Škoda 14T (Porschetra)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
Příspěvky: 451
Registrován: 17.6.2004 10:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od adam_r » 07.3.2008 11:57

fricoolinek2 píše:Snad je š(/Š :) )koda psát, že se 13T i 14T měly udělat ty podvozkové články o ten jeden pitomý schod vyšší a hodit tam 2x4 sedačky 1+1, prý se to neudělalo kvůli EU, protože pak by Poršetra nesplnila nějaké nízkopodlžní normy, fundovanější jistě doplní, případně opraví. :wink:
Tohle je sotofama. To by pak nemohla byt Francie, Irsko a dalsi zeme cleny EU.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2450
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od fricoolinek2 » 07.3.2008 11:54

Snad je š(/Š :) )koda psát, že se 13T i 14T měly udělat ty podvozkové články o ten jeden pitomý schod vyšší a hodit tam 2x4 sedačky 1+1, prý se to neudělalo kvůli EU, protože pak by Poršetra nesplnila nějaké nízkopodlžní normy, fundovanější jistě doplní, případně opraví. :wink:

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2412
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 7, 21, 904
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Proxy » 07.3.2008 11:34

MOp píše:Jen aby to nakonec nevypadalo tak, ze na jedne strane vymontuji 3 sedacky na druhe sikmo take 3 a bude tam takova sikana pro cestujici. Jen by mne zajimalo, kam ukryji piskovace apod..
Však on pískovač příliš místa nezabírá :wink: a je tam ještě spousta hluchých míst Obrázek
...však kdyby Škoda byla trochu kreativní a netrvala na designové rovnostrannosti, tak by se určitě všechna technika dala narvat pro prostoru pod sedačky pouze na jedné straně a ulička by mohla být širší nebo by se tam mohly dát i kolmé sedačky 8-) Však pro Polsko dokázali udělat nízkopodlažní i střední článek s podvozkem, takže se ta technika musela rozložit do krajních článků a zřejmě se vešla...

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4698
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od MOp » 07.3.2008 11:18

Jen aby to nakonec nevypadalo tak, ze na jedne strane vymontuji 3 sedacky na druhe sikmo take 3 a bude tam takova sikana pro cestujici. Jen by mne zajimalo, kam ukryji piskovace apod..

Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
Příspěvky: 501
Registrován: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha 10

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od slimman » 07.3.2008 10:11

Absolut píše: Ve hře byla i varianta s nosnými články s vyšší podlahou a sedačkami 2+1 tak, jako to mají v Anitrách, ale chtěli mít všechno, co má Praha a tak si objednali sedačky s úzkou uličkou.
Tak to slyším poprvé. Na k-repu se psalo, že lidi z podniku chtěli ty nosné články jinak uspořádané, ale byla jim zeshora zavřena huba. Ono to nakonec vyšlo levněji vzít to co už je (14T) než překopávat nosné články.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Absolut » 07.3.2008 9:51

Brno mělo na to zahájení diskuse hodně času. Když tu tramvaj objednávali, tak již stál prototyp 14T a mohli si ho vyzkoušet. Ve hře byla i varianta s nosnými články s vyšší podlahou a sedačkami 2+1 tak, jako to mají v Anitrách, ale chtěli mít všechno, co má Praha a tak si objednali sedačky s úzkou uličkou. A teď kňučí. Sami si to tak vybrali a dokonce na rozdíl od Prahy viděli na vlastní oči a ne jen na modelu v PC, jak to bude vypadat. Nic překvapivého, akorát že pláčou trošku pozdě, i když výrobce jim zřejmě v rozumných mezích vyhoví, ačkoliv by nemusel. Když se člověk koukne na vozový park DPMB, tak je jasné, že těch 20ks 13T nemůže být úplně stejných, tipuju 1901-1904 tak, byly původně objednány, 1905-1908 změna č. 1, 1909-1912 změna č. 2, 1913-1916 změna č. 3 a 1917-1920 změna č. 4 a budou mít od každého typu 4 kousky, jak jest zvykem (4 RT6, 4 wleky, 4 K3N, ...)

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2412
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 7, 21, 904
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Proxy » 07.3.2008 9:15

Oskar píše:Vždyť ty sedačky ale kryjí zařízení podvozku. Takže pokud je vymontují, sundají jen sedáky, ale schod tam zůstane podobný. To přece nemá žádný smysl.
Nezapomeň, že sedící nezabírají pouze prostor sedaček, ale i prostor podlahy. Navíc si spousta lidí ještě nohy natáhne, takže zabírá prostor podlahy tak, že se mezi dvěma řadami sedících nedá téměř vůbec procházet. Každopádně je dobře, že Brno zahájí diskuzi s výrobcem o jiném možném uspořádání nesených článků.

