Škoda 14T (Porschetra)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
admirak

Příspěvek od admirak » 22.2.2007 12:46

aspirine píše:14T tu snad pozná každej i když jí nevidídí.Má takovej hlubokej chrastící zvuk jinak při rozjezdech piští ale to je jedno každá tramvaj ma jíný zvuk,ale poršetra to je hnus v tomhle a ve vzhledu taky nic moc a to mi potvrdilo už něco lidí :roll:
Jo všichni koukali co je to za tramvaj když přijela poprvé do Prahy @3650 a chválily si jí a říkali jaká to bude tramvaj @3655 a ted by jí rozmlátily. :smt011

Uživatelský avatar
aspirine
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 11.2.2007 19:40
Bydliště: pod sebou Hl.nádraží,a výhled na Prahu
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aspirine » 22.2.2007 12:40

14T tu snad pozná každej i když jí nevidídí.Má takovej hlubokej chrastící zvuk jinak při rozjezdech piští ale to je jedno každá tramvaj ma jíný zvuk,ale poršetra to je hnus v tomhle a ve vzhledu taky nic moc a to mi potvrdilo už něco lidí :roll:

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 22.2.2007 12:25

XSC píše:Podle mých pozorování vychází 14T také hlučnější než T3/T6. U těch jde o zvuky, které bych od tramvaje čekal - valení kol, převody, motorgenerátor, výzbroj. Kromě MG většinou zvuky závislé na rychlosti jízdy a trati. U 14T mi tyto zvuky přijdou tišší, jenže se přidává to, co mi připomíná pojízdné železářství. Stačí sebemenší nerovnost na trati, nemusí se jednat o oblouk a celá tramvaj se otřese. Je to podobné jako v klasické KT8 zevnitř, jenže tam se třepal umakart, tady je to železo.
Díky tomu si 14T všimnu kdykoliv, když projíždí kolem, i v případě kdy se na trať nedívám.
naprosto přesné, dobře si to vystihl

Davidf
Uživatel
Příspěvky: 28
Registrován: 15.5.2006 21:36
Bydliště: Kutnauer...jestli vám to něco řiká.

Příspěvek od Davidf » 22.2.2007 11:00

trainzjohny píše::lol: :lol: :lol: jak jsi přišel na tohle číslo ?? Přijela, ale 9120.
Já se omlouvám..... já sem přetim četl článek o 9113, tak sem to tam napsal.... Samozřejmě sem myslel 9120, už sem to upravil v předchozí zprávě... :lol:

Uživatelský avatar
pan Vedoucí
Uživatel
Příspěvky: 209
Registrován: 07.12.2006 10:23
Bydliště: Praha

Příspěvek od pan Vedoucí » 22.2.2007 10:58

Davidf píše:Přijela dnes 9113???????
JJ, přijela. Na 9/9, dokonce s řidičem, který má čerstvě oprávnění na tento typ vozu a samozřejmě o 5 pozdě :-(.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od trainzjohny » 22.2.2007 10:44

Davidf píše:Přijela dnes 9113???????
:lol: :lol: :lol: jak jsi přišel na tohle číslo ?? Přijela, ale 9120.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Příspěvek od XSC » 22.2.2007 10:42

Podle mých pozorování vychází 14T také hlučnější než T3/T6. U těch jde o zvuky, které bych od tramvaje čekal - valení kol, převody, motorgenerátor, výzbroj. Kromě MG většinou zvuky závislé na rychlosti jízdy a trati. U 14T mi tyto zvuky přijdou tišší, jenže se přidává to, co mi připomíná pojízdné železářství. Stačí sebemenší nerovnost na trati, nemusí se jednat o oblouk a celá tramvaj se otřese. Je to podobné jako v klasické KT8 zevnitř, jenže tam se třepal umakart, tady je to železo.
Díky tomu si 14T všimnu kdykoliv, když projíždí kolem, i v případě kdy se na trať nedívám.

Davidf
Uživatel
Příspěvky: 28
Registrován: 15.5.2006 21:36
Bydliště: Kutnauer...jestli vám to něco řiká.

Příspěvek od Davidf » 22.2.2007 10:34

Přijela dnes 9120???????
Naposledy upravil(a) Davidf dne 22.2.2007 10:58, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 22.2.2007 10:25

Ad Smurfx: Ten zde prezentovaný výsledek je samozřejmě průměr různých měření, včetně křižovatek. Trať na mostě mezi ND a Újezdem je pěkná? Opravdu? No na pohled možná ano, na 5 let stará BKV je taky dobrá, ale když si vzpomenu co se tam našlo pod BKV v roce 2001... :oops:

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 22.2.2007 10:00

Kerberos píše:Co som pozeral meracie protokoly zo srovnavacich merani co si organizoval na takmer vsetkych typoch elektriciek prazsky dopravny podnik je 14T prokazatelne tichsia
Je otázka kde a jak se to měří. Nejde o trvalý hluk odvalujících se kol. Na úseku národní divadlo - újezd, kde je výborná trať jede 14T opravdu krásně a je rozhodně tišší než T3. Jedná se však právě o hluk, který vydává navíc při nekvalitní trati, zatáčkách, výhybkách apod - čehož je v Praze většina.

