Škoda 14T (Porschetra)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 27.11.2005 10:30

[quote="pawel"]fricoolinek: jasně, jenže s timhle přístupem bysme nemohli mít ani fainsy atd. (už bylo řešeno mnohokrát a ke konsensu asi nedojdem, tak bych to radši nechal být:)

smurfx: "nápad podélného sezení" - no to je teda pěkný nápad. až jednou budeš sedět v nějaké více cukající 8171, představ si frekvenci cukání a neustálého brždění / rozjezdů tak stonásobnou. a už to nebude pěkně vypadající nápad, ale nepříjemná realita.
ad nátěr - souhlas, taky jsem tu o tom psal...vypadá to fakt jako prolejzačka (nebo lochneska?)[/quote]

Dle mého názoru bylo umístění podélných lavic v krajních článcích zřejmě jedinou konstrukční možností. Vzhledem k tomu, že jsou krajní články zvýšeny jen o jeden schod (ne o dva jako v Astrách), tak musí podvozek a jeho příslušenství zasahovat nahoru do prostoru pro cestující. Proto asi ty podélné lavice. V Bombardierech a Combinech (které jsou úplně nízkopodlažní se také nad podvozky sedí na "krabicích" s podélnými lavicemi.

Smozřejmě je to jenom můj názor a protože jsem pouze Kaštan (nebo jak zde obyčejné cestující nazýváte :) ) mohu se mýlit.

Mimochodem nějaké další fotky 14T jsou také na [url] http://foto.vlakpage.cz/

Vyhrazení předních dveří pouze pro nástup řidiče se mi zdá jako mimořádně nešťastné řešení. Chudáci důchodci. Ti budou svou hůlkou bouchat na "rozbité" dveře, dožadovat se skrz ně nástupu, protože jsou zvyklí že u předních dvěří jsou pro ně vyhrazená místa. Je to ale jediné možné řešení u ne zcela nízkopodlažních tramvají, jak donutit méně mobilní spoluobčany (rozuměj důchodce), aby nastupovali v nízkopodlažní části. Když jsem ještě jezdíval RT6N1, bylo to místy k popukání. Důchodci se předními dveřmi štverali nahoru, aby pak následně zjistili, že jsou pro ně sedačky dole (kdybych jim to ale vždy neřek, asi by to nezjistili, protože jejich pohyb po voze je omezen jen na přední dveře a přilehlé sedačky.

No uvidíme jak moc velké problémy s nástupem až 2. dveřmi budou. Obzvláště při dobíhání, nebo zastavení Poršestry na 2.místě se budou někteří lidé asi hodně rozčilovat.

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 27.11.2005 0:56

Štěpán píše:Co se týče řídícího pultu, tak jsem hlavně hodně zvědavej, jak se řidiči poperou s Apexem vpravo (netvrdím že ne, ale než si to ošahají (ten Apex), tak si užijou).
apex vpravo je rozumný, s tím problém nebude
víc mě zajímá výhled před vůz, ta přístrojovka je docela masivní a nejsou tam zrcátka jako na T6 nebo KT8
jinak ten hlavní displej vypadá fakt zajímavě, už se na to docela těším

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2601
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fricoolinek2 » 27.11.2005 0:52

pawel píše:fricoolinek: jasně, jenže s timhle přístupem bysme nemohli mít ani fainsy atd. (už bylo řešeno mnohokrát a ke konsensu asi nedojdem, tak bych to radši nechal být:)

smurfx: "nápad podélného sezení" - no to je teda pěkný nápad. až jednou budeš sedět v nějaké více cukající 8171, představ si frekvenci cukání a neustálého brždění / rozjezdů tak stonásobnou. a už to nebude pěkně vypadající nápad, ale nepříjemná realita.
ad nátěr - souhlas, taky jsem tu o tom psal...vypadá to fakt jako prolejzačka (nebo lochneska?)
Ale na fainsách nejsou žádný hlavový opěrky !!!

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Příspěvek od pawel » 27.11.2005 0:28

fricoolinek: jasně, jenže s timhle přístupem bysme nemohli mít ani fainsy atd. (už bylo řešeno mnohokrát a ke konsensu asi nedojdem, tak bych to radši nechal být:)

smurfx: "nápad podélného sezení" - no to je teda pěkný nápad. až jednou budeš sedět v nějaké více cukající 8171, představ si frekvenci cukání a neustálého brždění / rozjezdů tak stonásobnou. a už to nebude pěkně vypadající nápad, ale nepříjemná realita.
ad nátěr - souhlas, taky jsem tu o tom psal...vypadá to fakt jako prolejzačka (nebo lochneska?)

