Stránka 207 z 559

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Napsal: 07.3.2008 11:57
od adam_r
fricoolinek2 píše:Snad je š(/Š :) )koda psát, že se 13T i 14T měly udělat ty podvozkové články o ten jeden pitomý schod vyšší a hodit tam 2x4 sedačky 1+1, prý se to neudělalo kvůli EU, protože pak by Poršetra nesplnila nějaké nízkopodlžní normy, fundovanější jistě doplní, případně opraví. :wink:
Tohle je sotofama. To by pak nemohla byt Francie, Irsko a dalsi zeme cleny EU.

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Napsal: 07.3.2008 11:54
od fricoolinek2
Snad je š(/Š :) )koda psát, že se 13T i 14T měly udělat ty podvozkové články o ten jeden pitomý schod vyšší a hodit tam 2x4 sedačky 1+1, prý se to neudělalo kvůli EU, protože pak by Poršetra nesplnila nějaké nízkopodlžní normy, fundovanější jistě doplní, případně opraví. :wink:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Napsal: 07.3.2008 11:34
od Proxy
MOp píše:Jen aby to nakonec nevypadalo tak, ze na jedne strane vymontuji 3 sedacky na druhe sikmo take 3 a bude tam takova sikana pro cestujici. Jen by mne zajimalo, kam ukryji piskovace apod..
Však on pískovač příliš místa nezabírá :wink: a je tam ještě spousta hluchých míst Obrázek
...však kdyby Škoda byla trochu kreativní a netrvala na designové rovnostrannosti, tak by se určitě všechna technika dala narvat pro prostoru pod sedačky pouze na jedné straně a ulička by mohla být širší nebo by se tam mohly dát i kolmé sedačky 8-) Však pro Polsko dokázali udělat nízkopodlažní i střední článek s podvozkem, takže se ta technika musela rozložit do krajních článků a zřejmě se vešla...

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Napsal: 07.3.2008 11:18
od MOp
Jen aby to nakonec nevypadalo tak, ze na jedne strane vymontuji 3 sedacky na druhe sikmo take 3 a bude tam takova sikana pro cestujici. Jen by mne zajimalo, kam ukryji piskovace apod..

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Napsal: 07.3.2008 10:11
od slimman
Absolut píše: Ve hře byla i varianta s nosnými články s vyšší podlahou a sedačkami 2+1 tak, jako to mají v Anitrách, ale chtěli mít všechno, co má Praha a tak si objednali sedačky s úzkou uličkou.
Tak to slyším poprvé. Na k-repu se psalo, že lidi z podniku chtěli ty nosné články jinak uspořádané, ale byla jim zeshora zavřena huba. Ono to nakonec vyšlo levněji vzít to co už je (14T) než překopávat nosné články.

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Napsal: 07.3.2008 9:51
od Absolut
Brno mělo na to zahájení diskuse hodně času. Když tu tramvaj objednávali, tak již stál prototyp 14T a mohli si ho vyzkoušet. Ve hře byla i varianta s nosnými články s vyšší podlahou a sedačkami 2+1 tak, jako to mají v Anitrách, ale chtěli mít všechno, co má Praha a tak si objednali sedačky s úzkou uličkou. A teď kňučí. Sami si to tak vybrali a dokonce na rozdíl od Prahy viděli na vlastní oči a ne jen na modelu v PC, jak to bude vypadat. Nic překvapivého, akorát že pláčou trošku pozdě, i když výrobce jim zřejmě v rozumných mezích vyhoví, ačkoliv by nemusel. Když se člověk koukne na vozový park DPMB, tak je jasné, že těch 20ks 13T nemůže být úplně stejných, tipuju 1901-1904 tak, byly původně objednány, 1905-1908 změna č. 1, 1909-1912 změna č. 2, 1913-1916 změna č. 3 a 1917-1920 změna č. 4 a budou mít od každého typu 4 kousky, jak jest zvykem (4 RT6, 4 wleky, 4 K3N, ...)

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Napsal: 07.3.2008 9:15
od Proxy
Oskar píše:Vždyť ty sedačky ale kryjí zařízení podvozku. Takže pokud je vymontují, sundají jen sedáky, ale schod tam zůstane podobný. To přece nemá žádný smysl.
Nezapomeň, že sedící nezabírají pouze prostor sedaček, ale i prostor podlahy. Navíc si spousta lidí ještě nohy natáhne, takže zabírá prostor podlahy tak, že se mezi dvěma řadami sedících nedá téměř vůbec procházet. Každopádně je dobře, že Brno zahájí diskuzi s výrobcem o jiném možném uspořádání nesených článků.

