Stránka 47 z 559

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Napsal: 17.10.2014 8:37
od opocenskylukas
MOp píše:A zdroj ci cas by nebyl?
Bohužel nic víc nevím. Zdroj je FB profil Provozní dispečink DP Praha a.s.

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Napsal: 17.10.2014 8:30
od MOp
A zdroj ci cas by nebyl?

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Napsal: 17.10.2014 7:53
od opocenskylukas
Dnes dopoledne na kolejovém propojení Zličín proběhne nakládání vozu 14T 9127 za pomocí KT8N2 na železniční vagón.

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Napsal: 16.10.2014 16:59
od gabuliatko
m@rtin píše:
P_V píše:Jsme prostě malé město, vyvíjet nový typ tramvaje pro zanedbatelný odběr 200 ks je pro Alstom nezajímavé :)
Malé město možná, ale jedním s největším, ne-li vůbec největším, tramvajovým provozem na světě.
Nechtěl jsi napsat tankodromem? :D (údaj platný v době kdy se projevoval zájem o NP vozidla, teď je stav mnohem lepší)

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Napsal: 16.10.2014 15:23
od m@rtin
P_V píše:Jsme prostě malé město, vyvíjet nový typ tramvaje pro zanedbatelný odběr 200 ks je pro Alstom nezajímavé :)
Malé město možná, ale jedním s největším, ne-li vůbec největším, tramvajovým provozem na světě.

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Napsal: 16.10.2014 11:36
od P_V
Jsme prostě malé město, vyvíjet nový typ tramvaje pro zanedbatelný odběr 200 ks je pro Alstom nezajímavé :)

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Napsal: 16.10.2014 8:55
od Absolut
Tak zrovna Alstomu nějaká chiméra velmi nejisté zakázky pro Prahu rozhodně nikdy nestála za to přemýšlet o vývoji něčeho mimo vlastní výrobní program.

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Napsal: 16.10.2014 2:27
od fricoolinek2
OT: A nezlepšila se celková kvalita SORek NB 12/18 ve srovnání s prvními dodanými kusy z let 2009-2010?

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Napsal: 13.10.2014 16:03
od MF
m@rtin píše:Gabuliatko:
Nic jsem nenapsal o tom, že byla 15T regulérně vysoutěžena. Jen se mi nelíbí nářky šotoušů, kteří se zastávají firem Siemens, Alstom aj., které se v jiných tendrech chovají úplně stejně. Faktem prostě je, že po tramvaji koncepce 15T dopravní podnik volal už v 90. letech. Kdyby namísto řečí, že taková tramvaj vyrobit nelze a ať Praha bere to, co se vyrábí na Zličíně, Siemens podobnou tramvaj zkreslil, mohl být ve výhodě také.

Nerozumím tomu, proč by výběrová řízení měla dávat prosotr firmám teprve na vývoj. Každá firma by měla být o krok napřed a mít už před VŘ potenciální výrobek připravený.
Asi jako kdybych přišel do VW a tam mi řekli, že si napřed musím vzít přiblblou fábii a pak mi teprve dají auto.

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Napsal: 13.10.2014 10:42
od m@rtin
Gabuliatko:
Nic jsem nenapsal o tom, že byla 15T regulérně vysoutěžena. Jen se mi nelíbí nářky šotoušů, kteří se zastávají firem Siemens, Alstom aj., které se v jiných tendrech chovají úplně stejně. Faktem prostě je, že po tramvaji koncepce 15T dopravní podnik volal už v 90. letech. Kdyby namísto řečí, že taková tramvaj vyrobit nelze a ať Praha bere to, co se vyrábí na Zličíně, Siemens podobnou tramvaj zkreslil, mohl být ve výhodě také.

Nerozumím tomu, proč by výběrová řízení měla dávat prosotr firmám teprve na vývoj. Každá firma by měla být o krok napřed a mít už před VŘ potenciální výrobek připravený.

