Škoda 14T (Porschetra)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
koci
Uživatel
Příspěvky: 82
Registrován: 21.4.2010 22:12
Bydliště: Brno

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od koci » 26.1.2015 19:23

MM-M: Podle mě si to trochu představuješ jak Hurvínek válku. :)

Když už nic, tak liché články nesou hmotnost těch sudých, takže jak jejich skelety, tak kloubová spojení musí mít dostatečnou tuhost a únosnost, aby ty síly byly schopné přenést. Požadavek na tuhost a zároveň deformovatelnost v tlaku je protichůdný. To prostě nejde. Navíc cokoliv deformuješ v tlaku, tak ti vybočí. V tomto případě by to bylo do prostoru cestujících... V podstatě jediný prostor, kde lze něco řízeně deformovat, a tím pohlcovat energii, aniž by to ohrozilo cestující, nebo řidiče je právě čelo. Tuhé čelo by taky byla blbost.

Pasivní bezpečnost má za cíl hlavně chránit posádku. Vozidlo je až druhořadé. 14T už pár velkých nehod měly, a jestli se nepletu, tak v nich při nich zatím nikdo nezemřel, takže pasivní bezpečnost evidentně funguje. Tím, ale nechci tvrdit, že to nešlo udělat ještě lépe, na to nemám znalosti.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2601
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od fricoolinek2 » 26.1.2015 19:15

A tedy vyříznout / navařit poškozená čela skutečně nešla?

A ještě jedna věc - ÚDDP jsou dostečně technicky vybaveny ke kompletnímu odstrojení 14T? Tj. kdyby z Plzně dorazila holá vozová skříň 14T vozu, tak by jí v ÚDDP byly schopni znovu vybavit?

A to by se skutečně holá vozová skříň 14T se nevešla třeba do 20 000 000 Kč?

Kolik třeba stála skříň na wanu?

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od 9001 » 26.1.2015 16:29

MM: To je podstata pasivní bezpečnosti vozidel...
T3 se prostě lisovala tak kdo měl výš kola, ten se zakousl do druhého.

Nové vozy mají trochu jinak řešené deformační zony...

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od gabuliatko » 26.1.2015 16:28

MM-Mikulovsky píše:1.) buď na principu (železničního) narážedla = je minimální pravděpodobnost poškození stlačením příslušné "deformační" části/konstrukce
Jakože nárazník co by pohltil náraz v 50tce a nic víc by se nestalo?
MM-Mikulovsky píše:2.) sice deformující se a nedající se opravit, ale (díky přišroubování k "hlavním částem") lehce vyměnit za nové totožné díly!!!
Asi jde všechno, otázkou je nakolik by pak stoupla pořizovací cena vozu.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 26.1.2015 15:57

thriller2: já ovšem nerozporuji umístění deformačních zón, ale NARÁŽÍM NA JEJICH CHYBNOU KONSTRUKCI, NEUMOŽŇUJÍCÍ SNADNÉ A TEDY RENTABILNÍ (= v rámci možností levné) NAHRAZENÍ (PŘEDEM PLÁNOVANÝCH) POŠKOZENÝCH ČÁSTÍ A TÍM NÁSLEDNÉ OPĚTOVNÉ ZPROVOZNĚNÍ STROJE.

Myslím, že jsem to tu již v minulosti psal - hned po nějaké z příslušných nehod (s) 14T:
Z:arrow: Čela TRAM i "základní"/střední části jednotlivých článků mají být z nějaké pevné nedeformující se konstrukce (a to včetně uchycení tzv. pevných podvozků) a "vnitřní kraje" (ukončení směrem ke kloubům) jednotlivých článků ze sice nějaké na tah dostatečně pevné konstrukce, ale tlak "poddajné" konstrukce:
1.) buď na principu (železničního) narážedla = je minimální pravděpodobnost poškození stlačením příslušné "deformační" části/konstrukce
2.) sice deformující se a nedající se opravit, ale (díky přišroubování k "hlavním částem") lehce vyměnit za nové totožné díly!!!

romanek763
problémový jedinec
Příspěvky: 300
Registrován: 28.1.2011 18:42
Bydliště: Praha 10

