Škoda 14T (Porschetra)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Odeslatod Bobik v 23.4.2018 18:17

Tak hlavně že na funkci (rostlináře) to vliv nemělo.... :lol:
P.S. - to už je počátek té umělé inteligence? Baba houkla odjezd, tak tramvaj jela? Ostatně není to tak dávno, co pan generální tvrdil něco o MHD bez řidičů - už to začalo? Mám se bát? :D
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Odeslatod P_V v 23.4.2018 8:37

http://zdopravy.cz/dalsi-problem-s-tramvajemi-14t-jedna-se-sama-rozjela-vsechny-musely-na-kontrolu-10584/
Příčinou byla podle vyjádření DPP i Škody kombinace poruch komunikace (vyvolaná špatným impedančním přizpůsobením komunikační sběrnice CAN) ...
Nestandardní chování nemělo vliv na bezpečnostní obvody vozidla. Vůz korektně reagoval na povel „maximální provozní brzda, nouzová brzda i záchranná brzda

Inu přesně nevím, jak by špatný přenos po sběrnici mohlo být interpretován jako příkaz jiný. Leda že by ten přenos nebyl nijak zabezpečen, něco ve smyslu že když nesedí kontrolní součet, tak se příkaz ignoruje. Nouzová brzda se asi přenáší po zvláštním drátě a ne po sběrnici.
P_V
Uživatel
 
Založen: 23.11.2003 18:49

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Odeslatod von Špilberk v 23.4.2018 8:29

https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/bezpecnostni-problem-tramvaj-porsche-se-sama-rozjela-20180423.html
Dopravní podnik nechal neplánovaně zkontrolovat všechny tramvaje řady 14T, veřejnosti známé jako Porsche. Stalo se tak poté, co se jeden vůz nečekaně na konečné po restartu systému rozjel

Asi "sepnutý erka"... :wink: :D
von Špilberk
Uživatel
 
Založen: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Odeslatod von Špilberk v 06.3.2018 7:50

Naděje umírá poslední. Třeba příště... :lol:
von Špilberk
Uživatel
 
Založen: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Odeslatod demon v 05.3.2018 22:20

Jen fáma...
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Odeslatod Karosák v 03.3.2018 16:08

Možná štěstí, že se těch vozů nestihlo ještě tolik opravit, bo nás prý čeká další challenge - objevily se praskliny i na již opravených podvozcích. Jak moc je to horký a jak moc je to pravda, ví někdo?
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Zajezdnia Strasznice

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Odeslatod Radek v 05.2.2018 14:06

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
 
Založen: 19.7.2004 9:00
Bydliště: Tento vlak tam končí

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Odeslatod MM-Mikulovsky v 05.2.2018 14:00

Karosák napsal:Nikde jsem to nepostřehl, ale už nám frčí na lince 17 druhý facelift Z:idea:
Myslím, že na FB - FOŘTovi jeho předání do KO bylo, ale fakt nestíhám vnímat vše, kde jsem co viděl a zde to není.
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Odeslatod Karosák v 05.2.2018 11:50

Nikde jsem to nepostřehl, ale už nám frčí na lince 17 druhý facelift Z:idea:
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Zajezdnia Strasznice

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Odeslatod pawel v 11.1.2018 16:49

proč nemohou být v reko 14T stejné sedačky jako v 15T, případně T3RP/KT8? takhle je to opět "každej pes jiná ves" (nemluvě o tom, že jsou ty kotasovy sedačky ošklivé). to nemá DPP nějaký jednotný manuál vzhledu interiéru (jako třeba ČD a naprostá většina DP na západ i východ od prahy)?
Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
 
Založen: 15.7.2004 22:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Odeslatod jaluh v 10.1.2018 19:02

mart337 napsal:
trainzjohny napsal:Nejde o dramatičnost a už vůbec nejde o skutečnost. Nápravové tlaky se počítají podle plochy a buď to vyjde nebo se musí plocha zmenšit. To že v praxi se tam ty lidi stejně nacpou je putna.