Je sice pěkné, že na rovné kvalitní trati je tichá, ale když o pár metrů dál se při překonání spoje podvozky rozvibrují a zarezonují, je to o něčem jiném. T3 vydávají konstantí hluk, který slyším v noci z mého obydlí minimálně, kdežto 14T k němu ještě přidává řahtání a rezonanci, která se stále mění jak svou intenzitou, tak charakterem. Tvrzení, že je 14T tišší je opravdu podezřelé a měření mohlo být prováděno na zrovna kvalitním úseku například v neseném článku.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 22.2.2007 9:10

No to je právě ono. Přepočet na ekvivalentní hladinu hluku je sice krásná věc, ale docela klame, pokud je někde snaha ho používat k porovnání zdrojů s různými frekvencemi a amplitudami. Čili bych tím argumentoval jen velmi opatrně.

Kerberos
Uživatel
Příspěvky: 45
Registrován: 13.11.2006 17:26
Bydliště: Praha

Příspěvek od Kerberos » 22.2.2007 1:15

admirak píše:To ví jenom Bůh, asi se ho zajedu zejtrazeptat. :D :lol:
T3 nieje tichsia ak 14T. Ma len jiné spektrum hluka na ktore nieje nikto zvyknuty (aj me sa to nepaci ked sa sveziem). Co som pozeral meracie protokoly zo srovnavacich merani co si organizoval na takmer vsetkych typoch elektriciek prazsky dopravny podnik je 14T prokazatelne tichsia (2-3dB) oproti T3 a vsetkemu inemu co v Prahe jazdi. (Nepozeral som merania z WANy a neviem ci sa robila.

Kerberos
Uživatel
Příspěvky: 45
Registrován: 13.11.2006 17:26
Bydliště: Praha

Příspěvek od Kerberos » 22.2.2007 1:09

izzy píše:Trosku si zase rypnu...od vozu 9115 byl instalovan sberac Lekov EPDE 3100 ale od vozu 9118 se na strechu vratil stary znamy Lekov EPDE 2600...co se deje? Nespokojenost? Nebo si tam Skodofffka dava co ji napadne?
Nedava, Lekov si dodava co ho napadne a potom se presvihne, ze ten novy aj Lekov nemá schvaleny.

admirak

Příspěvek od admirak » 21.2.2007 23:43

Smurfx píše:Bydlím v Řepích a pojízdné železářství poznám už zdaleka, nezaměnitelný zvuk. Zajímalo by mě, co vlastně ten randál dělá? Proč je T3 o tolik tišší, když je o 40 let starší? Připadá mi, že v 14T celý podvozek rezonuje a přitom by stačilo více zapřemýšlet a nějakým způsobem to utlumit. Už i malé děti při jízdě říkají "na to že je nová je teda pěkně hlučná, žejo mami" (několikrát osobní zkušenost)

Západní tramvaje s pevnými podvozky jsou mnohem tišší. Samozřejmě to závisí i na kvalitě svršku, ale i při pouhém přejezdu kolejové spojky vydá 14T zvuk, jako by spadla v garáži police s nářadím. U Bombardierů, Combin apod. jsem toto opravdu nepozoroval a to jsou navíc 100% nízkopodlažní, tedy méně prostoru pro technická řešení.

Čím je tedy to železářství vyrobené v naší české kotlince způsobeno?
To ví jenom Bůh, asi se ho zajedu zejtrazeptat. :D :lol:

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 21.2.2007 23:40

admirak píše:No to jo, když jede přes výhybky a srdíčka tak to dělá rachot jak prase. Kdybych bydlel u tramvají a projížděla tam ráno pravidelné poršetra tak kolem 7:00...mohl bych to mít jako budíček. :D
Bydlím v Řepích a pojízdné železářství poznám už zdaleka, nezaměnitelný zvuk. Zajímalo by mě, co vlastně ten randál dělá? Proč je T3 o tolik tišší, když je o 40 let starší? Připadá mi, že v 14T celý podvozek rezonuje a přitom by stačilo více zapřemýšlet a nějakým způsobem to utlumit. Už i malé děti při jízdě říkají "na to že je nová je teda pěkně hlučná, žejo mami" (několikrát osobní zkušenost)

Západní tramvaje s pevnými podvozky jsou mnohem tišší. Samozřejmě to závisí i na kvalitě svršku, ale i při pouhém přejezdu kolejové spojky vydá 14T zvuk, jako by spadla v garáži police s nářadím. U Bombardierů, Combin apod. jsem toto opravdu nepozoroval a to jsou navíc 100% nízkopodlažní, tedy méně prostoru pro technická řešení.

Čím je tedy to železářství vyrobené v naší české kotlince způsobeno?

Odpovědět