Stránka 76 z 559
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Napsal: 17.2.2013 11:40
od MM-Mikulovsky
9001 píše:8750: Když může jezdit 22 z Kobylis a o víkendu najíždět solo garanty z Vokovic?
děkuji, že zrovna Ty jsi zde toto uvedl.
PS: Jinak co se VO NP - wan týče už jsem zaslechl (nepotvrzené zvěsti), že až dostanou po REKO vozovny 15T, rak wany "poputují" do SA (což je vpodstatě jen kousek či těsně vedle od mnou preferovaného ŽI)!
8750: Opravdu si myslíš, že by PA výjezdy na l.9 z poloviny její trasy byly úplně "jalové" - když by tam přesně půlili dosavadní interval celé trasy?
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Napsal: 17.2.2013 11:29
od 9001
8750: Když může jezdit 22 z Kobylis a o víkendu najíždět solo garanty z Vokovic?
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Napsal: 17.2.2013 11:27
od MM-Mikulovsky
Brejšín píše:Ono je to i kvůli šetření km na 14T (převodovky), představa byla taková, že by se o víkendu neměly vypravovat téměř vůbec. Tzn. PA i MO garantovaná pořadí by obsadily jen 15T.
Alespoň jeden skvělý záměr
- sice na ne zcela dobré myšlence.
Brejšín píše:Petrpes píše:Martine, ještě nám napiš, PA bude mít určeno kam s 14T? Nebo jak to vyjde...
To právě nevím, jak to nakonec dobastlili provozáci (na základě jednání s OO), kvůli střídání a podobným kokotinám. ...
Měl jsem snahy (a vidšl jsem s nimi souhlas), aby OO prosazovaly co "nejpřímější" linky - 17 (příp.3), ale rozhodně ne na 18 (tu, jak je zde někde nedávno psáno, mají kolegové problém "vyjet" i s TRAM s otočnými podvozky - fakt bych nechtěl vidět ten "vláček" za 14T!)
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Napsal: 17.2.2013 11:18
od 8750
MM-Mikulovsky píše:Když PA může "doplňovat" od středu trasy na l.7 vypravení jejích "okrajových" vozoven MO a SA, tak proč by přesně to samé nemohla dělat na l.9 k "okrajovým" vozovnám MO a ZI?
Mohla, ale znamenalo by to nárůst vozkm oproti současnému stavu.
V případě výjezdu do Řep místo MO pojede tramvaj navíc úsek PA - MO.
V případě výjezdu na Spojovací místo HL by to vyšlo přibližně nastejno, akorát HL by musel místo toho dostat nějaká pankrácké pořadí na jiné lince. Tady by se ale dala vzít třeba ta 7 na ÚDDP, kam je to z HL i PA zhruba stejně daleko, takže tahle výměna vyjde kilometrově neutrálně.
Tím nechci rozporovat tvůj návrh na ušetření jednojazykových výhybek a TT na Pankráci za cenu mírného zvýšení jalových km. Jen jsem se snažil ukázat, že současný stav má taky svoji logiku právě díky úseku PA - MO.
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Napsal: 17.2.2013 10:40
od Brejšín
Petrpes píše:Martine, ještě nám napiš, PA bude mít určeno kam s 14T? Nebo jak to vyjde...
To právě nevím, jak to nakonec dobastlili provozáci (na základě jednání s OO), kvůli střídání a podobným kokotinám.
Jo ještě to tady nikde moc nezaznělo, ale 14T a 15T mají zákaz do úseku Jana Masaryka - Čechovo nám. Z toho důvodu 4 na Zvonařce.
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Napsal: 17.2.2013 10:30
od Petrpes
Martine, ještě nám napiš, PA bude mít určeno kam s 14T? Nebo jak to vyjde...
17 máme 11, z toho 5 garancí, cca.
Jinak včera všechny 14T na PA v depu a na 9 jsem hojně potkával 15T.
Na 2414 zpoždění až 8 min... To jen tak na okraj
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Napsal: 17.2.2013 8:54
od Brejšín
Ono je to i kvůli šetření km na 14T (převodovky), představa byla taková, že by se o víkendu neměly vypravovat téměř vůbec. Tzn. PA i MO garantovaná pořadí by obsadily jen 15T.
