Škoda 14T (Porschetra)
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Wany jezdí i na 10 s hloubětinskými pořadovkami... Možná nějaké doplnění na garance NP spojů, když všechny kachny jsou alokované na 8/21.
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Já jsem viděl včera wanu na 25, přitom vypravuje jen Hloubětín a Vokovice... Doufám, že to mebude pravidlem, tenhle krám já nesnášim jako někteří 14T.
- 7001
- Uživatel
- Příspěvky: 204
- Registrován: 30.8.2004 8:31
- Bydliště: V bezpečné vzdálenosti od Prahy...
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Včera večer jsem na dvoře v HL viděl wanu. Snad to nějak nesouvisí?
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Karosák píše:Ha, na 18. koleji máme vetřelce. 9150 a ještě jednu, číslo jsem zapomněl.
9156
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Ha, na 18. koleji máme vetřelce. 9150 a ještě jednu, číslo jsem zapomněl.
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
A takový odjezd ze Slánské ZC kde svého času házelo vše, i staré T3 už také je úplně v pohodě, bylo zvláštní, že tam si to ty 14T vykousaly tak, že tam házelo všechno ostatní, jen ty krámy skoro ne
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Škoda 14T (Porschetra)
K technice jízdy - máš na mysli ubrat na 7-10km tam, kde to jiná tramvaj v pohodě zvládá 20-25km? (Což je prakticky téměř všude.) A přechodnice houfně dodělat, tam co nejsou?Karosák píše: Problém vjezdu a výjezdu z něj řeší technika jízdy a pokud možno geometrie koleje-přechodnice.
Tak tos asi moc těch vyžranejch oblouků neviděl. Škoda že to nemám nafocený, ale bejvalý esíčko mezi Ruskou a Vršovickým mizelo před očima. A mizení a zákusy "zázračně" ustalo poté, co se houfně odstavily.Karosák píše: Ta otřepaná fráze, že "ničí koleje" mi přišla přitažená za vlasy a tendenční
Jak je trošku víc lidí, tak se v tom nedá hnout, nedá se tím projít a nedá se v tom dejchat. Ale hlavně, že je to nízkopodlažní. Šmarjápano i ty Brute?Karosák píše:Jako kaštan bych je uvítal, coby cenný příspěvek nízkopodlažnosti
Oblouky ti vyhlodá všechno. Podstatný ovšem je, za jak dlouho. A 14T to dokáže mnohem, mnohem rychleji, než cokoli ostatního.9001 píše:Kdo si pamatuje starou smyčku Sídliště Dáblice, ta byla totálně vyhlodaná i bez 14T
- ZXS91
- Uživatel
- Příspěvky: 1019
- Registrován: 23.3.2010 19:11
- Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Oproti 15T taky mají lepší vstup do kabiny a kolíbkový tlačítka mi přišly lepší než membrány či co to je v 15T, lépe šly nahmatat. Jinak to Karosák shrnul pěkně
EDIT: a Bobik jeste lepe
EDIT: a Bobik jeste lepe
Naposledy upravil(a) ZXS91 dne 07.3.2016 19:25, celkem upraveno 1 x.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
MM: Proto píšu obratiště . Pokud ji pošlu na linku 4, tak mi obratištem projede 2x víckrát (možná i 3x víc) než na 9 nebo 12.
Karosák: Super shrnutí. Pod to se podepíšu. Víc asi netřeba dodávat.
Karosák: Super shrnutí. Pod to se podepíšu. Víc asi netřeba dodávat.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Osobně s celým názorem nemám problém, ale k citovanému musím dodat, že je to rozhodně jediné možné/správné řešení osudu 14T v Praze.Karosák píše:.............
Nemám problém s tím je tu nechat na dožití, ale rozumně. Po nehodách odepisovat co půjde, něco opravit z pojistky a něco nechat na díly, ať se tak nějak samozásobí a nemusí se do toho už cpát žádné horentní sumy.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Diskuse ke 14T potisící, ale taky přidám :
Veškeré neduhy bych jim odpustil, kdyby, jak říká von Š. to spolehlivě jezdilo!
