Stránka 1 z 549

Re: Škoda 14T (Porschetra)

OdeslatNapsal: 11.1.2018 16:49
od pawel
proč nemohou být v reko 14T stejné sedačky jako v 15T, případně T3RP/KT8? takhle je to opět "každej pes jiná ves" (nemluvě o tom, že jsou ty kotasovy sedačky ošklivé). to nemá DPP nějaký jednotný manuál vzhledu interiéru (jako třeba ČD a naprostá většina DP na západ i východ od prahy)?

Re: Škoda 14T (Porschetra)

OdeslatNapsal: 10.1.2018 19:02
od jaluh
mart337 napsal:
trainzjohny napsal:Nejde o dramatičnost a už vůbec nejde o skutečnost. Nápravové tlaky se počítají podle plochy a buď to vyjde nebo se musí plocha zmenšit. To že v praxi se tam ty lidi stejně nacpou je putna.


Tohle celkem chápu, akorát jsem si nemyslel, že jsou ty limity tak na hraně, že by se tam taková malá úprava nedala udělat.
Navíc když nad tím tak přemýšlím, tak v zásadě - mnou navrhovaný stav - jedna řada sedaček po každé straně odpovídá adekvátně starému stavu, akorát těch sedících je tam asi míň a při tom zabírají cca stejně místa. A stojících lidí podle mne moc nepřibude. Takže podle mne to vyjde skoro stejně jako starý stav a nebo o něco malinko horší, pokud se ten pás pro stojící rozšíří o ta kolena. :D


Aktuálně má staré a nové uspořádání sedaček v lichých článcích stejný počet, tj. 12. Nebo se pletu?

Re: Škoda 14T (Porschetra)

OdeslatNapsal: 09.1.2018 22:19
od mart337
trainzjohny napsal:Nejde o dramatičnost a už vůbec nejde o skutečnost. Nápravové tlaky se počítají podle plochy a buď to vyjde nebo se musí plocha zmenšit. To že v praxi se tam ty lidi stejně nacpou je putna.


Tohle celkem chápu, akorát jsem si nemyslel, že jsou ty limity tak na hraně, že by se tam taková malá úprava nedala udělat.
Navíc když nad tím tak přemýšlím, tak v zásadě - mnou navrhovaný stav - jedna řada sedaček po každé straně odpovídá adekvátně starému stavu, akorát těch sedících je tam asi míň a při tom zabírají cca stejně místa. A stojících lidí podle mne moc nepřibude. Takže podle mne to vyjde skoro stejně jako starý stav a nebo o něco malinko horší, pokud se ten pás pro stojící rozšíří o ta kolena. :D

Re: Škoda 14T (Porschetra)

OdeslatNapsal: 09.1.2018 18:43
od trainzjohny
mart337 napsal:
demon napsal: To už jsme slyšeli, ale jak víme, zrušit dvousedáky nelze, nebo je to minimálně veskrze nevhodné, jelikož nápravové tlaky...
Stejná hloupost je úprava prvních dveří pro vstup cestujících.

To mi chceš tvrdit, že se tak dramaticky změní nápravové tlaky, když se do článku postaví deset patnáct lidí místo čtyř sedících? Podle mne se těch cca 500 kg na nápravu ztratí v davu. Spíš asi budou brblat lidi, že je míň míst k sezení. Ale ta čtyři místa by mohli přežít za lepší komfort při cestování.
Nejde o dramatičnost a už vůbec nejde o skutečnost. Nápravové tlaky se počítají podle plochy a buď to vyjde nebo se musí plocha zmenšit. To že v praxi se tam ty lidi stejně nacpou je putna.

Re: Škoda 14T (Porschetra)

OdeslatNapsal: 09.1.2018 9:28
od mart337
demon napsal: To už jsme slyšeli, ale jak víme, zrušit dvousedáky nelze, nebo je to minimálně veskrze nevhodné, jelikož nápravové tlaky...
Stejná hloupost je úprava prvních dveří pro vstup cestujících.

To mi chceš tvrdit, že se tak dramaticky změní nápravové tlaky, když se do článku postaví deset patnáct lidí místo čtyř sedících? Podle mne se těch cca 500 kg na nápravu ztratí v davu. Spíš asi budou brblat lidi, že je míň míst k sezení. Ale ta čtyři místa by mohli přežít za lepší komfort při cestování.

Re: Škoda 14T (Porschetra)

OdeslatNapsal: 08.1.2018 19:34
od demon
mart337 napsal:Takže já bych opravdu zrušil ty dvousedáky, alespoň v tom inkriminovaném prvním článku a v ostatních dvou je trochu omezil, ať se tam vejde a projde víc lidí.
To už jsme slyšeli, ale jak víme, zrušit dvousedáky nelze, nebo je to minimálně veskrze nevhodné, jelikož nápravové tlaky...
Stejná hloupost je úprava prvních dveří pro vstup cestujících.