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Napsal: 17.2.2013 8:01
od von Špilberk
MM-Mikulovsky píše:Jsem přesvědčen, že by měly být určeny úseky TT, kam 14T pravidelně nemají zajíždět (tak jako dlouhé roky neměly být nasazovány na l17 pro havarijní stav technologických tunelů ND pod nábřežím, ale zákazová návěst tam nebyla = při mimořádnosti tama mohly být odkloněny) - jako NBS - PA (včetně harfy - ovšem např. v případě "maléru" na Výtoni by nebyl problém je vyjímečně pustit, k PA na odklonu l.17 či 3) = l18.
Jako "přijatelné" linky pro 14T (a zároveň rentabilní pro obsluhu z MO) považuji 3, 7, 10, 16, 17 = i při 60-ti kusech (což už DPP vůbec ve stavu nemá) by znamenalo na každé z nich 10 pořadí pro 14T a 10 ks v "provozní rezervě".
To rozhodně, každý do seznamu "zakázaných" TT něco přidá a za chvíli nemají kde jezdit.
Já bych zrovna vyřadil l.7, protože Na Knížecí a u Ženských domovů je to děs. Nuselské údolí a Vršovická se taky nezlepšuje.
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Napsal: 17.2.2013 7:33
od Petrpes
V pá jsem měl 11 [sólo], ve čt jí mám zase [G], tak copak tam budu mít, 14T nebo 15T...
Jinak letmý pohled do ZJŘ l.11:
Posunutím spojů ve směru Nusle o 5 minut dochází ke zkrácení pobytů na Olšanech na 10[13 sedlo]min. a tím k úspoře 2 pořadí, mě se však díky tomu prodloužila směna o 21 min, tak že OK :]
PA: 5x dlouhá [4 Garance a neG šejdr] a 3x krátká 11.
SA: 2x sólo.
ŽI: 5x dlouhá, 2x sólo.
Polonoční provoz zajišťují 2xG+2x1T PA, 2T+2x1T ŽI a 2x1T SA.
Při troše snahy by na Olšanech mohlo jezdit na vnější kolej každé 4 pořadí, tzn. vždy NP vůz. A sólo/dvojice/sólo na vnitřní.
Čili NP spoje vždy k ostrůvku a z vnitřní koleje by se nikdy nevystupovalo do vozu na vnější, tak jak tomu bylo když jezdily dlouhé 11 na vnější.
Po 19. hod už je to jiné, předjíždí se přestávky na obou koncích.
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Napsal: 17.2.2013 1:45
od MM-Mikulovsky
8750 píše:... Tady se musím zastat thrillera2. ... V
linkovém JŘ 9 ...
Podívej se na data z tvého vlastního odkazu např.:
1.) na stranu 19 (z 36-ti) - časy ze zastávky Vozovna MO zc 4:23(MO) 4:44(MO)-z PA od Anděla=přes Výtoň, Zborovskou 5:04(MO) 5:18(MO) 5:26 5:35(MO) 5:42(MO) 5:46-int.20 5:50(MO) 5:52(MO) 5:56-int.10 6:03(MO) 6:07-int.11 6:11(MO) 6:16-int.9 6:18(MO+2min.) 6:21(MO+1min.) 6:24-int.8 6:31-int.6 6:38-int.7 6:42(MO) 6:45-int.7 6:52-int.7 6:56(MO) 6:58-int.6 7:01(MO) 7:03(MO) 7:05-int.7 ... 7:36(MO) ... 7:56(MO) ...
2.) na stranu 1 - odjezdy ze zastávky Strážní ZC 4:34(ZI) 4:57(HL)-z PA od Biskupcovy = přes Bruselskou, Muzeum, Olš. hřbitovy 5:05(ZI) 5:15(ZI) 5:24 5:33(HL)+2min 5:39(ZI) 5:45-int.21 5:52(ZI) 5:58(HL) 6:01(ZI) 6:05-int.20 6:13(HL) 6:16(ZI) 6:19-int.14 6:27-int.8 6:30(HL)+2min. 6:33(ZI) 6:35-int.8+1min. 6:44-int.9 6:48(ZI) 6:51-int.7 6:53(ZI) 6:56-int.5 7:03-int.7 7:05(HL)-měl by převzít ZI 7:09-int.9 7:13-int.4 ...
