní jízdu a křísí ho už pátým restartem, sice se to povedlo, ale byl taky obutý, ale prý méně než ty odstavené. Takže ono to asi není lehké. jestli mohli vůz vyměnit to nevím, možná že na něm dělali třeba KP? či něco jiného.

Odpovědět