Škoda 14T (Porschetra)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od von Špilberk » 07.3.2016 14:35

slonik píše: deset let normálně jezdily téměř všude
Tak tohle je čistá lež: převodovky se začaly sypat někdy 2012, tedy po 5 - 6 letech provozu. (Měly vydržet 2,5 mil. km a vydržely desetinu) Takže tehdy už začalo odstavování vozů a čekání na opravy převodovek.

Uživatelský avatar
slonik
Uživatel
Příspěvky: 407
Registrován: 02.12.2008 16:15
Bydliště: 1, 6, 14, 25, 54

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od slonik » 07.3.2016 14:15

MM-Mikulovsky: Ty tramvaje můžou do zatáčky, nevybuchnou, deset let normálně jezdily téměř všude. Ještě minimálně rok ale sotva pokryjou tu 17, třeba nám mezitím v rámci změn vznikne nějaká další vhodná linka (třeba 19)...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 07.3.2016 14:07

geby: já psal "takřka" = nějaká minimální (asi v gramech) tam je možná, ale i to je asi značný problém.
Myslím, že byla zmiňována hrozba vibrací a následné ničení motorů uchycených ke kolům.

geby
Uživatel
Příspěvky: 8
Registrován: 08.9.2012 20:08

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od geby » 07.3.2016 14:04

MM-Mikulovsky píše:
XSC píše: 1x15T cca 1,25milionu Kč (prý protože kvůli neexistující ose musí mít kola vedle sebe takřka nulovou váhovou odchylku)
Čistě z laické zvědavosti, proč vlastně musí mít tu nulovou váhovou odchylku?

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 07.3.2016 13:48

slonik píše:.......... Stejně tak bych ji dal na 20 a na 12........
dál ten nesmysl číst nebudu, uvedené linky jedou (mimo jiné) Chotkovými sady :!:
Kde myslíš, že ty TRAM nejvíc ničí svou jízdou TT a naopak sami jsou jí ničeny = extrémně namáhány (prvně převodovky a teď samotné uchycení podvozků) :?: #-o


Ona ani ta zejména "dlouhá" l.17 není -pro "esíčko" okolo Čechova mostu, "esíčko" u Letenského tunelu, okolí Výstaviště Holešovice, "esíčko" dole v Tróji, křižovatku Stírka (dle mne výstižněji Vlachovka - dle přilehlé historické usedlosti, kde již dlouho sídlí PČR) a Klapkovu ul. od ní po zast. Březiněveská- 100%vhodná, ale nic lepšího fakt pro ni v Praze nemáme :!:
PS: Příměstskou (např. do Brandýsa) TT ještě v/u Prahy pro ni nikdo ani nevyprojektoval, natož aby stála.

Uživatelský avatar
slonik
Uživatel
Příspěvky: 407
Registrován: 02.12.2008 16:15
Bydliště: 1, 6, 14, 25, 54

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od slonik » 07.3.2016 13:44

Už jsem psal, ta tramvaj je velmi komfortní, pro delší cesty obzvlášť. Konkrétně na 17, pokud se zrovna nesjede, sedí dokonale. Stejně tak bych ji dal na 20 a na 12, pokud zůstane ve stejné trase, přes nábřeží to málem nepobíralo. V tomhle problém vážně nevidím, je bězné, že nějaký typ jezdí jen na nějakých linkách. Stejně tak by se dala udělat 23 Kubáň - Malovanka jen v T3 pro turisty, jako je třeba linka 1 v Miláně.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 07.3.2016 12:14

XSC píše:Úžasnýho na něm není nic. Ale je to příliš drahá sranda na to, aby se jen tak odepsaly.
tak "jentak" = bez nějaké kompenzace 14T přeci nikdo -nebo tedy alespoň já a zejména jistě odpovědní, kteří by jinak opakovaně nerozhodli o opravě jejich (zá)vad- odepsat nechce, ale POKUD JE VŮZ ZNAČNĚ POŠKOZEN NEHODOU A ZA JEHO ZNIČENÍ/ODEPSÁNÍ SE OBDRŽÍ NĚJAKÁ FINANČNÍ NÁHRADA Z POJISTKY, TAK JE TO VÝHODNĚJŠÍ NEŽ JEJ OPRAVOVAT, protože ta výplata pojistky by sotva pokryla skutečné náklady na znovu opravení - uvedení do provozu.

