Škoda 14T (Porschetra)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
Příspěvky: 501
Registrován: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od slimman » 24.1.2007 14:47

m@rtin píše:Absolut:
Samozřejmě se to rozmatlalo
A neseděl/nesedí Maroušek někde v base?
Stopro seděl a doufám :evil:, že ještě sedí.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od trainzjohny » 24.1.2007 14:23

Smurfx píše:...
Vyhlašuji soutěž o to, kdo se nejpřesněji trefí, kdy bude 9116 olepena a vyrazí na zkušební jízdy. Tipuji týden :D...
Chyba :!: Vůz 9116 již dnes na zkušební jízdě, včetně čísel. DP zrychluje :wink: :lol:

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od trainzjohny » 24.1.2007 14:20

Jabberwocky píše:Trainzjohny: Ne, nepředpokládal jsem, že vyráběli z dobroty srdce a aby došli spasení. Nicméně stačí si udělat blbě ekonomickou rozvahu, nechat se zatlačit konkurencí, něco neodhadnout a hnedle vyrábíš se ztrátou místo se ziskem. Ne každá fabrika se položí jen a jen kvůli tunelování, některé prostě neustojí konkurenční prostředí. Proto jsem se ptal, zda to náhodou nebyl případ ČKD.
Nojo, jenže co se týče tramvají (i metra) tak na trhu postkomunistických zemí mělo ČKD vpodstatě monopol, ty se nemuseli konkurence bát.
P.S. vem si technickou vyspělost RT6ky (i když nedotaženou do konce) a 14T, a nezapomeň na 10 let rozdílu. :wink: Ono ČKD bylo lepší než tehdejší konkurence.

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Příspěvek od m@rtin » 24.1.2007 14:16

Absolut:
Samozřejmě se to rozmatlalo
A neseděl/nesedí Maroušek někde v base?

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 24.1.2007 10:23

Absolut: No ano, já jako humanitní vědec pod pokličku "cílených útlumů" a dalších tajů ekonomiky moc nevidím. Že se neudělalo všechno košer, je mi jasné, ale o rozsahu se mohu jen dohadovat. Každopádně díky i za tyhle informace.

Trainzjohny: Ne, nepředpokládal jsem, že vyráběli z dobroty srdce a aby došli spasení. Nicméně stačí si udělat blbě ekonomickou rozvahu, nechat se zatlačit konkurencí, něco neodhadnout a hnedle vyrábíš se ztrátou místo se ziskem. Ne každá fabrika se položí jen a jen kvůli tunelování, některé prostě neustojí konkurenční prostředí. Proto jsem se ptal, zda to náhodou nebyl případ ČKD.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 24.1.2007 10:11

Trefil jsi hřebíček na hlavičku... Máš dobré úvahy, i když pekelně naivní představy o řešení. Samozřejmě se to rozmatlalo, jak jinak! Já jenom naznačuju, že ČKD neskončilo na tom, že by něco neumělo udělat, jak se traduje mezi šotouši... Za jiných vstupních předpokladů jsme mohli mít již 5 let 47 rekonstruovaných kachen a myslím, že i wany by se dělaly na Zličíně.... že cílený útlum odnesly právě projekty KT8N, RT6 a příprava LT je holt cena za načasování. Být to všechno o tři roky dřív, tak nemáme žádné M1, vesele se nám prohání po tunelech soupravy 6Mt z Plzně a prototypová souprava M1 žere olej na Kačerově...

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od trainzjohny » 24.1.2007 10:07

Jabberwocky píše:Absolut: Byla fabrika při tomhle obratu zisková? Vyrábět je jedna věc, vydělávat jiná. Btw., jak to pak dopadlo s managementem? Prokázala se hospodářská kriminalita, nebo se to jen hezky počesku rozmatlalo a nechalo být?
Tak tohle je snad blbý fór, myslíš, že vyráběli z dobročinnosti :roll: :?: :?: To výš že by se nějaký ten zisk našel :wink:

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od trainzjohny » 24.1.2007 10:06

Absolut píše:Mimochodem, Trainzjohnny nezmínil to hlavní, co mohlo ČKD udržet naživu - výroba metra M1. ...
Já jsem záměrně nezmiňoval další věci co ČKD dělalo, uvedl jsem pouze výrobu tramvají. Kdyby se ostatních železniční vozidla a rekonstrukce všeho možného připočetli, číslo by samozřejmě rostlo do závratných výšin.

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 24.1.2007 10:03

Absolut: Byla fabrika při tomhle obratu zisková? Vyrábět je jedna věc, vydělávat jiná. Btw., jak to pak dopadlo s managementem? Prokázala se hospodářská kriminalita, nebo se to jen hezky počesku rozmatlalo a nechalo být?