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Oskar » 07.3.2008 8:54

Vždyť ty sedačky ale kryjí zařízení podvozku. Takže pokud je vymontují, sundají jen sedáky, ale schod tam zůstane podobný. To přece nemá žádný smysl.

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2412
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 7, 21, 904
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Proxy » 07.3.2008 8:16

Zajímavé řešení vnitřní úpravy možná dostanou poršetry v Brně
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/ ... 80303.html

Vedení brněnského dopravního podniku zvažuje, že nechá vymontovat jednu řadu podélných sedaček v článcích nad podvozky. Podle mne je to dobré řešení, neb ulička tak bude pohodlně široká pro jednu řadu sedících a jednu řadu stojících klyjentů. 8-)

Uživatelský avatar
Damir Holas
Uživatel
Příspěvky: 1564
Registrován: 23.8.2006 17:28
Bydliště: Slánská / Koh-i-noor / Radlická / Zemědělská univerzita

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Damir Holas » 05.3.2008 0:42

demon píše:Dnes ráno vůz 9111 na d-7 na pořadí, kterým jezdim pravidelně do rachoty... :shock:
Bude-li se na něm vyskytovat častěji, změnim spoj, protože tak nekomfortní jízdu už sem dlouho nezažil - rozjezdy se škubnutím (příliš velký tah), škubání v obloucích, neobvykle plno (obvykle sedím, dnes ani náhodou) a železářství i na rovných úsecích k tomu.
Zlatý eRPéčka a šestky... #-o
Taky jsem měl dneska to "štěstí", nevím, co to bylo za pořadí, každopádně to jelo první odpolední spoj z Řep na ÚD v 16:12. Akustické efekty a vražedné rozjezdy byly vskutku šmakózní, jakožto sedícího mě to až tak neotravovalo, ale stojící v tý tramvaji lítali jak papíroví draci na podzim... :?

Uživatelský avatar
majkrosoft918
Uživatel
Příspěvky: 234
Registrován: 21.1.2007 1:06
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od majkrosoft918 » 04.3.2008 19:05

jo jo kazda tram se musi doladovat a to se pozna za provozu.nekdy to vypada co nova 14T to original,hold se s tim musi pocitat je to nova tram,to same bude i s 15T.Docela koukam kdyz du do prace a cekam na bus v depo hostivar ze 7 ma garanci 14T ,uz sem ji vydel i predesle dny.6:28 +-.sem zvedav jestli to vydrzi.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Absolut » 04.3.2008 14:16

Nejsou to prototypy. Je jedna série. Vývojem však došlo k jistým odlišnostem prvních vozů tak, jak se měnily požadavky zákazníka (DP) a výrobce (ŠDT) zapracovával dodatečné připomínky do dalších vozů. Je pravdou, že od vozu 9114 jsou některé viditelné odlišnosti. Ale podobně došlo třeba k zapracování dodatečných připomínek od vozu 9112, 9115, 9123, 9126, 9139 atd. Prostě se akce jistým způsobem vyvíjí, většinou proto, že zákazník postupně vyhodnocuje provoz vozidel a občas také mění názory. Není však pravda, že by byly vozy odlišné a že by měly být odlišné. Například jedna úprava, která začala tuším na voze 9126, již byla dodatečně doplněna na všechny předchozí vozy. Stejně tak se hledá cesta, jak sjednotit odlišnosti na vozech 9111-9113, neboť výrobce je přesvědčen, že je vhodné vyjít vrtochům zákazníka vstříc. Samozřejmě je zde souvislost s touhou výrobce po dlouhodobé spolupráci se zákazníkem. Nicméně stále platí, že vozy 9111-9170 budou tvořit šedesátikusovou sérii shodných vozidel a na základě prvních připomínek byly na prototypu č. 9111 provedeny úpravy přímo ve ŠDT. Odhlučnění vozů 9111-9113 se řeší, již je navrženo jedno řešení, avšak vzhledem k jeho náročnosti se ještě hledá další možnost.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9919
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od 9001 » 04.3.2008 13:51

Jsou to prototypy a jsou v nich malé rozdíly od sériových,

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2343
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od pawel » 04.3.2008 13:10

co brání "odhlučnění" vozů 9111-13?

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6357
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od demon » 04.3.2008 11:35

Dnes ráno vůz 9111 na d-7 na pořadí, kterým jezdim pravidelně do rachoty... :shock:
Bude-li se na něm vyskytovat častěji, změnim spoj, protože tak nekomfortní jízdu už sem dlouho nezažil - rozjezdy se škubnutím (příliš velký tah), škubání v obloucích, neobvykle plno (obvykle sedím, dnes ani náhodou) a železářství i na rovných úsecích k tomu.
Zlatý eRPéčka a šestky... #-o

Odpovědět