Škoda 14T (Porschetra)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MOp

Příspěvek od MOp » 28.6.2005 10:02

Dušan Z. píše:Jak to tak pročítám, tak proč si Praha raději nekoupí nějaký již vyvinutý a pořádně vyzkoušený tramvaje ve světě (i třeba za více peněz) místo nějakejch pochybnejch z Plzně ? To mi není jasný - existuje přece řada možností.
Politická zadávka - podpora domácího výrobce.

Dušan Z.

Příspěvek od Dušan Z. » 28.6.2005 9:45

Jak to tak pročítám, tak proč si Praha raději nekoupí nějaký již vyvinutý a pořádně vyzkoušený tramvaje ve světě (i třeba za více peněz) místo nějakejch pochybnejch z Plzně ? To mi není jasný - existuje přece řada možností.

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1349
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radek » 28.6.2005 6:49

Tak už běží zadávací řízení na "až 250 ks zcela nových nízkopodlažních tramvají". http://www.centralni-adresa.cz/cadr/kom ... template=2

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2305
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fricoolinek2 » 26.6.2005 20:37

Tom píše:v novém dp-kontaktu je fotka této tramvaje i jak postupují práce na ní...
http://www.metroweb.cz/dp-kontakt/2005/07_2005.pdf
píší tam samá pozitiva...
No zatim není moc znát, jak bude vypadat v pražských ulicích....

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom » 26.6.2005 14:36

v novém dp-kontaktu je fotka této tramvaje i jak postupují práce na ní...
http://www.metroweb.cz/dp-kontakt/2005/07_2005.pdf
píší tam samá pozitiva...

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od syverin » 20.6.2005 12:51

pawel píše:no, ony takový KT taky cukaj příšerně (při zabrždění ve stanici), v T3RP zas lidi padaj při rozjezdu. pochopitelně závisí na řidiči a technice jízdy, ale vidět je to dost často.
Právě tehdy s tím řidiči neuměli a lidé nebyli příliš zvyklí se držet. Takže moje babička, když jela čtyřkou do houslí, jezdila po dřevěých lištách z jedné strany tramvaje na druhou. A housle s ní.

Jonáš

Ne

Příspěvek od Jonáš » 20.6.2005 12:40

Tak neotočné podvozky mi nesmí do Prahy, neboť koleje ve smyčkách v Plzni se mění každý rok a je to úděs. A to tam je minimum oblouků o malém poloměru a spíš je trend rovných tratí! :evil:

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2329
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Příspěvek od pawel » 20.6.2005 11:41

no, ony takový KT taky cukaj příšerně (při zabrždění ve stanici), v T3RP zas lidi padaj při rozjezdu. pochopitelně závisí na řidiči a technice jízdy, ale vidět je to dost často.

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od syverin » 20.6.2005 11:36

Karotka píše:ad design:
Dá se někde zjistit, jak reagovali lidi na první T1 u Národního divadla nebo na Malé Straně? Asi ne, tehdy se nesmělo nic říkat... ale asi to byly podobné reakce jako na ponorky, krasiny ve 30.letech nebo dokonce na první elektriky (jak se asi kaštanstvu zamlouvalo uchycení trolejí na fasády historických objektů???)
Lidem se to moc nelíbilo, hlavně proto, že s tím ševci neuměli jezdit. Zrychl byl tehdy neskutečný v rozjezdech a bržděních, tak se často celé osazenstvo tramvaje ocitlo pohromadě na jedné plošině :)

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2329
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Příspěvek od pawel » 20.6.2005 0:53

jojo, T1 - dosud nepřekonaný vrchol v řadě vozů T.
jinak myslím, že s těma NP tram pro Prahu (pokud teda nějaký budou) se to bude vyvíjet obdobně - nejdřív se líbit nebudou ("pěst na oko") a pak si lidé zvyknou. to bychom taky mohli jezdit na trakařích, protože to se přece k "jedinečné historické tváři" matičky Prahy hodí nejlépe, že...

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom » 19.6.2005 22:34

Karotka píše:ad design:
Dá se někde zjistit, jak reagovali lidi na první T1 u Národního divadla nebo na Malé Straně? Asi ne, tehdy se nesmělo nic říkat... ale asi to byly podobné reakce jako na ponorky, krasiny ve 30.letech nebo dokonce na první elektriky (jak se asi kaštanstvu zamlouvalo uchycení trolejí na fasády historických objektů???)
No samozřejmě že se nelíbily :lol: Babička říkala, že v počátcích se řešilo - vedro v létě... dřívejší vozy byly lépe provzdušněné zato v zimě nevytopitelné :( a za další nové vozy T postrádali design, hodně strohé tramvaje... předchozí historické vozy vypadaly přecijen mnohem lépe co se týče uměleckého stvárnění... na nové tramvaji toho tolik uměleckého nebylo :wink: ale zvykly si prý všichni rychle :lol: Staré vozy už byly ve stádiích rozkladu :lol:

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 19.6.2005 21:30

ad design:
Dá se někde zjistit, jak reagovali lidi na první T1 u Národního divadla nebo na Malé Straně? Asi ne, tehdy se nesmělo nic říkat... ale asi to byly podobné reakce jako na ponorky, krasiny ve 30.letech nebo dokonce na první elektriky (jak se asi kaštanstvu zamlouvalo uchycení trolejí na fasády historických objektů???)

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom » 17.6.2005 10:47

Radek píše:Ten 3. kus by měl být ověřovací pro Škodovku - ověření sériové výroby. Třeba ho Praha časem taky koupí :)
aha :) takže nicméně tento rok dvě tramvaje :lol: tak to sem zvědavej :?

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1349
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radek » 17.6.2005 9:27

Ten 3. kus by měl být ověřovací pro Škodovku - ověření sériové výroby. Třeba ho Praha časem taky koupí :)

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2412
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 7, 21, 904
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Proxy » 17.6.2005 8:50

Tom píše:já tu smlouvu nečetl, ale bylo to myslím tak že 2005 - 3 tramvaje, 2006 asi 10 tramvají... takže snad to do konce roku stihnou :shock:
Smlouva zní na dodávku homologovaných tramvají.
2 kusy v roce 2005, 10 kusů v roce 2006 a 8 kusů v roce 2007.

Odpovědět