Škoda 14T (Porschetra)
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Smurfx
- Uživatel
- Příspěvky: 352
- Registrován: 27.10.2004 17:39
- Bydliště: Praha - Řepy
- Kontaktovat uživatele:
[quote="pawel"]fricoolinek: jasně, jenže s timhle přístupem bysme nemohli mít ani fainsy atd. (už bylo řešeno mnohokrát a ke konsensu asi nedojdem, tak bych to radši nechal být:)
smurfx: "nápad podélného sezení" - no to je teda pěkný nápad. až jednou budeš sedět v nějaké více cukající 8171, představ si frekvenci cukání a neustálého brždění / rozjezdů tak stonásobnou. a už to nebude pěkně vypadající nápad, ale nepříjemná realita.
ad nátěr - souhlas, taky jsem tu o tom psal...vypadá to fakt jako prolejzačka (nebo lochneska?)[/quote]
Dle mého názoru bylo umístění podélných lavic v krajních článcích zřejmě jedinou konstrukční možností. Vzhledem k tomu, že jsou krajní články zvýšeny jen o jeden schod (ne o dva jako v Astrách), tak musí podvozek a jeho příslušenství zasahovat nahoru do prostoru pro cestující. Proto asi ty podélné lavice. V Bombardierech a Combinech (které jsou úplně nízkopodlažní se také nad podvozky sedí na "krabicích" s podélnými lavicemi.
Smozřejmě je to jenom můj názor a protože jsem pouze Kaštan (nebo jak zde obyčejné cestující nazýváte ) mohu se mýlit.
Mimochodem nějaké další fotky 14T jsou také na [url] http://foto.vlakpage.cz/
Vyhrazení předních dveří pouze pro nástup řidiče se mi zdá jako mimořádně nešťastné řešení. Chudáci důchodci. Ti budou svou hůlkou bouchat na "rozbité" dveře, dožadovat se skrz ně nástupu, protože jsou zvyklí že u předních dvěří jsou pro ně vyhrazená místa. Je to ale jediné možné řešení u ne zcela nízkopodlažních tramvají, jak donutit méně mobilní spoluobčany (rozuměj důchodce), aby nastupovali v nízkopodlažní části. Když jsem ještě jezdíval RT6N1, bylo to místy k popukání. Důchodci se předními dveřmi štverali nahoru, aby pak následně zjistili, že jsou pro ně sedačky dole (kdybych jim to ale vždy neřek, asi by to nezjistili, protože jejich pohyb po voze je omezen jen na přední dveře a přilehlé sedačky.
No uvidíme jak moc velké problémy s nástupem až 2. dveřmi budou. Obzvláště při dobíhání, nebo zastavení Poršestry na 2.místě se budou někteří lidé asi hodně rozčilovat.
smurfx: "nápad podélného sezení" - no to je teda pěkný nápad. až jednou budeš sedět v nějaké více cukající 8171, představ si frekvenci cukání a neustálého brždění / rozjezdů tak stonásobnou. a už to nebude pěkně vypadající nápad, ale nepříjemná realita.
ad nátěr - souhlas, taky jsem tu o tom psal...vypadá to fakt jako prolejzačka (nebo lochneska?)[/quote]
Dle mého názoru bylo umístění podélných lavic v krajních článcích zřejmě jedinou konstrukční možností. Vzhledem k tomu, že jsou krajní články zvýšeny jen o jeden schod (ne o dva jako v Astrách), tak musí podvozek a jeho příslušenství zasahovat nahoru do prostoru pro cestující. Proto asi ty podélné lavice. V Bombardierech a Combinech (které jsou úplně nízkopodlažní se také nad podvozky sedí na "krabicích" s podélnými lavicemi.
Smozřejmě je to jenom můj názor a protože jsem pouze Kaštan (nebo jak zde obyčejné cestující nazýváte ) mohu se mýlit.
