Škoda 14T (Porschetra)
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Honza Šlehofer
- Uživatel
- Příspěvky: 145
- Registrován: 23.10.2005 12:42
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Tak článek se zmiňovaným dubnem jsem nenašel, ale určitě ten duben někde zazněl, já bych si ho s prstu nevycucal.
Ale jeden zajímavý článek jsem přece našel:
MF DNES:
04.02.2005 - JAN ZIEGLER - str. 02
V Plzni se nyní rozhoduje o Praze
Úspěšná zkouška plzeňské tramvaje pomůže dostat z kolejí hlavního města staré soupravy
Prototyp tramvaje, jež s atraktivnějším designem od společnosti Porsche začne jezdit také v Praze, již ukrajuje první kilometry zkušebních jízd na tratích v Plzni.
Praha - Pražské tramvaje stárnou, a proto je nejvyšší čas, aby se na kolejích hlavního města objevily nové vozy. I pro Prahu je podle městského radního pro dopravu Radovana Šteinera dobrou zprávou, že v Plzni už vyjel na trať prototyp nové nízkopodlažní velkokapacitní tramvaje Vectra, do které se vejde téměř tři sta cestujících.
„Není to úplně přesně ten typ, který bude jezdit v Praze, ale dá se říci, že plzeňská tramvaj bude té pražské taková starší sestra,“ řekl Šteiner.
Ještě mnoho zkoušek
Radního přirovnání téměř přesně vyjadřuje význam první plzeňské velkokapacitní tramvaje pro metropoli. Oba vozy budou mít mnoho společného. Uvnitř obou tramvají bude téměř shodný prostor pro cestující. Dveře budou umístěny uprostřed, nízko na podvozku, a tak umožní lepší cestování matkám s kočárky, vozíčkářům a méně pohyblivým lidem. Supermoderní pražské tramvaje však budou mít lepší design od firmy Porsche. Pro Prahu je také důležité, aby plzeňská tramvaj obstála ve složitých zkouškách, protože to usnadní i výrobu pražského vozu. Karel Samec, mluvčí plzeňské Škodovky, která tyto nové soupravy vyrábí, uvedl, že tramvaje se nejdříve testují na zkušební trati přímo v továrně.
„Teprve pak se tramvajové soupravy zkoušejí na běžných tratích. Počítáme s tím, že asi v půlce roku dokončíme první vůz pro Prahu. Zkušební jízdy bez lidí budou v hlavním městě asi na podzim. S cestujícími by nová tramvaj mohla jezdit od začátku příštího roku,“ objasnil Samec.
V příštích letech by mělo v Praze jezdit na dvacet nových tramvají, ale plzeňský výrobce je schopen v budoucnu dodat ještě čtyřicet dalších. Dopravní podnik za jednu soupravu zaplatí asi padesát milionů korun.
Porsche do centra
Kde všude budou nové tramvaje jezdit, není zatím jasné. Radní Šteiner tvrdí, že budou určitě nasazeny na linkách, které vedou přes centrum.
„Je to z toho důvodu, že jsou nízkopodlažní. Máme také představu, že by jezdily mezi stanicemi metra, ve kterých jsou výtahy či plošiny pro kočárky a vozíčkáře. Například by tedy mohly jezdit mezi Florencí a stanicí Smíchovské nádraží,“ tvrdí Šteiner.
Radní také uvedl, že první nové tramvaje budou asi přiděleny do vozovny ve Strašnicích. Odtud jsou například vypravovány soupravy na linku 22, která jezdí mezi hostivařským nádražím a Bílou Horou.
„Je klidně možné, že budou nasazeny i na dvaadvacítce,“ připustil Šteiner.
Dopravní podnik má v současné době děvět set čtyřicet sedm tramvají starých v průměru přes šestnáct let.
Převažují vozy typu T3, kterých je 749, z toho 186 modernizovaných. Nejstarší tramvaj je z roku 1962.
VZOR PRO PRAHU. Nízkopodlažní tramvaj Vectra, ve které je možno přepravovat téměř tři sta lidí, zatím vyráží na zkušební jízdy bez cestujících na tratích v Plzni. Stejně dlouhou soupravu vyrobí dělníci v plzeňské Škodovce také pro Prahu. Design však nahradí projekt od firmy Porsche.