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Hodnocení Poršestry

Příspěvek od Tom » 27.11.2005 0:05

Smurfx píše:Takže od zítra začne najíždět v Plzni první kilometry? Slyšel ji už někdo? Je to skutečně takový "rambajs" když se rozjíždí atd. :)

Ty 1,5 sedačky vidim naopak jako přínos. Nezaberou o tolik místa víc jak obyčejné sedačky a sednou si na ni dva lidé. Páry nebo kamarádi se určitě rádi trochu uskromní aby mohli oba sedět. Interiér celkově pěkný, ale nezdá se mi ta krémová barva stěn vozu, která byla moderní tak před 10 lety. Tyče naopak pěkné. Také se mi líbí nápad podélného sezení.

Zvenku vypadá Poršestra skutečně futuristicky, design se povedl. Ale nechápu toho, kdo nevroval nátěr. Když se není někdo na tramvaj zboku podívá, vypadá to jako prolézačka. Nahoru-dolu-nahoru-dolu-nahoru. :( Přitom stačilo (když už ve škodovce nebyli schopni vyprojektovat plně nízkopodlažníá tram) dát pod a nad okna lesklý černý, nebo tmavě šedivý pruh a rázem by se to zamaskovalo.

Závěrem otázečka: Na kdy vidíte příjezd do Prahy a v jaké fázi stavby jsou další Poršestry?
Údajně by měla do Prahy dorazit 6.12 ... tak uvidíme...

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Hodnocení Poršestry

Příspěvek od Smurfx » 26.11.2005 23:39

Takže od zítra začne najíždět v Plzni první kilometry? Slyšel ji už někdo? Je to skutečně takový "rambajs" když se rozjíždí atd. :)

Ty 1,5 sedačky vidim naopak jako přínos. Nezaberou o tolik místa víc jak obyčejné sedačky a sednou si na ni dva lidé. Páry nebo kamarádi se určitě rádi trochu uskromní aby mohli oba sedět. Interiér celkově pěkný, ale nezdá se mi ta krémová barva stěn vozu, která byla moderní tak před 10 lety. Tyče naopak pěkné. Také se mi líbí nápad podélného sezení.

Zvenku vypadá Poršestra skutečně futuristicky, design se povedl. Ale nechápu toho, kdo nevroval nátěr. Když se není někdo na tramvaj zboku podívá, vypadá to jako prolézačka. Nahoru-dolu-nahoru-dolu-nahoru. :( Přitom stačilo (když už ve škodovce nebyli schopni vyprojektovat plně nízkopodlažníá tram) dát pod a nad okna lesklý černý, nebo tmavě šedivý pruh a rázem by se to zamaskovalo.

Závěrem otázečka: Na kdy vidíte příjezd do Prahy a v jaké fázi stavby jsou další Poršestry?

Štěpán

Příspěvek od Štěpán » 26.11.2005 23:04

Co se vám na těch velkejch sedačkách nezdá? Prostě jsou dělaný pro nás, pro normální lidi. :lol:
Ale taky si myslím, že tam stačila obyč. sedačka. Takhle to budou lidi akorát využívat na odkládání tašek a podobně.
Co se týče řídícího pultu, tak jsem hlavně hodně zvědavej, jak se řidiči poperou s Apexem vpravo (netvrdím že ne, ale než si to ošahají (ten Apex), tak si užijou).