Re: Škoda 14T (Porschetra)

OdeslatNapsal: 08.1.2018 17:35
od mart337
trainzjohny napsal:
chlapecx napsal:Jo jo - to by musela ta úprava být jako v Brně a první dveře by musely ústit do salonu kaštanů.... jinak to nic neurychlí :( navíc ty lepicí sedadla :-/ :? :cry:
No to je blbost, dřív se vysokým článkem přes nohy lidí nedalo projít vůbec, nyní díky sezení po/proti směru jízdy se tam projít dá, tedy opravdu došlo ke zlepšení.


No tak úplně blbost to zase není. Sice se nebrká o kolena sedících cestujících, ale ulička mezi sedačkami je tak úzká, že se v ní dva zrovna moc komfortně minout nemohou. Takže já bych opravdu zrušil ty dvousedáky, alespoň v tom inkriminovaném prvním článku a v ostatních dvou je trochu omezil, ať se tam vejde a projde víc lidí.

Re: Škoda 14T (Porschetra)

OdeslatNapsal: 08.1.2018 17:00
od trainzjohny
chlapecx napsal:Jo jo - to by musela ta úprava být jako v Brně a první dveře by musely ústit do salonu kaštanů.... jinak to nic neurychlí :( navíc ty lepicí sedadla :-/ :? :cry:
No to je blbost, dřív se vysokým článkem přes nohy lidí nedalo projít vůbec, nyní díky sezení po/proti směru jízdy se tam projít dá, tedy opravdu došlo ke zlepšení.

Re: Škoda 14T (Porschetra)

OdeslatNapsal: 08.1.2018 10:01
od mart337
chlapecx napsal: Jo jo - to by musela ta úprava být jako v Brně a první dveře by musely ústit do salonu kaštanů.... jinak to nic neurychlí :( navíc ty lepicí sedadla :-/ :? :cry:


Lepicí sedačky jsou prkotina, která se dá po připomínce vyřešit jinou úpravou sedáku či sedačky - jako dřevo :D
Co se týče průchodnosti vozu, nejlepší by bylo zrušit ty dvousedačky, alespoň v tom prvním článku, holt bude míň míst k sezení.

Re: Škoda 14T (Porschetra)

OdeslatNapsal: 08.1.2018 0:29
od chlapecx
von Špilberk napsal:Už je to tu zas :lol: :
http://www.vlcoun.cz/index.php/prazska-doprava/aktuality/3681-dp-pokracuje-v-modernizacich-tramvaji-14t
"... Předpoklad zprovoznění všech odstavených vozů typu 14T je do roku 2020. Úpravou interiéru došlo ke zvýšení průchodnosti cestujících uvnitř tramvaje, což zároveň vede k urychlení vystupování z a nastupování do tramvaje." potvrdila Informačnímu portálu Vlčoun.cz tisková mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková.


Jo jo - to by musela ta úprava být jako v Brně a první dveře by musely ústit do salonu kaštanů.... jinak to nic neurychlí :( navíc ty lepicí sedadla :-/ :? :cry:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

OdeslatNapsal: 20.12.2017 18:27
od Bobik
To je překlep, ne? Nemá to náhodou být Předpokládané odstavení všech zprovozněných vozů 14T...? :lol:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

OdeslatNapsal: 20.12.2017 11:53
od von Špilberk
Už je to tu zas :lol: :
http://www.vlcoun.cz/index.php/prazska-doprava/aktuality/3681-dp-pokracuje-v-modernizacich-tramvaji-14t
"... Předpoklad zprovoznění všech odstavených vozů typu 14T je do roku 2020," potvrdila Informačnímu portálu Vlčoun.cz tisková mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková.

Re: Škoda 14T (Porschetra)

OdeslatNapsal: 15.11.2017 22:21
od demon
JANEK L. napsal:Odstavený 14T (9111, ....) jsou stále vedeny pod vozovnou Motol nebo už pod vozovnou Kobylisy?

Vedeny kde ?
Administrativně tam, kde jsou umístěny - Hloubětín, Motol, Kobylisy, Opravna tramvají.
Účetně v Kobylisích.

Re: Škoda 14T (Porschetra)

OdeslatNapsal: 15.11.2017 16:07
od JANEK L.
Odstavený 14T (9111, ....) jsou stále vedeny pod vozovnou Motol nebo už pod vozovnou Kobylisy?

Re: Škoda 14T (Porschetra)

OdeslatNapsal: 15.11.2017 12:47
od fricoolinek2
Tak Astra mi přišla rozhodně jako moderní tramvaj. Slušný podíl NP, předsuvné dveře, lepená skla... těch moderních prvků tam bylo...