04.02.2005 - JAN ZIEGLER - str. 02
V Plzni se nyní rozhoduje o Praze
Úspěšná zkouška plzeňské tramvaje pomůže dostat z kolejí hlavního města staré soupravy
Prototyp tramvaje, jež s atraktivnějším designem od společnosti Porsche začne jezdit také v Praze, již ukrajuje první kilometry zkušebních jízd na tratích v Plzni.
Praha - Pražské tramvaje stárnou, a proto je nejvyšší čas, aby se na kolejích hlavního města objevily nové vozy. I pro Prahu je podle městského radního pro dopravu Radovana Šteinera dobrou zprávou, že v Plzni už vyjel na trať prototyp nové nízkopodlažní velkokapacitní tramvaje Vectra, do které se vejde téměř tři sta cestujících.
„Není to úplně přesně ten typ, který bude jezdit v Praze, ale dá se říci, že plzeňská tramvaj bude té pražské taková starší sestra,“ řekl Šteiner.
Ještě mnoho zkoušek
Radního přirovnání téměř přesně vyjadřuje význam první plzeňské velkokapacitní tramvaje pro metropoli. Oba vozy budou mít mnoho společného. Uvnitř obou tramvají bude téměř shodný prostor pro cestující. Dveře budou umístěny uprostřed, nízko na podvozku, a tak umožní lepší cestování matkám s kočárky, vozíčkářům a méně pohyblivým lidem. Supermoderní pražské tramvaje však budou mít lepší design od firmy Porsche. Pro Prahu je také důležité, aby plzeňská tramvaj obstála ve složitých zkouškách, protože to usnadní i výrobu pražského vozu. Karel Samec, mluvčí plzeňské Škodovky, která tyto nové soupravy vyrábí, uvedl, že tramvaje se nejdříve testují na zkušební trati přímo v továrně.
„Teprve pak se tramvajové soupravy zkoušejí na běžných tratích. Počítáme s tím, že asi v půlce roku dokončíme první vůz pro Prahu. Zkušební jízdy bez lidí budou v hlavním městě asi na podzim. S cestujícími by nová tramvaj mohla jezdit od začátku příštího roku,“ objasnil Samec.
V příštích letech by mělo v Praze jezdit na dvacet nových tramvají, ale plzeňský výrobce je schopen v budoucnu dodat ještě čtyřicet dalších. Dopravní podnik za jednu soupravu zaplatí asi padesát milionů korun.
Porsche do centra
Kde všude budou nové tramvaje jezdit, není zatím jasné. Radní Šteiner tvrdí, že budou určitě nasazeny na linkách, které vedou přes centrum.
„Je to z toho důvodu, že jsou nízkopodlažní. Máme také představu, že by jezdily mezi stanicemi metra, ve kterých jsou výtahy či plošiny pro kočárky a vozíčkáře. Například by tedy mohly jezdit mezi Florencí a stanicí Smíchovské nádraží,“ tvrdí Šteiner.
Radní také uvedl, že první nové tramvaje budou asi přiděleny do vozovny ve Strašnicích. Odtud jsou například vypravovány soupravy na linku 22, která jezdí mezi hostivařským nádražím a Bílou Horou.
„Je klidně možné, že budou nasazeny i na dvaadvacítce,“ připustil Šteiner.
Dopravní podnik má v současné době děvět set čtyřicet sedm tramvají starých v průměru přes šestnáct let.
Převažují vozy typu T3, kterých je 749, z toho 186 modernizovaných. Nejstarší tramvaj je z roku 1962.
VZOR PRO PRAHU. Nízkopodlažní tramvaj Vectra, ve které je možno přepravovat téměř tři sta lidí, zatím vyráží na zkušební jízdy bez cestujících na tratích v Plzni. Stejně dlouhou soupravu vyrobí dělníci v plzeňské Škodovce také pro Prahu. Design však nahradí projekt od firmy Porsche.
Ale jeden zajímavý článek jsem přece našel:
MF DNES:
04.02.2005 - JAN ZIEGLER - str. 02
V Plzni se nyní rozhoduje o Praze
Úspěšná zkouška plzeňské tramvaje pomůže dostat z kolejí hlavního města staré soupravy
Prototyp tramvaje, jež s atraktivnějším designem od společnosti Porsche začne jezdit také v Praze, již ukrajuje první kilometry zkušebních jízd na tratích v Plzni.
