Škoda 14T (Porschetra)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom » 22.1.2007 16:29

tak z Plzně mi došlo... že 116 asi v pátek a 117 o týden později...

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Příspěvek od pawel » 22.1.2007 16:09

zrovna jsem se vrátil z berlína a postupimi a tamní combino (pevné podv., 100% np) má v nesených článcích 2+1. karoserie je pravděpodobě 2,2 m (stejně jako tamní KT4), vozidlo se ale zdá prostornější než 14T... kterou jsem se mimochodem svezl dneska.

Kerberos
Uživatel
Příspěvky: 45
Registrován: 13.11.2006 17:26
Bydliště: Praha

Příspěvek od Kerberos » 22.1.2007 12:12

Smurfx píše:Ano, to pískání i specifický rachot podvozků odněkud poznávám :)

Díval jsem se i na jiná videa a tak mě napadá, proč má 16T také 1,5 sedačky? Myslel jsem, že to bylo "nutné" jen u pražské 14T, protože dopravní podnik měl přísné požadavky na nápravové tlaky. Tady by měl být střední článek lehčí a zadání na tlaky asi taky nebylo tak tvrdé, proč tedy opět umělé snížení obsaditelnosti?
To je prosté. Akákolvek změna na vozidle stojí horentné peníze. Pokud si zákazník změnu nezaplatí, žádná u nikoho nikdy nebude.

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 21.1.2007 23:09

Sheep píše:celkom zajimave video 16T :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=W7ip0MG5S7o&NR
Ano, to pískání i specifický rachot podvozků odněkud poznávám :)

Díval jsem se i na jiná videa a tak mě napadá, proč má 16T také 1,5 sedačky? Myslel jsem, že to bylo "nutné" jen u pražské 14T, protože dopravní podnik měl přísné požadavky na nápravové tlaky. Tady by měl být střední článek lehčí a zadání na tlaky asi taky nebylo tak tvrdé, proč tedy opět umělé snížení obsaditelnosti?

mechurav
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 05.1.2007 16:58

Příspěvek od mechurav » 21.1.2007 22:49

Sheep píše:celkom zajimave video 16T :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=W7ip0MG5S7o&NR
video je o opravdu zajímavý a koukám že jich tam je i víc. konkrétně na tom první je vidět jak 16T projíždí výhybkou, a přijde mi že docela plynule na tramvaj s pevnými podvozky a stavu kolejového svršku.

Uživatelský avatar
Sheep
Uživatel
Příspěvky: 325
Registrován: 06.1.2006 23:37
Bydliště: Slovensko, Kosice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sheep » 21.1.2007 22:39


Uživatelský avatar
Vulture
Uživatel
Příspěvky: 51
Registrován: 18.9.2005 20:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vulture » 21.1.2007 15:01

Asi jo spíš mezi 10:40(odjetí rekonstruovaný soupravy do depa)a tak 13:00(seřazení soupravy do správného sestavení se starým metrem)...

Sirka
Uživatel
Příspěvky: 525
Registrován: 11.6.2005 15:55
Bydliště: Praha 13

Příspěvek od Sirka » 21.1.2007 11:51

Vulture píše:Byl jsem tam dnes fotit to metro, rekonstrukci jsem viděl už jak jede po vlečce, ale starou mám..
Dle výpravčího přijeli z Plzně asi v 10, nicméně mám fotky i krátké video 81-71 i celé soupravy.
Vulture: ty jsi byl ten, kdo tam fotil mezi 11.25 a 12.25?

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2459
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Proxy » 21.1.2007 10:32

Tom 11 píše:Asi je to nejpravděpodobnější.Protože opravdu by bylo zbytečné dělat dvě verze,když se to klidně může demontovat potom.Ale zase na jednu stranu,proč by se nedemontovalo před dosazením do vozu? :wink:
Řekl bych, že je to proto, že se první vůz montoval strašně narychlo kvůli novinářské prezentaci a dodržení smlouvy, že se na to tlačítko prostě zapomnělo nebo nebyl čas. :wink:

