Škoda 14T (Porschetra)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od 9001 » 11.3.2016 8:58

Wany jezdí i na 10 s hloubětinskými pořadovkami... Možná nějaké doplnění na garance NP spojů, když všechny kachny jsou alokované na 8/21.

Uživatelský avatar
slonik
Uživatel
Příspěvky: 407
Registrován: 02.12.2008 16:15
Bydliště: 1, 6, 14, 25, 54

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od slonik » 11.3.2016 8:54

Já jsem viděl včera wanu na 25, přitom vypravuje jen Hloubětín a Vokovice... Doufám, že to mebude pravidlem, tenhle krám já nesnášim jako někteří 14T.

Uživatelský avatar
7001
Uživatel
Příspěvky: 204
Registrován: 30.8.2004 8:31
Bydliště: V bezpečné vzdálenosti od Prahy...

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od 7001 » 11.3.2016 8:39

Včera večer jsem na dvoře v HL viděl wanu. Snad to nějak nesouvisí?

Afterman
Uživatel
Příspěvky: 149
Registrován: 14.9.2012 21:43

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Afterman » 11.3.2016 7:40

Karosák píše:Ha, na 18. koleji máme vetřelce. 9150 a ještě jednu, číslo jsem zapomněl.

9156

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Karosák » 10.3.2016 18:59

Ha, na 18. koleji máme vetřelce. 9150 a ještě jednu, číslo jsem zapomněl.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od trainzjohny » 07.3.2016 21:10

A takový odjezd ze Slánské ZC kde svého času házelo vše, i staré T3 už také je úplně v pohodě, bylo zvláštní, že tam si to ty 14T vykousaly tak, že tam házelo všechno ostatní, jen ty krámy skoro ne :-)

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Bobik » 07.3.2016 19:21

Karosák píše: Problém vjezdu a výjezdu z něj řeší technika jízdy a pokud možno geometrie koleje-přechodnice.
K technice jízdy - máš na mysli ubrat na 7-10km tam, kde to jiná tramvaj v pohodě zvládá 20-25km? (Což je prakticky téměř všude.) A přechodnice houfně dodělat, tam co nejsou?
Karosák píše: Ta otřepaná fráze, že "ničí koleje" mi přišla přitažená za vlasy a tendenční (-X
Tak tos asi moc těch vyžranejch oblouků neviděl. Škoda že to nemám nafocený, ale bejvalý esíčko mezi Ruskou a Vršovickým mizelo před očima. A mizení a zákusy "zázračně" ustalo poté, co se houfně odstavily.
Karosák píše:Jako kaštan bych je uvítal, coby cenný příspěvek nízkopodlažnosti :!:
Jak je trošku víc lidí, tak se v tom nedá hnout, nedá se tím projít a nedá se v tom dejchat. Ale hlavně, že je to nízkopodlažní. Šmarjápano i ty Brute? :roll:
9001 píše:Kdo si pamatuje starou smyčku Sídliště Dáblice, ta byla totálně vyhlodaná i bez 14T
Oblouky ti vyhlodá všechno. Podstatný ovšem je, za jak dlouho. A 14T to dokáže mnohem, mnohem rychleji, než cokoli ostatního.

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 1019
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od ZXS91 » 07.3.2016 19:03

Oproti 15T taky mají lepší vstup do kabiny a kolíbkový tlačítka mi přišly lepší než membrány či co to je v 15T, lépe šly nahmatat. Jinak to Karosák shrnul pěkně

EDIT: a Bobik jeste lepe =D>
Naposledy upravil(a) ZXS91 dne 07.3.2016 19:25, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od 9001 » 07.3.2016 18:54

MM: Proto píšu obratiště ;-). Pokud ji pošlu na linku 4, tak mi obratištem projede 2x víckrát (možná i 3x víc) než na 9 nebo 12.

Karosák: Super shrnutí. Pod to se podepíšu. Víc asi netřeba dodávat.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 07.3.2016 18:45

Karosák píše:.............
Nemám problém s tím je tu nechat na dožití, ale rozumně. Po nehodách odepisovat co půjde, něco opravit z pojistky a něco nechat na díly, ať se tak nějak samozásobí a nemusí se do toho už cpát žádné horentní sumy.
Osobně s celým názorem nemám problém, ale k citovanému musím dodat, že je to rozhodně jediné možné/správné řešení osudu 14T v Praze.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Karosák » 07.3.2016 18:38

Diskuse ke 14T potisící, ale taky přidám :D :
Veškeré neduhy bych jim odpustil, kdyby, jak říká von Š. to spolehlivě jezdilo! :(

Jako ševci se mi líbí klidná jízda a vedení vozu v přímé (i na rozvlněných BKV) a v obloucích s přechodnicemi. Rozumějí v přímé žádné boční kmity a hopsání, a průjezd samotným obloukem, když už se to do něj naskládá, je pak také plynulý. Problém vjezdu a výjezdu z něj řeší technika jízdy a pokud možno geometrie koleje-přechodnice. Ta otřepaná fráze, že "ničí koleje" mi přišla přitažená za vlasy a tendenční (-X

Jako kaštan bych je uvítal, coby cenný příspěvek nízkopodlažnosti :!:

Nemám problém s tím je tu nechat na dožití, ale rozumně. Po nehodách odepisovat co půjde, něco opravit z pojistky a něco nechat na díly, ať se tak nějak samozásobí a nemusí se do toho už cpát žádné horentní sumy.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 07.3.2016 18:31

9001 píše:...........
MM: Vzhledem k tomu, že se tramvaje v Praze otáčejí na každé konečné pomocí smyčky, tak tu převodovku si mrví aniž by se jezdilo Chotkovou :wink:
Viditelně si asi neuvědomuješ (na rozdíl ode mne), že jistě záleží:
1.) na procentu vzdálenosti kterou ta převodovka "proveze" TRAM oblouky z celkové ujeté vzdálenosti
(14T je fyzicky schopná oblouky o malém poloměru projet, ale vhodné je co nejméně = nejlépe jen v obratištích)
2.) na zatížení TRAMvaje při průjezdu oblouky = v obratištích je bez cestujících, kteří při počtu 200 lidí můžou při průměrné váze 80kg TRAM zatížit o 16tun
(a to určitě musí být poznat na zvýšení odstředivé síly, kterou viditelně navzájem působící na sebe 14T a koleje při průjezdu TRAM kolejovými oblouky)

Filip: ty to bereš kapacitně, ale nikoliv (jako já a jiní zde) z pohledu technologie otáčení se 14T a vedení tratě určitých linek :!:
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 07.3.2016 18:39, celkem upraveno 1 x.

Filip

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Filip » 07.3.2016 18:10

Pro tyto "tramvaje" jsou optimální linky jako je 3 nebo 7. Na 12 ani na 17 podle mě nepatří.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od 9001 » 07.3.2016 18:04

Otočné vs. pevné podvozky... Kdo si pamatuje starou smyčku Sídliště Dáblice, ta byla totálně vyhlodaná i bez 14T... Chotkově zase dost přidal provoz T6 po spuštění Barrandova.

Slonik to měl na mysli tak, že tramvaje neměly prakticky nikde zákaz provozu, takže ano mohly jezdit všude.

MM: Vzhledem k tomu, že se tramvaje v Praze otáčejí na každé konečné pomocí smyčky, tak tu převodovku si mrví aniž by se jezdilo Chotkovou :wink:

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od cwapa » 07.3.2016 15:46

Dnes jsem viděl dvě 14T u NNŽ, jely za sebou od Ohrady.

Odpovědět