Praha - Pražské tramvaje stárnou, a proto je nejvyšší čas, aby se na kolejích hlavního města objevily nové vozy. I pro Prahu je podle městského radního pro dopravu Radovana Šteinera dobrou zprávou, že v Plzni už vyjel na trať prototyp nové nízkopodlažní velkokapacitní tramvaje Vectra, do které se vejde téměř tři sta cestujících.
„Není to úplně přesně ten typ, který bude jezdit v Praze, ale dá se říci, že plzeňská tramvaj bude té pražské taková starší sestra,“ řekl Šteiner.
Ještě mnoho zkoušek
Radního přirovnání téměř přesně vyjadřuje význam první plzeňské velkokapacitní tramvaje pro metropoli. Oba vozy budou mít mnoho společného. Uvnitř obou tramvají bude téměř shodný prostor pro cestující. Dveře budou umístěny uprostřed, nízko na podvozku, a tak umožní lepší cestování matkám s kočárky, vozíčkářům a méně pohyblivým lidem. Supermoderní pražské tramvaje však budou mít lepší design od firmy Porsche. Pro Prahu je také důležité, aby plzeňská tramvaj obstála ve složitých zkouškách, protože to usnadní i výrobu pražského vozu. Karel Samec, mluvčí plzeňské Škodovky, která tyto nové soupravy vyrábí, uvedl, že tramvaje se nejdříve testují na zkušební trati přímo v továrně.
„Teprve pak se tramvajové soupravy zkoušejí na běžných tratích. Počítáme s tím, že asi v půlce roku dokončíme první vůz pro Prahu. Zkušební jízdy bez lidí budou v hlavním městě asi na podzim. S cestujícími by nová tramvaj mohla jezdit od začátku příštího roku,“ objasnil Samec.
V příštích letech by mělo v Praze jezdit na dvacet nových tramvají, ale plzeňský výrobce je schopen v budoucnu dodat ještě čtyřicet dalších. Dopravní podnik za jednu soupravu zaplatí asi padesát milionů korun.
Porsche do centra
Kde všude budou nové tramvaje jezdit, není zatím jasné. Radní Šteiner tvrdí, že budou určitě nasazeny na linkách, které vedou přes centrum.
„Je to z toho důvodu, že jsou nízkopodlažní. Máme také představu, že by jezdily mezi stanicemi metra, ve kterých jsou výtahy či plošiny pro kočárky a vozíčkáře. Například by tedy mohly jezdit mezi Florencí a stanicí Smíchovské nádraží,“ tvrdí Šteiner.
Radní také uvedl, že první nové tramvaje budou asi přiděleny do vozovny ve Strašnicích. Odtud jsou například vypravovány soupravy na linku 22, která jezdí mezi hostivařským nádražím a Bílou Horou.
„Je klidně možné, že budou nasazeny i na dvaadvacítce,“ připustil Šteiner.
Dopravní podnik má v současné době děvět set čtyřicet sedm tramvají starých v průměru přes šestnáct let.
Převažují vozy typu T3, kterých je 749, z toho 186 modernizovaných. Nejstarší tramvaj je z roku 1962.
VZOR PRO PRAHU. Nízkopodlažní tramvaj Vectra, ve které je možno přepravovat téměř tři sta lidí, zatím vyráží na zkušební jízdy bez cestujících na tratích v Plzni. Stejně dlouhou soupravu vyrobí dělníci v plzeňské Škodovce také pro Prahu. Design však nahradí projekt od firmy Porsche.
04.02.2005 - JAN ZIEGLER - str. 02
V Plzni se nyní rozhoduje o Praze
Úspěšná zkouška plzeňské tramvaje pomůže dostat z kolejí hlavního města staré soupravy
Prototyp tramvaje, jež s atraktivnějším designem od společnosti Porsche začne jezdit také v Praze, již ukrajuje první kilometry zkušebních jízd na tratích v Plzni.
Praha - Pražské tramvaje stárnou, a proto je nejvyšší čas, aby se na kolejích hlavního města objevily nové vozy. I pro Prahu je podle městského radního pro dopravu Radovana Šteinera dobrou zprávou, že v Plzni už vyjel na trať prototyp nové nízkopodlažní velkokapacitní tramvaje Vectra, do které se vejde téměř tři sta cestujících.
