Stopro seděl a doufám , že ještě sedí.m@rtin píše:Absolut:
Samozřejmě se to rozmatlalo
A neseděl/nesedí Maroušek někde v base?
Škoda 14T (Porschetra)
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Nojo, jenže co se týče tramvají (i metra) tak na trhu postkomunistických zemí mělo ČKD vpodstatě monopol, ty se nemuseli konkurence bát.Jabberwocky píše:Trainzjohny: Ne, nepředpokládal jsem, že vyráběli z dobroty srdce a aby došli spasení. Nicméně stačí si udělat blbě ekonomickou rozvahu, nechat se zatlačit konkurencí, něco neodhadnout a hnedle vyrábíš se ztrátou místo se ziskem. Ne každá fabrika se položí jen a jen kvůli tunelování, některé prostě neustojí konkurenční prostředí. Proto jsem se ptal, zda to náhodou nebyl případ ČKD.
P.S. vem si technickou vyspělost RT6ky (i když nedotaženou do konce) a 14T, a nezapomeň na 10 let rozdílu. Ono ČKD bylo lepší než tehdejší konkurence.
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
Absolut: No ano, já jako humanitní vědec pod pokličku "cílených útlumů" a dalších tajů ekonomiky moc nevidím. Že se neudělalo všechno košer, je mi jasné, ale o rozsahu se mohu jen dohadovat. Každopádně díky i za tyhle informace.
Trainzjohny: Ne, nepředpokládal jsem, že vyráběli z dobroty srdce a aby došli spasení. Nicméně stačí si udělat blbě ekonomickou rozvahu, nechat se zatlačit konkurencí, něco neodhadnout a hnedle vyrábíš se ztrátou místo se ziskem. Ne každá fabrika se položí jen a jen kvůli tunelování, některé prostě neustojí konkurenční prostředí. Proto jsem se ptal, zda to náhodou nebyl případ ČKD.
Trainzjohny: Ne, nepředpokládal jsem, že vyráběli z dobroty srdce a aby došli spasení. Nicméně stačí si udělat blbě ekonomickou rozvahu, nechat se zatlačit konkurencí, něco neodhadnout a hnedle vyrábíš se ztrátou místo se ziskem. Ne každá fabrika se položí jen a jen kvůli tunelování, některé prostě neustojí konkurenční prostředí. Proto jsem se ptal, zda to náhodou nebyl případ ČKD.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Trefil jsi hřebíček na hlavičku... Máš dobré úvahy, i když pekelně naivní představy o řešení. Samozřejmě se to rozmatlalo, jak jinak! Já jenom naznačuju, že ČKD neskončilo na tom, že by něco neumělo udělat, jak se traduje mezi šotouši... Za jiných vstupních předpokladů jsme mohli mít již 5 let 47 rekonstruovaných kachen a myslím, že i wany by se dělaly na Zličíně.... že cílený útlum odnesly právě projekty KT8N, RT6 a příprava LT je holt cena za načasování. Být to všechno o tři roky dřív, tak nemáme žádné M1, vesele se nám prohání po tunelech soupravy 6Mt z Plzně a prototypová souprava M1 žere olej na Kačerově...
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Tak tohle je snad blbý fór, myslíš, že vyráběli z dobročinnosti To výš že by se nějaký ten zisk našelJabberwocky píše:Absolut: Byla fabrika při tomhle obratu zisková? Vyrábět je jedna věc, vydělávat jiná. Btw., jak to pak dopadlo s managementem? Prokázala se hospodářská kriminalita, nebo se to jen hezky počesku rozmatlalo a nechalo být?
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Já jsem záměrně nezmiňoval další věci co ČKD dělalo, uvedl jsem pouze výrobu tramvají. Kdyby se ostatních železniční vozidla a rekonstrukce všeho možného připočetli, číslo by samozřejmě rostlo do závratných výšin.Absolut píše:Mimochodem, Trainzjohnny nezmínil to hlavní, co mohlo ČKD udržet naživu - výroba metra M1. ...
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
- pan Vedoucí
- Uživatel
- Příspěvky: 209
- Registrován: 07.12.2006 10:23
- Bydliště: Praha
Znova a polopatě, třeba to již jednou pochopíte. Pakliže je tato úvaha špatná, nechť to oprávnění pozmění či smažou.
Vůz 9111 jezdí s "prototypovou" verzí software, která je schválená a časem ozkoušená. Na základě poznatků všech zúčastněných stran je následně několikanásobně obměněná a vylepšená ve voze 9112. Aby bylo vylepšení definitivně schváleno, je nutné s touto verzí najet x tisíc km bez závad. Bohužel se tak nestalo, přesto mám pocit je soft na voze 9112 schválen. Od vozů 9113 jsou opět naprogramována další vylepšení, která zatím nejsou schválena.
Jak to tak zatím vypadá, nebudou schválena do té doby, co vyjede 9112 do ulic. Proto se na 12 tak usilovně v posledních dnech pracuje.
Nyní je v Praze 6 tramvají, jezdí stále ta první jako jediná. Nemyslete si, politické tlaky nejsou nemalé..