Mimochodem nějaké další fotky 14T jsou také na [url] http://foto.vlakpage.cz/
Vyhrazení předních dveří pouze pro nástup řidiče se mi zdá jako mimořádně nešťastné řešení. Chudáci důchodci. Ti budou svou hůlkou bouchat na "rozbité" dveře, dožadovat se skrz ně nástupu, protože jsou zvyklí že u předních dvěří jsou pro ně vyhrazená místa. Je to ale jediné možné řešení u ne zcela nízkopodlažních tramvají, jak donutit méně mobilní spoluobčany (rozuměj důchodce), aby nastupovali v nízkopodlažní části. Když jsem ještě jezdíval RT6N1, bylo to místy k popukání. Důchodci se předními dveřmi štverali nahoru, aby pak následně zjistili, že jsou pro ně sedačky dole (kdybych jim to ale vždy neřek, asi by to nezjistili, protože jejich pohyb po voze je omezen jen na přední dveře a přilehlé sedačky.
No uvidíme jak moc velké problémy s nástupem až 2. dveřmi budou. Obzvláště při dobíhání, nebo zastavení Poršestry na 2.místě se budou někteří lidé asi hodně rozčilovat.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 1713
- Registrován: 02.7.2004 16:41
- Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského
apex vpravo je rozumný, s tím problém nebudeŠtěpán píše:Co se týče řídícího pultu, tak jsem hlavně hodně zvědavej, jak se řidiči poperou s Apexem vpravo (netvrdím že ne, ale než si to ošahají (ten Apex), tak si užijou).
víc mě zajímá výhled před vůz, ta přístrojovka je docela masivní a nejsou tam zrcátka jako na T6 nebo KT8
jinak ten hlavní displej vypadá fakt zajímavě, už se na to docela těším
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Ale na fainsách nejsou žádný hlavový opěrky !!!pawel píše:fricoolinek: jasně, jenže s timhle přístupem bysme nemohli mít ani fainsy atd. (už bylo řešeno mnohokrát a ke konsensu asi nedojdem, tak bych to radši nechal být:)
smurfx: "nápad podélného sezení" - no to je teda pěkný nápad. až jednou budeš sedět v nějaké více cukající 8171, představ si frekvenci cukání a neustálého brždění / rozjezdů tak stonásobnou. a už to nebude pěkně vypadající nápad, ale nepříjemná realita.
ad nátěr - souhlas, taky jsem tu o tom psal...vypadá to fakt jako prolejzačka (nebo lochneska?)
fricoolinek: jasně, jenže s timhle přístupem bysme nemohli mít ani fainsy atd. (už bylo řešeno mnohokrát a ke konsensu asi nedojdem, tak bych to radši nechal být:)
smurfx: "nápad podélného sezení" - no to je teda pěkný nápad. až jednou budeš sedět v nějaké více cukající 8171, představ si frekvenci cukání a neustálého brždění / rozjezdů tak stonásobnou. a už to nebude pěkně vypadající nápad, ale nepříjemná realita.
ad nátěr - souhlas, taky jsem tu o tom psal...vypadá to fakt jako prolejzačka (nebo lochneska?)
smurfx: "nápad podélného sezení" - no to je teda pěkný nápad. až jednou budeš sedět v nějaké více cukající 8171, představ si frekvenci cukání a neustálého brždění / rozjezdů tak stonásobnou. a už to nebude pěkně vypadající nápad, ale nepříjemná realita.
ad nátěr - souhlas, taky jsem tu o tom psal...vypadá to fakt jako prolejzačka (nebo lochneska?)
Re: Hodnocení Poršestry
Údajně by měla do Prahy dorazit 6.12 ... tak uvidíme...Smurfx píše:Takže od zítra začne najíždět v Plzni první kilometry? Slyšel ji už někdo? Je to skutečně takový "rambajs" když se rozjíždí atd.
Ty 1,5 sedačky vidim naopak jako přínos. Nezaberou o tolik místa víc jak obyčejné sedačky a sednou si na ni dva lidé. Páry nebo kamarádi se určitě rádi trochu uskromní aby mohli oba sedět. Interiér celkově pěkný, ale nezdá se mi ta krémová barva stěn vozu, která byla moderní tak před 10 lety. Tyče naopak pěkné. Také se mi líbí nápad podélného sezení.