„Není to úplně přesně ten typ, který bude jezdit v Praze, ale dá se říci, že plzeňská tramvaj bude té pražské taková starší sestra,“ řekl Šteiner.
Ještě mnoho zkoušek
Radního přirovnání téměř přesně vyjadřuje význam první plzeňské velkokapacitní tramvaje pro metropoli. Oba vozy budou mít mnoho společného. Uvnitř obou tramvají bude téměř shodný prostor pro cestující. Dveře budou umístěny uprostřed, nízko na podvozku, a tak umožní lepší cestování matkám s kočárky, vozíčkářům a méně pohyblivým lidem. Supermoderní pražské tramvaje však budou mít lepší design od firmy Porsche. Pro Prahu je také důležité, aby plzeňská tramvaj obstála ve složitých zkouškách, protože to usnadní i výrobu pražského vozu. Karel Samec, mluvčí plzeňské Škodovky, která tyto nové soupravy vyrábí, uvedl, že tramvaje se nejdříve testují na zkušební trati přímo v továrně.
„Teprve pak se tramvajové soupravy zkoušejí na běžných tratích. Počítáme s tím, že asi v půlce roku dokončíme první vůz pro Prahu. Zkušební jízdy bez lidí budou v hlavním městě asi na podzim. S cestujícími by nová tramvaj mohla jezdit od začátku příštího roku,“ objasnil Samec.
V příštích letech by mělo v Praze jezdit na dvacet nových tramvají, ale plzeňský výrobce je schopen v budoucnu dodat ještě čtyřicet dalších. Dopravní podnik za jednu soupravu zaplatí asi padesát milionů korun.
Porsche do centra
Kde všude budou nové tramvaje jezdit, není zatím jasné. Radní Šteiner tvrdí, že budou určitě nasazeny na linkách, které vedou přes centrum.
„Je to z toho důvodu, že jsou nízkopodlažní. Máme také představu, že by jezdily mezi stanicemi metra, ve kterých jsou výtahy či plošiny pro kočárky a vozíčkáře. Například by tedy mohly jezdit mezi Florencí a stanicí Smíchovské nádraží,“ tvrdí Šteiner.
Radní také uvedl, že první nové tramvaje budou asi přiděleny do vozovny ve Strašnicích. Odtud jsou například vypravovány soupravy na linku 22, která jezdí mezi hostivařským nádražím a Bílou Horou.
„Je klidně možné, že budou nasazeny i na dvaadvacítce,“ připustil Šteiner.
Dopravní podnik má v současné době děvět set čtyřicet sedm tramvají starých v průměru přes šestnáct let.
Převažují vozy typu T3, kterých je 749, z toho 186 modernizovaných. Nejstarší tramvaj je z roku 1962.
VZOR PRO PRAHU. Nízkopodlažní tramvaj Vectra, ve které je možno přepravovat téměř tři sta lidí, zatím vyráží na zkušební jízdy bez cestujících na tratích v Plzni. Stejně dlouhou soupravu vyrobí dělníci v plzeňské Škodovce také pro Prahu. Design však nahradí projekt od firmy Porsche.
Právě, že tam asi neni jelikož makat an tý trmavjai začali usilovně v srpnu, měly by tam bejt nějaký pnále, za tu homologaci.Gagarin píše:No, tak si DPP taky může klidně účtovat. To je úplně normální položka smluvních vztahu. A jestli to tam neni, tak je v tom korupce.Martin-KT8D5.RN2P píše:A co platil Alstom ČD?? Nic pouze pronájem vozů cizích správ (DB, ZSSK, MÁV) na vlaky EC a IC
- Gagarin
- Uživatel
- Příspěvky: 295
- Registrován: 18.11.2003 16:49
- Bydliště: Jednu tram. smyčku slyším, jednu TT a železnici v dálce vidím a jedna žel. trať mi stojí pod okny.