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2601
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fricoolinek2 » 26.11.2005 22:46

pawel píše:zajímavé, k interiéru mám pár výhrad:

-místo nesmyslných 1,5 sedaček bych dal normální(uspoř.2+1), takhle se zbytečně změnšuje prostor k stání
-nebylo by možné dát alespoň do přostřed.článku místo podélného sezení normální příčné? ve vektře to tak je, přitom schod je jen jeden. co krajní články? tady by už asi musely být schody dva, oder?
-"zohýbané" tyče (stejně jak v nových citybusech) vč. barvy, která podle mě působí příliš studeně a neútulně, se mi nelíbí, ale to je asi věc vkusu. každopádně ty žluté označovače na tom vypadají přinejmenším divně.
-sedačky vypadají pěkně, ale vychytávkou by byly opěrky hlavy jako v M1. po ránu je to pohodlíčko k nezaplacení:) jestli ovšem budou stejného provedení jak v 8171M, tak potěš - to je tvrdý jak laminát a naprosto nepohodlný.



ad nátěr vozu: já bych udělal černý/tmavošedý pruh nad, resp. pod okny, stejně jako u aster, aby to z dálky vypadalo, že jsou okna všechna ve stejné výšce - viz http://www.tramvaje.plzenskamhd.net/astra/303-1p.jpg
Neni to z hygienickejch důvodů ????

Představ si, že tam předtim seděl zavšivenej bezdomovec ! :o

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jara » 26.11.2005 21:18

MOp píše:
Petr píše:Sedadla vlevo budou opatřena dodatkovou tabulkou "jen pro širokorozchodné osoby" :lol:
idealni pro jesterku s taskama a francouzskejma holema..
Klasika slinty hnus :lol:

Tombus
Uživatel
Příspěvky: 263
Registrován: 02.12.2003 21:04
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tombus » 26.11.2005 20:55

Petr píše:Sedadla vlevo budou opatřena dodatkovou tabulkou "jen pro širokorozchodné osoby" :lol:
Joj, konečně něco pro mě..:lol:

Uživatelský avatar
Honza Šlehofer
Uživatel
Příspěvky: 145
Registrován: 23.10.2005 12:42
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza Šlehofer » 26.11.2005 20:51

je to strasne ohromny, neprehledny, nebude z nej vyhled bez dodatecnych zrcatek.. .
No ono je to focené dost zdola, snad to tak hrozné nebude ...

Ty 1,5 sedačky se mi taky nezdají, jinak se mi ten interiér líbí.
Dokonce to obložení stropu ta oblost a béžová barva trochu připomíná trolejbusy 9Tr :D

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Příspěvek od pawel » 26.11.2005 20:42

zajímavé, k interiéru mám pár výhrad:

-místo nesmyslných 1,5 sedaček bych dal normální(uspoř.2+1), takhle se zbytečně změnšuje prostor k stání
-nebylo by možné dát alespoň do přostřed.článku místo podélného sezení normální příčné? ve vektře to tak je, přitom schod je jen jeden. co krajní články? tady by už asi musely být schody dva, oder?
-"zohýbané" tyče (stejně jak v nových citybusech) vč. barvy, která podle mě působí příliš studeně a neútulně, se mi nelíbí, ale to je asi věc vkusu. každopádně ty žluté označovače na tom vypadají přinejmenším divně.
-sedačky vypadají pěkně, ale vychytávkou by byly opěrky hlavy jako v M1. po ránu je to pohodlíčko k nezaplacení:) jestli ovšem budou stejného provedení jak v 8171M, tak potěš - to je tvrdý jak laminát a naprosto nepohodlný.

ad nátěr vozu: já bych udělal černý/tmavošedý pruh nad, resp. pod okny, stejně jako u aster, aby to z dálky vypadalo, že jsou okna všechna ve stejné výšce - viz http://www.tramvaje.plzenskamhd.net/astra/303-1p.jpg

MOp

Příspěvek od MOp » 26.11.2005 20:41

Petr píše:Sedadla vlevo budou opatřena dodatkovou tabulkou "jen pro širokorozchodné osoby" :lol:
idealni pro jesterku s taskama a francouzskejma holema..

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr » 26.11.2005 20:35

Sedadla vlevo budou opatřena dodatkovou tabulkou "jen pro širokorozchodné osoby" :lol:

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Příspěvek od XSC » 26.11.2005 20:26

MOp píše: vynecham-li dalsi experiment v potahu sedacek, ale jako absolutne nejhorsi mi prijde ten ridici pult. je to strasne ohromny, neprehledny, nebude z nej vyhled bez dodatecnych zrcatek.. no uvidime, co na to reknou ridici. mozna je to jen opticky klam..
Ty sedačky mi připomínají ty z metra 8171M, což je taky Plzeň. Ze všech sedaček v metru mi přijdou jako nejmíň pohodlný.

Odpovědět