Vůz 9111 jezdí s "prototypovou" verzí software, která je schválená a časem ozkoušená. Na základě poznatků všech zúčastněných stran je následně několikanásobně obměněná a vylepšená ve voze 9112. Aby bylo vylepšení definitivně schváleno, je nutné s touto verzí najet x tisíc km bez závad. Bohužel se tak nestalo, přesto mám pocit je soft na voze 9112 schválen. Od vozů 9113 jsou opět naprogramována další vylepšení, která zatím nejsou schválena.
Jak to tak zatím vypadá, nebudou schválena do té doby, co vyjede 9112 do ulic. Proto se na 12 tak usilovně v posledních dnech pracuje.
Nyní je v Praze 6 tramvají, jezdí stále ta první jako jediná. Nemyslete si, politické tlaky nejsou nemalé..
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Mimochodem, Trainzjohnny nezmínil to hlavní, co mohlo ČKD udržet naživu - výroba metra M1.
Když si vzpomenu, jak jsme se procházeli s jedním známým kolegou po ČKD v roce 1997 a ze zaměstnanců výroby vůbec nikdo netušil, že by mohl hrozit nějaký konec, právě se dokončila hrubá stavba prvních M1 s předpokladem, že se jich udělá hafo (což se nakonec stalo, ale trochu jinak), dělala se třetí série T6 pro Prahu a nějaká Bratislava, kompletovaly se RT6 do Poznaně, za fabrikou stály na vagónech Erfurtské KT4 s předjednanou zakázkou na modernizaci, připravovala se výroba "nové" modifikace KT8D5N pro Brno s předpokladem zařazení tohoto vozidla do výrobního programu po dobu, než se spustí řada LT ...
Když si vzpomenu, jak jsme se procházeli s jedním známým kolegou po ČKD v roce 1997 a ze zaměstnanců výroby vůbec nikdo netušil, že by mohl hrozit nějaký konec, právě se dokončila hrubá stavba prvních M1 s předpokladem, že se jich udělá hafo (což se nakonec stalo, ale trochu jinak), dělala se třetí série T6 pro Prahu a nějaká Bratislava, kompletovaly se RT6 do Poznaně, za fabrikou stály na vagónech Erfurtské KT4 s předjednanou zakázkou na modernizaci, připravovala se výroba "nové" modifikace KT8D5N pro Brno s předpokladem zařazení tohoto vozidla do výrobního programu po dobu, než se spustí řada LT ...
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
No, to byl ovšem problém i jiných podniků, ne jen ČKD. Některé na to doplatily, jiné (třeba i ta Škodovka) se nakonec otřepaly a postavily se na vlastní nohy (jak se tehdejší škodovácký "kapitán" jmenoval, Soudek?) Spíš by mě zajímalo, jestli by ČKD uspělo v další konkurenci a jestli by se i nadále hrnuly velké zakázky. Kolik tramvají dodává průměrně třeba Siemens nebo Bombardier? Jo a jinak taky existují nějací nástupci ČKD (Inekon, nebo jak se to jmenuje) - jakou mají produkci a obraty?
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Jenže ČKD by ty veliké prostory využilo i dlouhodbě, vždyť i po revoluci dělalo stovky vozů ročně. (Manila, celá ČR a SR a i dlaší postkomunistické země), jenže to by se nesmělo tunelovatJabberwocky píše:Tak těch vlivů tam bylo jistě víc. První polovina 90. let už byla taková, ale na druhou stranu je fakt, že těmhle megazakázkám na desítky či dokonce stovky tramvají během krátké doby prostě s pádem plánovaného hospodářství a pokřivených cen odzvonilo. Kolik si DP objednal 14T? A na jak dlouhou dobu to má rozpočítané? Být s to vyrobit ohromnou sérii naráz se podle mě žádnému dnešnímu podniku nevyplatí - předpokládá to obrovské výrobní kapacity, které ale budou pak hned zase nevyužité. I když uznávám, že na poli ekonomie a ekonomiky se nijak skvěle neorientuji, takže mě prosím někdo poučte, je-li tomu jinak.
Mezi roky 1991 až 1997 vyrobilo ČKD 861 tramvají, z čehož bylo 33 kachen,41 KT4 a zbytek různé verze T6 A T7.
Naposledy upravil(a) trainzjohny dne 24.1.2007 9:32, celkem upraveno 1 x.
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
Tak těch vlivů tam bylo jistě víc. První polovina 90. let už byla taková, ale na druhou stranu je fakt, že těmhle megazakázkám na desítky či dokonce stovky tramvají během krátké doby prostě s pádem plánovaného hospodářství a pokřivených cen odzvonilo. Kolik si DP objednal 14T? A na jak dlouhou dobu to má rozpočítané? Být s to vyrobit ohromnou sérii naráz se podle mě žádnému dnešnímu podniku nevyplatí - předpokládá to obrovské výrobní kapacity, které ale budou pak hned zase nevyužité. I když uznávám, že na poli ekonomie a ekonomiky se nijak skvěle neorientuji, takže mě prosím někdo poučte, je-li tomu jinak.DJ LA DÉFENSE píše:Ty nemáš moc šajn na co dojelo ČKD, co?