Uživatelský avatar
pan Vedoucí
Uživatel
Příspěvky: 209
Registrován: 07.12.2006 10:23
Bydliště: Praha

Příspěvek od pan Vedoucí » 24.1.2007 9:52

Znova a polopatě, třeba to již jednou pochopíte. Pakliže je tato úvaha špatná, nechť to oprávnění pozmění či smažou.
Vůz 9111 jezdí s "prototypovou" verzí software, která je schválená a časem ozkoušená. Na základě poznatků všech zúčastněných stran je následně několikanásobně obměněná a vylepšená ve voze 9112. Aby bylo vylepšení definitivně schváleno, je nutné s touto verzí najet x tisíc km bez závad. Bohužel se tak nestalo, přesto mám pocit je soft na voze 9112 schválen. Od vozů 9113 jsou opět naprogramována další vylepšení, která zatím nejsou schválena.
Jak to tak zatím vypadá, nebudou schválena do té doby, co vyjede 9112 do ulic. Proto se na 12 tak usilovně v posledních dnech pracuje.
Nyní je v Praze 6 tramvají, jezdí stále ta první jako jediná. Nemyslete si, politické tlaky nejsou nemalé..

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 24.1.2007 9:44

Mimochodem, Trainzjohnny nezmínil to hlavní, co mohlo ČKD udržet naživu - výroba metra M1.

Když si vzpomenu, jak jsme se procházeli s jedním známým kolegou po ČKD v roce 1997 a ze zaměstnanců výroby vůbec nikdo netušil, že by mohl hrozit nějaký konec, právě se dokončila hrubá stavba prvních M1 s předpokladem, že se jich udělá hafo (což se nakonec stalo, ale trochu jinak), dělala se třetí série T6 pro Prahu a nějaká Bratislava, kompletovaly se RT6 do Poznaně, za fabrikou stály na vagónech Erfurtské KT4 s předjednanou zakázkou na modernizaci, připravovala se výroba "nové" modifikace KT8D5N pro Brno s předpokladem zařazení tohoto vozidla do výrobního programu po dobu, než se spustí řada LT ...

Uživatelský avatar
bokša
Uživatel
Příspěvky: 57
Registrován: 05.12.2006 9:20

Příspěvek od bokša » 24.1.2007 9:37

Kerberos píše:...aj len nepatrná zmena programov sa musí schvalovať rovnakým sposobom.
Takže až někdy v budoucnu updatujou software, tak všechny 14T zatáhnou na půl roku do vozovny? :wink:

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 24.1.2007 9:33

No, to byl ovšem problém i jiných podniků, ne jen ČKD. Některé na to doplatily, jiné (třeba i ta Škodovka) se nakonec otřepaly a postavily se na vlastní nohy (jak se tehdejší škodovácký "kapitán" jmenoval, Soudek?) Spíš by mě zajímalo, jestli by ČKD uspělo v další konkurenci a jestli by se i nadále hrnuly velké zakázky. Kolik tramvají dodává průměrně třeba Siemens nebo Bombardier? Jo a jinak taky existují nějací nástupci ČKD (Inekon, nebo jak se to jmenuje) - jakou mají produkci a obraty?

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od trainzjohny » 24.1.2007 9:26

Jabberwocky píše:Tak těch vlivů tam bylo jistě víc. První polovina 90. let už byla taková, ale na druhou stranu je fakt, že těmhle megazakázkám na desítky či dokonce stovky tramvají během krátké doby prostě s pádem plánovaného hospodářství a pokřivených cen odzvonilo. Kolik si DP objednal 14T? A na jak dlouhou dobu to má rozpočítané? Být s to vyrobit ohromnou sérii naráz se podle mě žádnému dnešnímu podniku nevyplatí - předpokládá to obrovské výrobní kapacity, které ale budou pak hned zase nevyužité. I když uznávám, že na poli ekonomie a ekonomiky se nijak skvěle neorientuji, takže mě prosím někdo poučte, je-li tomu jinak.
Jenže ČKD by ty veliké prostory využilo i dlouhodbě, vždyť i po revoluci dělalo stovky vozů ročně. (Manila, celá ČR a SR a i dlaší postkomunistické země), jenže to by se nesmělo tunelovat :smt090
Mezi roky 1991 až 1997 vyrobilo ČKD 861 tramvají, z čehož bylo 33 kachen,41 KT4 a zbytek různé verze T6 A T7.
Naposledy upravil(a) trainzjohny dne 24.1.2007 9:32, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 24.1.2007 9:21

DJ LA DÉFENSE píše:Ty nemáš moc šajn na co dojelo ČKD, co?
Tak těch vlivů tam bylo jistě víc. První polovina 90. let už byla taková, ale na druhou stranu je fakt, že těmhle megazakázkám na desítky či dokonce stovky tramvají během krátké doby prostě s pádem plánovaného hospodářství a pokřivených cen odzvonilo. Kolik si DP objednal 14T? A na jak dlouhou dobu to má rozpočítané? Být s to vyrobit ohromnou sérii naráz se podle mě žádnému dnešnímu podniku nevyplatí - předpokládá to obrovské výrobní kapacity, které ale budou pak hned zase nevyužité. I když uznávám, že na poli ekonomie a ekonomiky se nijak skvěle neorientuji, takže mě prosím někdo poučte, je-li tomu jinak.

Odpovědět