Uživatelský avatar
Tom 11
Uživatel
Příspěvky: 774
Registrován: 19.8.2006 18:17
Bydliště: Byla doba, kdy se mé bydliště nacházelo u linky, jejíž číslo mám v nicku.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom 11 » 21.1.2007 0:07

Karotka píše:Dveře jsou od nějaké německé firmy (tuším že IFE), takže může být levnější objednat všechny stejné a pak tlačítko demontovat, než objednávat v podstatě dva "různé" typy.
(podobný případ - v metru se první a poslední dveře soupravy otevírají vždy centrálně, přesto mají tlačítka)
Asi je to nejpravděpodobnější.Protože opravdu by bylo zbytečné dělat dvě verze,když se to klidně může demontovat potom.Ale zase na jednu stranu,proč by se nedemontovalo před dosazením do vozu? :wink:

A jinak už by mohl přijít další poršrot.Ale zase pokud mají zabírat místo ve vozovně,jako ostatní,tak to ať jsou zatím raději ve Škodě.
Lepší by bylo,aby se daly do provozu 9112-5(samozřejmě by se nechala jedna popř.dvě na zkoušení řidičů ) a potom teprve přivézt ze Škodovky další...

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 20.1.2007 23:18

Dveře jsou od nějaké německé firmy (tuším že IFE), takže může být levnější objednat všechny stejné a pak tlačítko demontovat, než objednávat v podstatě dva "různé" typy.
(podobný případ - v metru se první a poslední dveře soupravy otevírají vždy centrálně, přesto mají tlačítka)

mechurav
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 05.1.2007 16:58

Příspěvek od mechurav » 20.1.2007 21:08

pan Vedoucí píše:Vzhledem k faktu, že nejsou dveře určeny pro cestující, bylo tlačítko zaslepeno. dtto ostatní novější vozy
pak mi to přijde dost nelogické, jelikož už od začátku vývoje 14T se počítalo s prvními dveřmi jen pro řidiče. tedy je to podivné udělat tlačítko poptávkového ovládání i když tam vlastně nemá být a pak ho zrušit. Jasné je tlačítko na prototypu 16T ale tam jsou první dvěře určeny i pro cestující. nevíte někdo jak to vypadá s další dodávkou 14T? už tu máme skoro únor a zase nic. v provozu stále jedna, asi Škodovce nevadí placení pokuty za nedodržení smlouvy. i kdyby vyráběli čtyři tramvaje měsíčně jen pro Prahu, tak mají co dělat aby je do konce roku dodali.

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jara » 20.1.2007 20:58

jaluh píše:Já s ní zrovna jel. Na Balabence to bylo přepsáno na linku 19 a s touto orientací dojel až na Lehovec. Zpět jel už jako linka 3, ale odklonem.
Tak to bylo z důvodu lepší orientace cestujicích!

jaluh
Uživatel
Příspěvky: 354
Registrován: 29.4.2006 20:34
Bydliště: na vesnici, vedle HK a nyní i Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jaluh » 20.1.2007 20:56

mechurav píše:Dnes ve 14:50 viděna 9111 na křižovatce Balabenka směr Lehovec na lince 19. víte někdo víc? nikde jsem se tu nedočetl že by měla dnes jezdit na jiné lince než na 3 a ani o 19 tu nebyla žádná zmíňka. bohužel foto nemám, jel jsem v tram 8 směr centrum.
Já s ní zrovna jel. Na Balabence to bylo přepsáno na linku 19 a s touto orientací dojel až na Lehovec. Zpět jel už jako linka 3, ale odklonem.

Uživatelský avatar
pan Vedoucí
Uživatel
Příspěvky: 209
Registrován: 07.12.2006 10:23
Bydliště: Praha

Příspěvek od pan Vedoucí » 20.1.2007 19:56

mechurav píše:jsem ve svém pc našel fotku, na které je 9111 po dokončení na zkušební trati Škodovky s tlačítkem poptávkového otvírání dveří u 1. dveří. ale teď ani po dodání do Prahy to tlačítko už neměla.
Vzhledem k faktu, že nejsou dveře určeny pro cestující, bylo tlačítko zaslepeno. dtto ostatní novější vozy

Odpovědět