Tohle celkem chápu, akorát jsem si nemyslel, že jsou ty limity tak na hraně, že by se tam taková malá úprava nedala udělat.
Navíc když nad tím tak přemýšlím, tak v zásadě - mnou navrhovaný stav - jedna řada sedaček po každé straně odpovídá adekvátně starému stavu, akorát těch sedících je tam asi míň a při tom zabírají cca stejně místa. A stojících lidí podle mne moc nepřibude. Takže podle mne to vyjde skoro stejně jako starý stav a nebo o něco malinko horší, pokud se ten pás pro stojící rozšíří o ta kolena. :D


Aktuálně má staré a nové uspořádání sedaček v lichých článcích stejný počet, tj. 12. Nebo se pletu?
jaluh
Uživatel
 
Založen: 29.4.2006 19:34
Bydliště: na vesnici, vedle HK a nyní i Praha

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Odeslatod mart337 v 09.1.2018 22:19

trainzjohny napsal:Nejde o dramatičnost a už vůbec nejde o skutečnost. Nápravové tlaky se počítají podle plochy a buď to vyjde nebo se musí plocha zmenšit. To že v praxi se tam ty lidi stejně nacpou je putna.


Tohle celkem chápu, akorát jsem si nemyslel, že jsou ty limity tak na hraně, že by se tam taková malá úprava nedala udělat.
Navíc když nad tím tak přemýšlím, tak v zásadě - mnou navrhovaný stav - jedna řada sedaček po každé straně odpovídá adekvátně starému stavu, akorát těch sedících je tam asi míň a při tom zabírají cca stejně místa. A stojících lidí podle mne moc nepřibude. Takže podle mne to vyjde skoro stejně jako starý stav a nebo o něco malinko horší, pokud se ten pás pro stojící rozšíří o ta kolena. :D
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
 
Založen: 21.8.2008 21:26

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Odeslatod trainzjohny v 09.1.2018 18:43

mart337 napsal:
demon napsal: To už jsme slyšeli, ale jak víme, zrušit dvousedáky nelze, nebo je to minimálně veskrze nevhodné, jelikož nápravové tlaky...
Stejná hloupost je úprava prvních dveří pro vstup cestujících.

To mi chceš tvrdit, že se tak dramaticky změní nápravové tlaky, když se do článku postaví deset patnáct lidí místo čtyř sedících? Podle mne se těch cca 500 kg na nápravu ztratí v davu. Spíš asi budou brblat lidi, že je míň míst k sezení. Ale ta čtyři místa by mohli přežít za lepší komfort při cestování.
Nejde o dramatičnost a už vůbec nejde o skutečnost. Nápravové tlaky se počítají podle plochy a buď to vyjde nebo se musí plocha zmenšit. To že v praxi se tam ty lidi stejně nacpou je putna.
Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
 
Založen: 10.9.2006 14:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Odeslatod mart337 v 09.1.2018 9:28

demon napsal: To už jsme slyšeli, ale jak víme, zrušit dvousedáky nelze, nebo je to minimálně veskrze nevhodné, jelikož nápravové tlaky...
Stejná hloupost je úprava prvních dveří pro vstup cestujících.

To mi chceš tvrdit, že se tak dramaticky změní nápravové tlaky, když se do článku postaví deset patnáct lidí místo čtyř sedících? Podle mne se těch cca 500 kg na nápravu ztratí v davu. Spíš asi budou brblat lidi, že je míň míst k sezení. Ale ta čtyři místa by mohli přežít za lepší komfort při cestování.
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
 
Založen: 21.8.2008 21:26

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Odeslatod demon v 08.1.2018 19:34

mart337 napsal:Takže já bych opravdu zrušil ty dvousedáky, alespoň v tom inkriminovaném prvním článku a v ostatních dvou je trochu omezil, ať se tam vejde a projde víc lidí.
To už jsme slyšeli, ale jak víme, zrušit dvousedáky nelze, nebo je to minimálně veskrze nevhodné, jelikož nápravové tlaky...
Stejná hloupost je úprava prvních dveří pro vstup cestujících.
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Další

Zpět na Tramvajové vozy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků

cron