Zvenku vypadá Poršestra skutečně futuristicky, design se povedl. Ale nechápu toho, kdo nevroval nátěr. Když se není někdo na tramvaj zboku podívá, vypadá to jako prolézačka. Nahoru-dolu-nahoru-dolu-nahoru. Přitom stačilo (když už ve škodovce nebyli schopni vyprojektovat plně nízkopodlažníá tram) dát pod a nad okna lesklý černý, nebo tmavě šedivý pruh a rázem by se to zamaskovalo.
Závěrem otázečka: Na kdy vidíte příjezd do Prahy a v jaké fázi stavby jsou další Poršestry?
- Smurfx
- Uživatel
- Příspěvky: 352
- Registrován: 27.10.2004 17:39
- Bydliště: Praha - Řepy
- Kontaktovat uživatele:
Hodnocení Poršestry
Takže od zítra začne najíždět v Plzni první kilometry? Slyšel ji už někdo? Je to skutečně takový "rambajs" když se rozjíždí atd.
Ty 1,5 sedačky vidim naopak jako přínos. Nezaberou o tolik místa víc jak obyčejné sedačky a sednou si na ni dva lidé. Páry nebo kamarádi se určitě rádi trochu uskromní aby mohli oba sedět. Interiér celkově pěkný, ale nezdá se mi ta krémová barva stěn vozu, která byla moderní tak před 10 lety. Tyče naopak pěkné. Také se mi líbí nápad podélného sezení.
Zvenku vypadá Poršestra skutečně futuristicky, design se povedl. Ale nechápu toho, kdo nevroval nátěr. Když se není někdo na tramvaj zboku podívá, vypadá to jako prolézačka. Nahoru-dolu-nahoru-dolu-nahoru. Přitom stačilo (když už ve škodovce nebyli schopni vyprojektovat plně nízkopodlažníá tram) dát pod a nad okna lesklý černý, nebo tmavě šedivý pruh a rázem by se to zamaskovalo.
Závěrem otázečka: Na kdy vidíte příjezd do Prahy a v jaké fázi stavby jsou další Poršestry?
Ty 1,5 sedačky vidim naopak jako přínos. Nezaberou o tolik místa víc jak obyčejné sedačky a sednou si na ni dva lidé. Páry nebo kamarádi se určitě rádi trochu uskromní aby mohli oba sedět. Interiér celkově pěkný, ale nezdá se mi ta krémová barva stěn vozu, která byla moderní tak před 10 lety. Tyče naopak pěkné. Také se mi líbí nápad podélného sezení.
Zvenku vypadá Poršestra skutečně futuristicky, design se povedl. Ale nechápu toho, kdo nevroval nátěr. Když se není někdo na tramvaj zboku podívá, vypadá to jako prolézačka. Nahoru-dolu-nahoru-dolu-nahoru. Přitom stačilo (když už ve škodovce nebyli schopni vyprojektovat plně nízkopodlažníá tram) dát pod a nad okna lesklý černý, nebo tmavě šedivý pruh a rázem by se to zamaskovalo.
Závěrem otázečka: Na kdy vidíte příjezd do Prahy a v jaké fázi stavby jsou další Poršestry?
Co se vám na těch velkejch sedačkách nezdá? Prostě jsou dělaný pro nás, pro normální lidi.
Ale taky si myslím, že tam stačila obyč. sedačka. Takhle to budou lidi akorát využívat na odkládání tašek a podobně.
Co se týče řídícího pultu, tak jsem hlavně hodně zvědavej, jak se řidiči poperou s Apexem vpravo (netvrdím že ne, ale než si to ošahají (ten Apex), tak si užijou).
Ale taky si myslím, že tam stačila obyč. sedačka. Takhle to budou lidi akorát využívat na odkládání tašek a podobně.
Co se týče řídícího pultu, tak jsem hlavně hodně zvědavej, jak se řidiči poperou s Apexem vpravo (netvrdím že ne, ale než si to ošahají (ten Apex), tak si užijou).
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Neni to z hygienickejch důvodů ????pawel píše:zajímavé, k interiéru mám pár výhrad:
-místo nesmyslných 1,5 sedaček bych dal normální(uspoř.2+1), takhle se zbytečně změnšuje prostor k stání
-nebylo by možné dát alespoň do přostřed.článku místo podélného sezení normální příčné? ve vektře to tak je, přitom schod je jen jeden. co krajní články? tady by už asi musely být schody dva, oder?
