Stránka 14 z 559

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Napsal: 09.11.2017 6:34
od demon
ÚD -> Zličín, případně opačně.

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Napsal: 08.11.2017 23:32
od fricoolinek2
Minulý čtvrtek kolem 22h jeden kus viděn na APB trajleru na křižovatce Chodovská x Jižní spojka. Nevíte, něco bližšího?

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Napsal: 24.8.2017 16:23
od thriller2
Aha, tak to valím bulvy. Ví někdo evidenční číslo? A bude to mít taky ten sexy nátěr jako má 9148?

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Napsal: 24.8.2017 13:23
od Petrpes
Stačí si to dobře přečíst...
Dozvíte se nejednom o "zatáčkách" :D
Aneb MMM MMMá výjiMMMečně pravdu ;)

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Napsal: 24.8.2017 12:42
od MM-Mikulovsky
thriller2 píše:Očividně se jedná o dokonalou recyklaci nějakého loňského článku, protože to, že DP nyní přestavěl první 14T byla pravda tak před rokem.
Ještě je 2. možnost - 1. 14T bylo snad přece přestavěno tzv. vzorově výrobcem = ŠT, ale další si má dělat DPP sám v ÚDDP :!:
Nestalo se náhodou, že konečně cca po roce si DPP udělal přestavbu 1. vozu 14T sám :?:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Napsal: 24.8.2017 12:23
od thriller2
Očividně se jedná o dokonalou recyklaci nějakého loňského článku, protože to, že DP nyní přestavěl první 14T byla pravda tak před rokem.

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Napsal: 24.8.2017 12:23
od Karosák
Tak spíš všech, které mají naději a předpoklady na zprovoznění, ale článek bych hádal tak rok starý :roll: Spíš se ještě nezačalo...

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Napsal: 24.8.2017 9:56
od von Špilberk
Dopravní podnik přestaví tramvaje Porsche
http://praha.e15.cz/praha/dopravni-podn ... ak-1336550
Pražský dopravní podnik (DPP) změní uspořádání sedaček všech svých tramvají Škoda 14T známé jako Porsche. Podnik nyní dokončil úpravu prvního vozu a zahájil modernizaci dalších tři tramvají z celkových 57.
Fakt všech :?: :-k

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Napsal: 24.6.2017 17:01
od fricoolinek2
Ono bych řekl, že taky může být problém ve výpočtu. Nepočítala se obsaditelnost 14T tak, že se se plocha uličky v m2 v lichých článcích jednoduše vynásobila pěti, resp. osmi a nikdo nekalkuloval s tim, že tam mají nohy sedící. :twisted: Ale to už jsme zase oklikou tam, kde jsme byli od L.P. 2005 tolikrát - tj. že liché články jsou tragické. A vždy byly.

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Napsal: 24.6.2017 4:31
od Bobik
fricoolinek2 píše: BTW: To Astry/Tria nemají/neměly problém s nápr. tlaky?
Tak udává se pohotovostní hmotnost 24 200kg, to je šest tun na nápravu a obsaditelnost 42 +113, při průměrně počítaný váze osoby 80kg to je 12 400kg, čili další 3 tuny na nápravu, tedy 9 tun (přesněji 24200 + 12 400 : 4 = 9150). U 14T to vychází na 10tun, takže to bude něco podobnýho....

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Napsal: 23.6.2017 23:43
od fricoolinek2
Samozřejmě problémem byly/jsou ty pevný podvozky, nicméně v tom roce 1997 musela Astra působit vskutku moderně. Lepená skla, předsuvné dveře, ochlazovač pro řidiče. Interiér řešen kvalitně - žádné stupidní "prolejzačky". Dominantní střední článek nízkopodlažní a krajní články snadno zdolatelné dvěma schůdky. Díky tomu ve všech článcích rovná podlaha a tím i dostatek prostoru. Bohužel ve 14T se zku.rvilo, co mohlo.

BTW: To Astry/Tria nemají/neměly problém s nápr. tlaky?

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Napsal: 23.6.2017 23:27
od Bobik
No, nevím - dobré uspořádání interiéru - já si teda nemůžu pomoct, ale cokoli, se "standardní" šířkou skříně, tedy kolem 2,5m a uspořádáním židlí 2+1 je prostě špatně. Ač chápu, že si spousta lidí ráda sedne, tak pořád ale je to tramvaj a ne vozidlo pro dálkovou přepravu. A rozdíl v místě a "průchodnosti" mezi uspořádáním 1+1 a 2+1 je značný.
Jízdní vlastnosti Astry/Anitry posoudit neumím, nikdy jsem to neřídil. Co to znamená dobré jízdní vlastnosti? V porovnání s čím? Nicméně pevné podvozky hovoří za vše a v dobrém to rozhodně není. O jejich, zejména negativním, vlivu na trať (v porovnání s otočnými) něco málo vím.

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Napsal: 23.6.2017 22:11
od koci
Zrovna Astry/Anitry se musím zastat. Podle mě je to tramvaj s dobrými jízdními vlastnostmi a dobrým uspořádáním interiéru, který ještě není zkažený 100% nízkopodlažností. Konkurence sice v té době uměla vozy s větším podílem nízké podlahy, nicméně jeden vyšší schod za prvními dveřmi a dva menší v kloubu považuju za rozumnou daň rovné podlaze nad podvozkem, díky které můžou být sedadla neomezeně 2+1. Vozy dodané od roku 2004 pak i spolehlivě jezdí, a dlouhodobě se řadí k nejvytíženějším brněnským tramvajím.

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Napsal: 23.6.2017 5:27
od Bobik
Tak Astra mě vždycky fascinovala. Tři články, ale jenom dva podvozky. To musí bejt v kloubech a spojích namáhaný jako :prase .
fricoolinek2 píše:No, takže před 20 lety to všechno v Plzni začalo.
Jo a nejsmutnější na tom je, že se ani po dvaceti letech stále ještě nenaučili stavět tramvaje.... :lol:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Napsal: 23.6.2017 4:43
od fricoolinek2
Obrázek

No, takže před 20 lety to všechno v Plzni začalo.