Jako ševci se mi líbí klidná jízda a vedení vozu v přímé (i na rozvlněných BKV) a v obloucích s přechodnicemi. Rozumějí v přímé žádné boční kmity a hopsání, a průjezd samotným obloukem, když už se to do něj naskládá, je pak také plynulý. Problém vjezdu a výjezdu z něj řeší technika jízdy a pokud možno geometrie koleje-přechodnice. Ta otřepaná fráze, že "ničí koleje" mi přišla přitažená za vlasy a tendenční
Jako kaštan bych je uvítal, coby cenný příspěvek nízkopodlažnosti
Nemám problém s tím je tu nechat na dožití, ale rozumně. Po nehodách odepisovat co půjde, něco opravit z pojistky a něco nechat na díly, ať se tak nějak samozásobí a nemusí se do toho už cpát žádné horentní sumy.
Veškeré neduhy bych jim odpustil, kdyby, jak říká von Š. to spolehlivě jezdilo!
Jako ševci se mi líbí klidná jízda a vedení vozu v přímé (i na rozvlněných BKV) a v obloucích s přechodnicemi. Rozumějí v přímé žádné boční kmity a hopsání, a průjezd samotným obloukem, když už se to do něj naskládá, je pak také plynulý. Problém vjezdu a výjezdu z něj řeší technika jízdy a pokud možno geometrie koleje-přechodnice. Ta otřepaná fráze, že "ničí koleje" mi přišla přitažená za vlasy a tendenční
Jako kaštan bych je uvítal, coby cenný příspěvek nízkopodlažnosti
Nemám problém s tím je tu nechat na dožití, ale rozumně. Po nehodách odepisovat co půjde, něco opravit z pojistky a něco nechat na díly, ať se tak nějak samozásobí a nemusí se do toho už cpát žádné horentní sumy.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Viditelně si asi neuvědomuješ (na rozdíl ode mne), že jistě záleží:9001 píše:...........
MM: Vzhledem k tomu, že se tramvaje v Praze otáčejí na každé konečné pomocí smyčky, tak tu převodovku si mrví aniž by se jezdilo Chotkovou
1.) na procentu vzdálenosti kterou ta převodovka "proveze" TRAM oblouky z celkové ujeté vzdálenosti
(14T je fyzicky schopná oblouky o malém poloměru projet, ale vhodné je co nejméně = nejlépe jen v obratištích)
2.) na zatížení TRAMvaje při průjezdu oblouky = v obratištích je bez cestujících, kteří při počtu 200 lidí můžou při průměrné váze 80kg TRAM zatížit o 16tun
(a to určitě musí být poznat na zvýšení odstředivé síly, kterou viditelně navzájem působící na sebe 14T a koleje při průjezdu TRAM kolejovými oblouky)
Filip: ty to bereš kapacitně, ale nikoliv (jako já a jiní zde) z pohledu technologie otáčení se 14T a vedení tratě určitých linek
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 07.3.2016 18:39, celkem upraveno 1 x.
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Pro tyto "tramvaje" jsou optimální linky jako je 3 nebo 7. Na 12 ani na 17 podle mě nepatří.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Otočné vs. pevné podvozky... Kdo si pamatuje starou smyčku Sídliště Dáblice, ta byla totálně vyhlodaná i bez 14T... Chotkově zase dost přidal provoz T6 po spuštění Barrandova.
Slonik to měl na mysli tak, že tramvaje neměly prakticky nikde zákaz provozu, takže ano mohly jezdit všude.
MM: Vzhledem k tomu, že se tramvaje v Praze otáčejí na každé konečné pomocí smyčky, tak tu převodovku si mrví aniž by se jezdilo Chotkovou
Slonik to měl na mysli tak, že tramvaje neměly prakticky nikde zákaz provozu, takže ano mohly jezdit všude.
MM: Vzhledem k tomu, že se tramvaje v Praze otáčejí na každé konečné pomocí smyčky, tak tu převodovku si mrví aniž by se jezdilo Chotkovou
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Dnes jsem viděl dvě 14T u NNŽ, jely za sebou od Ohrady.