vysvětlivky:
(v závorce) -značka vozovny z níž nyní spoj vyjíždí
tučné - spoj v celé trase (čas-interval od předchozího totožného)
podtržené - výjezdy viditelně vhodné k převzetí vozovnou PA = není-li uvedeno jinak, tak napojení na trasu na Lazarské(směr Spojovací)/NT(směr Sídl. Řepy)
kurzívou -mírné posunutí času po prodloužení některých výjezdů od středu trasy
Po výše uvedené úpravě na l.9 by MO a ZI měly 12 a 10 VP pořadí a PA 12 NP pořadí. Jinak zcela logické by bylo, že šejdrová pořadí by na l.9 obsluhovaly vozy z "okrajových" vozoven ležících na trase = MO a ZI, protože je vhodné vždy šejdrové nájezdy/zátahy dělat co nejkratší (= na l.18 šejdry jen PA, na l. 17 a 3 - KO, 22 - SA, 26 - VO) + (pro zkvalitnění služby cestujícím) ztahovat na polední sedlo co nejméně NP vozů.
Musím zopakovat, co jsem doplnil v předchozím příspěvku:
Když PA může "doplňovat" od středu trasy na l.7 vypravení jejích "okrajových" vozoven MO a SA, tak proč by přesně to samé nemohla dělat na l.9 k "okrajovým" vozovnám MO a ZI?
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Napsal: 17.2.2013 0:04
od 8750
MM-Mikulovsky píše:thriller2 píše:No jo, jenže ne všechny výjezdy/ zátahy můžou být doprostřed trasy. To by buď z konečné byla dlouhá mezera, nebo by půl trasy jely dvě tramvaje za sebou. Z Pankráce do Řep je to zbytečně dlouhé, aby Pankrác jezdil garance devítky.
Na 9 jsou a ještě dlouho budou i VP spoje = např. T6 z MO, jinak některé HL výjezdy na l. 9 nejsou (či nebyly - furt se to mění) od Ohrady na Spojovací, ale od Biskupcovy na Řepy! Tak jaký problém by byl obsloužit z PA na Řepy od Lazarské (či Anděla - toto vidím vhodné spíše v opačném při zátahu)?
Tady se musím zastat thrillera2. Pokud bývají takovéhle výjezdy směrem do centra (např. ten HL na Biskupcovu), tak bývá mezera 8 min v úseku Spojovací
Biskupcova (při 4 min intervalu). V tomhle případě by ta 8 min mezera byla až k Národní třídě. V
linkovém JŘ 9 je tento princip vidět u motolských i žižkovských šejdrů. Nebo je tu druhá možnost, aby mezera nevznikla, vést ten spoj navíc, mimo interval, ale v tom případě by měl mít co nejkratší trasu, což znamená výjezd z MO.
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Napsal: 16.2.2013 23:39
od MM-Mikulovsky
thriller2 píše:MM-Mikulovsky píše:...Jinak na Lazarskou/Nár. třídu (po l.18 z PA za 20min.) či i na Anděl (po l.18 PA - Albertov za 13 min + po l.7 Albertov - Anděl za 8 min.) přes Zborovskou je podle mne na l.9 z PA cca (kilometrově blíž, časově mírně více) dlouhá jako z HL na Ohradu/Biskupcovu (l16 z Voz HL. za 18min.), kde už cca půl roku najíždějí NG spoje obsluhované KTN!
No jo, jenže ne všechny výjezdy/ zátahy můžou být doprostřed trasy. To by buď z konečné byla dlouhá mezera, nebo by půl trasy jely dvě tramvaje za sebou. Z Pankráce do Řep je to zbytečně dlouhé, aby Pankrác jezdil garance devítky.
Na 9 jsou a ještě dlouho budou i VP spoje = např. T6 z MO, jinak některé HL výjezdy na l. 9 nejsou (či nebyly - furt se to mění) od Ohrady na Spojovací, ale od Biskupcovy na Řepy! Tak jaký problém by byl obsloužit z PA na Řepy od Lazarské (či Anděla - toto vidím vhodné spíše v opačném při zátahu)? Či, když nejsou rentabilní zátahy/výjezdy z půlky trasy linky, tak proč PA jezdí na l.7 a nebslouží ji jen SA a MO ležící blíže jejím konečným?