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od romanek763 » 26.1.2015 15:51

nebo ještě jinak servis u výrobce a servis doma v dílně

romanek763
problémový jedinec
Příspěvky: 300
Registrován: 28.1.2011 18:42
Bydliště: Praha 10

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od romanek763 » 26.1.2015 15:50

Pozor ještě jedna věc


za kolik by byla oprava v UD DP a za kolik škoda Transp. tj jako servis na logana 1. 2. 3. a servis na novou fabii - dost velkej rozdil v cenach na dacii 2000 - 2500 na škodofku /fuj/ 6-8000 kč

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od thriller2 » 26.1.2015 15:28

MM-Mikulovsky píše:..není přeci jen vadná konstrukce i ve spojení skříní/článků, když v daném místě jsou deformační zóny vozu a při zdeformování příslušných dílů je jejich oprava/výměna nereálná(předražená) :?: #-o
Ano, konstrukce 14T je vadná. Výhodnější by bylo, kdyby deformační zóna byla jen na místě řidiče resp na zadní trojsedačce. Řidič i cestující se dají vyměnit zdarma, čela za párset tisíc a jede se dál.
(Sorry za ten sarkasmus)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 26.1.2015 14:55

gabuliatko píše:
MF píše:Asi myslíš propojení skříň - podvozek. Já mám na mysli skříň - skříň.
To romanek763 nerozlišuje. :D
tak asi to tak bude.
Ovšem na druhou stranu - není přeci jen vadná konstrukce i ve spojení skříní/článků, když v daném místě jsou deformační zóny vozu a při zdeformování příslušných dílů je jejich oprava/výměna nereálná(předražená) :?: #-o

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od gabuliatko » 26.1.2015 14:42

MF píše:Asi myslíš propojení skříň - podvozek. Já mám na mysli skříň - skříň.
To romanek763 nerozlišuje. :D

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od MF » 26.1.2015 13:49

romanek763 píše:jenže na to propojení je vadno všech x vozů.

Prostě o 14 T není zajem tak pryččččččččč

Asi myslíš propojení skříň - podvozek. Já mám na mysli skříň - skříň.
Ale jinak si na to kápnul. Ale pšt, ne tak nahlas :)

romanek763
problémový jedinec
Příspěvky: 300
Registrován: 28.1.2011 18:42
Bydliště: Praha 10

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od romanek763 » 26.1.2015 12:52

jenže na to propojení je vadno všech x vozů.


Prostě o 14 T není zajem tak pryččččččččč

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od MF » 26.1.2015 9:36

nejhorší věc je pokroucené propojení článků. Jestli mám to celé uřezat a navařit na to pár bočnic, které musím tomu přizpůsobit, tak vyjde nastejno koupit nový vůz. Tímto počinem zbylo mnoho dílů výstroje, která se časem použije na jiném porouchaném voze.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od gabuliatko » 25.1.2015 23:04

romanek763 píše:9163 nebyla bořená na ***** ale na předek lehce promáčklá- viděl sem to osobně.a ostatní články byly poku...vené pouze ve spojovacích čepech pod kloubama jinde nic ji nebylo
pokusim se vystrachat foto,něco už je na citybusu.Dle mého názoru jí mohli dát dokupy s 9112.Dyt říkám 14T T6 přežijou. Původně měli skončit 2014 2015 T6
Není nad odborný názor po shlédnutí vnějšku. Víš jak čepy opravit (co se s tím u K3 nablbli ...) Fakt si myslíte že jsou v DP takoví pitomci?

romanek763
problémový jedinec
Příspěvky: 300
Registrován: 28.1.2011 18:42
Bydliště: Praha 10

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od romanek763 » 25.1.2015 22:05

9163 nebyla bořená na ***** ale na předek lehce promáčklá- viděl sem to osobně.a ostatní články byly poku...vené pouze ve spojovacích čepech pod kloubama jinde nic ji nebylo
pokusim se vystrachat foto,něco už je na citybusu.Dle mého názoru jí mohli dát dokupy s 9112.Dyt říkám 14T T6 přežijou. Původně měli skončit 2014 2015 T6

Odpovědět