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Napsal: 12.10.2014 22:51
od MM-Mikulovsky
gabuliatko píše:....
Když
DP Praha deklaroval již na konci 90. let, že o tramvaj této koncepce stojí
tak proč kupoval 14T?
....
že by, protože potřeboval něco na obnovu vozového parku TRAM "hned" a zároveň aby to bylo NP? (= možná ŠT slíbila: "Vyvineme pro Vás TRAM Vámi požadované koncepce, ale odeberete určité množství našeho současného produktu.)
Vždyť, kdyby nepotřeboval obnovovat park, tak přeci nedělal ani REKO původních T3!

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Napsal: 12.10.2014 22:30
od gabuliatko
m@rtin píše: Jestli se nepřihlásily ostatní formy do tendru z toho či onoho důvodu, je úplně jedno. DP Praha deklaroval již na konci 90. let, že o tramvaj této koncepce stojí. Pokud tehdy Siemens prohlásil, že takovou tramvaj za stávajících fyzikálních podmínek nelze vyrobit, proč si pak za 7 let stěžoval, že bylo málo času na přípravu? Mít připravený výrobek na papíře není nic, co by se vymykalo jiným kontraktům v zahraničí. Než podepsal Airbus kontrakty na stovky letadel A380, taky se podepisovaly s šejkama smlouvy ještě nad papírama. Vyrobit nový inovativní výrobek a pak jít do soutěže, koleduj si výrobce, že ho v rámci průmyslové špionáže někdo okopíruje a předběhne ho.
Když
DP Praha deklaroval již na konci 90. let, že o tramvaj této koncepce stojí
tak proč kupoval 14T?
Nezlob se, ale tomu že 15T byla regulerně vysoutěžená nevěřím. Ono i v tom letectví to není tak čisté jak by se zdálo a Qantasí 380 měla víc štěstí než rozumu.

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Napsal: 12.10.2014 22:13
od MM-Mikulovsky
jeffer píše:......
MMM: Čo píšem v poslednom odstavci? Najprv poriadne prečítaj, potom reaguj… IMHO daný počet dverí nemôže byť limitujúci v tom zmysle, že ho nikto iný v danú chvíľu nevyrába. Čo sa týka toho, že menej širších dverí je funkčne ekvivalentných s väčším počtom užších, to už je práve na posúdenie ÚOHS.
.......
No a nezmyselné podmienky sú dané aj tým, že nemôžem špecifikovať, čo to má dokázať (napríklad výmenu 100 cestujúcich – 50 von, 50 dnu – v priebehu 30 s), ale ako to má dokázať (napríklad 5 dverí, každé so svetlosťou aspoň 1,75 m). (Toto je z vlastnej skúsenosti.)
.....
1.) já četl pořádně - poslední odkazovaný odstavec obsahuje, že všechny podmínky musí splnit alespoň 2 firmy (že se to vlastně dá obejít dvěma zastoupeními jednoho výrobce už tu v reakci zaznělo)
2.) nesouhlasím, že ekvivalent je na posouzení ÚOHS - ten (dle mne) automaticky soutěž zruší
3.) nemůžeš nastavovat podmínky nesmyslně - nezměřitelně, protože jejich "postavení" je ovlivnitelné "třetí mocí" (= neovlivnitelnými/proměnlivými okolními vlivy - stářím/zdravotním stavem uživatelů věci), takže velikost/počet dveří musíš nastavit "pro urychlení výměny cestujících požaduji zvýšený počet dveří o minimální šířce jedněch/celkové (tato vyjádřena konkrétním číslem či v % z délky bočnice)"

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Napsal: 12.10.2014 14:48
od -KUBI-
Střední podvozek se vůči skříním obou článků, které na tom jednom podvozku spočívají, může nezávisle otáčet, tudíž je lež že jsou neootočné. To, že ve skutečnosti konstrukce podvozku se dvěma otočnými čepy funguje trošku jako samostatný pevný článek je věc druhá. Neotočný podvozek je pevnou součástí skříně vozu a to střední podvozky 15T nejsou 8-)

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Napsal: 12.10.2014 13:24
od P_V
Drobný ale z hlediska zadání podstatný detail je, že 15T nemá otočné střední podvozky. Že to Siemens nenapadl?