FURT jde zejména o to, jestli 14T s pevnými podvozky při pravidelných výjezdech/zataženích z PA (na vhodnou l17) nedodrbou pro ně značně nevhodnou kolejovou konstrukci na nájezdové trase plné oblouků NBS - PA + na PA harfvě z jednojazykových výhybek!
Jsem přesvědčen, že by měly být určeny úseky TT, kam 14T pravidelně nemají zajíždět (tak jako dlouhé roky neměly být nasazovány na l17 pro havarijní stav technologických tunelů ND pod nábřežím, ale zákazová návěst tam nebyla = při mimořádnosti tama mohly být odkloněny) - jako NBS - PA (včetně harfy - ovšem např. v případě "maléru" na Výtoni by nebyl problém je vyjímečně pustit, k PA na odklonu l.17 či 3) = l18.
Jako "přijatelné" linky pro 14T (a zároveň rentabilní pro obsluhu z MO) považuji 3, 7, 10, 16, 17 = i při 60-ti kusech (což už DPP vůbec ve stavu nemá) by znamenalo na každé z nich 10 pořadí pro 14T a 10 ks v "provozní rezervě".
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Napsal: 16.2.2013 14:47
od thriller2
MM-Mikulovsky píše:...Jinak na Lazarskou/Nár. třídu (po l.18 z PA za 20min.) či i na Anděl (po l.18 PA - Albertov za 13 min + po l.7 Albertov - Anděl za 8 min.) přes Zborovskou je podle mne na l.9 z PA cca (kilometrově blíž, časově mírně více) dlouhá jako z HL na Ohradu/Biskupcovu (l16 z Voz HL. za 18min.), kde už cca půl roku najíždějí NG spoje obsluhované KTN!
No jo, jenže ne všechny výjezdy/ zátahy můžou být doprostřed trasy. To by buď z konečné byla dlouhá mezera, nebo by půl trasy jely dvě tramvaje za sebou. Z Pankráce do Řep je to zbytečně dlouhé, aby Pankrác jezdil garance devítky.
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Napsal: 16.2.2013 10:53
od MM-Mikulovsky
pawel píše:wow. kazdopadne je fakt, ze na 9 (a treba i 10) se 15T uzivi podstatne lepe, nez na 17, ktera jezdi jak znamo poloprazdna. a na rovinate a svizne 17 bude s 14T moc pekne svezeni - lepsi nez s 15T.
Lepší bude možná tak posezení v salónu (ovšem co tak "někoho kopnout někam"
a vyhodit neforemné kluzké překližkové sedačky a místo nich instalovat totožné tvarované plastové s protiskluzovým sedákem jako do, nyní čerstvě dodávaných, midibusů Solaris
).
Ovšem jinak se sám divím, že doteď na l.17 14T nebyly (přes již zmiňované obdobné nájezdové časy z MO a PA) po již předloňských REKO TT na pravém nábřeží vypravovány - byť i noviny během probíhání těch REKO TT psaly cityci přímo p. Šurovského, že je to nejvhodnější (díky přímosti + délce a malému počtu malých oblouků) linka pro TRAM s pevnými podvozky!
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Napsal: 16.2.2013 10:48
od MM-Mikulovsky
Tommy82 píše: A nebylo by mnohem jednodušší, aby PA vypravovala l.č. 9 a MO l.č. 17?
Hele, přesně toto se smnažím (zatím žel neúspěšně) rozhlašovat po DP a OO
(protože, jak tu již bylo někým jiným nedávno psáno, nájezd z MO a PA na nejbližší zastávku l. 17 je přesně stejně časově dlouhý a ty 2 zastávky jsou od sebe jen jednu minutu + nájezdy/zatažení z/do MO navíc odvezou přivezou lidi od/k =M=B) - včetně pochyb, že PA harfa s jednojazykovými výhybkami (tak jako její příjezdová TT plná oblouků o malých poloměrech) nebude nadměrněji opotřebovávána TRAM s pevnými podvozky!
PS: Jinak na Lazarskou/Nár. třídu (po l.18 z PA za 20min.) či i na Anděl (po l.18 PA - Albertov za 13 min + po l.7 Albertov - Anděl za 8 min.) přes Zborovskou je podle mne na l.9 z PA cca (kilometrově blíž, časově mírně více) dlouhá jako z HL na Ohradu/Biskupcovu (l16 z Voz HL. za 18min.), kde už cca půl roku najíždějí NG spoje obsluhované KTN!