- Kontaktovat uživatele:
No, tak si DPP taky může klidně účtovat. To je úplně normální položka smluvních vztahu. A jestli to tam neni, tak je v tom korupce.Martin-KT8D5.RN2P píše:A co platil Alstom ČD?? Nic pouze pronájem vozů cizích správ (DB, ZSSK, MÁV) na vlaky EC a ICGagarin píše:Tak to ve smlouvě je určitě taky (pokud to nepsal vyloženej zkorumpovanej *****) položka o sankcích za nedodržení termínu! Stejně jako to je u Pendolín.
No uvidíme... Jsem zvědavej docela dost. Ale nemylsim si, že jen tyhle tši linky co uvádíšKM píše:Sorry, sem to mělo přijít:
Když se tak dívám, co píšou o chování pouhých Aniter na brněnských kolejích v obloucích (ne prosté trhání, ale i náklon současně do boku a vzhůru, syndrom "rohlík") obávám se, že pro nové tramvaje máme v Praze vhodné pouze linky 21, a snad 20 ve verzi Podbaba, možná ex15 Florenc-Lehovec.
Sorry, sem to mělo přijít:
Když se tak dívám, co píšou o chování pouhých Aniter na brněnských kolejích v obloucích (ne prosté trhání, ale i náklon současně do boku a vzhůru, syndrom "rohlík") obávám se, že pro nové tramvaje máme v Praze vhodné pouze linky 21, a snad 20 ve verzi Podbaba, možná ex15 Florenc-Lehovec.
Když se tak dívám, co píšou o chování pouhých Aniter na brněnských kolejích v obloucích (ne prosté trhání, ale i náklon současně do boku a vzhůru, syndrom "rohlík") obávám se, že pro nové tramvaje máme v Praze vhodné pouze linky 21, a snad 20 ve verzi Podbaba, možná ex15 Florenc-Lehovec.
- Honza Šlehofer
- Uživatel
- Příspěvky: 145
- Registrován: 23.10.2005 12:42
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
No na smlouvě je asi rok 2005, ale loni a ještě snad začátkem tohot roku se hovořilo, řekl bych že i v médiích (zkusím to najít až budu doma jestli budu mít čas) o tom, že prototyp bude hotový již v dubnu a o měsíc později bude druhý vůz.
Ad Fricoolinek2: Jestli může více cukat než Astra v Brně:
No to se uvidí. Ale můj odhad je takový, že s chudákem řidičem to bude škubat ještě více, protože první článek je delší a tedy logicky když podvozek je přibližně uprostřed, tak předek tramvaje bude opisovat větší kružnici a bude více cukat.
A pak v Praze je spoustu tratí (teď srovnávám z Plzní), kde je hodně různých esíček a oblouků, které jsou ještě zohýbány v různých sklonech a co vím, tak Astra není ohebná v kloubech nahoru a dolů. U Vektry je snad nějaká větší vůle u jednoho z kloubů, takže jde také o to jak tohle bude u řešeno ... No uvidíme jak se budou pražské tramvaje chovat.
Ad Fricoolinek2: Jestli může více cukat než Astra v Brně:
No to se uvidí. Ale můj odhad je takový, že s chudákem řidičem to bude škubat ještě více, protože první článek je delší a tedy logicky když podvozek je přibližně uprostřed, tak předek tramvaje bude opisovat větší kružnici a bude více cukat.
A pak v Praze je spoustu tratí (teď srovnávám z Plzní), kde je hodně různých esíček a oblouků, které jsou ještě zohýbány v různých sklonech a co vím, tak Astra není ohebná v kloubech nahoru a dolů. U Vektry je snad nějaká větší vůle u jednoho z kloubů, takže jde také o to jak tohle bude u řešeno ... No uvidíme jak se budou pražské tramvaje chovat.
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Může Poršetra v Praze v zatáčkách víc cukat než Anitra v Brně (jedinná Škodovka kterou jsem jel)Honza Šlehofer píše:Martin-KT8D5.RN2P píše: No ono srovnávat ČKD se škodovkou asi moc nejde. Doba kdy se chrlily vozy v takovém množství je bohužel pryč ...
Ale jinak se tu nechci nijak zastávat škodovky, to zpoždění je docela ostudné, zvlášť při tak prestižní zakázce, jak o ní zpočátku prohlašovali a bojovali o ní ...
A hlavně já nejsem zastánce pevných podvozků!!! A právě si myslím, že z toho budou ještě v Praze rozčarovaní a bude to dost zajímavé ... bohužel pro tramvajovou dopravu.