Škoda 14T (Porschetra)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 823
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od mart337 » 09.5.2018 14:41

A na 12 by nemohly? Tam Kobylisy taky jezdí, ne?

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 5961
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od demon » 09.5.2018 12:24

Kromě linky 17, kde mají Kobylisy v PD 18 pořadí (a většinou plně v 14T), už je možnost výskytu jen na linkách 8 a 25 (o víkendu, kdy má 17 méně pořadí než je počet provozních 14T). Ostatní linky buď a) nevypravují Kobylisy, nebo b) jezdí přes Lazarskou, kam 14T nesmí, anebo c) kapacitně neodpovídají velikosti 14T (např.16).

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2328
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od pawel » 09.5.2018 11:11

kde kromě linky 17 je aktuálně možno potkat vozy 14T? a kde se s nimi - vzhledem k postupnému návratu většiny vozů do provozu - výhledově počítá? předem díky za odpověď.

Uživatelský avatar
George
Uživatel
Příspěvky: 86
Registrován: 14.3.2007 11:30
Bydliště: Praha

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od George » 02.5.2018 19:44

Nejvhodnější by bylo udělat jim dveře i na druhé straně, mnohočleně spojit PX a poslat je (na ještě nevybudovanou) rychlodráhu na letiště. Na železniční těleso se dvě koleje vejdou, měnírny by oproti železničním stály méně, vlk by se nažral a koza zůstala celá. Trasa z Masaryčky na letiště je vyprojektovaná a střešovičáci by tohle zkouli lépe. :)

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1048
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od thriller2 » 02.5.2018 10:52

OK, v tom případě budou za rok všechny 14T odpesané. To bychom měli oslavit..

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1521
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od XSC » 02.5.2018 10:35

Řekl bych, že nejblíž to má k těm železničním vozidlům, takže 10 let, 5 let pro autobusy. Ale u 14T ani ta kategorie Kolotoče, houpačky, střelnice a ostatní pouťové atrakce není od věci :-)

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3536
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od P_V » 02.5.2018 10:31

Motorové vozidlo pro přepravu osob to nebude. Ze zákona 361/2000 dle §2g tramvaj motor nemá. :)

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 925
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Bobek » 02.5.2018 9:14

Tramvaj bude spíš asi hmotný majetek než věcné břemeno.

A řekl bych, že 14T spadá nejspíš do jedné z těchto kategorií:
(2-62) 28.99.32 Kolotoče, houpačky, střelnice a ostatní pouťové atrakce
(2-64) 29.10.30 Motorová vozidla pro přepravu deseti a více osob
(2-73) 30.99.10 Ostatní dopravní prostředky a zařízení j. n.
což je všechno odpisová skupina 2, nebo nanejvýš ještě
(3-42) 30.20 Železniční lokomotivy a vozový park pokud nejsou uvedeny v jiné položce této přílohy

Dvojka se odepisuje pět let, trojka deset. Delší dobu se odepisují v podstatě jen stavby.

(Ale jsem jen prostý pasáček vepřů, takže...)

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1048
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od thriller2 » 02.5.2018 8:36

9001: Podle výročních zpráv je plánovaná životnost 14T 30 let, takže hádám, že se budou účetně odepisovat ještě dlouho.
(např. zpráva za rok 2014, strana 41, a na další straně je obecná tabulka odpisů, který nerozumím, ale je tam, že věcný břemena s cenou nad 10 milionů se odpisujou 30 let.)

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3536
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od P_V » 01.5.2018 21:56

T6 byla polovyžilá už když ji kupovali. Musíš k tomu přičíst ještě dalších 20 let morálního zastarání, od doby kdy poprvé z ČKD vyjela hranatá vysokopodlažní tramvaj s 1/2 vodičema :)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9550
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od 9001 » 01.5.2018 21:40

fricoolinek2 píše:Dala by se do 14T instalovat klimačka? Resp. je na to na střeše místo?
To je asi jako do Octávky z roku 2000 nacpat nezávislý topení, xenony :lol: :lol: :lol:

Ale vážně. Jaká je životnost tramvaje účetně? 20? Pokud budeme brát třeba T6 jako příklad.

Takže z tohohle pohledu jsou voze lehce okolo půlky životnosti..

vlakoň
Uživatel
Příspěvky: 280
Registrován: 01.12.2007 22:57

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od vlakoň » 01.5.2018 21:14

Proboha proč :shock: už takhle to má nejvyšší nápravové tlaky z vozového parku. Spíš hodit ze skály nebo prodat kdyby to nějaký pošetilec chtěl

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2292
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od fricoolinek2 » 01.5.2018 21:09

Dala by se do 14T instalovat klimačka? Resp. je na to na střeše místo?

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4231
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Bobik » 23.4.2018 19:17

Tak hlavně že na funkci (rostlináře) to vliv nemělo.... :lol:
P.S. - to už je počátek té umělé inteligence? Baba houkla odjezd, tak tramvaj jela? Ostatně není to tak dávno, co pan generální tvrdil něco o MHD bez řidičů - už to začalo? Mám se bát? :D

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3536
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od P_V » 23.4.2018 9:37

http://zdopravy.cz/dalsi-problem-s-tram ... olu-10584/
Příčinou byla podle vyjádření DPP i Škody kombinace poruch komunikace (vyvolaná špatným impedančním přizpůsobením komunikační sběrnice CAN) ...
Nestandardní chování nemělo vliv na bezpečnostní obvody vozidla. Vůz korektně reagoval na povel „maximální provozní brzda, nouzová brzda i záchranná brzda
Inu přesně nevím, jak by špatný přenos po sběrnici mohlo být interpretován jako příkaz jiný. Leda že by ten přenos nebyl nijak zabezpečen, něco ve smyslu že když nesedí kontrolní součet, tak se příkaz ignoruje. Nouzová brzda se asi přenáší po zvláštním drátě a ne po sběrnici.

Odpovědět