PS: když jsme u drahé srandy,
tak na letošním 1.školení ŘT padlo, že jeden (cca 1,25 roku trvající) cyklus "životnosti" obručí kol TRAM u DPP, který obsahuje 2 (či 3) soustružení a výměnu stojí na cca 30m dlouhém vlaku:

2xT3 či T6 cca 130tisíc Kč
1x14T cca 180tisíc Kč (což je ještě poměrně srovnatelné, byť to je o 4 kola méně než předchozí vlaky)
1x15T cca 1,25milionu Kč (prý protože kvůli neexistující ose musí mít kola vedle sebe takřka nulovou váhovou odchylku)
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 07.3.2016 13:45, celkem upraveno 1 x.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od XSC » 07.3.2016 11:38

Úžasnýho na něm není nic. Ale je to příliš drahá sranda na to, aby se jen tak odepsaly.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Bobik » 07.3.2016 10:39

von Špilberk píše:Takže bych prosil nějakého obdivovatele 14T, aby mi vysvětlil, co je na té tramvaji tak skvělého :?: :?:
Já se přidávám k dotazu. Mě by taky zajímalo, co je na tom škopku tak úžasňáckýho.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od von Špilberk » 07.3.2016 9:34

fricoolinek2 píše:Přijde mi, že někteří by se už s tou svou záští vůči 14T měli začít léčit...
Říká se, že potrefená husa se sama ozve, a jelikož tu tramvaj opravdu nemám rád, tak se klidně ozvu:
Provoz 14T je dobrý akorát pro šotouše s foťáčkem, které nic jiného než fotky nezajímá a jsou nadšení z pestrého vozového parku. Přitom pestrý vozový park přináší problémy s výcvikem řidičů, organizací provozu a údržbou. Dál: pevné podvozky se do Prahy prostě nehodí a musí se hledat vhodná linka extra pro jeden typ tramvaje, na ulici i ve vozovně zabírá místo jako 2xT, ale kapacitně to není 2xT. A všechno předchozí by se dalo nějak přehlédnout, kdyby to aspoň spolehlivě jezdilo, ale to taky ne. Nejdřív to stálo kvůli převodovkách, a když se převodovky opravily, tak pro jistotu popraskaly nějaké nosníky podvozků, takže se zase stojí a opravuje. A to všechno za pouhých 10 let provozu.
Takže bych prosil nějakého obdivovatele 14T, aby mi vysvětlil, co je na té tramvaji tak skvělého :?: :?:

Uživatelský avatar
slonik
Uživatel
Příspěvky: 407
Registrován: 02.12.2008 16:15
Bydliště: 1, 6, 14, 25, 54

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od slonik » 07.3.2016 9:05

Vážně to neni nejlepší tram, ale pokud člověk jezdí delší cesty, oddílu pro dálkovou přepravu se nic nevyrovná. Ještě, že má 15T ten salón vzadu, ale přecejen se tam vejde daleko míň lidí.

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 1019
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od ZXS91 » 07.3.2016 3:56

S nekritickym obdivovanim by se to taky nemelo prehanet...

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2600
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od fricoolinek2 » 07.3.2016 3:52

Přijde mi, že někteří by se už s tou svou záští vůči 14T měli začít léčit...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od von Špilberk » 05.3.2016 11:49

9127 je hlavně po železárně, čímž se stav "po opravě" zrušuje. 8-)

Uživatelský avatar
Tommy82
Uživatel
Příspěvky: 174
Registrován: 04.10.2008 19:56
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Tommy82 » 05.3.2016 11:44

Po opravě jsou 9125, 9127, 9128, 9136, 9144, 9164 a 9168

Odpovědět