-"zohýbané" tyče (stejně jak v nových citybusech) vč. barvy, která podle mě působí příliš studeně a neútulně, se mi nelíbí, ale to je asi věc vkusu. každopádně ty žluté označovače na tom vypadají přinejmenším divně.
-sedačky vypadají pěkně, ale vychytávkou by byly opěrky hlavy jako v M1. po ránu je to pohodlíčko k nezaplacení:) jestli ovšem budou stejného provedení jak v 8171M, tak potěš - to je tvrdý jak laminát a naprosto nepohodlný.
ad nátěr vozu: já bych udělal černý/tmavošedý pruh nad, resp. pod okny, stejně jako u aster, aby to z dálky vypadalo, že jsou okna všechna ve stejné výšce - viz http://www.tramvaje.plzenskamhd.net/astra/303-1p.jpg
Představ si, že tam předtim seděl zavšivenej bezdomovec !
- Honza Šlehofer
- Uživatel
- Příspěvky: 145
- Registrován: 23.10.2005 12:42
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
zajímavé, k interiéru mám pár výhrad:
-místo nesmyslných 1,5 sedaček bych dal normální(uspoř.2+1), takhle se zbytečně změnšuje prostor k stání
-nebylo by možné dát alespoň do přostřed.článku místo podélného sezení normální příčné? ve vektře to tak je, přitom schod je jen jeden. co krajní články? tady by už asi musely být schody dva, oder?
-"zohýbané" tyče (stejně jak v nových citybusech) vč. barvy, která podle mě působí příliš studeně a neútulně, se mi nelíbí, ale to je asi věc vkusu. každopádně ty žluté označovače na tom vypadají přinejmenším divně.
-sedačky vypadají pěkně, ale vychytávkou by byly opěrky hlavy jako v M1. po ránu je to pohodlíčko k nezaplacení:) jestli ovšem budou stejného provedení jak v 8171M, tak potěš - to je tvrdý jak laminát a naprosto nepohodlný.
ad nátěr vozu: já bych udělal černý/tmavošedý pruh nad, resp. pod okny, stejně jako u aster, aby to z dálky vypadalo, že jsou okna všechna ve stejné výšce - viz http://www.tramvaje.plzenskamhd.net/astra/303-1p.jpg
-místo nesmyslných 1,5 sedaček bych dal normální(uspoř.2+1), takhle se zbytečně změnšuje prostor k stání
-nebylo by možné dát alespoň do přostřed.článku místo podélného sezení normální příčné? ve vektře to tak je, přitom schod je jen jeden. co krajní články? tady by už asi musely být schody dva, oder?
-"zohýbané" tyče (stejně jak v nových citybusech) vč. barvy, která podle mě působí příliš studeně a neútulně, se mi nelíbí, ale to je asi věc vkusu. každopádně ty žluté označovače na tom vypadají přinejmenším divně.
-sedačky vypadají pěkně, ale vychytávkou by byly opěrky hlavy jako v M1. po ránu je to pohodlíčko k nezaplacení:) jestli ovšem budou stejného provedení jak v 8171M, tak potěš - to je tvrdý jak laminát a naprosto nepohodlný.
ad nátěr vozu: já bych udělal černý/tmavošedý pruh nad, resp. pod okny, stejně jako u aster, aby to z dálky vypadalo, že jsou okna všechna ve stejné výšce - viz http://www.tramvaje.plzenskamhd.net/astra/303-1p.jpg
Ty sedačky mi připomínají ty z metra 8171M, což je taky Plzeň. Ze všech sedaček v metru mi přijdou jako nejmíň pohodlný.MOp píše: vynecham-li dalsi experiment v potahu sedacek, ale jako absolutne nejhorsi mi prijde ten ridici pult. je to strasne ohromny, neprehledny, nebude z nej vyhled bez dodatecnych zrcatek.. no uvidime, co na to reknou ridici. mozna je to jen opticky klam..