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Napsal: 07.3.2008 8:54
od Oskar
Vždyť ty sedačky ale kryjí zařízení podvozku. Takže pokud je vymontují, sundají jen sedáky, ale schod tam zůstane podobný. To přece nemá žádný smysl.

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Napsal: 07.3.2008 8:16
od Proxy
Zajímavé řešení vnitřní úpravy možná dostanou poršetry v Brně
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/ ... 80303.html

Vedení brněnského dopravního podniku zvažuje, že nechá vymontovat jednu řadu podélných sedaček v článcích nad podvozky. Podle mne je to dobré řešení, neb ulička tak bude pohodlně široká pro jednu řadu sedících a jednu řadu stojících klyjentů. 8-)

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Napsal: 05.3.2008 0:42
od Damir Holas
demon píše:Dnes ráno vůz 9111 na d-7 na pořadí, kterým jezdim pravidelně do rachoty... :shock:
Bude-li se na něm vyskytovat častěji, změnim spoj, protože tak nekomfortní jízdu už sem dlouho nezažil - rozjezdy se škubnutím (příliš velký tah), škubání v obloucích, neobvykle plno (obvykle sedím, dnes ani náhodou) a železářství i na rovných úsecích k tomu.
Zlatý eRPéčka a šestky... #-o
Taky jsem měl dneska to "štěstí", nevím, co to bylo za pořadí, každopádně to jelo první odpolední spoj z Řep na ÚD v 16:12. Akustické efekty a vražedné rozjezdy byly vskutku šmakózní, jakožto sedícího mě to až tak neotravovalo, ale stojící v tý tramvaji lítali jak papíroví draci na podzim... :?

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Napsal: 04.3.2008 19:05
od majkrosoft918
jo jo kazda tram se musi doladovat a to se pozna za provozu.nekdy to vypada co nova 14T to original,hold se s tim musi pocitat je to nova tram,to same bude i s 15T.Docela koukam kdyz du do prace a cekam na bus v depo hostivar ze 7 ma garanci 14T ,uz sem ji vydel i predesle dny.6:28 +-.sem zvedav jestli to vydrzi.

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Napsal: 04.3.2008 14:16
od Absolut
Nejsou to prototypy. Je jedna série. Vývojem však došlo k jistým odlišnostem prvních vozů tak, jak se měnily požadavky zákazníka (DP) a výrobce (ŠDT) zapracovával dodatečné připomínky do dalších vozů. Je pravdou, že od vozu 9114 jsou některé viditelné odlišnosti. Ale podobně došlo třeba k zapracování dodatečných připomínek od vozu 9112, 9115, 9123, 9126, 9139 atd. Prostě se akce jistým způsobem vyvíjí, většinou proto, že zákazník postupně vyhodnocuje provoz vozidel a občas také mění názory. Není však pravda, že by byly vozy odlišné a že by měly být odlišné. Například jedna úprava, která začala tuším na voze 9126, již byla dodatečně doplněna na všechny předchozí vozy. Stejně tak se hledá cesta, jak sjednotit odlišnosti na vozech 9111-9113, neboť výrobce je přesvědčen, že je vhodné vyjít vrtochům zákazníka vstříc. Samozřejmě je zde souvislost s touhou výrobce po dlouhodobé spolupráci se zákazníkem. Nicméně stále platí, že vozy 9111-9170 budou tvořit šedesátikusovou sérii shodných vozidel a na základě prvních připomínek byly na prototypu č. 9111 provedeny úpravy přímo ve ŠDT. Odhlučnění vozů 9111-9113 se řeší, již je navrženo jedno řešení, avšak vzhledem k jeho náročnosti se ještě hledá další možnost.

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Napsal: 04.3.2008 13:51
od 9001
Jsou to prototypy a jsou v nich malé rozdíly od sériových,

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Napsal: 04.3.2008 13:10
od pawel
co brání "odhlučnění" vozů 9111-13?

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Napsal: 04.3.2008 11:35
od demon
Dnes ráno vůz 9111 na d-7 na pořadí, kterým jezdim pravidelně do rachoty... :shock:
Bude-li se na něm vyskytovat častěji, změnim spoj, protože tak nekomfortní jízdu už sem dlouho nezažil - rozjezdy se škubnutím (příliš velký tah), škubání v obloucích, neobvykle plno (obvykle sedím, dnes ani náhodou) a železářství i na rovných úsecích k tomu.
Zlatý eRPéčka a šestky... #-o